Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6563
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od JmJ »

Za posledniho pul roku sem poslal do srotu dve feldy a obe slouzily cestne do posledniho kilometru, vzdy bez problemu startovaly a vubec motoricky fungovaly dobre bez velke udrzby, obe dojely na kastli. Obe najeto kolem 200 000 km a obe za svuj zivot zazily velky protivenstvi jako jizdu bez oleje nebo skoky do pole. I ten interier byl podle me slusne trvanlivy, zadne velke vrzani a hrkani, treba proti zigulu... ;-). Co bylo pro me dost blby bylo rizeni feldy bez posilovace. Proti zigulu mi to dycky prislo hrozne gumovy a tuhy. 1.6 s posilovacem to bylo neco jineho. To byla slusna formule. A to, ze z feldy sly vyndat cele zadni sedacky bez naradi, to bylo taky fajn. I kratka felda odvezla velky veci.

Mozna se to z kraje vyroby nezdalo, ale podle me to urcite spatny auta nebyly.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od zelvotron »

Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od uha2324 »

Taky jsem se nad tim pozastavil. Je fakt ze pri vyvoji Favorita byly ruzne navrhy které kvuli nedostatku financi neprosly a realizovaly se az na Felicii, napriklad nizsi predni svetla, tvarovane vyplne dveri atd atd. mozna to bylo mysleno takhle. ale ze by byla Felicia pripravena v roce 1984, to rozhodne ne.

Za komancu bylo hodne dobrych navrhu které kvuli planovane ekonomice nemely sanci. Me by opravdu zajmalo proc v 70tych letech zastavili zavedeni Skodovky s motorem vpredu do vyroby? Nekdo tu psal ze tento prikaz neprisel ze SSSR. Mozna se to ani presne nevi a bylo to vice faktoru najednou. Je to velka skoda, protoze Skodovky 70tych a 80tych let hodne trpely spatne zvolenou zastaralou koncepci pohonu vse vzadu, to ty auta na 15 let uplne degradovalo.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Proste vsechno co se vyprojektovalo delat neslo. Pokud se mela udrzet snaha o samostatnost v produkci lecsceho, bytova vystavba, armada v poctech co byla atd. tak proste neco takoveho byt povedeneho nedostalo zelenou. Nez hypersuperauto soudruh radeji napumpoval penize do jaderneho strojirenstvi. Na jezdeni na chatu ta stodvaca proste stacit musela. Pokud tedy vubec to auto a chata byla :-) . Ona ta snaha vse ukocirovat po sve linii ke konci dosti drhla. Na druhou stranu se to za par desetileti otocilo do dalsiho extremu kde pro par usetrenych dukatku nechas vsechno delat v Cine a ted je kazdej prekvapenej, ze to doma nejde.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Marek »

Dali jsme Číně stroje, vybavení, nástroje, projekty, know-how, vlastně všechno. Oni nám za to "dali" pracovní sílu.

Umíte si představit, co by se stalo, kdyby Čína zavřela hranice, přestala komunikovat a dělala mrtvého brouka? Já to vím. Svět chcípne.

Ať se nám to líbí nebo ne, ať si nekonečná řada spekulantů a jiných rádobychytrých říká, co chce..... Čína má celý svět na lopatě a stačí jen, aby trochu nechtěla spolupracovat a může si diktovat podmínky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4300
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Teepee »

Jak už zmínil KL, zrovna o Škoda jaderné strojírny je na youtube pár zajímavých historických dokumentů. Prostředků to stálo určitě nemálo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od dandy »

zelvotron píše:Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.
Pôvodný príspevok som akosi prehliadol, ale asi bol o tomto: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ovala-ndr/
Projektov na predohraby bolo viac, od upravenej užovky 105-120 (mám pocit, že prototyp je v depozite Škoda muzea v M. Boleslavi), cez prototypy z VMV Bratislava až po pokusy Tatrovky (tatra iba v rovine návrhov). Všetko v 60. až 80. rokoch. Jedným z problémov čs. produkcie však boli homokinetické kĺby. To čo boli schopné vyrobiť čs. podniky nemalo konštruktérmi požadovanú kvalitu a predovšetkým životnosť. Týkalo sa to aj Tatry 613, ktorá používala drahé kĺby od nemeckej firmy LÖBRO .
VMV Bratislava (pravda aj v spolupráci s výrobcami) postavil funkčné prototypy dodávok od 1.0 do 1.75 tony (ako náhrada za geniálne ale presluhujúce š1203), nákladné autá 3.0 až 5.0 ton (ako náhradu za už nevyrábané Pragy S5T), repre limuzínu (náhrada za T603) a veľa ďaľšieho. Nič sa v podstate nerealizivalo, len niektoré myšlienky sa pretavili do reality v podobe modernizácie existujúcej výroby.
No najväčším problémom vo vývoji noviniek nie len v oblasti motorových vozidiel bolo chaotické socialistické plánovanie, kde pravá ruka nevedela čo robí ľavá a hlava netušila, že má ruky. Ten čo tejto vete neverí nech si pozrie dokumentárny seriál Českej Televízie Zašlapané projekty (v archíve ČT, aj youtube).

P.S.: na feldu mi nesahajte!!! Felda je úžasne využiteľné premiestňovadlo, taký nezmar, pri slušnom zaobchádzaní takmer bezúdržbové vozítko do mesta a pre menej náročných aj mimo. Niektoré naše služobné mali vyše 1/2 mega km a išli furt.
uha2324 píše:pokud nekdo stale udrzuje Felicii a i s ni jezdi, je to obdivuhodne.
ja udržujem, Lukáš jazdí :D
starší členovia si môjho potomka pamätajú
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Lukas to ma dobre zarizene :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od radek mb »

Předohrab stodváca je skutečně v depozitáři. Naposledy jsem ji viděl v prosinci.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od uha2324 »

Zajmavy clanek.
Vedel jsem o tech autech s motorem vpredu a nahonem vzadu.
O tom predohrabu jsem si myslel ze byl jen na papire. Nedavno jsem videl dokument o Wartburgu a tam popisovali novy Wartburg ktery mel 4takt ze Skodovky a rikali ze ro Honecker zarazil. Ale ze se paralelne vyvijela i Skoda nezminili.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7266
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od valda1971 »

Ano - o spojení Wartburg kastle + Škoda motory se za komančů psalo, pak to utichlo.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano. I o té raritě Š120(?) kontra přední náhon z R19(?), kterou RadekMB viděl v prosinci, se taky někde psalo.
Někde tu je taky úprava Š120(?) kontra motor VAZ 2106 … ale to byl (tuším) MTX speciál pro soutěže.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11599
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Cory »

V BAZ sa vyrobilo niekolko kusov rapidiek s motorom 2106. Jeden exemplar som videl nazivo v BA, aj som sa v nom viezol. Motor bol normalne zapisany v TP. A veko ventilov malo nalievacie hrdlo vpredu :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Laďuša »

Tak Škodovka udělala lecjaký prototypy. Ňákej předohrab měl třeba kola na tři šrouby, protože tušim využíval i techniku jiný automobilky, která to tak používala. Nevim, Dacia?
Jinak mi vždycky fascinujou ty konspirační teorie, že se něco zakázalo, aby to nebylo lepší než v SSSR a tak. I v železničních kruhach to bují a přitom to jsou blbosti. Inu jak to napsal vejš Křečík.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Saša »

Tři šrouby mněl citroen a také od něj odvozený olcit.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“