Přidané elektrické okruhy
Moderátor: Moderátoři
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Přidané elektrické okruhy
Chtěl bych na nivě přidat okruhy na naviják, posilovač, světla a ještě jeden jako rezervu, buď na rádio neb jiné blbiny.
Vykuchal jsem pojistkovou skříň novějšího typu z jedné elektriky a zjistil že 4 kábly se sbíhají ve 2 silné na +. 4 výstupní zůstávají.
Jestli to chápu dobře, připojím ty 2 k + a výstup za pojistkou ke spotřebiči, s tím že od spotřebiče druhý ( modrý, černý) připojím na kostru.
Chtěl bych dát k baterce odpojovač ovládaný z interiéru, vedle štítku, páčkou dolů dovnitř. Otázka zní: dát ho na + nebo na -??? Elektrony proudí od + k -??? Nejdříve se odpojuje +? Čím víc o tom přemýšlím tím víc nevím...
Případně nápady jak vše elegantně vyřešit?
Naviják by byl mimo pojistkovou skříň, má tlustý kable a je zvlášť, ale chtěl bych ho dát za odpojovač...
Vykuchal jsem pojistkovou skříň novějšího typu z jedné elektriky a zjistil že 4 kábly se sbíhají ve 2 silné na +. 4 výstupní zůstávají.
Jestli to chápu dobře, připojím ty 2 k + a výstup za pojistkou ke spotřebiči, s tím že od spotřebiče druhý ( modrý, černý) připojím na kostru.
Chtěl bych dát k baterce odpojovač ovládaný z interiéru, vedle štítku, páčkou dolů dovnitř. Otázka zní: dát ho na + nebo na -??? Elektrony proudí od + k -??? Nejdříve se odpojuje +? Čím víc o tom přemýšlím tím víc nevím...
Případně nápady jak vše elegantně vyřešit?
Naviják by byl mimo pojistkovou skříň, má tlustý kable a je zvlášť, ale chtěl bych ho dát za odpojovač...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přidané elektrické okruhy
Zatím co jsem viděl, tak odpojovače byly vždy na "-" a i když se někde píše o odpojení baterie, tak nejdří ten "-". Důvod neznám.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Přidané elektrické okruhy
Odpojovac je jedno ci ho das na + alebo - len musi byt na kontakte baterky a nic pred nim.
co sa tyka dalsich spotrebicov, natiahol som si priamo od baterky nove kable na ne.
co sa tyka dalsich spotrebicov, natiahol som si priamo od baterky nove kable na ne.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přidané elektrické okruhy
Ok, tak to bude jednodušší...jen nevím jak to všechno na ten plus navěsím, už tam je dost káblů a svorka je plechová, s jedním šroubem, benzínové mají lepší i s dvěma závity na přídavné konektory, ale na diesel nejde, nedosáhne na startér...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přidané elektrické okruhy
když se někde píše o odpojení baterie, tak nejdří ten "-". Důvod neznám.
Má to dva důvody . 1: jednoduchost (jeden šroub odpojovače jde rovnou na kostru - čili úspora kabelu a spojů .
Při odpojování baterie se odpojuje MÍNUS první z bezpečnostního důvodu ! Pokud bys odpojoval + a klíčem si omylem škrtnul o kostru tak dojde ke skratu !!! a baterie do skratu dokáže dát ohromný proud který klíč okamžitě přivaří a mohou nastat jednak popáleniny (od tepla klíče) nebo i požár.
Odpojovač baterie NIKDY ! neodpojujte za běhu motoru !!!
Alternátor totiž stále dodává proud ale při malém zatížení může nekontrolovaně vzrůst napětí a to buť zničí nějakou elektroniku , nebo samotný alternátor (prorazí se usměrňovací diody) .
Má to dva důvody . 1: jednoduchost (jeden šroub odpojovače jde rovnou na kostru - čili úspora kabelu a spojů .
Při odpojování baterie se odpojuje MÍNUS první z bezpečnostního důvodu ! Pokud bys odpojoval + a klíčem si omylem škrtnul o kostru tak dojde ke skratu !!! a baterie do skratu dokáže dát ohromný proud který klíč okamžitě přivaří a mohou nastat jednak popáleniny (od tepla klíče) nebo i požár.
Odpojovač baterie NIKDY ! neodpojujte za běhu motoru !!!
Alternátor totiž stále dodává proud ale při malém zatížení může nekontrolovaně vzrůst napětí a to buť zničí nějakou elektroniku , nebo samotný alternátor (prorazí se usměrňovací diody) .
Naposledy upravil(a) Teepee dne pon dub 06, 2020 06:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučení duplicitních témat Ondry1,7mpi
Důvod: Sloučení duplicitních témat Ondry1,7mpi
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Přidané elektrické okruhy
Moze ale nemusi, ale zicher je zicher.
Re: Přidané elektrické okruhy
Ono i v samotném SSSR se kdysi ověřování, jestli to i po odpojení od elektrické sítě pojede dál neosvědčilo, že ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přidané elektrické okruhy
V jedné nivě jsem ho měl a když jsem zůstal stát někdy ve vodě odpojení bylo rychlé a pohodlné, samozřejmě při zastaveném motoru... Diky za tipy...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přidané elektrické okruhy
Jak psal Saša - když odpojovač, tak jen přímo k baterce a na - pól.
K + svorce baterky přidej pod stahovací šroub silnou licnu zakončenou nalisovaným očkem. Někam na blatník přimontuj přídavnou pojistkovou skříňku, do které tu licnu zapoj na vstup. Na výstupy si potom pověs další okruhy. Každý můžeš jistit pojistkou různé hodnoty. Naviják se předpokládám připojuje silným kabelem přímo na + baterie a spíná se nějakým relé - obdobně jako např. startér.
PS: u aut s ukostřeným + se dává odpojovač taky na kostru, tzn. + a + se odpojuje jako první, protože je to kostra.
K + svorce baterky přidej pod stahovací šroub silnou licnu zakončenou nalisovaným očkem. Někam na blatník přimontuj přídavnou pojistkovou skříňku, do které tu licnu zapoj na vstup. Na výstupy si potom pověs další okruhy. Každý můžeš jistit pojistkou různé hodnoty. Naviják se předpokládám připojuje silným kabelem přímo na + baterie a spíná se nějakým relé - obdobně jako např. startér.
PS: u aut s ukostřeným + se dává odpojovač taky na kostru, tzn. + a + se odpojuje jako první, protože je to kostra.
Re: Přidané elektrické okruhy
Pár dnů zpět jsem si napojoval bateriák(odpojovač) na - pól baterie s tím že jsem si od BAT natáhl do interiéru nový kabel a původní odstranil. Následně jsem veškeré GND napojil na druhý kontakt bateriáku. logicky.. vše funguje normálně i bateriák mi odstaví vozidlo od napájecí sítě, nebo-li přeruší obvod a tudíž nic nikam neteče. Co mě překvapilo, že tím bateriákem (odpojení -pól/GND) stroj nezhasnu, zatím jsem si tím nic nedestruoval ale mohl by mi to někdo objasnit po elektrotechnické stránce prosím'?
Lada Niva 1.7 SPI 1996 3d
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přidané elektrické okruhy
Nezhasneš
Protože tam máš další zdroj - alternátor. A odpojením baterie si jej tak akorát (říká se) zničíš.
Aby motor zhasl je potřeba odpojit okruh zapalování. V případě rozdělovače odpojíš na cívce přívod "15" nebo (výstup na rozdělovač) "1" . V případě SPi/MPi nevím.
L.
Protože tam máš další zdroj - alternátor. A odpojením baterie si jej tak akorát (říká se) zničíš.
Aby motor zhasl je potřeba odpojit okruh zapalování. V případě rozdělovače odpojíš na cívce přívod "15" nebo (výstup na rozdělovač) "1" . V případě SPi/MPi nevím.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´