Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Moderátor: Moderátoři
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Já jsem vinař a nevím nevím, jestli Rus umí víno. Ovšem miluju boršč a pirohy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
No nic - to jsme si krapet odskočili, takže zpátky k tématu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Já měl za to, že téma jsme vyčerpali. Odpověď na otázku padla, k tomu i další důležité skutečnosti...... Tak teď už jen srandu, ne?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ale vždyť stačí jen vyměnit hřídel rozdelovace. Tělo je univerzální, stejné
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.[/quote]
Vizualní konrola vždycky. Kntrola vůlí nikdy. Vždy když jsem měmil dif, tak za jiný z auta ve kterém nehučel. V tom případě dle mého není kontrola vůlí třeba. co funguje bude fungovat dál. Podle mě ani Tůma nic takového nedoporučuje. Dif je v podstatě nezničitelnej a většinou ho zničí mechanici. Špatný olej, moc dotažená matice unašeče, nečistoty, špatně vymezená vůle atd. Pokud neměním ložiska a vím že nehučel tak šup tam s nim.Myslim že při pravidelné výměně oleje vydrží 350-500tis km. Možná i víc, ale to je extrém. Je jasný že driftaři se mnou souhlasit nebudou
L.[/quote]
Vizualní konrola vždycky. Kntrola vůlí nikdy. Vždy když jsem měmil dif, tak za jiný z auta ve kterém nehučel. V tom případě dle mého není kontrola vůlí třeba. co funguje bude fungovat dál. Podle mě ani Tůma nic takového nedoporučuje. Dif je v podstatě nezničitelnej a většinou ho zničí mechanici. Špatný olej, moc dotažená matice unašeče, nečistoty, špatně vymezená vůle atd. Pokud neměním ložiska a vím že nehučel tak šup tam s nim.Myslim že při pravidelné výměně oleje vydrží 350-500tis km. Možná i víc, ale to je extrém. Je jasný že driftaři se mnou souhlasit nebudou
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ono je taky otazkou jestli ty novodobe oleje byt GL-5 jsou taky dostecne olejovate . Tez byva ku prospechu veci pred finalnim utazenim tech osmi matic co to drzi na mostovce mit osazene obe poloosy a ve vzduchu protocene obe kola.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
2121-2302010 (4,3:1)Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)
VAZ 1117
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ten 21215 je na silnejsi poloosy?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Má jinej tvar a uchycení kvůli dieselovýmu motoru. Vnitřek je stejnej.
VAZ 1117
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Jak si přišel na to že je jinak značenej? To jsi někde viděl? Vnitřek je stejnej (nemyslím poměr, ale kola!) a tudíž je i stejně značenej. Obal , neobal. Prostě je to tak že soudruzi nacpaly zadní soukolí do hliníkového obalu a šup s ním dopředu.Nic víc v tom nehledej.Marek píše:Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Díky, Luďo, to mě zajímalo.Luděk Ondrůch píše:2121-2302010 (4,3:1)Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Jinak motor 1600 diferenciál 4:1 utahá. Táhne a nechá si líbit i podtáčení. Na čtyřku jede od 60 km/h do kopce skoro vždycky. S diferenciálem byly problémy už u Fiatu 124. Jenže zesílení, které tam proběhlo, vyhovovalo tak do Lady 1500. Šestnáctka už to rozšlape. Totéž 1700. Proto je tu tolik negativních zkušeností s difem 3.9, ale záleží, na jakém je to motoru a kdo s tím jak jezdil a co vozil.
Ve 2. polovině 60. let měly výkonné osobní vozy diferenciál velký jak dnešní náklaďák (třeba Fiat Dino). Lada 1600 v tomto doplatila na unifikaci a skutečnost, že byl použit výchozí a pro tento motor nedostatečně dimenzovaný díl. Ano, pořád to pojede, ale na rozdíl od dvanáctistovky začne první kňučet. A ke všemu ty díly nezvládají dlouhodobé použití v rychlostech nad cca 120 km/h, což dá šestnáctka s prstem v nose. Byl s tím problém už na nivách exportovaných do NSR začátkem 80. let. Importér nakonec přišel na to, že se jejich majitelé nechtěli nechat zahanbit na dálnicích a při jízdách rychlostmi nad 130 km/h to na nivách odcházelo a měnili to na záruku s doporučením pomalejší jízdy.
Ve 2. polovině 60. let měly výkonné osobní vozy diferenciál velký jak dnešní náklaďák (třeba Fiat Dino). Lada 1600 v tomto doplatila na unifikaci a skutečnost, že byl použit výchozí a pro tento motor nedostatečně dimenzovaný díl. Ano, pořád to pojede, ale na rozdíl od dvanáctistovky začne první kňučet. A ke všemu ty díly nezvládají dlouhodobé použití v rychlostech nad cca 120 km/h, což dá šestnáctka s prstem v nose. Byl s tím problém už na nivách exportovaných do NSR začátkem 80. let. Importér nakonec přišel na to, že se jejich majitelé nechtěli nechat zahanbit na dálnicích a při jízdách rychlostmi nad 130 km/h to na nivách odcházelo a měnili to na záruku s doporučením pomalejší jízdy.