Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Vašátor »

Dušane, při každém zásahu do difu, je potřeba dodržovat určitá pravidla, tzn.pokud zasahovat, tak i nastavovat.

Ono úplně stačí, když gufero difu mění někdo, kdo neví jak se to má dělat. A to je bohužel 99% lidí, včetně autoservisáků. Každý totiž začne tím, že odšroubuje matici hrušky a už je to špatně. Následně vymění gufero a ejhle, jak že mám dotáhnout tu matici? V tomto případě to už bez celé demontáže a odmeření na hodinkach nejde. Takže se to prostě nějak dotáhne. Mno a pak se majitel diví, že to po čase začne kvílet...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od uha2324 »

Marek ma nejspis pravdu s tim diferencialem 4,1 u 2106. Ja vychazel z toho ze na 2106 jsou delsi prevody, ale to je vlastne dano prevodovkou. Jen 4ty rychlostni stupen neprodlouzili, coz je skoda, ale je to primy prevod, takze to moc dobre asi neslo… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Musil »

uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Georgius »

Luděk Musil píše:
uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.
Od roku 2001 se auta montovala ze stavebnic v iževské továrně Ižmaš, odkud také v roce 2006 vyjel definitivně poslední vůz. (zdroj) :-P
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Viko »

Škrtni výroba a dopíš dovoz. :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

uha2324 píše: Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
To já chápu naprosto přesně. Když by ses podíval na grafy točivého momentu motorů 2101, 21011, 2103 a 2106, zjistil bys, že motor 2106 má nejlepší točivý moment v podstatně nižších otáčkách, než ostatní tři jmenované. Motory 2101, 21011 a 2103 mají nejvyšší točivý moment při otáčkách 3500-4000, zatímco motor 2106 kolem 3000 rpm. Proto má delší 1. až 3. rychlost, aby motor pracoval právě v tomto pásmu nižších otáček. Z věci logicky vyplývá, že by bylo záhodno prodloužit i 4. rychlost. Ovšem konstrukce převodovky to tak nějak neumožňuje, protože jak jsi sám uvedl, čtyřka je přímý převod 1:1, který není řešen přes soustavu čtyř ozubených kol, ale pouhým přímým spojením hnací a hnané hřídele. Člověk prostě nemůže mít všechno.

Nejlepší odstupňování rychlostí má podle mě, jak už jsem tu zmínil posledně, převodovka 2105, z níž poté vyšla i pětirychlostní skříň přidáním převodu páté rychlosti 0,819:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od uha2324 »

no prave, nemuseli vubec menit prevodovku, stacilo jen upravit dif na 3.9 a mohli mit vsechny prevody delsi vcetne ctverky.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Rus spíš sázel na politiku jednoduchosti. Jak skládal auta? Tak, že prakticky vše bylo všude stejný, nebo se to dalo snadno zaměnit. Zatímco škodovky měly co motor, to jinou hlavu, písty, rozdělovače, karburátory, vahadla, ventily, vačky a co já vím, co dalšího, Lada měla prakticky všechno stejný. Kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři motory, hlavy stejné, vačky stejné, rozdělovače stejné (jen jiná délka hřídele, což je zaměnitelný díl), vahadla stejná, ventily stejné........... V jednoduchosti je krása.
Taktéž rozvodovky...... Slabší motory s krátkým zdvihem pístů, které potřebuji vyšší otáčky, dostaly kratší rozvodovku 4,3:1. Silnější motory s dlouhým zdvihem naopak o kousek rychlejší převod 4,1:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marťas »

Trochu odbočím od diferáků. Marek nakousl různou délku rozdělovačů, dal by se rozdělovač z 1500/1600 použít na menší motory, kdyby se rozdělovač podložil? (čistě řečnická otázka)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Jistě. Ovšem úplně by stačilo zkrátit o kousek hřídel. Rozdíl výšky bloků je pouhých 8,8 mm. Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marťas »

Marek píše:Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.
Přesně to jsem měl na mysli. Kdyby nejdřív vyrobili motory o větším objemu, vsadil bych se, že by to tak udělali.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Vzhledem k tomu, o jaké koncepci se bavíme, bych tomu i věřil. Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.

Z mého pohledu je tahle univerzálnost a jednoduchost, variabilita (jak se dnes říká) vlastně krásná. Podívejte se na auta dneska....... Úplný opak.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:… . Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.
Případně mohlo být na tom vyšším bloku osazení pro rozdělovač niž. Potom by to bylo dokonalý :idea: :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Marek »

Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)
Proč? By se mohli více věnovat důležitějším věcem (Vodka ...) :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“