Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Moderátor: Moderátoři
Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ahojte,chci radu páč už z toho hledání si fakt nevím rady...dá se vyměnit diferak na Lada 21053 (4.3) za diferak2106(3.9) bez úprav??děkuju všem
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Jen ti bude kecat trychlomer.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Jen bych rád doplnil: Model 21053 (1500 ccm) měl v drtivé většině případů rozvodovku 4,1:1. Model 2106 (1600 ccm) měl také rozvodovku 4,1:1.
Je třeba se podívat na konkrétní talířové kolo konkrétního diferenciálu. Není pravidlem, že motor ten a ten ve voze tom a tom má vždy rozvodovku tu a tu. Nicméně to, co jsem napsal v prvním odstavci, je nejčastější.
Sice je pravdou, že rozvodovka 3,9:1 měla katalogové označení 2106, ovšem v modelu 2106 s motorem 1600 ccm se prakticky nevyskytovala. V modelu 2106 byla rozvodovka 4,1:1.
Model 21053 měl nejčastěji rozvodovku 4,1:1, protože byl osazován motorem 1500 ccm, tedy silnějším, než byl v základní modelové verzi. Rozvodovka 4,3:1 bývala v původním modelu 2105 s motorem 1300 ccm (a pozor - taky ne vždy!!!).
Je třeba se podívat na konkrétní talířové kolo konkrétního diferenciálu. Není pravidlem, že motor ten a ten ve voze tom a tom má vždy rozvodovku tu a tu. Nicméně to, co jsem napsal v prvním odstavci, je nejčastější.
Sice je pravdou, že rozvodovka 3,9:1 měla katalogové označení 2106, ovšem v modelu 2106 s motorem 1600 ccm se prakticky nevyskytovala. V modelu 2106 byla rozvodovka 4,1:1.
Model 21053 měl nejčastěji rozvodovku 4,1:1, protože byl osazován motorem 1500 ccm, tedy silnějším, než byl v základní modelové verzi. Rozvodovka 4,3:1 bývala v původním modelu 2105 s motorem 1300 ccm (a pozor - taky ne vždy!!!).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Otazka je zodpovezena, diferencial se da bez upravy vymenit.
_________________________________________________
Uz jen mimo tema, ja mel 2106 RV1979 urcite s rozvodovkou 3,9:1. Az 21061 mela stejne jako 2103 rozvodovku 4,1:1. Nevim o tom ze by se v prvnich peti - deseti letech vyroby 2106 (1,6l) pouzivala rozvodovka 4,1; ale mozne je vsechno. Motor 1,6l mel maximalni vykon v nizsich otackach nez 1,5l, takze rozvod 4,1 u motoru 1,6l ani moc nedava smysl?
Zhruba je to takhle:
Diferencial
Lada 4,44: 9/40 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 21051, 21061, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (21044, 2106, 21073)
Pozdeji s petikvaltem zacalo byt tech kombinaci geometricky vice.
_________________________________________________
Uz jen mimo tema, ja mel 2106 RV1979 urcite s rozvodovkou 3,9:1. Az 21061 mela stejne jako 2103 rozvodovku 4,1:1. Nevim o tom ze by se v prvnich peti - deseti letech vyroby 2106 (1,6l) pouzivala rozvodovka 4,1; ale mozne je vsechno. Motor 1,6l mel maximalni vykon v nizsich otackach nez 1,5l, takze rozvod 4,1 u motoru 1,6l ani moc nedava smysl?
Zhruba je to takhle:
Diferencial
Lada 4,44: 9/40 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 21051, 21061, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (21044, 2106, 21073)
Pozdeji s petikvaltem zacalo byt tech kombinaci geometricky vice.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Hlavne to tam asi obcas davali co zrovna bolo v palete, po ruke, alebo vyrobene.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Já jsem Ladu 2106 (čtyřkvalt) s převodem 3,9:1 nikdy neviděl. Ani literatura o tom nemluví. Jediná zdánlivá "souvislost" je katalogové číslo soukolí - to začíná 2106-xxxxxx. Ale to nemusí znamenat, že se automaticky vztahuje k tomuto modelu, tedy že se dávalo k motoru 2106. Já jsem opravoval, později rozebíral asi osm či devět vozů 2106 s motorem 1600 ccm a žádný rozvodovku 3,9:1 neměl. Jediný případ si pamatuji, když jsem měl v rukách model Lada 1600SL - vývozní kus do západních zemí, kde byl (již v roce 1980) pětikvalt a rozvodovka 3,9:1. Krom toho třeba vyhřívané zadní sklo, elektrony s pneumatikami 185/70-13 a další modernosti.
Já jsem kdysi sehnal rozvodovku 3,9:1 z vozu 21073i s motorem 1700 ccm. Ale posléze jsem ji z auta vyhodil a vrátil tam původní 4,1:1. Důvodem byla nadměrná hlučnost. Žádný rozdíl jsem nepoznal - ani v pružnosti, ani maximální rychlosti. Ale pravda je, že jsem měl upravený motor a taková nepatrná změna převodu se nijak neprojevila.
Ovšem souhlasím, že často to soudruzi v SSSR kompletovali, jak jim to přišlo do pracek. Nejednou jsem viděl Nivu s rozvodovkami 4,3:1, nové Nivy 1,7i s rozvodovkami 3,9:1, některé 2105 základní motorizace měly 4,1:1, a tak bych mohl pokračovat.
Opakuji znovu - základním problémem všech Lad prvních více jak 20 let produkce byla absence páté rychlosti. Rozvodovka je proti tomu podružný a nepodstatný problém. Nehledě k tomu, že pětistupňové skříně měly i lepší odstupňování prvních tří rychlostí (ve vztahu s přímým převodem čtyřky). Původní převodovky 2101 měly moc velkou díru mezi 3. a 4. rychlostí. Naopak původní převodovka 2106 měla první tři rychlosti dost dlouhé a mezi 3. a 4. rychlostí tak nebyl velký rozdíl. Ano, pro motor 2106 se možná hodila, ale kolik bylo motorů 2106? Moc ne. A pokud ano, málokdo si takový vůz za socíku mohl dovolit.
Až převodovka 2105 - zprvu čtyřkvalt, později z ní vycházející pětikvalt, byla dle mého soudu nejlépe odstupňovaná. Poté, co jsem si před X lety pořídil Ladu, hned jsem sháněl pětikvalt - to byla priorita č.1. Až poté jsem řešil další věci, jako úpravy motoru na finální výkon 77 kW a další....... Upřímně, neumím si představit dneska si pořídit Ladu (jako hobby car) a mít jen čtyři rychlosti.
Já jsem kdysi sehnal rozvodovku 3,9:1 z vozu 21073i s motorem 1700 ccm. Ale posléze jsem ji z auta vyhodil a vrátil tam původní 4,1:1. Důvodem byla nadměrná hlučnost. Žádný rozdíl jsem nepoznal - ani v pružnosti, ani maximální rychlosti. Ale pravda je, že jsem měl upravený motor a taková nepatrná změna převodu se nijak neprojevila.
Ovšem souhlasím, že často to soudruzi v SSSR kompletovali, jak jim to přišlo do pracek. Nejednou jsem viděl Nivu s rozvodovkami 4,3:1, nové Nivy 1,7i s rozvodovkami 3,9:1, některé 2105 základní motorizace měly 4,1:1, a tak bych mohl pokračovat.
Opakuji znovu - základním problémem všech Lad prvních více jak 20 let produkce byla absence páté rychlosti. Rozvodovka je proti tomu podružný a nepodstatný problém. Nehledě k tomu, že pětistupňové skříně měly i lepší odstupňování prvních tří rychlostí (ve vztahu s přímým převodem čtyřky). Původní převodovky 2101 měly moc velkou díru mezi 3. a 4. rychlostí. Naopak původní převodovka 2106 měla první tři rychlosti dost dlouhé a mezi 3. a 4. rychlostí tak nebyl velký rozdíl. Ano, pro motor 2106 se možná hodila, ale kolik bylo motorů 2106? Moc ne. A pokud ano, málokdo si takový vůz za socíku mohl dovolit.
Až převodovka 2105 - zprvu čtyřkvalt, později z ní vycházející pětikvalt, byla dle mého soudu nejlépe odstupňovaná. Poté, co jsem si před X lety pořídil Ladu, hned jsem sháněl pětikvalt - to byla priorita č.1. Až poté jsem řešil další věci, jako úpravy motoru na finální výkon 77 kW a další....... Upřímně, neumím si představit dneska si pořídit Ladu (jako hobby car) a mít jen čtyři rychlosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
U modelu 21053 bych 5ti kvalt předpokládal. Co když má tazatel pouze diferák v pytly a po ruce má s jiným převodem? Pak ano, vyměnit kus za kus a nazdar
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Jasně, možný to je.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Co meli to dali. Prvni 21053 byly 4q. 5q prisly masoveji, az s Axtecem. V 2105 1983 jsem mel 4,1. Ve 2107 1987 jsem mel 3,9 a ve 2104 1988 4,1.
Jak sem do 2107 k te 3,9 pridal 5q nemohl jsem si to vynachvalit. Bylo to sice tupejsi, ale komfortni. Nicmene v 70 tis. jsem rozvodovku z duvodu velike hlucnosti a chrochtani pri prechodu z akcelerace do decelerace menil. Dalsi tez 3,9 tam vydrzela, az do prodeje a taky se po porci 70 tis. zdala hlucnejsi nez kdyz jsem ji tam daval. Kolik mela predtim nevim, ale obecne lze asi tvrdit, ze 3,9 vydrzi mene.
Jak sem do 2107 k te 3,9 pridal 5q nemohl jsem si to vynachvalit. Bylo to sice tupejsi, ale komfortni. Nicmene v 70 tis. jsem rozvodovku z duvodu velike hlucnosti a chrochtani pri prechodu z akcelerace do decelerace menil. Dalsi tez 3,9 tam vydrzela, az do prodeje a taky se po porci 70 tis. zdala hlucnejsi nez kdyz jsem ji tam daval. Kolik mela predtim nevim, ale obecne lze asi tvrdit, ze 3,9 vydrzi mene.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Tesat do kamene. 3.9 je nejméně spolehlivý diferencial ze všech.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Já mám zkušenost opačnou .
Originální 3,9 jsem měl ve 21073, fialové 21044 a následně béžové 21044. A ve všech vozech byly spolehlivé a tiché.
L.
Originální 3,9 jsem měl ve 21073, fialové 21044 a následně béžové 21044. A ve všech vozech byly spolehlivé a tiché.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Záleží na nájezdu a náhodě. Tušil jsem že se najde spokojený íčkový majitel který najel s 3.9 mnoho a mnoho kilometrů a neměl žádnej problém. Já vycházím z vlastní zkušenosti. Mě odešly nejméně tři 3.9 a z ostatních poměrů ani jeden. Další zkušeností jsou mno rozebrané 21073 a 21044.U nejméně půlky z nich byl diferencial měněný za jiný poměr než 3,9. Takže za mě 3.9 tak kolem komína, ale na dálky ani náhodou.Luděk Musil píše:Já mám zkušenost opačnou .
Originální 3,9 jsem měl ve 21073, fialové 21044 a následně béžové 21044. A ve všech vozech byly spolehlivé a tiché.
L.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Ano … a někteří spokojení uživatelé íček to mají i v číslech. Jako třeba já .
Auta, hlavně 3,9 diferenciály v nich najezdila bez jediného difproblému tyto km:
červená 21073: 185 tisíc km
fialová 21044: 195 tisíc km
béžová 21044: 150 tisíc km
Já neříkám a netvrdím, že jsou jen dobré kusy … bohužel jsem asi měl štěstí a trefil jsem na dobré kusy, zrovna tak jako K-L resp. Mušketýr měli štěstí, že trefili kusy, které zrovna dobré nebyly.
Osobně si myslím, že hodně/většina/všechny ty špatné 3,9 byly špatné z důvodu nesprávného seřízení. Jedinou (mnou na vlastní oči viděnou) mechanickou závadou na diferenciálu byly vylomené zuby na satelitech. Byl to zadní dif z Nivy a majitel se nechtěl přiznat (a nepřiznal se) jak k tomu "přišel".
Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.
Auta, hlavně 3,9 diferenciály v nich najezdila bez jediného difproblému tyto km:
červená 21073: 185 tisíc km
fialová 21044: 195 tisíc km
béžová 21044: 150 tisíc km
Já neříkám a netvrdím, že jsou jen dobré kusy … bohužel jsem asi měl štěstí a trefil jsem na dobré kusy, zrovna tak jako K-L resp. Mušketýr měli štěstí, že trefili kusy, které zrovna dobré nebyly.
Osobně si myslím, že hodně/většina/všechny ty špatné 3,9 byly špatné z důvodu nesprávného seřízení. Jedinou (mnou na vlastní oči viděnou) mechanickou závadou na diferenciálu byly vylomené zuby na satelitech. Byl to zadní dif z Nivy a majitel se nechtěl přiznat (a nepřiznal se) jak k tomu "přišel".
Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Nastavovat nieco na zabehnutom diferaku je cesta ako zacat pocuvat zuuuuzuuuuuuuuu