neviem ako je to v cechach ale na slovensku tuto novu metodiku merania aplikuju na VSETKY auta aj moju staru nivu tak poslali do prec, sa s tym neseru. A pokial nemas mechanika co je ochotny ziadat o vynimku aby mu povolili meranie vo vyfuku a potom pol hodinu carovat s plynovym pedalom aby 40 sekund udrzal emisie v zelenom a ojebabral BOSCH masinu tak ta proste poslu domov s NEVYHOVEL. Staci ze sa nejaky uradnik zle vyspi a zakazu to obchadzat uplne. Preto z toho aj Lada vycuvala lebo by im vsetky auta postupne zacali vyradovat z premavky.Vašátor píše:Ach jo ... Tak naposled ... složení výfukových plynů se měří na konci výfuku, příslušnou sondou. Nikoli z řídící jednotky Měřící modul na emisní stanici pouze vyčítá údaje a chyby RJ a ano, u moderních vozidel se s ním mohou ovládat i otáčky motoru, místo toho aby stál technik na plynovem pedálu. Řídící modul EK rozhodně nemůže sahat do řízení motoru.
Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.
Problém s připojením na emise (diagnostika)
Moderátor: Moderátoři
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Jasně, ale pokud jouda z EK Bánovice nad Babravou prohlásí, že kdo se nepřipojí na jeho diagnostiku (která bude umět třeba jen jen jeden protokol) tak emise neudělal, tak může formálně vyházet všechny se staršími protokoly ...
A EK v sousední vsi může být OK. Pak je to na blbosti lidí, co se od joudy nechávají vyhodit...
Každopádně si myslím, že to tak není, protože by se dalo projít s libovolným vrakem. Minimálně by museli vyhodit všechny karburátorovce
A EK v sousední vsi může být OK. Pak je to na blbosti lidí, co se od joudy nechávají vyhodit...
Každopádně si myslím, že to tak není, protože by se dalo projít s libovolným vrakem. Minimálně by museli vyhodit všechny karburátorovce
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
https://holko.blog.sme.sk/c/493029/na-n ... a-aut.html
Všetky osobné a nákladné vozidlá do 3,5 tony so zážihovým motorom s "R KAT" prihlásené 1. krát do evidencie po 1. januári 2005 musia mať emisnú kontrolu urobenú pomocou systému palubnej diagnostiky OBD (= On Bord Diagnostics).
Všetky osobné a nákladné vozidlá do 3,5 tony so zážihovým motorom s "R KAT" prihlásené 1. krát do evidencie po 1. januári 2005 musia mať emisnú kontrolu urobenú pomocou systému palubnej diagnostiky OBD (= On Bord Diagnostics).
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Pánové, řídící systém motoru NEUMÍ změřit hodnoty CO a HC. Takže pokud tě vyhodili z emisí, protože se nedokázali spojit s řídící jednotkou, je to legislativně správně. Nicméně vyhodili tě dřív, než došlo k samotnému měření emisí. Pokud by se s RJ spojili, strčili by do výfuku sondu a změřili emise.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Opravdu naposled, zda se nepřipojí do OBD a nezjistí chyby a nevyčte z readiness kódů, tak auto neprospělo, to je i u nás KURWA to nemá nic společného s emisní zkouškou už dost blbostí ! Fakt mně to nebaví číst, máš prostě chybu někde v OBD, že se to nepřipojí ! Kvůli tomu to nepřošlo, to by neprošlo ani u nás
Naposledy upravil(a) Georgius dne čtv pro 19, 2019 17:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: To chce klid ... trochu jsem ti zredukoval vykřičníky. Ale nemáš pravdu, bez readiness kódů ho k vlastnímu měření nepustí, probíhá to na EK, takže bych to osobně jako součást EK bral ...
Důvod: To chce klid ... trochu jsem ti zredukoval vykřičníky. Ale nemáš pravdu, bez readiness kódů ho k vlastnímu měření nepustí, probíhá to na EK, takže bych to osobně jako součást EK bral ...
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Predpokladam, ze na dotycnom aute bol odstraneny imobilizer...je to tak?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
imobilizer nebol odstraneny. lada po dochodcovi bez uprav v stock stave.Cory píše:Predpokladam, ze na dotycnom aute bol odstraneny imobilizer...je to tak?
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Tohle téma mě začíná bavit
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
to nestaci len dat sondu do vyfuku a merat emisie pointa je v tom ze masina BOSCH je ponovom tak naprogramovana ze motor posle cez riadiacu jednotku do cervenych cisel este su zapojeny online ze nevedia to meranie ani stornovatMarťas píše:Tohle téma mě začíná bavit
ako nechcem sa uz k tomu vyjadrovat, napisal som len svoje skusenosti a prajem vela zabavy na EK
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Venujem sa programovaniu /čipovaniu/ riadiacich jednotiek už niekoľko rokov, takže si dovolim tvrdiť, že viem ako fungujú vstrekovacie systémy. Dnešné systémy pracujú na momentovom modeli, ktorý je odladený striktne podľa emisných limitov. Lada prešla na momentový model riadenia motora plnohodnotne v roku 2012 s nástupom RJ Bosch M(E)17.9.7 a normou E5. Píšem plnohodnotne preto, lebo starší typ jednotky Bosch M7.9.7+ nemal dostatočne výkonný procesor na to, aby dokázal plnohodnotne pojať momentový model riadenia motora. To len na okraj, aby bolo jasné, že to nie je len taký jednoduchý systém.
Momentový model funguje na tom princípe, že RJ neovláda motor na základe zmeny jedného premenlivého vstupného parametra. Motor je ovládaný pod%la požadovaného výstupného momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie. Požadovaný moment (a teda jednoducho povedané emisie) je určovaný na základe 7 vstupných kanálov a skutočný moment na základe uhlového zrýchlenia kľukového hriadeľa. RJ je už taká vymakaná, že skutočný moment určuje zvlášť pre každý valec, v ktorom je piest v pohybe nadol vo fáze expanzie. Takže RJ riadi prakticky každý valec zvlášť - podľa momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie.
Cez OBD sa dá ovládať len jeden kanál premenlivých vstupných parametrov. Čiže áno, ten prístroj môže dvihnuť otáčky, ale VŽDY to to bude plniť emisie, pretože vďaka momentovému modelu RJ prispôsobí celok tak, aby motor spĺňal emisie v danom režime. Ak by systém merania emisií vyhodnotil, že otáčky sú vysoke, porovná to s polohou pedála plynu a vyhodí chybu. Takže nastavenie systému merania emisé tak, aby úmyselne poslal RJ do červených čísel, nie je možné.
A nie je to možné z jedného dôvodu - ak by to mal daný systém dokázať, musel by zmeniť samotný momentový model v RJ, ktorý v prípade Nivy obsahuje 562 kariet závislosti /ľudovo nazývane mapy/. Na zmenu týchto máp ZA CHODU motora sa musí do RJ dorobiť špeciálny elektronický člen, teda ďalšia mini RJ s procesorom, ktorá sa na pôvodnú RJ napája v 18tich miestach. Vtedy sa dá meniť momentový model za chodu motora. Pri motore v kľude stačí rozobrať RJ za pomoci teplovzdušnej pištole, ostrého nožíka, 2 veľkých šrobovákov, kúsku pracovnej dosky z kuchynskej linky a vrtačky.
Viem, že tu nikoho nespresvedčím, keď si myslí, že je pravda na jeho strane, ale nedalo mi to.
A vedel by som to ešte popísať podrobnejšie, ale musím do práce.
Momentový model funguje na tom princípe, že RJ neovláda motor na základe zmeny jedného premenlivého vstupného parametra. Motor je ovládaný pod%la požadovaného výstupného momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie. Požadovaný moment (a teda jednoducho povedané emisie) je určovaný na základe 7 vstupných kanálov a skutočný moment na základe uhlového zrýchlenia kľukového hriadeľa. RJ je už taká vymakaná, že skutočný moment určuje zvlášť pre každý valec, v ktorom je piest v pohybe nadol vo fáze expanzie. Takže RJ riadi prakticky každý valec zvlášť - podľa momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie.
Cez OBD sa dá ovládať len jeden kanál premenlivých vstupných parametrov. Čiže áno, ten prístroj môže dvihnuť otáčky, ale VŽDY to to bude plniť emisie, pretože vďaka momentovému modelu RJ prispôsobí celok tak, aby motor spĺňal emisie v danom režime. Ak by systém merania emisií vyhodnotil, že otáčky sú vysoke, porovná to s polohou pedála plynu a vyhodí chybu. Takže nastavenie systému merania emisé tak, aby úmyselne poslal RJ do červených čísel, nie je možné.
A nie je to možné z jedného dôvodu - ak by to mal daný systém dokázať, musel by zmeniť samotný momentový model v RJ, ktorý v prípade Nivy obsahuje 562 kariet závislosti /ľudovo nazývane mapy/. Na zmenu týchto máp ZA CHODU motora sa musí do RJ dorobiť špeciálny elektronický člen, teda ďalšia mini RJ s procesorom, ktorá sa na pôvodnú RJ napája v 18tich miestach. Vtedy sa dá meniť momentový model za chodu motora. Pri motore v kľude stačí rozobrať RJ za pomoci teplovzdušnej pištole, ostrého nožíka, 2 veľkých šrobovákov, kúsku pracovnej dosky z kuchynskej linky a vrtačky.
Viem, že tu nikoho nespresvedčím, keď si myslí, že je pravda na jeho strane, ale nedalo mi to.
A vedel by som to ešte popísať podrobnejšie, ale musím do práce.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
to je škoda, rádi bychom ti zaplatili den dovolené, kdybys to celé rozepsalna wiki, tady to zapadne ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Prestavam se divit, proc na ekologicke likvidaci koncivaji docela zanovni auta, mimo jine. Jsou slozite, prekombinovane a oprava draha. Takze našrot a to mi ekologicke neprijde, kdyz kvuli nejakym elektronesmyslum nejsou schopne se trefit na vhodnou masinu "podivne kontroly ME". Tak pro bezneho uzivatele udrzitelneho vozu, i starsiho data vyroby, by bylo dobre zjistit kde a jakym zpusobem oficialne takovyma kontrolama prochazet. Mame karbce (s lpg provozem eko), potom jednoduche icka (lpg eko) a zatreti elektronabustovane vozy. Myslim ze je nesmysl aby naraz nic nemohlo nekde normalne projit. Kdysi stacil z rodinnych uspor 1 zigul nejakemu dedovi na desitky let a dneska ma byt auto za drahe penize pouzitelne do prvni kontroly? Slysel jsem, ze nekdere novejsi auta na prvni kontrole maji co delat aby prosly.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Pan Cory vazim si vasho odborneho prispevku aj to ze "Viem, že tu nikoho nespresvedčím, keď si myslí, že je pravda na jeho strane, ale nedalo mi to. A vedel by som to ešte popísať podrobnejšie, ale musím do práce."
problem je v tom ze nikto nevie na koho strane je pravda Mame tu emisny skandal, podvody s emisiami, stiahnute auta z predaja, zo skodovku mi dosli vyzvy ist preprogramovat riadiacu jednotku, ktora udajne produkuje vela emisii a je to motor z VW dieselgate. Ja som nesiel, lebo auto 2.0 TDi chodi ako hodinky spotreba 5 litrov, kamarat tam isiel to iste auto ako ja, preprogramovali mu to aby mal menej emisi a auto mu odvtedy zerie o 1.5 litra viace, nadava ako pohan Dalsi kamarat bol pred mesiacom so 6 rocnym dusterom LPG na STK EK, a LEDVA presiel, paradoxne na benzin hodnoty ok na LPG mu to z odretymi usami dali. Uz chce ten daster predat a kupit novy , lebo sa boji ze o 2 roky neprejde....Teoria je teoria ale v praxi sa deju divne veci....
problem je v tom ze nikto nevie na koho strane je pravda Mame tu emisny skandal, podvody s emisiami, stiahnute auta z predaja, zo skodovku mi dosli vyzvy ist preprogramovat riadiacu jednotku, ktora udajne produkuje vela emisii a je to motor z VW dieselgate. Ja som nesiel, lebo auto 2.0 TDi chodi ako hodinky spotreba 5 litrov, kamarat tam isiel to iste auto ako ja, preprogramovali mu to aby mal menej emisi a auto mu odvtedy zerie o 1.5 litra viace, nadava ako pohan Dalsi kamarat bol pred mesiacom so 6 rocnym dusterom LPG na STK EK, a LEDVA presiel, paradoxne na benzin hodnoty ok na LPG mu to z odretymi usami dali. Uz chce ten daster predat a kupit novy , lebo sa boji ze o 2 roky neprejde....Teoria je teoria ale v praxi sa deju divne veci....
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
zaujimave, ze moja Priora presla po 6 rokoch uplne bez problemov. RJ je identicka s Nivou, len iny soft. Ako je to mozne?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
A co to je upravený soft? Posunutý omezovač?
Je jasné, že ti kdo metodiku měření na emisní kontrole vymysleli, měli záměr, že někteří vyměknou a dají auto do šrotu a koupí si nové.
Je jiný důvod, že není seznam chyb, které ovlivňují složení emisí a pak chyb, které problém nejsou? (p192e vw) Pokud vím, dnes je to tak, že: Připojíme, je tam chyba, NEVYHOVĚL nebo ještě lépe, popsaný skandální případ: Připojíme, nevyčteme, NEVYHOVĚL a problém se přenese na majitele auta, i když má vše v pořádku???!!! U dvacetiletého auta je pravděpodobnost výskytu chyby vysoká a někdy se její příčina opravdu špatně hledá, tím se snadno vyřadí stará auta.
A nebuďte slepí, tajga tady poukazuje na postupy při emisní kontrole. Já nevím proč se tady pořád "opravdu naposled" vysvětluje, co se kam strká a přitom se stejně nedozvíme, jaktože AMC je schopno dodat a uvést do provozu auto, které neprošlo nyní platným homologačním procesem. Já tomu taky opravdu nerozumím a tak o takovém autě nebudu ani uvažovat. Kluci, chovejme se k sobě s respektem, pochopením a moudře. Tohle machrování sem nepatří.
A jak dopadnu s NIVOU na blížící se STK poreferuju. Bude-li problém, těším se, jak zase jediná možnost dát auto do pořádku bude, přijít na to sám, objednat si díly bůhvíkde (viz CS AutoLADA) a pak se třást, co ještě najdou za problém. Minule mi to fakt stačilo. S autem jsem za pět let najel 15 000km, celkem má 62 000km, věčně je naleštěné v garáži a on je STRACH jet s ním nejen na technickou, ale už i na emise!!! Pohodlí = Vlastnictví auta = Strach = Snadná manipulovatelnost. To není složitá rovnice.
Je jasné, že ti kdo metodiku měření na emisní kontrole vymysleli, měli záměr, že někteří vyměknou a dají auto do šrotu a koupí si nové.
Je jiný důvod, že není seznam chyb, které ovlivňují složení emisí a pak chyb, které problém nejsou? (p192e vw) Pokud vím, dnes je to tak, že: Připojíme, je tam chyba, NEVYHOVĚL nebo ještě lépe, popsaný skandální případ: Připojíme, nevyčteme, NEVYHOVĚL a problém se přenese na majitele auta, i když má vše v pořádku???!!! U dvacetiletého auta je pravděpodobnost výskytu chyby vysoká a někdy se její příčina opravdu špatně hledá, tím se snadno vyřadí stará auta.
A nebuďte slepí, tajga tady poukazuje na postupy při emisní kontrole. Já nevím proč se tady pořád "opravdu naposled" vysvětluje, co se kam strká a přitom se stejně nedozvíme, jaktože AMC je schopno dodat a uvést do provozu auto, které neprošlo nyní platným homologačním procesem. Já tomu taky opravdu nerozumím a tak o takovém autě nebudu ani uvažovat. Kluci, chovejme se k sobě s respektem, pochopením a moudře. Tohle machrování sem nepatří.
A jak dopadnu s NIVOU na blížící se STK poreferuju. Bude-li problém, těším se, jak zase jediná možnost dát auto do pořádku bude, přijít na to sám, objednat si díly bůhvíkde (viz CS AutoLADA) a pak se třást, co ještě najdou za problém. Minule mi to fakt stačilo. S autem jsem za pět let najel 15 000km, celkem má 62 000km, věčně je naleštěné v garáži a on je STRACH jet s ním nejen na technickou, ale už i na emise!!! Pohodlí = Vlastnictví auta = Strach = Snadná manipulovatelnost. To není složitá rovnice.
Bílý LADA a okřídlená spol.