Vesta je v tomto špecifická. Sami Rusi sa sťažujú,že to slabo kúri. Že im mrznú nohy...ale všetko funguje normálne. A myslím si,že aj tebe. To čidlo skutočne nie je v stropnej jednotke,ale v ovládaní kúrenia. A vyzerá to tak,že tam je dobre schované a značne ovplyvňujú jeho činnosť výduchy. Pre správnu funkciu skús ešte keď ti začne fúkať studený vzduch otvoriť na chvíľu okno. Ak ti začne po chvíli fúkať opäť teplý vzduch,tak čidlo funguje. Ono problém bude aj v tom,že na rozdiel od Kaliny nevedú k čidlu otvory z priestoru kabíny a okolo čidla zrejme "stojí" prehriaty vzduch zo spodných výduchov. Rusi prišli aj na to,že sa tepelná pohoda Vesty značne zlepší po uzatvorení klapky do priehradky pred spolujazcom.Čiže ak máš otvorenú klapku do "klimatizovanej" priehradky (po otvorený naľavo v rohu) tak ju skús zavrieť a uvidíš. Ja verím,že vykurovanie sa ti zlepší.Dodi píše:...Auto po naštartovaní studeného motora začne kúriť ako kúrilo, problém je v tom, že po nejakom čase prestane, hoci nie je dosiahnutá nastavená teplota, pričom hadice kúrenia sú však obidve horúce, ale do kabíny vháňa studený vzduch. Kúriť začne ak sa teplota zvýši na 26, alebo max., v prípade vrátenia na povedzme 24 ešte chvíľu vháňa teplý vzduch, potom však už len studený. Takže sa dohodlo, že sa vymení panel klímy, poprípade aj jednotka riadenia. Všetko tu uvedené vie aj servis, no nevie čo autu je...
Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klímy
Moderátor: Moderátoři
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
To tam nieke maly ventilator, pre to cidlo teploty? Aby nasavalo vzduch z interieru?
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
V tomto videu vysvetľuje že v auto režime klíma nefunguje ako by mala... A ukazuje aj že teplotné čidlo je v plaste pod zrkadlom. Ja mám na zrkadle externý teplomer a podľa neho mi funguje klíma dosť presne, aj keď pocitovo sa mi občas zdá, že nie je tá teplota taká aká je nastavená, ale podľa teplomeru je. Ale ako vysvetľuje aj v tom videu, proste keď to sníma teplotu pod zrkadlom, tak nemusí vždy zodpovedať tej nastavenej, lebo tam to ovplyvňuje veľa vecí, napr. slnko, fúkanie vzduchu na sklo,.... A ešte môže byť práve toto čidlo chybné. Nakoľko som aj pozeral tieto problémy aj v Renault fórach(nakoľko máme pravdepodobne RJ klímy tiež Renault), tak aj im to funguje rovnako, čiže pri chybnom čidle to kúri iba na max. teplote, alebo v ručnom režime. Nech ti skúsia vymeniť to čidlo a uvidíš. Resp. by sme mali mať aj čidlo niekde na výmeníku a to by mohlo tiež robiť problémy. My s auto klímou máme iba tieto dve čidla naviac oproti ICE verziám, takže môže byť jedno alebo obe čidlá zlé. Vieš, keď je zlé čidlo tak môže napr. pri 18°C "hlásiť", že je tam už 22°C, takže preto ti to kúri len do určitej teploty a potom prestane....
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Video som pozrel, no a ak by teda mala čidlo ovplyvňovať vonkajšia teplota, potom by naopak chladilo predsa ako divé a nie opačne. Neriešim aktuálne chladenie, ale kúrenie. Auto si jednoducho zmyslelo, že prestane kúriť a to v akomkoľvek režime, hoci dovtedy žiaden problém nebol, Auto v jedno dopoludnie pekne kúrilo a poobede už nie. Skúsim teda servis tlačiť na to čidlo. Spýtam sa ich aj na to druhé ... Netuším ale, či vadné čidlo môže spôsobovať preblikávanie diód panela klímy pri otvorení dverí, ktoré sa objavilo spolu s kúrením. Rovnako neviem, prečo sa rovnako v tom čase objavilo to preblikávanie diódy tlačítka dverí. Či napokon nebude predsa len problém v RJ... Každopádne ďakujem všetkým za informácie a snahu pomôcť vyriešiť problém.
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Ako pokrocil si nejako? Co som vypozoroval k9ntrolky na klime bliknu vzdy ked sa jednotka prebudza. Tj pri odomknuti auta alebo otvoreni dveri (ale auto musi dlhsie stat aby sa vypla jednotka klimi)
Nic prilepim teplomer k zrkadlu a budem to sledovat.
Nic prilepim teplomer k zrkadlu a budem to sledovat.
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Tak dnes som mal kontrolny teplomer prilepeny za zrkadlom, ale ma skryte cidlo tak neviem ukazoval tam 14st a nastavenych bolo 21.
V kazdom pripade v zrkadle je termistor, res v plaste pod zrkadlom je dierka a v nej cierny termistor.
Na diagnostike by malo ukazovat aku meria teplotu.
V kazdom pripade v zrkadle je termistor, res v plaste pod zrkadlom je dierka a v nej cierny termistor.
Na diagnostike by malo ukazovat aku meria teplotu.
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Na diagnostike neukazuje teplotu...Bohuzial..ani na origo diagnostike, ani na inej
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Ešte ma napadlo, prečo by ten senzor mohol ukazovať "blbosti". Môžu byť na príčine aj zoxidované kontakty na tom senzore. Čiže zoxidovaný kontakt má zvýšený prechodový odpor. No a to znamená, že pokiaľ ten senzor zvyšuje svoj odpor pri zvyšujúcej sa teplote(ak aj znižuje svoj odpor, tak výsledok je v podstate ten istý, RJ neprijme správnu hodnotu odporu a preto prestane kúriť), tak napr. jeho odpor pri 18°C + prechodový odpor kontaktov berie RJ v súčte ako správny odpor pri 23°C, takže preto prestane už kúriť napr. pri tých reálne dosiahnutých 18°C. Len to by trebalo vyskúšať. Začal by som s vymontovaním toho senzoru o očistením kontaktov, príp. aj ich natretím nejakým vodivím mazivom(ale s tým nepreháňať, až nevytvorí skrat, to by bolo ešte horšie). A ak to nepomôže, tak buď ho skúsiť rovno vymeniť, alebo požičať funkčný a porovnať ich odpory pri rôznych teplotách, a ak sa zhodujú tak bude zrada inde a ak sa budú hodnoty dosť líšiť a hlavne vo vyšších teplotách, tak je určite zlý ten senzor. Ale dosť ma prekvapuje, že takéto veci neskúšal servis hneď na začiatku. Lebo väčšina porúch klím je spôsobená senzormi, príp. klapkami a málokedy samotnou RJ, resp. ovládacím panelom. Ale ako ste možno aj čítali vo vlákne o MMC, tak navigácia sa nechcela pripojiť na satelity a vypisovala nejakú chybu s COM portom, čiže tým bola nepoužiteľná. No a servis kolegovi navrhol výmenu celého rádia. No a mňa napadlo pozrieť nastavenia podľa môjho funkčného(a to celé dokonca iba cez telefón ), no a presne v tom to bolo, do dnes mu funguje všetko bez problémov. Takže ušetril čas na výmenu, cestu do servisu, stratu v práci,... Proste naše servisy.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Tak dnes bolo troska casu, a dtt4all teplotu toho senzoru ukazuje, ci realnu neviem to by ukazal teplomer.
V kazdom pripade na pristrojovke 2 stupne a senzor v zrkadle hlasi 4,6st.
2st odchylka mi pride dost.
Uvidime nahodim teplomer, aka bude odchylka od skutocnosti.
Viac ma bude zaujimat odchylka pri pozadovanje teplote tj 20st.
Ale vcera ked som isiel domov, kurilo to normalne. Chvilku fukalo horuci vzduch a potom uz slabsie taky vlazny. Na pocit celkom ok. Ale nemal som vylozeny teplomer.
V kazdom pripade na pristrojovke 2 stupne a senzor v zrkadle hlasi 4,6st.
2st odchylka mi pride dost.
Uvidime nahodim teplomer, aka bude odchylka od skutocnosti.
Viac ma bude zaujimat odchylka pri pozadovanje teplote tj 20st.
Ale vcera ked som isiel domov, kurilo to normalne. Chvilku fukalo horuci vzduch a potom uz slabsie taky vlazny. Na pocit celkom ok. Ale nemal som vylozeny teplomer.
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
ehmmm, dovoluji si podotknout, že přístrojovka ukazuje VENKOVNÍ teplotu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Dovolím si podotknúť že auto stalo celú noc kvázi vonku tak by teplota mala byť rovnaká
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Stačí že na okamih vykukne slniečko. Stačí že fúkne teplejší vietor... milion faktorov.
Tak isto aj v miesnosti máš pri podlahe nejakú teplotu a pri strope inú...
Tak isto aj v miesnosti máš pri podlahe nejakú teplotu a pri strope inú...
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Máš pravdu ale slnko ešte nesvietilo. Je pravda ze pri zemi môže byť - a tým pádom to skresluje, dám teplomer uvidí sa.
Nastavenie zóny klimatizácie.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... -lada.html
Dajte skôr auto clio, x98 verzia klímy. Načítanie údajov musí byť bez chyb, ale radšej by som do toho nevrtal. Max tak pozrieť hodnoty.
Nastavenie zóny klimatizácie.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... -lada.html
Dajte skôr auto clio, x98 verzia klímy. Načítanie údajov musí byť bez chyb, ale radšej by som do toho nevrtal. Max tak pozrieť hodnoty.
Re: Preblikávanie tlačítok uzamknutia dverí a prieduchov klí
Presne tak, teplota vonku nemusí(a vo väčšine ani nie je) rovnaká ako vo vnútri. Ja mám pri zrkadle teplomer a tiež mi ukazuje väčšinou viac ako ten vonkajší. Lebo ako píšeš 2°C je(môže byť) už teoreticky prízemný mráz, a ten sa meria tuším 5 cm nad zemou a ty máš vonkajšie čidlo cca 30 cm nad zemou a keď už neberiem žiadne iné okolnosti, tak vnútorné čidlo je cca 1,5 m nad zemou. Takže už len z tohto pohľadu musí byť medzi tými čidlami rozdiel. A keď zarátaš uzavretý priestor ktorý dokáže akumulovať aj malinké množstvo energie, rozdielnosť snímačov, možno aj rozdielnosť výpočtu teploty(z odporu snímača),... tak ten tvoj rozdiel nie je až tak veľký. A v poslednom rade, kým si sa pripojil, našiel si čo treba,..., tak tie dva stupne si mohol aj ty sám vytvoriť tvojou teplotou plus teplotou PC.... Ale skús si dať ku zrkadlu(najlepšie tak až naň nesvieti priamo slnko) nejaký spoľahlivý teplomer, nastav si na klíme 23°C a sleduj či na teplomery tých 23°C aj dokážeš dosiahnuť. Ak nie, tak si auto vykúr plným výkonom klímy a keď dosiahneš tú teplotu, tak vtedy pozri čo ukazuje cez PC ten vnútorný senzor. Ja mám teplomer(Čína, ale trošku stuningovaný ) pri zrkadle a keď nastavím 23°C, tak na ňom mi ukazuje +- 0,5°C rozdiel aj na sedane, aj na crosske. Ale hlavne po dlhšej jazde, keď sa aj motor zohreje aj interiér,.... proste keď má celý interiér +- požadovanú teplotu. Lebo na krátkej trase je veľa faktorov prečo to aspoň pocitovo nekúri/nechladí ako treba. Skús do studeného auta sadnúť "vymrznutý" a potom inokedy "rozhorúčený" a uvidíš ten pocitový rozdiel funkcie klímy. Proste, keď chceme hodnotiť "výkonnosť", resp. funkčnosť klímy, tak ju musíme zásadne hodnotiť na základe nameraných teplôt, nie podľa pocitu. Lebo keď/ak ste boli zvyknutý na manuálnu klímu(na ktorej sa reguluje teplota fúkaného vzduchu a nie teplota interiéru) tak pri automatickej sa vám môže zdať, že nekúri/nechladí správne. A ešte jedna dobrá rada pri auto klíme, majte nastavené všetky výduchy, tak aby nefúkali na vás priamo, lebo keď sa zníži/zvýši teplota toho vzduchu, tak začnete pocitovo hodnotiť, že niečo nie je v poriadku a pri tom je teplota interiéru v norme(a norma môže byť aj +-1 °C).
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )