Dělené manžety homokineťáků

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od Jimmi »

Před lety jsem někde narazil na manžety homokinetických kloubů, složené ze dvou dílů. Takže se nic nemuselo demontovat, jen se odstranila vadná manžeta a nová se slepila ze dvou půlek a stáhla páskama.
Nemáte někdo zkušenost nebo informaci? Nějak to zmizelo z nabídky.
P.S. Chápu, že to nevydrží třicet let co ta originální, ale i kdybych to měl obrok měnit... 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od Marek »

Naposledy jsem to viděl na stodvacítkách.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od Jimmi »

Tohle bylo tvarově trochu jiné. Složené ze dvou stejných polovin, pero - drážka na okraji pro spojení. K tomu nějaký speciální vteřiňák. Škodoffky měly pokud si dobře vzpomínám jen jednu spáru na straně.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vzhledem k tomu jak moc je manzeta namahana ohyby tak je nejake delene provedeni s rozumnou zivotnosti v podstate nerealizovatelne. U zadohrabych Skodovek ano, tam je rozsah pohybu mensi a rekl bych, ze se netoci coz je to hlavni. Taky bych rad, aby bylo nejake seriozni delene provedeni, ale ja bych chtel veci ... :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1250
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od mušketýr »

Marek píše:Naposledy jsem to viděl na stodvacítkách.
To si viděl málo. Dělalo se to ale nevim zda se to ještě dělá. Sám mám zkušenost na MB123. Nechtělo se nám to rozdělávat a tak se vzala manžeta z BMW (tenkráte nebyla v aftermarketu mercedesí manžeta) rozřízla se pasparťákem navlíkla a pak slepila vteřiňákem. Nalítal sem s tim cca.50tis a jen po cca.10tis to začlo v jednom místě rosit. Takže odmastit a zakápnout vteřiňákem a byl klid. Možná že dnes dělaj manžety slabší a to by moh bejt problem.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Dělené manžety homokineťáků

Příspěvek od zelvotron »

Na škodovkách je ten trik opravdu v tom, že se ty polonápravy netočí, ale hřídel je uvnitř trubky a výkyv může bejt kolik, deset stupňů plus mínus. Hlavně tam je to nutnost, protože jinak by tam ta mažeta nešla nasadit/vyměnit, kdyby nebyla dělená.

Ale tohle téma už se tu řešilo a možná nejednou, dokonce jeden člen fóra, kterej už sem nechodí si koupil dvoje obyč manžety ty rozříznul a pak na kloubu slepil přes sebe abyl s tim spokojenej, ale jak dlouho mu to vydrželo nevím, ale nejspíš minimálně do doby než se urazil a přestal sem psát :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“