Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Moderátor: Moderátoři
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Teepee přistižen dnes na tachlovickým trojůhelníku!!! Bohužel jen auto, majitele sem nepotkal
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Tyjo von byl tachlovickej trojúhelník a já to prošvih... A Týpý se ani neozve...
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Akce TT 2014 byla naplánována pozdě večer předchozí den. Jelene, až se uvidíme, dáme řeč, počítám, že mě někdy vytáhneš na letiště.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Začíná bejt zima, tak jsme mluvili i o bazénu, dlouho jsme nebyli, určitě ti dáme vědět a půjdem se vysaunit a vyhřát. Jinak teď o víkendu má bejt v sobotu nějaká akce v Bubo, ale ještě nevim, jestli tam budu.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Doufám, že neva, že zneužiju Teepeeho dred, ale je to k věci, nevíte někdo, jestli na š1000 - 100 ty pánve do vnitřních kuláků na spojovačky a na převlečný matice sou stejný jako na hřebenovým řízení na š 120, páč vypadaj že jo, ale číslo maj jinčí...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Kdyby jsi potřeboval nějaké díly, stačí říct http://vasator.rajce.idnes.cz/S1000MB_ND
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Po roce oživíme téma, aby neumřelo. Petře, jak se eMBéčko má? Taky jsem jedno pořídil, s úzkým sloupkem, tak si hraju.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Po delší době, delší zpráva.
V létě 2017 se do eMBéčka pustil trochu synek. S vidinou nápravy stavu "propadlá STK".
Vyměnil nádrž, abysme nemuseli jezdit s plastovým 5litrovým kanystrem v kapse zadního blatníku. Ten by se jim na STK určitě líbil. Zpuchřelou plnící hadici jsme zpevnili izolačkou a koupil jsem v Pragosu novou, kdyby provizorium nevydrželo.
Udělali jsme zkušební jízdu, kdy se jen potvrdila nutnost zásahu do zadních brzd a návdavkem jsem na jednom nádherném místě zacouval do hnusného rigolu a svár "trubka výfuku - tlumič výfuku" prasknul. Výfuk je z nerezu, nemaje tehdy svářecí aparát, koupil jsem v Pragosu výfuk nový. Syn ho namontoval. Starý má navíc popraskanou konickou přírubu.
A dali jsme se do výměny zadních paken a válečků. Koupil jsem nějaké LPR, které jsem dával předtím i na Škodu 105L a tam slouží dobře.
Když už bylo vše jen nasadit bubny, koukám, že hadice je taky nějaká lehce popraskaná, tak že jí vyměním.
A tím to začalo. Nová hadice, spoj hadice - brzdová trubka a ne a ne to těsnit. Tak starou hadici zpět, je to o něco lepší ale není to ono, tak dotáhnout na kref a stejně to úplně nepatrně ale rosí.
A k tomu jsem si všimnul, že v jednom ložisku vypadá, že asi byla voda a je tam nějaká zrzavá vazelína. V druhém je to OK.
V tomto stavu zůstalo eMBéčko v létě 2017 stát v garáži na špalkách.
Letos synek už jako student oboru Autotronik zjistil, že spoj hadice trubka neteče. A tak že zkontroluje a zkusí vyčistit ta ložiska.
Sundal domečky, jedno úplně OK a druhé se nakonec ukázalo, že zrzavá vazelína je jen kolem vnitřního kroužku ložiska, když se to utře, vše čisté, kuličky čisté. Přimazáno Litolem 24.
Složili jsme to, šupli na kola, načepovali benzín, opět odrazit plovák poklepem rukojeti šroubováku, dali baterku pro eMBéčko, pár líných otočení a kleklá.
Vzal jsem kliku, ale asi ulito, nic.
Dali jsme jinou baterku, jedno převalení a čistá radost, motor krásně vrní, benzín se z nádrže dodává, sedám do auta, po dvou letech je notně zaprášené, spojka spojkuje, brzdy drží, v cca 1cm pohybu pedálu krásně tvrdé, cuknul jsem s tím v garáži, brzdí to, odbržďuje to.
Prošlapuju plyn, karosérie se nervózně pohupuje, Š105L je proti tomu chíplotina.
Dvě věci se mi nelíbí.
1. Brzdy nejsou dokonalý, ale teď fungují. Je tam stará hadice, viditelně popraskaná není, to až když se se začne ohýbat a zkoumat, takže i na STK by to mohlo být ještě OK. Měli bychom si pořídit pertlovačku na trubky a spoj asi radši opravit. Uvidíme, jestli to bude rosit. Oprava tuším bude výměna potrubí, kostek, starého HBV, prostě hrůza.
2. A pak se mi nelíbí kužely bubnů. To mi přijde peklovynález. Dotáhnul jsem 100-120Nm, na jedný straně to na závlačku nesedlo, tak jsem matici sundal a dal mezi matici a buben zkusmo nějakou podložku a znovu na 120Nm a jakž takž, sedí pevně. No a druhá strana cca 120Nm, sedal, závlačka sedla, ale je cejtit, že by to šlo ještě kousek dál, předepsáno je až 170Nm.
JENŽE. Děda jak se v tom furt hrabal, tak je vidět, že závity poloos jsou natažený, kužely pomordovaný, nechci to rvát zbytečně. Na Š105L jsme dali 150Nm a drží to.
Nejspíš se do toho poleze zas, válečky LPR pod prachovkami po dvou letech namazání vazelínou ATE mají vazelínu černou a prachovky nějak lepí.
Projedem to, zkusíme kužely přetáhout aspoň na těch 120Nm a teď váhám, jestli podložkovat a trefovat díry na závlačku a nebo jít podle návodu a dotáhnout to na nejbližší díru a dál rasit závit. A asi radši začít shánět poloosy.
A nebo někdo jiný nápad?
V létě 2017 se do eMBéčka pustil trochu synek. S vidinou nápravy stavu "propadlá STK".
Vyměnil nádrž, abysme nemuseli jezdit s plastovým 5litrovým kanystrem v kapse zadního blatníku. Ten by se jim na STK určitě líbil. Zpuchřelou plnící hadici jsme zpevnili izolačkou a koupil jsem v Pragosu novou, kdyby provizorium nevydrželo.
Udělali jsme zkušební jízdu, kdy se jen potvrdila nutnost zásahu do zadních brzd a návdavkem jsem na jednom nádherném místě zacouval do hnusného rigolu a svár "trubka výfuku - tlumič výfuku" prasknul. Výfuk je z nerezu, nemaje tehdy svářecí aparát, koupil jsem v Pragosu výfuk nový. Syn ho namontoval. Starý má navíc popraskanou konickou přírubu.
A dali jsme se do výměny zadních paken a válečků. Koupil jsem nějaké LPR, které jsem dával předtím i na Škodu 105L a tam slouží dobře.
Když už bylo vše jen nasadit bubny, koukám, že hadice je taky nějaká lehce popraskaná, tak že jí vyměním.
A tím to začalo. Nová hadice, spoj hadice - brzdová trubka a ne a ne to těsnit. Tak starou hadici zpět, je to o něco lepší ale není to ono, tak dotáhnout na kref a stejně to úplně nepatrně ale rosí.
A k tomu jsem si všimnul, že v jednom ložisku vypadá, že asi byla voda a je tam nějaká zrzavá vazelína. V druhém je to OK.
V tomto stavu zůstalo eMBéčko v létě 2017 stát v garáži na špalkách.
Letos synek už jako student oboru Autotronik zjistil, že spoj hadice trubka neteče. A tak že zkontroluje a zkusí vyčistit ta ložiska.
Sundal domečky, jedno úplně OK a druhé se nakonec ukázalo, že zrzavá vazelína je jen kolem vnitřního kroužku ložiska, když se to utře, vše čisté, kuličky čisté. Přimazáno Litolem 24.
Složili jsme to, šupli na kola, načepovali benzín, opět odrazit plovák poklepem rukojeti šroubováku, dali baterku pro eMBéčko, pár líných otočení a kleklá.
Vzal jsem kliku, ale asi ulito, nic.
Dali jsme jinou baterku, jedno převalení a čistá radost, motor krásně vrní, benzín se z nádrže dodává, sedám do auta, po dvou letech je notně zaprášené, spojka spojkuje, brzdy drží, v cca 1cm pohybu pedálu krásně tvrdé, cuknul jsem s tím v garáži, brzdí to, odbržďuje to.
Prošlapuju plyn, karosérie se nervózně pohupuje, Š105L je proti tomu chíplotina.
Dvě věci se mi nelíbí.
1. Brzdy nejsou dokonalý, ale teď fungují. Je tam stará hadice, viditelně popraskaná není, to až když se se začne ohýbat a zkoumat, takže i na STK by to mohlo být ještě OK. Měli bychom si pořídit pertlovačku na trubky a spoj asi radši opravit. Uvidíme, jestli to bude rosit. Oprava tuším bude výměna potrubí, kostek, starého HBV, prostě hrůza.
2. A pak se mi nelíbí kužely bubnů. To mi přijde peklovynález. Dotáhnul jsem 100-120Nm, na jedný straně to na závlačku nesedlo, tak jsem matici sundal a dal mezi matici a buben zkusmo nějakou podložku a znovu na 120Nm a jakž takž, sedí pevně. No a druhá strana cca 120Nm, sedal, závlačka sedla, ale je cejtit, že by to šlo ještě kousek dál, předepsáno je až 170Nm.
JENŽE. Děda jak se v tom furt hrabal, tak je vidět, že závity poloos jsou natažený, kužely pomordovaný, nechci to rvát zbytečně. Na Š105L jsme dali 150Nm a drží to.
Nejspíš se do toho poleze zas, válečky LPR pod prachovkami po dvou letech namazání vazelínou ATE mají vazelínu černou a prachovky nějak lepí.
Projedem to, zkusíme kužely přetáhout aspoň na těch 120Nm a teď váhám, jestli podložkovat a trefovat díry na závlačku a nebo jít podle návodu a dotáhnout to na nejbližší díru a dál rasit závit. A asi radši začít shánět poloosy.
A nebo někdo jiný nápad?
Bílý LADA a okřídlená spol.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Nápad nemám, ale jak to čtu, tak s tou tiskárnou taky máte kupu problémů. Já bych na to neměl nervy.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Já jsem to vůbec nezvlád přečíst. Bylo tam něco zajímavýho?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Laďuša píše:Já jsem to vůbec nezvlád přečíst. Bylo tam něco zajímavýho?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Lado, prekonej se a precti si to. Velice poucne cteni.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Matice bubnů normálně dotáhnout a pootočit na korunku tak, aby sedla závlačka. Nehledej v tom žádné složitosti. Je to auto ze 60.tých let, myslíš, že to na servisu měřili momentovým klíčem? To snad nedělal nikdo. Jen bych varoval, kužel nemazat! ale nakřídovat.
Závit na poloose zamrzí a raději bych začal shánět jiné poloosy. Pokud budeš brát starší, prý je víc než vhodné si označit na které straně poloosa byla. Prý když se prohodí, rádi praskají. Ale co jest na tom pravdy nevím. My to u renovovaného MB neřešili (nevěděli) a zatím v pohodě jezdí .
Závit na poloose zamrzí a raději bych začal shánět jiné poloosy. Pokud budeš brát starší, prý je víc než vhodné si označit na které straně poloosa byla. Prý když se prohodí, rádi praskají. Ale co jest na tom pravdy nevím. My to u renovovaného MB neřešili (nevěděli) a zatím v pohodě jezdí .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
S těma poloosama jsem to taky četl, je to stejný princip jako u Felicie, což je má parketa. Jenže která z těch ca 20ks, co mám na půdě se kam točila (kromě nových)? Takže pokud jsem žil stejně jako Vašek v nevědomosti, prostě jsem je tam dal a světe div se, u těch asi deseti podvozků, co jsem dělal ještě žádná nepraskla. Také nedotahuji na moment ale na cit a po prvním projetí přetahuji na nejbližší dírku. Spoje trubiček/hadiček/kostek/válečků - to je vždy sázka do loterie a dokáže pěkně pozlobit. Naposledy mi pořád rosila rozvodka. A já pořád dotahoval trubičky. Nakonec jsem zjistil prasklinu v místě, kde je ještě přidělaný spínač brzdových světel ... . Honza
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe
Vaškovi a Honzovi díky za rady!
PZ brzda se nějak hůř vracela, tak jsme to s účastí pilníku přeskládali. Namontování tažného zařízení (minule bylo na STK postrádáno), nalití+ladění ostřikovačů a ve čtvrtek 29.8.2019 úspěšná a překvapivě i velmi pohodová STK.
Při příležitosti zmínky o srpnovém výročí zahájení výroby Škody 100 zjištěno, že jsem v dubnu eMBéčku prošvihl padesátiny.
Když se nic nezhatí, 8.9.2019 Tachlovický trojúhelník.
Chci do tý doby ještě preventivně přejít ventily, na ty jsem zatím nesahal. S novým výfukem z Pragosu, který má větší výstupní rouru než ten původní to ve vyšších otáčkách moc netáhne a má to divný zvuk.
PZ brzda se nějak hůř vracela, tak jsme to s účastí pilníku přeskládali. Namontování tažného zařízení (minule bylo na STK postrádáno), nalití+ladění ostřikovačů a ve čtvrtek 29.8.2019 úspěšná a překvapivě i velmi pohodová STK.
Při příležitosti zmínky o srpnovém výročí zahájení výroby Škody 100 zjištěno, že jsem v dubnu eMBéčku prošvihl padesátiny.
Když se nic nezhatí, 8.9.2019 Tachlovický trojúhelník.
Chci do tý doby ještě preventivně přejít ventily, na ty jsem zatím nesahal. S novým výfukem z Pragosu, který má větší výstupní rouru než ten původní to ve vyšších otáčkách moc netáhne a má to divný zvuk.
Bílý LADA a okřídlená spol.