Ahoj,
tahle baterka od výroby bydlí v mé Kalině Cross, doléval někdo ze zdejších majitelů do této baterky destilku? Sice má víčka, jaksi ale chybí nějaké ukazatele, kam má sahat hladina. . .
Díky za případné reakce
Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
Moderátor: Moderátoři
Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
Když má víčka máš výhodu, já u takových baterií měl ve zvyku mít hladinu cca 1-1,5cm nad horním koncem desek a nikdy s tím nebyl problém. Nyní mám už všechny neotvíratelné
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
Ahoj Davide.
Předpokládám, že ve svý Grantě mám tentýž akumulátor.
Na hladinu se dívám vcelku pravidelně, ale zatím jsem potřebu doplnit neměl, ale:
- v každým případě musí být zaplavený desky
- já mám hladinu cca 6 - 7 mm pod spodkem víka
- doporučuju občasnou kontrolu.
Je to cca měsíc, kdy jsem se po nějakým čase nezabýval pouze doplněním nádobky ostřikovače. Při pohledové kontrole motorového prostoru mi zrak "zůstal" na baterii … zdála se mi mokrá … prostě byl na ní, jakoby mokrý, flek. Při důkladnější obhlídce jsem zjistil, že mi ubylo kapaliny v prvním oddíle, na doplnění to nebylo, ale hladina byla o poznání níž než ve zbývajících pěti oddílech.
A že plusový pól na sobě má oxidaci - takovou tu hnusnou šedozelenou "sůl". Takže jsem připojil autonabíječku abych náhodou neztratil data, odpojil jsem + pól, očistil a zlehka namazal jak konektor, tak + pól a seskládal zpátky. Což mi připomíná, že bych mohl opět vykonat pohledovou kontrolu.
L.
Předpokládám, že ve svý Grantě mám tentýž akumulátor.
Na hladinu se dívám vcelku pravidelně, ale zatím jsem potřebu doplnit neměl, ale:
- v každým případě musí být zaplavený desky
- já mám hladinu cca 6 - 7 mm pod spodkem víka
- doporučuju občasnou kontrolu.
Je to cca měsíc, kdy jsem se po nějakým čase nezabýval pouze doplněním nádobky ostřikovače. Při pohledové kontrole motorového prostoru mi zrak "zůstal" na baterii … zdála se mi mokrá … prostě byl na ní, jakoby mokrý, flek. Při důkladnější obhlídce jsem zjistil, že mi ubylo kapaliny v prvním oddíle, na doplnění to nebylo, ale hladina byla o poznání níž než ve zbývajících pěti oddílech.
A že plusový pól na sobě má oxidaci - takovou tu hnusnou šedozelenou "sůl". Takže jsem připojil autonabíječku abych náhodou neztratil data, odpojil jsem + pól, očistil a zlehka namazal jak konektor, tak + pól a seskládal zpátky. Což mi připomíná, že bych mohl opět vykonat pohledovou kontrolu.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
Já si kupují zásadně baterie šroubovací a co si pamatuji tak některé mají i takový vnitřní zobáček nebo můstek ke kterému má být kapalina. Mrkni dovnitř světýlkem.
®; Člen LKCS
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Hladina elektrolytu v baterii 6CT-64VL
Díval jsem se do baterky v Grantičce značky Akom stejného typového značení. Rusáci se kontrolními zobáčky zjevně nezdržují. Zaměřil bych se na to, aby byly desky rozumě a všude stejně zaplaveny a hotovo. Můžeš se ještě bavit s hustoměrem .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107