od Marek » stř srp 07, 2019 05:31
Podle mého názoru je chyba v údaji točivého momentu. Anebo by musel být velmi plochého, až lineárního průběhu. To by ovšem postrádalo smysl, protože smyslem úpravy software je právě výrazné navýšení točivého momentu, neb ten dělá zrychlení a to mají tuneři rádi.
Zase na druhou stranu, pokud je to rozumný úpravce, udělá s ohledem na životnost spojky a převodovky právě toto, tedy že vyladí křivku točivého momentu na plocho. Tím docílí slušného výkonu, ale bez ohrožení životnosti spojky, převodů a poloos. Vzhledem k tomu, že převodovka je stavěná na maximální točivý moment 250 Nm, bych to takhle chápal.
My jsme loni vyladili motor 1,8T na 154 kW a 335Nm (ovšem už to muselo být se zásahem do hardware motoru), je to odbrzděné, ale stojíme právě před problémem přetíženosti převodovky. A hlavně je problém přenést tu sílu na vozovku - hrabe to ještě na trojku.
Naposledy upravil
Marek dne stř srp 07, 2019 06:06, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)