Čekání na kombík (universal) a cross
Moderátor: Moderátoři
- michael1983
- Příspěvky: 134
- Registrován: sob úno 17, 2018 07:23
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Ahoj pred týždňom som bol v Ružomberku na servisnej prehliadke a pýtal som sa na bod 1.A servisak sa zatváril ze ani nepamätá ze kedy na posledy niekomu striekali dutiny. Ze na nových autách to nerobia. Ale ze nezaškodí to.Splietal mi niečo o troch nastrekoch. A na SW Cross by to bolo okolo 200€.A bod 3 merače ti vedia dať v Ružomberku originál Nissan 25€ kus ale zatial sa mi nepodarilo ich doma cez diagnostiku spustiť .Zapísanie do RJ stojí v RK na jednu sezónu 25€.Už mi to robili tam 2x.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Hlavne si treba rozmysliet ci davat prepisovat snimace v jednotke alebo kupit a naklonovat. Druha moznost je uzivatelsky privetivejsia.
Prehodis kolesa zresetujes to a hotovo.
Prehodis kolesa zresetujes to a hotovo.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Dusan, Tá druhá možnosť je to čo by som preferoval, tak to mám aj na Dacii. Michael, mohol by som sa opýtať celkovo na skúsenosti so servisom v Ružomberku?
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Nevím jak na SK, ale v ČR se standardně do benzínu přidává biosložka. Z chalupy mám kousek na polské hranice, takže můžu porovnat.Tryas píše:Ešte som sa chcel spýtať či má nejaký význam tankovať benzín s vyšším oktánovým číslom napr. 98 alebo 100, a či odporúčate používať nejaké aditíva. (Chcel som editovať predchádzajúci príspevok len nevidím nikde na to nástroj)
Vesta jezdí na cokoliv nad 92 oktanů, Rusové testovali snad i výkon na brzdě a vycházelo jim 92/95 dost podobně, problém je, že speciál je 91 a ne 92 ... já jsem nízkooktanový benzín nezkoušel.
Subjektivně když přijedu na PL pumpu s CZ 95kou a natankuju PL 98, auto ožije. Když jsem u MEDOSu zkusil 98, tak mi to přišlo takové stejné. Rozdíl mezi polskou 98 a 95 je cítit, ale není kdovíjak velký. Verva 100 jede v podstatě stejně jako polská 98ka, takže ji používám jako dražší náhražku. Verva 100 také neobsahuje biosložku.
Takže na aditíva bych se vykašlal, ale bral palivo bez biosložky, jede to s ním líp.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Super, ďakujem. Ešte taká otázka, je to vhodné tankovať počas prvých 5 tisíc Km výlučne 100 oktán ? Teda či to bude mať kladný vplyv na zájazd vozidla. Podľa toho, čo som čítal, tak vyšší oktán znamená menej "klepania" (samovznietenia vplyvom rozťažnosti a tlaku), a teda odhadujem, že to má pozitívny vplyv na životnosť valcov, vstrekovačov a ventilov a pod.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Je to naprostá blbost. 100 oktan diky vyššímu oktanovemu číslu (Verva 100 ma 98 oktanu) ma samozřejmě vyšší odolnost proti samozapalum a tudíž i proti klepání motoru. Ovšem myslet si, ze v moderním motoru někdy dojde k zaklepání, je hloupost. Od toho tam je čidlo klepání a spousta další elektroniky.
Celkem by mě i zajímalo, jestli je rozdíl mezi N95 a Vervou opravdu u moderního auta objektivně znatelný, či to je pouze subjektivní pocit. Nicméně myslím si, že pocitově nepomáhá vyšší oktanove číslo, jako spíš lepší aditivace a celková kvalita benzínu.
Celkem by mě i zajímalo, jestli je rozdíl mezi N95 a Vervou opravdu u moderního auta objektivně znatelný, či to je pouze subjektivní pocit. Nicméně myslím si, že pocitově nepomáhá vyšší oktanove číslo, jako spíš lepší aditivace a celková kvalita benzínu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Az si kupis turbo poldecak, tak uvidis to klepanie aj na vlastne oci, ako pekne detomacne horenie olame kruzky z piesta. V najhorsom priade.
To je tak ked 1l 3valce maju kompresny pomer cez 10, a balancuju na hrane s predstihom. A az sa spalovaci priestor zanesie karbonom az vtedy je o samovznietenie postarane.
To potom zacina klepat vzdy. A tren prijemny hupavy pocit z jazdy ked jednotka ubera tlak turba a hybe z predstihom ked sa sem tam objavy detonacia.
To potom zacnes tankovat 100oktan, a kupovat vervu.
Hlavne super riedky olej aby to malo male straty, dobre mazalo a nedostavalo sa nad piest to je oriesok pre konstrukterov.
Myslim ze ladacky motor z 80 rokov tym to nebude trpiet, dost ze tam namontovali 2x katalizator
To je tak ked 1l 3valce maju kompresny pomer cez 10, a balancuju na hrane s predstihom. A az sa spalovaci priestor zanesie karbonom az vtedy je o samovznietenie postarane.
To potom zacina klepat vzdy. A tren prijemny hupavy pocit z jazdy ked jednotka ubera tlak turba a hybe z predstihom ked sa sem tam objavy detonacia.
To potom zacnes tankovat 100oktan, a kupovat vervu.
Hlavne super riedky olej aby to malo male straty, dobre mazalo a nedostavalo sa nad piest to je oriesok pre konstrukterov.
Myslim ze ladacky motor z 80 rokov tym to nebude trpiet, dost ze tam namontovali 2x katalizator
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Motorů jsem viděl hromadu, hromadu jsem jich i zgeneralkoval a věř mi, že nikdy za jejich destrukci nemohlo předepsané palivo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Na hrane detonacii balancuju vsetky motory, aj ten od Lady Len tak mimochodom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Čiže, aby som tomu rozumel správe, motoru a životnosti toho motora skôr pomôže vyššia kvalita benzínu a rôzne prímesy, ktoré do toho benzínu pridávajú benzínky, než to, že ten benzín ma 100 oktanov? Mne nejde o výkon, mne ide o to, aby ten motor (myslím konkrétne motor vo Veste) bol v čo najlepšej kondícii. (dúfam, že táto diskusia nie je moc OT)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Pozri, ja som dlhodobo tankoval na UA z benzinky, ktora bola uprostred poľa. Uplna pohoda. Teraz mam 105tis. a motor slape. Posledne 2 roky vsak uz tankujem len na SK, takze to moze trochu skreslovat. Ano, v poslednej dobe som zaregistroval nejaky nizsi vykon, motor sa nechcel tocit. pred 200km som nalial do motora aditivum na cistenie sustavy a motor sa rozbehol. Ziadny strach. Vesta je stavana na 91 oktanovy benzin, jazdi na 95 a netrap sa.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Ďakujem za odpoveď. Pýtal som sa na to celé aj preto lebo som si pozrel toto video https://www.youtube.com/watch?v=RaTfMsP-qVk (od cca 12tej minúty tam začína rozoberať motor) a trochu som sa obával či sa k takto zanesenému motoru nedá dopracovať aj tým, že tam budem tankovať nekvalitné palivo. Po rusky neviem ani zaťať, takže nerozumiem, čo v tom videu ten chlapík hovorí, ale predpokladal som, že za ten stav toho motora môže práve nekvalitný benzín.Cory píše:Pozri, ja som dlhodobo tankoval na UA z benzinky, ktora bola uprostred poľa. Uplna pohoda. Teraz mam 105tis. a motor slape. Posledne 2 roky vsak uz tankujem len na SK, takze to moze trochu skreslovat. Ano, v poslednej dobe som zaregistroval nejaky nizsi vykon, motor sa nechcel tocit. pred 200km som nalial do motora aditivum na cistenie sustavy a motor sa rozbehol. Ziadny strach. Vesta je stavana na 91 oktanovy benzin, jazdi na 95 a netrap sa.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
nato, aby si zakarbonoval motor by si musel jazdiť na véééľmi nekvalitné palivo (také si nedovolí nikto u nás predávať). Alebo ho veľmi dusiť (no skôr podpáliš ventily).
Auto na videu ktoré si sem postol, malo problém už od výroby a to bola spotreba oleja 1L/2000km.
Auto na videu ktoré si sem postol, malo problém už od výroby a to bola spotreba oleja 1L/2000km.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Taky jsem můj příspěvek myslel tak, že základ je žádný Babiš (biosložka) a pak už je jedno, jestli je oktanů 98 (PL) nebo 98 (Verva 100)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Kdyby byl Natural 95 s biosložkou tak špatný, respektive měl škodit motoru, jezdil by na něj málo kdo. Pominu-li nízkou trvanlivost bio složky (2 měsíce), kdy se po relativně krátké době začne bio složka rozkládat a následně tedy může ucpat palivovou soustavu, není se čeho bát. Na Natural 95 s bio složkou jezdí v EU miliony vozidel. Všechny jezdí. A pokud nejsou delší dobu odstavené, není se vůbec čeho bát. Samozřejmě, že pro dlouhou výdrž motoru je palivo bez biosložky lepší. O tom žádná. Ale u jezdícího vozidla je ten rozdíl naprosto zanedbatelný.
Důležité je hlavně nepodceňovat kvalitu benzínu. Ovšem tu nemáme šanci poznat. Já tankuju především na levnějších benzínkách a zatím jsem měl problém s palivem pouze dvakrát. Z toho jednou na noname benzínce a podruhé na červené Benzině (a to teda auto na nízké otáčky vůbec nechtělo jet, problém zmizel po 100km a dotankování nádrže).
Důležité je hlavně nepodceňovat kvalitu benzínu. Ovšem tu nemáme šanci poznat. Já tankuju především na levnějších benzínkách a zatím jsem měl problém s palivem pouze dvakrát. Z toho jednou na noname benzínce a podruhé na červené Benzině (a to teda auto na nízké otáčky vůbec nechtělo jet, problém zmizel po 100km a dotankování nádrže).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/