No, ja uz sem asi moc stary na nektere veci, ale zase dost stary na to, abych vedel, co mi k necemu je a co ne. A nevidim zadny prinos v tom, abych se s necim musel pretahovat o neco, co sem do te doby bez problemu zvladal. Ano, muzu rict, ze treba neumim sparovat telefon s handsfree, protoze tomu nerozumim a mel bych se to naucit, ale prece mi nikdo nemuze rict, ze vec, ktera mi brani v drive beznem pouzivani automobilu je pro me nejakym prinosem. Co se mam ucit treba na tom, ze kdyz auto stoji v kopci a ja chci, aby couvlo, tak proste jen vymacknu spojku? Mam se ucit to, ze musim 2 sekundy cekat, nez se k tomu rozhodne? Nebo ze mam delat nejake ezotericke manevry s rucni brzdou, radici pakou ci plynem? Proc? Asi 1x v zivote mi to k necemu bylo, ale 100x mi to udelalo situaci slozitejsi a manevrovani zdlouhavejsi.Toto neni neni vec pokroku, toto je vec k zlosti. Pro nesikovne a hloupe lidi je to asi pokrok, pro lidi co premysleji a vedi co chteji a kdy to chteji, je to na zlost. Bohuzel demokracie je vlada luzy, takze mame to, co z blbcu dela jeste vetsi blbce, ale dava jim pocit, ze jsou dokonali, coz jim dela dobre. Nedej boze by po nich nekdo chtel, aby oni sami si zmackli tlacitko, kdyz chteji s rozjezdem pomoct. To je nad dusevni schopnosti spolecenske vetsiny, stejne tak jako naucit se rozjet do kopce bez tehle blbosti. Mi by treba moznost si ten system aktivovat manualne vyhovovala.Cory píše:A nemyslite, ze prave RIDIC by si mal vediet poradit aj s asistentmi? Podla mna je vacsie umenie tomu rozumiet a pouzivat to s rozumom, ako tomu nerozumiet a nadavat na to Dobry vodic je ten, ktoremu je jedno, ci sadne do Trabanta, alebo najmodernejsieho auta a obe vie ovladat uplne perfektne bez vyplakavania.
Hill hold alebo pomoc v kopci
Moderátor: Moderátoři
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Vidim, ze to tu nema cenu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
já neříkám, že si s asistentem neporadím. Já jen říkám, že za určitých specifických podmínek (například couvání ze svahu do mé rozlehlé garáže, kterou jsi opovrhl na čipování) HH škodí - kvůli couvací kameře mám zařazenou zpátečku, stojím na spojce a opatrně couvám, chvílemi i zastavím například abych sklopil zrcátko. A pak musím před dalším couváním buď počkat, nebo přidat plyn (to fakt nechci) nebo na chvíli přitánout ručku(nejlepší z možných řešení). A tenhle diskomfort pro mne prostě není vyvážený tím, že tu a tam se při rozjezdu do kopce nemusím rozjíždět na ručku, což je věc, která mi absolutně nevadí. Jak to po sobě čtu, tak asi budu muset fakt najít kde se to vypíná ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Co nema cenu? Tvrdit nam, ze vec, ktera nam vadi, ktera se sama aktivuje bez toho, aby to ridic vedel a ktera nam brani v uzivani auta tak, jak jsem 20 let byli zvykli a ktera nam v nicem nepomaha, je neco, co je super a blbi sme my, ze neumime couvat? To se na me nezlob, ale to snad ne...Cory píše:Vidim, ze to tu nema cenu.
Neboj se, za par let tohle prijde i na tebe, ze te tyhle patenty zacnou srat. Ono se to najednou zlomi a pak si budes pripadat jak bys zil ve svete, kde bud ty, nebo ti ostatni frci na drogach
Me na tom nevadi to, ze to je, me vadi to, ze nekdo dosel k zaveru, ze vi lepe jak ja, jak to budu pouzivat. Proc to nema 3 rezimy: off, on, automatic? Hlavne ze si muzu nastavit, jak mi barevne sviti dvere, to je opravdu terno, ale jak se ma chovat neco, co mi keca do rizeni, to volit nemuzu. Tak kdo je tady mimo?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Já plně souhlasím s JmJ Jsem prostě zvyklý přístroje používat dle své potřeby a ne abych poslouchal já je
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
To je škoda, že už se předstih nenastavuje na volantu, jako za starých dobrých časů Teď kvůli joudom si ho nemůžeme poštelovat.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Ok, ted mi rekni, jak to presne omezuje tve pouzivani auta.Laďuša píše:To je škoda, že už se předstih nenastavuje na volantu, jako za starých dobrých časů Teď kvůli joudom si ho nemůžeme poštelovat.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Ja to neobhajujem, ale denne jazdim na autach s hill hold , parkovisko mame v strmom kopci a nepocitujem ziaden diskomfort. Potom kde je chyba? Som kokot, ktory nevie jazdit a pouzivat rucnu brzdu?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
A aktivuje se ti ten system opravdu v tom kopci? A nema to skodovka udelane nejak chytreji? Nechavas auto pri manevrovani popojizdet vzad jen vymacknutim spojky, kdyz nechas zarazenou jednicku? Ja nerikam, ze to tak musis delat, ja se jen snazim dopatrat, v cem je tedy rozdil.Cory píše:Ja to neobhajujem, ale denne jazdim na autach s hill hold , parkovisko mame v strmom kopci a nepocitujem ziaden diskomfort. Potom kde je chyba? Som kokot, ktory nevie jazdit a pouzivat rucnu brzdu?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Ak sa potrebujem pohnut v kopci gravitaciou, tak tam neradim nic. Ak uz mam rychlost, tak chvilku pockam. A ak nemam cas, tak tu rychlost jednoducho vysuniem. Stale tu nevidim nic obmedzujuce. Ak sa prave posuvam do kopca vpred a potrebujem sa hned posunut vzad, tak jedoducho vytlacim spojku a auto ide vzad. A mozem aj pribrzdovat, hillhold sa aktivuje az po zastaveni a to nie uplne hned, takze sa viem hned rozbehnut vpred.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Ja, ako som už písal, som si na to aj zvykol. Však čo mi zostávalo keď sa to nedá vypnúť . Ale mňa to hlavne štve, keď sa potrebujem v kopci na viac krát rýchlo otočiť. No, a keď sa točím "po starom", čiže zaradená jednotka, pohnem sa dopredu na doraz, kde samozrejme musím zabrzdiť brzdou a potom stlačím spojku až sa bez rýchlosti pohnem do zadu, no a tu je ten problém, proste musím počkať kým sa tomu uráči mi dovoliť cúvnuť, alebo musím pridať plyn a zavrčať ako amatér ktorý sa nevie otáčať No a keď sa potrebujete takto točiť napr. na 5 krát, tak potom nech mi nikto nepovie, že na to niekto začne nadávať... Dosť, že je tam málo miesta na otočenie, ešte mi to znepríjemní aj takáto blbosť. Ja kým som nekúpil Vestu, tak som bol zvyknutý sa rozbiehať iba na nožnej brzde, bol to síce nafťák(ten trošku viac znesie) ale ručnu som používal iba vo fakt strmom kopci, alebo tam kde som potreboval mať 100 percentnú kontrolu nad autom, no a to musím aj na Veste, lebo v takých prípadoch je skoro na nič ten asistent. A na záver otázka: Keď sú už teraz tieto asistenti v skoro každom aute, tak ako učia v autoškole rozbiehať sa???? Na ručnej ako kedysi, alebo "ako sa správne rozbiehať s asistentom"?
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Ono představa, že se rozjíždím na ručku, kterou místo pomalého povolování naráz vypnu čudlíkem taky není úplně lákavá ... Prostě jsme staromilci, přiznejme si to otevřeně ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Hiol hold sa da deaktivovat ze cory. Tak ze si to deaktuvujte a bude.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
ok, takze je to stene jak v tom mym werglu. bohuzel me nebavi cekat a ani me nebavi myslet na to, ze mam jednou za mesic vyhodit kvalt jen proto, abych ho za vterinu zase radil zpet. navic, kdyz predem nevim, jestli se tak chovat mam nebo ne, protoze nevim, jestli ten patent zafunguje nebo ne. kdyby to piplo, ze to bude drzet, nebo jak sem jiz x krat psal, sem to mohl aktivovat jen na zadost, nebo alespon to slo vypnout na danou parkovaci sekvenci tak bych byl neskonale nadsen. zajimave je, ze treba couvaci senzory takto vypnout jdou a ze treba muj wergl pri zarazeni zpatecky cinkne, ze jako pozor, zpatecka. ale pri aktivaci drzeni v kopci ani nehlesne. myslenka dobra, provedeni hloupe.Cory píše:Ak sa potrebujem pohnut v kopci gravitaciou, tak tam neradim nic. Ak uz mam rychlost, tak chvilku pockam. A ak nemam cas, tak tu rychlost jednoducho vysuniem. Stale tu nevidim nic obmedzujuce. Ak sa prave posuvam do kopca vpred a potrebujem sa hned posunut vzad, tak jedoducho vytlacim spojku a auto ide vzad. A mozem aj pribrzdovat, hillhold sa aktivuje az po zastaveni a to nie uplne hned, takze sa viem hned rozbehnut vpred.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Treba sa to len naučiť používať . Mal som to na Forde a je to super v niektorých prípadoch pomôže a na ľade tak isto . Ani v strmom kopci sa mi nikdy nestalo aby som cuvol alebo mi to skapalo . Vada je len v tom medzikuse . Medzi volantom a sedačkou inak funguje bezproblémovo
Lada Vesta sw cross lux