elektrická sahara

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Motor s vrtulou je uchyteny na plechu, ktory sa chyta tusim troma skrutkami na chladic, na 01 chladici ti prichytky zrejme nebudu, neboli ani na 05 kovom, resp boli iba dve.
Roman
Pool

Příspěvek od Pool »

Na mojí 02 je plech také, je připevněnej k chladiči a jenom "usměrňuje" průvan z vrtule... těžko říct jestli ten plech z 03 (s ventilátorem) má stejnou rozteč. Bylo by to fajn, kdybych jenom přehodil plechy, ale tak jednoduché to asi nebude :lol:
Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

Pool píše:Na mojí 02 je plech také, je připevněnej k chladiči a jenom "usměrňuje" průvan z vrtule... těžko říct jestli ten plech z 03 (s ventilátorem) má stejnou rozteč. Bylo by to fajn, kdybych jenom přehodil plechy, ale tak jednoduché to asi nebude :lol:
prosimte,ja jsem daval do 21011 taky el saharu.je to jednoduche,vemes tu saharu,a ten moturek drží na trech matkach,a zneho trcej zbytky zavitu,ty jsem ubrousil,pak jsem ten plechovej držak trochu promacknul,aby se ta vrtule približila bliž k chladiči a aby se ten ram trochu posunul od motoru, dva srouby presne sednou k upevneni na chladič,a ten tretí musís prodloužít kouskem plechu.když to tam budes davat,tak zjistís,ze takova spodni vyztuha sahary bude vadit klinaku,tak tu vyztuhu trochu uříznes,jako vejde se to tam,aniž by se zasahovalo do karoserie,a este tam zbyde rezerva,ja jsem si este ze stareho chladice z favorita vydoloval takovej mosaznej zavit na spinaci cidlo vetraku,je to takovej mosaznej prstýnek,a v mym chladici jsem udelal diru,a jelikos je na žigulu mosaznej chladič,tak jsem vzal velkou pajku,a ten zavit jsem tam priletoval,a fungovalo to bezproblemove.hlavne tou elektrickou vrtulí získas asi 3koniky k dobru
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

Pool píše:
Roman píše:Keby si zohnal motor s vrtulou z niecoho ineho, aby bol placatejsi, nemal by to byt problem.
Pravděpodobně ho budu shánět z 03/06 to bude asi nejjednodušší. Ale nevím jak je tam uchycenej. Nejlepší bude zajet na vrakáč prohlídnout oba chladiče... :idea: uvidím co a jak.
mě to do 2105 vlezlo na původní chladič, bylo třeba udělat jen držák na jednu stranu (20cm páskoviny a dvě díry). Potom je třeba přišroubovat řemenici vodní pumpy kratšími šrouby. Elektriku jsem řešil pomocí teplotního čidla KTY (páskou chycené ke hadici chladiče) a jednoho operačního zesilovače. Teplotu mám nastavenou na 95°C. Ventilátor je spínán pomocí originálního relé, přes 16A pojistku. Mám to tak dobastlené ve zkušebním provozu už rok :oops: :-) .Pojistka se ještě nepřepálila, pouze s roztavil její plast :-)
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Pool

Příspěvek od Pool »

Jo jo, díky... už jsem trochu v obraze :) Odkud je nejlepší vzít napájení pro motorek? Asi bych to vzal přímo od regulátoru (přes pojistku).
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

Pool píše:Jo jo, díky... už jsem trochu v obraze :) Odkud je nejlepší vzít napájení pro motorek? Asi bych to vzal přímo od regulátoru (přes pojistku).
pokud myslíš regulátor napětí na levém podběhu, tak ti můžu říct, že to je velmi špatný nápad :-) Pokud už bys zapojil sprvné vodiče (a nenapíchl by ses na kablík k budícímu vinutí, taky bys docela zatížil dráty od regulátoru.
Já to bral přímo z baterie, 2103 to tak má tuším taky. Jinak pokud chceš být ještě blíže zdroji, tak jedině na výstupní svorku alternátoru, ušetříš tím sice úbytek napětí mezi aku a alt., ale kdo by tam dolů dobrovolně lezl :evil:
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Pool

Příspěvek od Pool »

MZ píše:Já to bral přímo z baterie, 2103 to tak má tuším taky.
To bude najlepšie :thumbright: Ten regulátor tam mně padl do oka takovej silnější drát, ale ve schématu je vidět, že to k němu vede přes spínačku a pojistku... zbytečně dlouhá trasa a možná by káble nesnesly tu zátěž. Jinak se podrž... sahara komplet s chladičem 03 za 2oo,- :lol:
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Osobně bych to dal přes relé přímo k baterce-kabel od baterky na spínací vývody relé a ovládání relé na teplotní spínač tak, aby na něm byla šťáva při sepnuté spínačce, aby ti sahara nejela, jak máš vyplý klíček. I když, moderní auta mají saharu nezávisle na klíčku, tudíž jede i při vyplé spínačce, ale jak něco děláš na motoru, je to o ruce, když se to z ničeho nic roztočí. :shock: :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Pool

Příspěvek od Pool »

Na tom altíku je to v pohodě, stačí na + pólu povolit matku a vložit jedno pájecí očko navíc. Kdežto na baterce se nedá napojit nijak, tam je to zalitý v olovu.
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ked to budete tahat od baterky bez poistky,tak dajte kablik s zosilnenou izolaciou.
U novych aut sa toči ventilator aj bez zapnuteho lkuča. By ma zaujimalo o kolko klesne teplota v motore ked sa netoči už vodna pumpa. Ze mi to ochladi vodu v chladiči a vybije bateriu nič moc no...
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Dusan píše:By ma zaujimalo o kolko klesne teplota v motore ked sa netoči už vodna pumpa. Ze mi to ochladi vodu v chladiči a vybije bateriu nič moc no...
moja rec. akurat ti to spusti alarm ked ma ochranu proti poklesu napatia :la:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Pool

Příspěvek od Pool »

To sem vyřešil takto: 12V na čidlo beru z cívky vývod č. 15. Není zapnuté zapalování, není 12V na spínacím relé :idea:
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

jelikož mi nějak ta vrtule přestala valit...začal jsem zjišťovat jak je to zapojený...2103 to má tažený přez relátko a vedle pojistek je taková trubička kde je umístěná 25A pojistka...celý je to napojený na čidlo chladiče...už mi to zas valí když spojím ty kontakty na čidlu..otázkou je jestli valí čidlo...škoda,je ale že to je napojený na spínačku,asi by bylo lepší kdyby se vrtula točila i po vypnutí motoru do té doby než to schladne...i když nepamatuju si kdy mi ta vrtule naposled sepla..
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Tomáš píše:asi by bylo lepší kdyby se vrtula točila i po vypnutí motoru do té doby než to schladne
Podle me je naopak lepsi, ze se to vypne zaroven se zapalovanim. Uz to tady nekdo psal. K cemu je, ze se toci ventilator, kdyz nebezi vodni pumpa? Pak akorat chladis vodu v chladici, nikoli motor.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

A celkem saješ baterku...
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“