Niva Mara

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

:colors: :colors: :color: :color: Na ten drzak lahve to nema, ale tady taky jedno foto prumyslove recyklace
Přílohy
140220131052.jpg
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Vubec nevim jake kouzelne zařikavadlo spoji hnaci hridel s hnanou, aby do sebe zapadly. Pri montazi prevodovky porad nejak nechtely zapadnout a potom zapadly, ale vubec nevim jak? Ty dily 2.vyroby jsou taky zazitek nekdy. 1 vidlicka ze 3 byla asi o 5mm ubrana a nebyla uz pouzitelna na obvod presuvneho krouzku. No dojde na co2, ale proto jsem nekupoval nove :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Jo někdy to jde a někdy neee :mrgreen: mě to teď u ty nafty zapadlo hned, až mě to překvapilo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Ty jsi se taky vrtnul do prevodovky? Co v ni bylo blbe? Dizlak ma asi stejny 5ti kvalt jak ty ostatni 5ti kvalty? Hlavni lozisko co jsem ted menil, ma kovovou klec. Snad to bude lepsi na vydrz.. Nasadil jsem 2 nove vidlicky a skoro to mam poskladane. Otazka je jak se to projevi na aute.. Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak kdejaka starsi prevodovka co se kde sehnala, mela dost nalitane. A asi nezbyva, nez je otevirat, zkontrolovat co jde a pripadne povymenovat dily. Ta posledni mela na sobe napsanych asi 90tis km a sezonu jeste odjezdila. To ze se to da vevnitr pomalu naucit opravovat je vyhoda a moznost jak stroj udrzovat v poradku. Jine prevodovky jsou asi i slozitejsi, ale treba snesou vetsi najezd km..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ne já to sundaval kvůli ložisku, předchozí majitel říkal že mu řve od začátku, tak 3roky jezdil na vymletým ložisku, tak jsem dal celou sadu... Převodovka má jiný koš, chtěl jsem ji vyměnit, ale ta co mám má úplně stejnou vůli na ty hřídeli, tak jsem ji nechal, jen přídavnou dám novější...
Teď to trochu vázne nemám na to čas, ale pomalu skládám, včera jsem dával nový silenty na malý ramena, taky zážitek, vyměnil přední ložiska, a začal skládat těhlice, trochu jsem zapomněl kam co patří, ale podařilo se...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

To hlavni lozisko ma vetsinou rozpadlou klec a cinka a ma vuli. To moje melo navic uplne vyjety vnitrni krouzek. Jsem zvedavy na tu kovovou klec, z te plastove zustava v kosi akorat cerna kaše. Horsi je, ze na jeho vymenu jsem stejne musel vytahnout predlovovou hridel. Nevim jestli to hlavni lozisko jde nejak tunit za nejake drazsi, mozna by se musel udelat nejaky mezikus na ten vnejsi prumer loziska. Ten origo rozmer jsem v loziskach nekoupil.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Koukal jsem na zasouvaci vhdlicku jineho auta a vypadala cela mosazna. Napojit rozumne mosaz na origo vidlicku na ty stycne plochy by mozna nemuselo byt spatne, ne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Rozebral jsem poprve 4q prevodovku a vsechno je v ni jak nove. Hlavni lozisko s kovovou kleci ma uz lehci vuli, coz asi nejak nevadi, ale zarazily me zasouvaci vidlicky s presuvnymi krouzky, ktere nemaji snad zadnou vyjetou vuli. Ten 5q co jsem doskladal je na tom o poznani hure, ale fungovat by snad mel. Jdou ty presuvne krouzky dat na 5q? Vidlicky beztak jdou. Nejradeji bych vymenil na 5p cele hridele, ale to by asi neslo letmym pohledem.

Jeste me napadlo, ze zkusim kousek ubrousit doraz na radici pace pro 4. rychlost, ktera mi nezaskoci na aute. Kousek to umozni posunout dal vidlicku a treba by to k zaskoceni stacilo a nemusel bych pracně prohazovat skříně. Stejne ty dorazove plisky pod radici pakou uz nemusi mit ty puvodni spravne tahy a trochu bych tomu zkusil pomoct. Jinak ta prevodovka co ted jezdim se zda byt dost v poradku, ani hlavni lozisko nemelo zadnou vuli..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Mara

Příspěvek od Luděk Musil »

Mara píše:… . Jeste me napadlo, ze zkusim kousek ubrousit doraz na radici pace pro 4. rychlost, ktera mi nezaskoci na aute. ...
Hm … to bych nedělal. Zkus ještě zkontrolovat, zda-li je vidlička na táhle správně usazena, jestli není (třeba povolený šroubek a ta vidle "necestuje". L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

No rozmyslel jsem si to, na stojicim aute totiz paka kulicku zatlaci do dulku tyce vidlicky, ale pri jizde se neudrzi. Asi krouzek a vidlicka na vymenu. Ta paka lakala, 4ka ji sesune dolu a potom tam je blobovaci doraz. Necham to tak. Byvaji oslabene nekdy i ty pruzinky co drzi vidlicku s tou tyci na kvaltu tou kulickou?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Mara

Příspěvek od Luděk Musil »

Neviděl jsem.
Ale jestli Ti vypadává 4, tak máš axiální vůli na hlavní hřídeli :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ono mě zas překvapil posilovač v ty 1,9d, klasický laďácký trubky nepasujou, je tam taky jiný stoupání, musel jsem nechat udělat origo trubku, každý konec má jiné stoupání... Ladáckech mám dost, ale tohle mě taky překvapilo...
Tak koukám že se vůbec s nivou nenudíš :lol: mě zítra čeká zkouška ohněm, pojedu poprvé víc jak 100km, a s naloženým vozíkem... Zatím jsem byl nejdál v Jihlavě.
Přílohy
IMG_20190504_203031_118.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Pockej, nestraš. Hlavni brzdovy valec muze mit jine stoupani zavitu nez u hadicky i na 1.7i? Vozikem 100km, nejedes na brno? :D Doma bych nahradni dil asi nasel, ale nevim jestli vubec mam, nemam to ted poruce. Budu muset koupit v metrazi a s koncovkama co tam patri. Potom bude treba najit nekoho kdo ma neco na zakonceni trubek a nebo koupim ty lisovaci kleste nejake levnejsi.. Jinak musim opravit predni nosnik, to mi na aute jeste chybi dodelat a uz si o opravu rika.. Fotka dobra, zazitkove stroje :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Jo, na válci je hrubší stoupání než na brzdiči, myslím že to je dílko někoho v ČR, asi ne z Francie kde se měnily ty motory, páč to vypadá docela nově... A hadice jsou ocelový, já sháněl jen jednu, a musel mi ji udělat týpek podle předlohy...
A taky na jinou velikost klíče, klasika 10 byla malá, tuším 11 nebo snad 12...
Zážitek to byl hlavně pro moji ženu, cestou se mi vytřepali šrouby z předního uchycení difu a kyneťák začal v zatáčkách chroupat...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvek od Mara »

Co to je za klic tez nevim, beru na to vetsinou sikovky, jinac to moc povolit nejde. Koupil jsem koncovky na ladu a ocel brzdovou trubku z feldy jsem chtel prekoncovkovat na ty ladacke, jenze.. Prodavaji se na to zakoncovani trubky jakesi pertlovaci pripravky a 1 jsem chtel koupit asi za 1500, co je psany i na ocel trubky a ne jen na cu a al. No a hned v prvnim servisu, kde jsem chtel tu pripravenou trubku nechat zakoncit, tak me vyvedli z omylu, ze bych tim za 1500 tu trubku zakoncil. Sami maji drazsi nefunkcni a cekaji na nejaky za 5tis. Takze asi tak..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“