Cus,
pokud nekdo z vas provozuje hnuj a asi i kiu s motorem 1.6 Mpi 88kW pripadne 1.4 z roku vyroby cca pred 5 lety, tak si zkontrolujte jestli jsou v dobrem stavu rozvody a neuskodi si nechat rozebrat kat a zjistit, jestli se nesype. A to vse i kdyz mate najeto jen 50 tisic km. Pokud se totiz kat zacne sypat, tak se keramicky prach muze dostat do valcu a ponicit je. Kupodivu motoru GDI se to asi netyka, ale kontrola neuskodi ani tam. Tento problem je znam, na internetu se da dohledat. Pravdepodobne problem zacne tim, ze se vytahaji rozvody a nasledne spatnym casovanim vyfukoveho ventilu se zacne nicit kat. Hyundai udajne tvrdi, ze za to muze nekvalitni benzin, ktery znici kat, coz je spis blbost. Mam vlastni zkusenost se dvema motory 1.6, ktere tento problem mely a oba mely soucasne poskozene rozvody, zniceny kat a prachem poskozene valce.
Vcas tedy zkontrolujte stav.
Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni motoru
Moderátor: Moderátoři
Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni motoru
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni mo
Jo byl o tom článek v SM asi tak před rokem. To s tím katem je nakonec riziko u každýho motoru s katíkem hned ve svodech. Ale tady je to karma za to jak hjundaj podváděl v papírovejch výkonec těch motorů. 

21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Hyundai motory 1.6 MPi, 1.4MPi rv cca 2013, poskozeni mo
Mezi námi, kdo dneska nepodvádí. Ať jsou to emise, nebo jiné konstrukční paskvily.....
Stačí se podívat na nedávný Dieselgate, který se ve finále nejvíc dotkl Ameriky, v Evropě to samozřejmě naše nejsvětější EU dotahla k dokonalosti tím, že se snaží všemi možnými prostředky naftové motory zničit.
Vzpomeňme na motory HTP, které, ač osazované do mnoha vozů napříč koncernem, byly konstrukce české (což je naše ostuda.....). Tam se pekl olej v hlavním mazacím kanálu motoru, protože nějaký zfetovaný inženýr navrhl vedení oleje od filtru bezprostředně vedle KATu (rovněž umístěného ve svodech, což je dnes prakticky standard).
Všude je něco. Tohle, co se týká motorů od Hyundaie, je ovšem tím bolestnější, že tomu v provozu prakticky nelze zabránit.
Stačí se podívat na nedávný Dieselgate, který se ve finále nejvíc dotkl Ameriky, v Evropě to samozřejmě naše nejsvětější EU dotahla k dokonalosti tím, že se snaží všemi možnými prostředky naftové motory zničit.
Vzpomeňme na motory HTP, které, ač osazované do mnoha vozů napříč koncernem, byly konstrukce české (což je naše ostuda.....). Tam se pekl olej v hlavním mazacím kanálu motoru, protože nějaký zfetovaný inženýr navrhl vedení oleje od filtru bezprostředně vedle KATu (rovněž umístěného ve svodech, což je dnes prakticky standard).
Všude je něco. Tohle, co se týká motorů od Hyundaie, je ovšem tím bolestnější, že tomu v provozu prakticky nelze zabránit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)