Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mičun
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Mičun »

Tak sem vyčet, že motorový olej se do tlumičového přimíchává pro zahuštění. Dneska sem byl na olejně a tam mi řekli, že tlumičových olejů je několik druhů, podle hustoty. Což servisní kniha ČZ vůbec nepředpokládá. Takže otázka je, jestli má v dnešní době vůbec smysl olej míchat? Nebo koupit rovnou něco hustějšího. Nabízeli mi 5w, 10w, 15w, 20w od nejřidšího.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Luděk Musil »

Mičun píše:Takže otázka je, jestli má v dnešní době vůbec smysl olej míchat? Nebo koupit rovnou něco hustějšího. Nabízeli mi 5w, 10w, 15w, 20w od nejřidšího.
Takže odpověď na otázku je jednoduchá jako je otázka sama :D … míchat nemá smysl :idea: .
Čímž Ti (opět) vznikl problém ve výběru (třídy) oleje, což je takové :dontknow: :scratch: :banghead:
Což mi asi připomnělo jedno krásné přísloví: líná huba … aneb: kdo se moc ptá … :P .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od MacGyver »

Jak se do lesa volá, až se ucho utrhne!
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Tak dlouho se chodí se dzbanem pro vodu, až se jde pro pivo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Mara »

Lancia 1.6i 55kw, obcas mi odejde palivove cerpadlo, to se stava, nic divneho. Ale obcas do ni namontuju cerpalo jine, co je zrovna k dispozici. Nevim jaky tlak ma mit origo, ale mozna jen 1bar. Je to jednobod vstrik. A to co tam obcas dam je vetsinou cerpadlo silnejsi a auto v nektere fazi zaberu trochu netahne. Jasne, co bych cekal a po case se snazim tam dat co tam patri. Jenze ted jsem sehnal vic cerpadel z feldy, s tim ze motoricky je to podobne. Ale to co jsem se docetl asi dava 2.5bar a opet to v nekterem zaberu netahne (v nizkem zatahu normalka, potom nic moc a plnejsi sešlap je snad vic živy nez na origo). Vetsinou ale jezdim Lpg.

Kdyz mi ted nadbyvaji cerpadla, neni nejaka moznost ten tlak zredukovat? Redukcni ventily nejake jsou, ale se zapojenim podtlaku a v tom se nevyznam, taky jsou ruzne ceny. Nejradeji bych na hadicku od cerpadla pred motorem umistil jen regulacni ventil se vstupem a vystupem, ale nic jsem nenasel. Tlak bych jednoduse trochu ubral, ale nevim cim (leda origo cerpadlem). Nebo nejake info o tech regulatorech i s podtlakem, pripadne i s budikem by bylo? Jaky tlak ma 1.7spi niva, jestli bych tam to z feldy vyuzil?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Palivové čerpadlo neodchází běžně. Většinou odejde při ucpaném palivovém filtru. Měnil jsi jej někdy?
Jinak, všechny auta mají na vstřikovacím systému regulátor tlaku paliva. Musí tam být. Palivové čerpadlo dává tlak vyšší, než je potřebný tlak pro vstřikovač. Regulátor tlaku paliva zajišťuje stejný tlak paliva ve všech jízdních režimech.

To co myslíš ty, vložený "tuningový" regulátor tlaku s budíkem, slouží naopak pro zvýšení tlaku. Vyšší tlak na vstřikovači = více paliva do motoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Mara »

Vetsinou jsem tam dal nejake starsi, tak by melo narok odejit. Ale na ten filtr se podivam, vezmu etanol do lakovaci pistole a protahnu jej z opacneho smeru, to docela funguje. A kouknu jestli najdu i ten regulator puvodni, tak diky. Ale cerpadlo z lanci 1.8 taky netahlo (v nizkych dobre a pri vetsim zatahu zaclo ve vyssich tockach cukat), origo tehda po vymene fungovalo dobre. Tak tlak cerpadla asi taky neco ovlivnit muze. No ten regulacni ventil by se teda asi dal misto toho origo v aute a neco rozumneho by se na to nastavilo. Ale stoji to hodne a levne kolem 800 mam obavy koupit. Diky, procistim filtr.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Filtr paliva nečisti, to je úplně k ničemu. Je potřeba jej vyměnit. Při ceně filtru nemá smysl experimentovat. Nikam to nepovede. Ucpany filtr = odchází palivové čerpadlo, vstrikovac ma maly tlak paliva obzvláště při vyšších otáčkách a zátěži motoru.
Klidně může být vadný i samotný regulátor tlaku, nicméně tlak paliva lze změřit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Mara »

Neco k tomu mereni proctu, jinak to jezdi prevazne na 98% na Lpg a cerpadlo myslim tlaci neustale. Akorat to je skoro stejny system vstrikovani jak ma niva 1.7spi a tam si nejsem vědom kde je nejaky regulator tlaku paliva, ješte to nejak prolezu, kde co je, ale nevim jestli palivova hadice nezmizne hned ve smesovaci a mozna hned to nevrchnejsi v nem by to mohlo byt. Kouknu, pohledam..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Pokud mas Nivu 1.7i se vstrikovacem GM, je regulator tlaku paliva umístěn primo v tom celym těle jak je vstrikovac, ze strany od motoru.
Pri provozu na LPG paliv.čerpadlo tlačí pořád, regulátor tlaku odpouští do vratky. Aby čerpadlo vydrželo, je potřeba mít v nádrži min. 1/4 objemu benzinu, aby se čerpadlo chladilo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Luděk Musil »

Nejsem si jistej, že Niva (potažmo 044/073i) má nějaký regulátor tlaku :scratch: , skoro bych řekl, že ne-e.
Ale opak je pravdou - někde tam ten regulátor je :idea: .
Otevřel jsem si manuál:
Palivové čerpadlo tlačí více než 1,9 bar
Regulátor tlaku je v horní části vstřikovače, před vlastní tryskou, je to takový váleček, podle manuálu se seřizovat nedá a nemá, je pevně nastaven pružinou.
Pro měření tlaku paliva je v palivové soustavě vřazen "kus", který je za výstupem z čističe paliva.
Za vlastnictví 073i a 044i jsem taktéž řešil problém stálého běhu čerpadla a Petr Melgr (dej mu Bůh lehké odpočinutí) mi tenkrát namaloval schémátko se spínacím relé, které v závislosti na druhu paliva to čerpadlo vypínalo/zapínalo. K vlastnímu provedení jsem se nedostal, takže o výsledku nemohu referovat.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Ludku, regulátor paliva tam je membranovy, jak správně pises je nastaven pruzinou, ale lehce lze donastavit i serizovacim sroubkem. System GM.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Mara »

Diky za podrobne info. Zvednu hladinu v nadrzi, je fakt ze tam toho moc nebyva. Cerpadlo necham vrcet, to mi nejak nevadi a Niva mozna to cerpadlo z feldy zkousne, ale to zatim neni treba tam cpat. Mozna jsou ale ty origo regulatory tlaku vyrobene na urcity vstupni tlak a s vyssim uz si treba tak neporadi. Na tech tuningovych ventilech s budikem a regulaci mi trochu vadi to podtlakove pripojeni, to nevim co bych s nim delal. Jeste jsou nejake regulovane prutokace ke karbecum, ale pracuje na nizsich tlacich, takze taky nic. Zacnu filtrem a potom se uvidi. Docela ta Lanca s tim cerpadlem spolupracuje, ale 100% to jeste neni.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Luděk Musil »

Vašátor píše:... je nastaven pruzinou, ale lehce lze donastavit i serizovacim sroubkem...
Já to (naštěstí) nikdy rozebraný neměl a v literatuře (Vstřikování pro 1,7 SPi) nic nepíšou o seřizovacím šroubku :scratch: … kterej to je? Ten, co o něm tvrdí, že upevňovací - poz. 24? L.
Přílohy
040-049.pdf
(131.35 KiB) Staženo 184 x
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Příspěvek od Vašátor »

Ludku, z hlavy nevím, mel jsem to rozdělany tak před pul rokem. Nicméně myslím, že ten malý sroubek je až vevnitř.

Regulatoru tlaku paliva je úplně jedno, jak velky je vstupní tlak. On je to totiž v podstatě přesný přepouštěci ventil. Do určitého tlaku je zavřený, pri vyšším prachsproste otevře.
Podtlak v regulatoru je umístěn pro zvýšení tlaku paliva pri akceleraci. Klesne podtlak v sani vlivem seslapnuti plynoveho pedalu do podlahy, tim padem klesne podtlak v regulátoru a ten prepusti az pri vyssim tlaku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“