Já sice nemohu říci kam jet, ale mohu říci kam nejet. Letos v lednu jsem se zúčastnil kurzu v Jihlavě.
Hodinku povídání o technice, kde se něco dozví absolutní laik ,který ví jen že auta má motor, kola. Nejzáživnější bylo jen téma ABS a jeho funkce, resp. nefunkce při stočených kolech a stání na brzdě.
Co se samotného polygonu týká: Skládá ze 3 úseků.
PRVNÍ, kde se trénuje průjezd pravoúhlou zatáčkou po "ledu". Zatačka hezká, ALE. Je stavěná jako Levá do kopce. Takže nejprve si jí dáte několikrát(záleží podle aktivnosti a rychlosti okolních řidičů) doleva do kopce a pak se otočíte a pro změnu se jezdí shora doprava. Dohromady v těchto této zatáčce strávíte hodinu.
DRUHÝ, kde se vyhýbáte vodním clonám, opět na kluzkém povrchu. K tomuto úseku nemám nic velkého na vytknutí, osobně jsem si tento úsek vcelku užil. Úsek má i radar který vám ukáže v jaké rychlosti jste dokázal manévr zvládnout.
TŘETÍ, nejvýše položená část polygonu, celá pod vrstvou ledu a sněhu. Zde se jezdí například slalom mezi kužely, uhýbání z pruhu do pruhu při náhlé překážce, krizové brzdění. Vcelku hezká atrakce ale instruktor určí rychlost rychlost a té se držte.
Docela mi chyběl prostor kde by se člověk rozjel na běžných 70-80 km/h a pak řešil vyhýbaní/brzdění apod. Přišlo mi že se pohybujeme na malém prostoru a proto je nutné jezdit relativně pomalu.
Nevím jak na jiných polygonech ale měl jsem trošku ztísněný pocit z celé dráhy.
Tudíž asi bych Jihlavu znovu nevyužil. Takže tak
