Čepy
Moderátor: Moderátoři
Re: Čepy
Takmer vzdy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Čepy
Spis bych upravil otazku na kdo sundaval cepy stahovakem .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Čepy
Musis si to tam vseliako podopriet aby nan posobilo pnutie a zo stran mlatit jak ozivot. Alebo par dobre mierenychmichi píše: Muzete mi rict jak? Ja to toho busil a nic
Obcas funguje figl ze drzis druhe kladivo podobnej velkosti oproti a mlatis proti nemu.
Naposledy upravil(a) Viktor.A dne pon lis 05, 2018 09:57, celkem upraveno 1 x.
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Čepy
Já čepy vyrážím tak, že jako smyslu zbavený mlátím kladivem po té závitové části a nestalo se, že bych nezvítězil . Ale občas je problém u dlouho neměněných čepů, že se to rozklepe a musí se to opilovat, aby to prošlo okem ven. U spodního, ale nejde sejmout matice takže po povolení o tři závity mlátím přes ni. Je dobré ji řádně rozpohybovat a prolít WDčkem apod. a mezi údery jí pootáčet, aby se na závitu nehryzla. Chce to přesnou ruku, táhlou ránu a k tomu velikostně vhodné kladivo. Vím, je to hovadské, ale funguje mi to. Nikomu to nenutím.
Trošku inspirace zde, takhle to, ale nedělám :
Zjevně je základem to dělat s hlasitou hudbou a v co největším bordelu https://www.youtube.com/watch?v=yCmbcGAuNJA .
O chlup civilizovanější způsob s využitím předepnutí pomocí matice https://www.youtube.com/watch?v=cE_ZrIxnXu4 , https://www.youtube.com/watch?v=xb83ehpcaek .
Trošku inspirace zde, takhle to, ale nedělám :
Zjevně je základem to dělat s hlasitou hudbou a v co největším bordelu https://www.youtube.com/watch?v=yCmbcGAuNJA .
O chlup civilizovanější způsob s využitím předepnutí pomocí matice https://www.youtube.com/watch?v=cE_ZrIxnXu4 , https://www.youtube.com/watch?v=xb83ehpcaek .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: Čepy
U svislých čepů mám fígl, rozpírám je šroubem, který je akorát, na něm matka kterou čepy rozepřu co to jde. Pak stačí jedna rána a je jeden venku, druhý obdobně, jen ho rozepírám už o náboj. Honza
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čepy
Krajový (vnější) řídící čepy jsem sundával tak, že jsem zvedl auto, sundal kolo, povolil/sundal matici. Pod řídící tyč jsem dal špalík a spustil auto až se tyč o špalík opřela a (polo)náprava se začala zvedat. Pak stačilo vzít dvě 2-kilový kladiva, jedno přidržet na oku a druhým klepnout … jednou, dvakrát, nejpozději na potřetí to voko vodskočilo . L.
PS: rozhodně nedoporučuju zvedat auto originálním heverem ale hydraulikou pod nápravnici
PS: rozhodně nedoporučuju zvedat auto originálním heverem ale hydraulikou pod nápravnici
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Čepy
Na novou dílnu jsme zakoupili vyražeče kulových čepů. Stahovák je sice o chlup lepší, ovšem nelze ho použít univerzálně, člověk je limitován jeho rozměry. A na svisláky Lady stejně běžně dodávané stahováky použít nejde. Vyražeč má jednu obrovskou výhodu: vrazí se z boku na čep a pak už stačí jen kladivo. Lze se s ním dostat všude. A nejlepší je, že to opravdu funguje perfektně, až jsem byl sám překvapen, jak i staré čepy rychle vyletěly. Nevýhodou je velká pravděpodobnost zničení prachovky, což je u hotových čepů stejně jedno.
https://www.ahprofi.cz/sada-na-stahovan ... h-cepu.htm
https://www.ahprofi.cz/sada-na-stahovan ... h-cepu.htm
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Čepy
Ako vyrazate horne gulove capy (bez nejakeho specialneho naradia)? Myslim ten velky centralny konus. Spodne sa este ako-tak daju, kedze sa tam da pouzit hmotnost auta/sila pruziny, pripadne ked to uz naozaj inak nejde, staci povolit maticu a ist sa s autom prebehnut a ono to casom vyskoci. Pri hornych capoch vsak nemozno pouzit silu pruziny, teda da sa to, ale treba komplikovane dvihat priamo horne rameno. Ani tak sa mi vsak nepodarilo capy vyrazit, je tam strasny pristup, neda sa po tom ani mlatit poriadne bez toho, aby clovek ponicil vsetko naokolo. Po matici si netrufam moc udierat kladivom a zdeformovat ju, lebo ked to nepojde dole, bude este musiet ten cap drzat. Diky za tipy!
Re: Čepy
Kladivem se nemlátí do čepu, ale do oka těhlice, kde čep drží. Je tam na to dokonce nálitek, ale není nutné bušit přímo tam. Doporučuji použití dvou kladiv, jedno opřít do oka a druhým do něj říznout. Čep vyskočí sám. Pokud to ani tak nepůjde, čep povolí při nahřátí oka. Stačí plynová letlampa.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Čepy
Mlatil som aj do oka tehlice zboku, nepomohlo. Letlampu nemam, ale skusal som nahrievat to oko tehlice teplovzdusnou pistolou a zohriate to bolo dost a ani po ochladeni konusu capu sa mi ho nepodarilo odtial dostat, akurat som spalil manzetu. To bude chciet asi nejaky profesionalnejsi pristup s naradim na to urcenym.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Čepy
Proste vzit rozmerove vhodne kladivo a pekne po te zavitove casti mlatit, mlatit, mlatit a zase mlatit nez neco povoli . Zavit dodrbes a mozna to pak ani neproleze okem tak to bude treba opatrne obrousit bez poskozeni tehlice. Kdysi hodne davno jsem to takhle zvladl u 2105 v lednu na parkovisti. To me jeste hralo mladi a nadseni. Bohuzel cep ze zelene krabicky vydrzel do dubna, ale to jiz bylo teplo a bylo to rozhejbane .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107