Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Zima je za dveřmi a Grantička tak dostala nové 14" zimní papučky na vynovených plecháčích kanibalizovaných z jedné padlé desítky. Jízda na nich je krapet hlučnější, ale výrazně pohodlnější než na těch "širokých" 15". U té příležitosti byly přehlédnuty brzdy. Ve předu nic zásadního nespatřeno, ale vzadu mne zaujalo velké množství otěru z brzdového obložení. Vzhledem k nájezdu 6 tis. km došlo asi teprve teď k zaleštění bubnů. Navíc vozítko prosto omezovače zadních brzd (nenašel jsem ho) spoléhaje na ABS asi vzadu prostě víc brzdí. Až sem vše dobře, ale nakoukl jsem pod prachovky válečků. Vlevo decentně rosí a vpravo jemně řečeno výrazně slzí. Nečekal jsem, že prasátka budou kdovíjak trvanlivá, ale že to půjde tak rychle ... . Jinak na těch plechách to nevypadá, až tak zle jak jsem se obával .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
To bude tím, že je máš nově natřené Ale liťáky sluší vícKoko Loko píše:..... na těch plechách to nevypadá, až tak zle jak jsem se obával .
Ta prasátka teda nic moc.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
U prasatek bezny stav. Aj ja som to tak mal. Zvonku su vsak suche. Rozhodne odporucam nechat to tak, kym to netecie cez prachovku, posobi to ako konzervant. Ja som totiz to slzenie odstranil a valcek po chvili zahrdzavel.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Takže to jemné rosení nelze považovat za závadu - spíše (dobrou) vlastnost - preventivní opatření . L.Cory píše:U prasatek bezny stav. Aj ja som to tak mal. Zvonku su vsak suche. Rozhodne odporucam nechat to tak, kym to netecie cez prachovku, posobi to ako konzervant. Ja som totiz to slzenie odstranil a valcek po chvili zahrdzavel.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Ja si myslim, ze ano. Akurat je medzi tym tenka hranica
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Tak samozřejmě nejsem plašoň abych hned při první slze měnil prasátka, ale jak správně napsal Cory ta hranice je velice tenká a vpravo bych řekl, že je hraniční kámen zatraceně blízko, skoro pod nohama . Na jaře se rozhodne co dál, ono riskovat zaplavení obtížně sehnatelných čelistí pro ABS brzdovkou se mi tedy moc nechce. Možnost adaptace čelistí pro vozy bez ABS které jsou dostupné na každém rohu je sice možná, ale mám obavy, že by mohly ztratit na pevnosti.
Jinak u příležitosti nájezdu 6. tis. jsem se rozhodl pro poslední šaškování kolem toho střepu v tomto roce a vyměnil převodový olej neb nejsem příznivcem "celoživotních náplní". Dle barvy vypuštěného oleje si myslím, že to nebylo zcela od věci. Ne, že by vytekla metalíza, ale čisté to teda taky nebylo. Příručka udává množství maziva pro převodovku 2,2 litru nicméně na netu dostupné ruskojazyčné manuály se zmiňují o objemu 2,35 litru. Co se týče množství náplně tak na kontrolní šroub též nelze spoléhat neb při jeho povolení bylo cítit, že na druhé straně je oleje, až nad něj. Zaměřil jsem se tedy na změření množství vypuštěného maziva. Vyteklo ho téměř 2,4 litru což potvrzuje údaj z ruského návodu.
Pro novou náplň byl vybrán Castrol Syntrans 75W-90 GL4+. Pro nalévání se osvědčila díra po nepoužitém datčiku skorosti opatřená záslepkou zajištěná samozřejmě torxem . Překvapilo mne, že jak nový tak starý olej má při 15°C tekutost připomínající vodu. Při testu v běžném mražáku se zdál původní olej více tahavý než nový Castrol, ale k úplnému ztuhnutí nedošlo. Zvukové projevy převodovky se po výměně nijak dramaticky nezměnily, pořád je to cirkus. Možná, že došlo k lehkému útlumu na nižších frekvencích tak nevím co si o tom myslet . Snad jen, že se s novým olejem zatím najelo 600 kiláků a zatím se to nezadřelo .
Jinak u příležitosti nájezdu 6. tis. jsem se rozhodl pro poslední šaškování kolem toho střepu v tomto roce a vyměnil převodový olej neb nejsem příznivcem "celoživotních náplní". Dle barvy vypuštěného oleje si myslím, že to nebylo zcela od věci. Ne, že by vytekla metalíza, ale čisté to teda taky nebylo. Příručka udává množství maziva pro převodovku 2,2 litru nicméně na netu dostupné ruskojazyčné manuály se zmiňují o objemu 2,35 litru. Co se týče množství náplně tak na kontrolní šroub též nelze spoléhat neb při jeho povolení bylo cítit, že na druhé straně je oleje, až nad něj. Zaměřil jsem se tedy na změření množství vypuštěného maziva. Vyteklo ho téměř 2,4 litru což potvrzuje údaj z ruského návodu.
Pro novou náplň byl vybrán Castrol Syntrans 75W-90 GL4+. Pro nalévání se osvědčila díra po nepoužitém datčiku skorosti opatřená záslepkou zajištěná samozřejmě torxem . Překvapilo mne, že jak nový tak starý olej má při 15°C tekutost připomínající vodu. Při testu v běžném mražáku se zdál původní olej více tahavý než nový Castrol, ale k úplnému ztuhnutí nedošlo. Zvukové projevy převodovky se po výměně nijak dramaticky nezměnily, pořád je to cirkus. Možná, že došlo k lehkému útlumu na nižších frekvencích tak nevím co si o tom myslet . Snad jen, že se s novým olejem zatím najelo 600 kiláků a zatím se to nezadřelo .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
To už si mohol kúpiť Mogul Syntrans 75W-90, ktorý je s Tvojim olejom úplne porovnateľný a je to snáď jediný prevodový olej Mogul, ktorý za niečo stojí - ostatné išli kvalitatívne doleKoko Loko píše:Pro novou náplň byl vybrán Castrol Syntrans 75W-90 GL4+.
Pre tieto prevodovky sú však skôr vhodnejšie oleje s nižším ohraničením viskozity za tepla (75W - 80), ktoré sú i za studena menej viskózne - predovšetkým s ohľadom na ľahšie radenie dvojky. Rozdiel v hlučnosti nepostrehneš. Aj výrobca takéto oleje podľa mojich vedomostí do prevodoviek VAZ 2181 zväčša používa.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Neda mi to, na tohle musim reagovat Obdivuju tvuj pristup a odhodlani. Ja jsem linej/nemam cas z auta ani odmest listi :-/.Koko Loko píše:Tak samozřejmě nejsem plašoň abych hned při první slze měnil prasátka, ... zatím najelo 600 kiláků a zatím se to nezadřelo .
ps nechces mi prijet vymenit kohout a ventilator topeni?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Na hjundaji?
Co se týká převodovky tak 75W-90 nějaká syntetika kvalitní od OMV se mě moc neosvědčila, odešla synchronizace trojky asi ve 150 tkm, ale do tý doby to řadilo pěkně, ale bylo to hlučnější. Zatím se mě do převodovky nejlíp osvědčil obyč mogul trans 80W-90, řadí to hezky i v zimě a hlučnost ok (samozřejmě relativně k poměrům). I když desítková převodovka je samozřejmě trošku jiná.
Auta s ABS maj jiný pakny? To je teda oser. Ale absence omezovače je jednoznačně pozitivum.
Co se týká převodovky tak 75W-90 nějaká syntetika kvalitní od OMV se mě moc neosvědčila, odešla synchronizace trojky asi ve 150 tkm, ale do tý doby to řadilo pěkně, ale bylo to hlučnější. Zatím se mě do převodovky nejlíp osvědčil obyč mogul trans 80W-90, řadí to hezky i v zimě a hlučnost ok (samozřejmě relativně k poměrům). I když desítková převodovka je samozřejmě trošku jiná.
Auta s ABS maj jiný pakny? To je teda oser. Ale absence omezovače je jednoznačně pozitivum.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Ano, má v sobě díru na čidlo ABS. Na Aukru byly za hubičku na Prioru bez té díry a když jsem si udělal fota a vymýšlel ji udělat, tak to nevycházelo Zůstal by jen kov pod obložením, takže pevnost 0.zelvotron píše:
Auta s ABS maj jiný pakny? To je teda oser. Ale absence omezovače je jednoznačně pozitivum.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
zelvotron píše:nějaká syntetika kvalitní od OMV se mě moc neosvědčila, odešla synchronizace trojky asi ve 150 tkm
pretože oleje GL-5 a GL-6 narúšajú zloženie mosadze a bronzu ( "vyťahuje" z nich meď) ...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Jestli Mogul nebo Castrol je v zásadě jedno, cena vycházela stejná. Dle popisu by ten Castrol měl být vůči synchronům ohleduplný a i kdyby něco u příležitosti nájezdu 130 tis. sežral tak mne to sežrání čeká tak v roce 2036 a touhle dobou bude ten střep sežrán úplně něčím a kdo ví jestli mezi tím nebudu něčím sežrán já .
JmJ, nechci . Když jsem loni tohle dobou dělal s velikým sebezapřením kohout na sedmičce tak jsem tě u toho nikde neviděl . Jen hybaj, venku je moc hezky. Svítí sluníčko, 20°C, typické počasí začátku listopadu .
Co se týče úpravy těch čelistí tak by tam toho masa zůstalo o trošku víc než píše Valda, ale i tak ... jsou to brzdy.
JmJ, nechci . Když jsem loni tohle dobou dělal s velikým sebezapřením kohout na sedmičce tak jsem tě u toho nikde neviděl . Jen hybaj, venku je moc hezky. Svítí sluníčko, 20°C, typické počasí začátku listopadu .
Co se týče úpravy těch čelistí tak by tam toho masa zůstalo o trošku víc než píše Valda, ale i tak ... jsou to brzdy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
To je taky problem zohnat tie celuste? Kolko balikov mam priniest?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
Eh, tak nic no . Ven vylezt muzu, venku je hezky dost, jen to k sobe s werglem mame zas asi 2500 kmKoko Loko píše: JmJ, nechci . Když jsem loni tohle dobou dělal s velikým sebezapřením kohout na sedmičce tak jsem tě u toho nikde neviděl . Jen hybaj, venku je moc hezky. Svítí sluníčko, 20°C, typické počasí začátku listopadu .
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Markova Šedá myš s demencí, spíše bláznovstvím
dej si tam středový pokličky z felície, pasují tam dobře a vypadá to pak výrazně líp, jestli ti teda nevadí znáček škoda uprostředKoko Loko píše:Jinak na těch plechách to nevypadá, až tak zle jak jsem se obával .
a taky to trochu líp chrání ty středový zátky na předku, těm se nedá moc úplně věřit že neuletí nebo že pod ně nepude bordel
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.