Úprava olejového filtru
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Úprava olejového filtru
Delší dobu jsem přemýšlel, jak zabránit klepání motoru po startu, než se natlakuje mazací soustava, címž snížit jeho opotřebení. Problém je většinou v tom, že vyteče olej z filtru do vany a trvá, než se naplní. Tomu má samozřejmě zabránit membrána ve filtru. V některých filtrech je membrána lepší, v některých horší. I Mann filtr, který drží poměrně dobře tak ke konci výměnného intervalu oleje to už není ono.
Napadlo mě tedy přesunout filtr do jiné polohy, a to vodorovně tak, aby olej zůstával gravitací ve filtru a nevytékal ven. Podobně to bylo řešeno u prvních 2105. Toto koleno je však obtížené sehnat, navíc neumožňuje nastavit filtr kolmo dolů. Podařilo se mi však najít různá tuningová kolena na filtr, jejich cena však byla v řádech tisíců korun.
Po delším hledání na internetu jsem našel vhodný díl - z Renaultu Dacia 1.5 Dci. Číslo objednací je 8200858164. Cena cca. 500,-. K tomu jsem začal hledat olejový filtr vhodných parametrů pro žigulíka. Aby byl co největší, vešel se k motoru a měl přepouštěcí tlak jak má být. Je to Mann filtr W712/47.
Na žigulíka pasuje tento komplet bezproblému, jediné, co se musí vyměnit je šroubení v bloku motoru(originál je UNF, Renault má M20x1,5). Nicméně díra v bloku žigulíka je taky M20x1,5, takže stačí udělat potřebné šroubení. Lze přišroubovat i na UNF originál závit, jde to bezproblému zlehka i dotáhnout, ale...
Výsledkem je dřívější mazání motoru a zkrácení doby klepání motoru na sucho po startu...Není to žádný úžasný objev, ale podělím se o něj, když jsem potřebné díly těžce hledal .
Napadlo mě tedy přesunout filtr do jiné polohy, a to vodorovně tak, aby olej zůstával gravitací ve filtru a nevytékal ven. Podobně to bylo řešeno u prvních 2105. Toto koleno je však obtížené sehnat, navíc neumožňuje nastavit filtr kolmo dolů. Podařilo se mi však najít různá tuningová kolena na filtr, jejich cena však byla v řádech tisíců korun.
Po delším hledání na internetu jsem našel vhodný díl - z Renaultu Dacia 1.5 Dci. Číslo objednací je 8200858164. Cena cca. 500,-. K tomu jsem začal hledat olejový filtr vhodných parametrů pro žigulíka. Aby byl co největší, vešel se k motoru a měl přepouštěcí tlak jak má být. Je to Mann filtr W712/47.
Na žigulíka pasuje tento komplet bezproblému, jediné, co se musí vyměnit je šroubení v bloku motoru(originál je UNF, Renault má M20x1,5). Nicméně díra v bloku žigulíka je taky M20x1,5, takže stačí udělat potřebné šroubení. Lze přišroubovat i na UNF originál závit, jde to bezproblému zlehka i dotáhnout, ale...
Výsledkem je dřívější mazání motoru a zkrácení doby klepání motoru na sucho po startu...Není to žádný úžasný objev, ale podělím se o něj, když jsem potřebné díly těžce hledal .
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava olejového filtru
Za mě palec nahoru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Úprava olejového filtru
Za mne také, ač o úpravě neuvažuji.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Úprava olejového filtru
Nesmíš to za jízdy urazit
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava olejového filtru
Teoreticky (snad i prakticky) by se to nemělo stát. K nosníku to bude daleko a doufejme, že na tak velký kámen na cestě nenarazí . L.Jimmi píše:Nesmíš to za jízdy urazit
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Úprava olejového filtru
Mne to připadá, že olejová vana je stále níže.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Úprava olejového filtru
Tak to je chytre...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava olejového filtru
Já to nechápu Když tam bude špatnej ventil, tak to stejně steče dolů, ne?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Úprava olejového filtru
Filtr bude stále plný, v origo poloze polovina vyteče.Laďuša píše:Já to nechápu Když tam bude špatnej ventil, tak to stejně steče dolů, ne?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Úprava olejového filtru
Čoveče, je to velmi zajímavá úprava a za mne určitě palec nahoru. Nicméně co jsem já začal dávat filtry Mann, nemazání motoru po delší odstávce jsem nezaznamenal. Dávám tam W920/21.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Úprava olejového filtru
Do seatu dabam bosch a spokojnost.
A do lady vzdy stacil test ustami... Ci to tesni aj spatne.
A do lady vzdy stacil test ustami... Ci to tesni aj spatne.