zapaľovanie

Moderátor: Moderátoři

Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: zapaľovanie

Příspěvek od Majo »

snimac polohy skrtiacej klapky.

ale nie je dovod aby pri tom skakal otackomer. ak mas android telefon skus program torque, je presnejsi ako scanmaster
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
steew_w
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 27, 2018 19:19
Bydliště: Prievidza (SK)

Re: zapaľovanie

Příspěvek od steew_w »

Ahojte, mám podobný problém ako bolo spomínané v tomto príspevku.
Občas sa stane že po naštartovaní (väčšinou chytí až na druhý krát) neudrží otáčky a motor zdochne. Keď naštartujem znova a chcem sa pohnúť, tak auto "skáče" a zdochne znova. Po ohriatí to je už v poriadku. Niekedy tento problém nieje ani pri prvom naštartovaní. Čítal som že pomohla výmena indukčnej cievky zapaľovania. Podľa mojej motorizacie (1.7i 59kw 2002) som objednal cievku ale zistil som že mám iný typ, ktorý je na internete ťažšie dostupný. Dočítal som sa že rozdiel je pravdepodobne v tom že jedna je pre jednobodovy vstrek a druhá pre viac bodový vstrek. Je možné po úprave priruby a konektoru používať aj iný typ cievky. Bude to funkčné? Nižšie posielam foto starej cievky a novej ktorá mi prišla. Obrázek
Obrázek
Lada Niva 1.7i 2002 59kw vz. Poľovník
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: zapaľovanie

Příspěvek od Cory »

Ta vyssie, ktora je mohutnejsia, je pre 4-bodovy vstrek typu MP7.0, cize roky 2000-2003. Ta dole, mensia, je pre 4-bodove vstrekovanie M7.9.7 a M7.9.7+, cize roky 2004-2011. Rozdiel je to, ze ta novsia je klasicka dvojcievka, ta starsia v podstate tiez, ale obsahuje aj kusok elektroniky (preto je aj podstatne drahsia). V pripade tej novsej cievky je ta elektronika obsiahnuta uz v samotnej riadiacej jednotke. Ak by si bol velky kutil, tak da sa pouzit aj ta novsia cievka na starsi typ, ale s tym, ze na jej ovladanie pouzijes 2 riadiace bloky zo systemu bezkontaktneho zapalovania (z arburatorovych modelov).

Na Tvojom mieste by som to radsej vymenil za spravny typ. No myslim, ze nie si na 100% presvedceny, ze to je cievkou a len skusas. Odkial si? mozno by som Ti vedel pomoct.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
steew_w
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 27, 2018 19:19
Bydliště: Prievidza (SK)

Re: zapaľovanie

Příspěvek od steew_w »

Skúsim vymeniť teda za správny typ a uvidím, len problém je v tom, že 90% obchodov starší typ neponúka, vrátane toho kde som ja kupoval, takže ju už nemôžem vymeniť (ak chcete tak mám teda na predaj nový typ :) ). Lepšie by bolo keby poznám niekoho z okolia Prievidze, ktorý by mi ju požičal na pol hodinu aby som vyskúšal či to vôbec pomôže.
/// Zdedil som Nivu a je mi ľúto ju predať, viem, že je to auto pre tých, ktorí radi opravujú veci, len sa musím zorientovať ako čo funguje, aby som ju mohol dať pomaly dokopy, keďže bola 7 rokov zanedbávaná...
Lada Niva 1.7i 2002 59kw vz. Poľovník
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: zapaľovanie

Příspěvek od Majo »

inducku by som menil medzi poslednymi, tento problem malokedy vobec suvisi so zapalovanim a ak hej, treba zacat lacnejsimi komponentami, ako su sviecky a kable... Vadnu inducku takmer vzdy odhali aj diagnostika(a teda rozsvietena kontrolka - v case pritomnosti chyby zapalovania blikajuca na vystrahu pred moznym poskodenim katalyzatora)
uplne z okolia nie som, ale ak mavas cestu na ZV, inducku pre spokojnost pozicat viem
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“