JmJ píše:
Jak dlouho na to ma vlastne byt zaruka?
V nasich podminkach to chapu, ale na slovensku nejake servisy sou a reklamaci mas kde resit. Nevim pesne co pan s bliou kalino psal, neb mi to prijde dlouhe a po par radcich trochu mimo problem, ale co sem pochopil, tak podle nej zapisy o autorizovanem servise pro reklamaci nic neznamenaji. Je mozne, ze na sk ne, u nas na to automobilky celkem hledi, nevim, jestli by ses u soudu domohl reklamace, pokud jsi nesplnil podminky dane automobilkou, coz jsou servisni prohlidky v aspon normalnim servise, ne nutne autorizovanem (alespon v cr).
Ale nez se soudit a hadat, tak to proste do toho servisu na prohlidku dam. Ja svemu servisu duveruju, nemam s nim problem.
Myslím,že vieš veľmi presne čo pán s bielou Kalinou písal
. Lebo si to tu teraz presne pomenoval. Ale akúsim to ešte raz zrozumiteľne a hlavne krátko
.
-záruka je na SK podľa SL 3 roky bez omedzenia počtu kilometrov.
-predajcov zo značkovým servisom je na SK už pomerne na predajnosť už až moc
. Ja mám konkrétne v okruhu 55 km 6 zn.servisov Lada...najblyžší 25 km.
-aby ti platila záruka,tak nemusíš nutne servisovať auto v zn.servise,možeš sa dohodnúť v ktoromkoľvek kde ti budú ochotný auto servisovať...napr. v Renaulte.
-písal som tu jasne,že ktorýkoľvek servis,ktorý splní podmienky servisu dané v servisnej knižke a dá ti pečiatku do príslušnej kolónky,tak záruka na auto podľa nariadenia EÚ musí platiť.
-to že si servisujem auto sám sa nevylučuje s tým,že v servisnej knižke príslušné pečiatky nemám.
-preto som písal,že pečiatky v serviske považujem za frašku,lebo obrazne povedané keď si šikovný,tak si pečiatku zoženieš za pivo a poldeci
.
-tým pádom keď niekto predáva auto a dáva do popredia servisnú históriu zdokumentovanú v servisnej knižke,tak ju ja považujem za zdrap papiera použiteľného akurát len na WC. To že má niekto pečiatky v serviske,neznamená že auto je aj poctivo servisované.
-osobne sa celý svoj život od malička motám okolo áut,baví ma to(ale pracujem v inom odvetví
) a proste ma šklbne u srdca,keď mám na servisnej prehliadke zaplatiť len za výmenu oleja 60€,keď si to spravím sám za 20€ a viem čo si tam nalejem.
-a áno,ja osobne nedôverujem servisom...mám na to svoj dôvod...nechcem to tu rozpisovať,lebo je to už beztak dlhé
-súdiť sa zo servisom je to posledné,aj tak v málo prípadoch uspeješ...kolega s Roomsterom by o tom vedel niečo popísať.
-písal som aj,že nikoho neodhováram od servisných prehliadok...dal som sem len iný pohľad na problematiku.
-regoval som tu hlavne na to,že sa to neustále vyplakáva nad servisnou sieťou...kto chce,servis si nájde a bude mu platiť aj záruka. Koniec koncov si si našiel aj ty svoj servis a si s ním chvalabohu spokojný
.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)