Hardy spojka - výmena
Moderátor: Moderátoři
Hardy spojka - výmena
Ahojte, chystám sa meniť Hardy spojku, terajšia je už tvrdá a popraskaná.
Vela sa tu píše o Hardyspojkách, že ten kov na nej slúži len k manipulácii a po výmené ho treba dať dole. No nikde som nenašiel postup
ako vymeniť Hardyspojku.
Vedel by mi to niekto popísať, prípadne hodiť nejaký odkaz ak niekde niečo je? Ja som žial nič nenašiel.
Tak by ma zaujímal postup a načo si dať pozor.
Dakujem za rady.
Vela sa tu píše o Hardyspojkách, že ten kov na nej slúži len k manipulácii a po výmené ho treba dať dole. No nikde som nenašiel postup
ako vymeniť Hardyspojku.
Vedel by mi to niekto popísať, prípadne hodiť nejaký odkaz ak niekde niečo je? Ja som žial nič nenašiel.
Tak by ma zaujímal postup a načo si dať pozor.
Dakujem za rady.
Re: Hardy spojka - výmena
Sundat 6 matic a šroubů, sundat starou, nasadit novou a nasadit zpět stejný počet šroubů a matic.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Hardy spojka - výmena
Je to docela pakárna, ale i technický antitalent jako já to dokázal... Nutné je nevzdávat se!
Sundat přední kardan. Povolit šrouby hardyspojky, směrem ke spojce jdou vyndat jen v jedné poloze, najdi si tyčku kterou ten šroub vyťukneš. Celkem nahouby přístup... Možná se s tou sponou dává líp, ale nejtěžší bylo tam narvat poslední šroub...
Moc si toho nepamatuju, dost jsem se u toho navstekal a něco i vypil ...
Sundat přední kardan. Povolit šrouby hardyspojky, směrem ke spojce jdou vyndat jen v jedné poloze, najdi si tyčku kterou ten šroub vyťukneš. Celkem nahouby přístup... Možná se s tou sponou dává líp, ale nejtěžší bylo tam narvat poslední šroub...
Moc si toho nepamatuju, dost jsem se u toho navstekal a něco i vypil ...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardy spojka - výmena
Souhlasím, počet šroubů a matic je dobré udržet.Marťas píše:Sundat 6 matic a šroubů, sundat starou, nasadit novou a nasadit zpět stejný počet šroubů a matic.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: Hardy spojka - výmena
Ďakujem za návody. Tak v podstate to znie jednoducho aj ked ono to nikdy není také jednoduché hlavne u starej, kedy nikdy nič nejde len tak povolit. Čiže zavazdia len predny kardan, som myslel či netreba napr zhodit aj zadny kardan a povolit silentbloky pridavnej prevodovky aby vznikla vôla a priestor na výmenu alebo tak. Ak nič také netreba by to malo byť celkom fajn
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Hardy spojka - výmena
Ne s přídavnou převodovkou netřeba hýbat... Ani z kardan...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Hardy spojka - výmena
Trochu pomuze řadit pakou přidavky mezi neutralem a řadou a natacet si hardynu podle potřeby.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Hardy spojka - výmena
Chlapi díky za rady, ale netuším ako ste to vymenili len za pomoci demontáže predneho kardanu a hardyspojky.
Cez víkend som vymenil hardyspojku a vlastne cez tú hardyspojku ide hriadelka z prevodovky do púzdra ktoré je súčasťou kardanoveho kríža od prídavnej prevodovky. Som musel odmontovat ešte kardanový kríž na pridavnej, spustiť dole pridavnu, posunuť ju dozadu smerom k zadnej naprave a potom to šlo. Ale teda bola to MORDA!
Cez víkend som vymenil hardyspojku a vlastne cez tú hardyspojku ide hriadelka z prevodovky do púzdra ktoré je súčasťou kardanoveho kríža od prídavnej prevodovky. Som musel odmontovat ešte kardanový kríž na pridavnej, spustiť dole pridavnu, posunuť ju dozadu smerom k zadnej naprave a potom to šlo. Ale teda bola to MORDA!
Re: Hardy spojka - výmena
Tak hlavne ze se povedlo. To povoleni pridavne je spise standartni. Nekdy mi prijde lehci to odsroubovat na 4. sroubech homokynetaku (krizi u 1.6..) a 3. na hardyne, cele to vytahnout, překutit a dat zpaky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Hardy spojka - výmena
Ahoj,
tak mně se výměna hardyspojky vlastně nepovedla . Nejspíš už o víkendu mi praskla (a něco jsem s ní najel), v pondělí večer jsem vlez pod auto, protože vydávalo dum-dum-dum-dum zvuk. Nejdřív jsem kontroloval ložiska a ta se zdála být OK, takže hardy spojka a ta byla prasklá a kousek na ní chyběl. Náhradní jsem měl v kufru, tak jsem si řekl, že se do toho pustím. Sundal jsem náhon tachometru a čidlo rychlosti z přídavné, povolil šrouby na hardy spojce a ty tři, které mají hlavu směrem k hlavní převodovce jsem vyndal. Ale ty tři, které mají hlavu směrem k přídavné prostě vyndat nešly (dva se mi zasekly o přírubu toho krátkého hřídele na straně co je löbro kloub a třetí už o sponu na manžetě kloubu). Takže jsem nakonec musel postupovat jako Weini: kardany dolů, přídavná sundat ze šroubů a posunout kousek dozadu. Pak se mi konečně povedlo tu starou po částech sundat a nakonec tam dostat i tu novou. Poskládal jsem to všechno dohromady, přídavnou nechal malinko povolenou, dal na ní neutrál, nastartoval motor a hlavní převodovce postupně řadil převodové stupně s tím, že se mi přídavná převodovka srovná (už tak jsem ji měl přibližně v pozici, kde byla předtím).
Na vyšší převodové stupně se mi auto při ubrání plynu začalo třást a ozvalo se nepěkné drhnutí. To pokračovalo i potom, kdy jsem přídavnou dal co nejpřesněji na místo, kde byla předtím a utáhl ji.
Protože byly asi čtyři hodiny ráno, tak jsem šel spát, v úterý ráno zavolal do AMK Lada v Mostě a odvez jim to tam...
tak mně se výměna hardyspojky vlastně nepovedla . Nejspíš už o víkendu mi praskla (a něco jsem s ní najel), v pondělí večer jsem vlez pod auto, protože vydávalo dum-dum-dum-dum zvuk. Nejdřív jsem kontroloval ložiska a ta se zdála být OK, takže hardy spojka a ta byla prasklá a kousek na ní chyběl. Náhradní jsem měl v kufru, tak jsem si řekl, že se do toho pustím. Sundal jsem náhon tachometru a čidlo rychlosti z přídavné, povolil šrouby na hardy spojce a ty tři, které mají hlavu směrem k hlavní převodovce jsem vyndal. Ale ty tři, které mají hlavu směrem k přídavné prostě vyndat nešly (dva se mi zasekly o přírubu toho krátkého hřídele na straně co je löbro kloub a třetí už o sponu na manžetě kloubu). Takže jsem nakonec musel postupovat jako Weini: kardany dolů, přídavná sundat ze šroubů a posunout kousek dozadu. Pak se mi konečně povedlo tu starou po částech sundat a nakonec tam dostat i tu novou. Poskládal jsem to všechno dohromady, přídavnou nechal malinko povolenou, dal na ní neutrál, nastartoval motor a hlavní převodovce postupně řadil převodové stupně s tím, že se mi přídavná převodovka srovná (už tak jsem ji měl přibližně v pozici, kde byla předtím).
Na vyšší převodové stupně se mi auto při ubrání plynu začalo třást a ozvalo se nepěkné drhnutí. To pokračovalo i potom, kdy jsem přídavnou dal co nejpřesněji na místo, kde byla předtím a utáhl ji.
Protože byly asi čtyři hodiny ráno, tak jsem šel spát, v úterý ráno zavolal do AMK Lada v Mostě a odvez jim to tam...
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.