radek mb píše:Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
Čas běží na trávníku velmi rychle, srovnával jsem tuhle silné slabé stránky ... je to 11 let staré auto se 180 tkm za sebou s těžkou nohou, takže ...
+ životnost motoru (včetně zapalování, vstřiků, atp.)
+ životnost elektroinstalace (srovnání s Grande Puntem ze stejného roku, kde odešla půlka žárovek v interiéru, v Kalině žádná, v GP funguje špatně jeden poslední reprák, v Kalině fungují všechny čtyři, GP má světla dost chatrně upevněná v plastu a vyšisovávaj, Kalina je má na 4 bodech docela pevně, GP zlobí blinkry, Kalina má vše původní včetně žárovek, a vše ok ...)
+ videonávody na Youtube snad na všechno
+ přístupnost k jakémukoliv servisu kolem motoru (MZ mi ukazoval "monstrlabyrint hadic" na Octavii 1.6 z roku 2008, které se s oblibou prodírají)
+ spotřeba a výkon (GP 1.4 má 57 kW, ale zatímco Kalinu i do mírného kopce roztáhnu na rychost přes 180 a 160 je normální cestovní rychlost, Punto ani s kopce nedá víc jak 165, zrychlení GP je hrozně mizerný, spotřebu mají zhruba stejnou)
+ na zadních sedačkách dokážu cestovat i já (mondeo - nevejdu se hlavou, GP - pás se mi snaží uříznout hlavu, Vesta - nevejdu se hlavou, ...)
+ stabilita podvozku, ovladatelnost, auto pro chlapa, jak říká přítelkyně (jí nevyhovuje tužší řízení, tužší brzdy, chybějící výškové nastavení sedačky jako má GP)
Hodně mě to auto naučilo, přestal jsem nadávat na "nová auta s kurvítky", ukázalo se, že se Kalina dá servisovat celkem bez problémů, když se člověk naučí odvrtávat šrouby, sem tam něco zavaří nebo zalepí nebo vymění ... to odstrojování čumáku jde fakt snadno, a oproti ruskému návodu mě teda už ani nehne, abych sundaval držák světla na podběhu (odvrtával jsem pak utržený šroub - vrtačka, stojan, sada závitníků, je to chvilka práce, čímž zdravím Salwa, protože tuším, že dělá pro Nástroje CZ, jejich výrobky jsou supr oproti všelijakým Extolům

), druhou stranu jsem už sundal radši zepředu.
No a Kaliny mínusy jsou ve zbytku téma. Mínusy ventilujeme všichni, kladů si ale nikdo moc nevšímá, tak se snažím udržet obojí.
Stejně je ale blbý, že k tomu, aby tohle auto bylo úplně super, vlastně nechybí tak moc ... ale ty problémy tu jsou a řešit se musí, není to bez údržby.
Btw, eshopy zatím náhradní topení neprodávají, kdo ho do ČR dostane první?

Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).