Delší dobu jsem tu nic o Trosce nenapsal, ovšem neznamená to, že by se nic nedělo. Nicméně času je málo a když občas na dílně zůstanu přes noc, zrovna moc toho nestihnu. Po osmý večerní už totiž musím běžet na točený, protože v 21h. zavíraj
Troska prošla ozdravnou kůrou brzd, přední brzdy rozpohybované, zadní prasátka nová. Stále to ovšem skoro vůbec nebrzdilo, až jsem si všiml, že jak je dodělaný hlavní brzdový válec s posilovačem, tak při šlápnutí na brzdu se pedálem opřu o podlahu. Jako hlavní konzola sloužil upravený litinový držák umyvadla a ten praskl. Vyrobil jsem tedy nový, napasoval ho tam a celý brzdový mechanismus přizvedl tak, aby byl brzdový pedál dostatečně vysoko. Nyní už to brzdí fajn, až se brzdy zaběhnou, mohlo by to snad jít i do smyku.
Rovněž proběhlo mytí tohoto vozidla, wapka, kartáč, autošampon ... prokoukla opravdu pořádně
Pak mě ještě trápí motor. Ventily měly zemědělské vůle, koníky zadělané nánosy olejových sraček, karburátor však nový a rozdělovač bezkontakt. Koníky jsem vymontoval a vypucoval, ventily nastavil, nastavil předstih a karburátor ... motor nejede a střílí do filtrboxu. No super. Když přidám na základním předstihu, vypadá to že by mohl jít pěkně. Jenže jak jsem nad tím laboroval, tak jsem "sundal" i výfuk - respektive ukroutil a zjistil že je schnilý. Marek mi poradil, že se dělaly dva různé rozdělovače, s krátkou a dlouhou odstředivou regulací a že by tudíž mohl být problém právě v nízko nastaveném předstihu. Ovšem to jsem ještě nestihl vykoumat, protože jsem musel zabývat výfukem. Výfuk na Trosku TAZ 1500 je v podstatě nesehnatelný, nebo drahý. Univerzální tlumiče jsou drahé. A jak jsem tak koukal na tu schnilotinu, říkám si ... vždyť jsou to tlumiče z Felicie?! Takže jsem po 400kč koupil střední a zadní díl výfuku na feldu 1.6 a už je tam
. Katalyzátor jsem vyfoukal a nechal ho tam. Ať mají na emisích radost