já jsem do youtubu dal granta taxi a něco na mne vypadlo, na začátku sice říká něco co zní jako 60tis, ale na konci říká 600 s tím, že jezdí každý den, což zní pravděpodobně. Urvané zpětné zrcátko a podobné srandy, ale jinak to vypadá opravdu docela slušně.
Hoši, mám k vám dotaz, všichni jste tu s Kalinou Cross 72 kW, ale nemáte tušení o někom s motorem 64kW ??? Jde mi o to, a nechci to srovnávat, kolega má Dacii Dokker a když pustí klimu, je to na výkonu dost znát. Jak ten 64kw ??? Nebo jestli raději řešit jen 72kW........
děkuju pánové
Georgius: to je dobrá zpráva
Luděk: to jsem nechtěl úplně slyšet já dlouho přemýšlel o autě bez klimy, ale vzhledem k tropickému počasí v posledních letech, jsem se rozhodl pro klimu....
Moj nazor: ci budem klimu pouzivat jul-august, januar-december, alebo iba ked bude v kabine nad 50°C, tak si kupim auto s klimou a pouzivam ju podla svojej potreby, aj pre bezpecnejsiu jazdu s mensou unavou z tepla.
Co sa tyka znizenia vykonu motora ... vzdy to daco cucne. Samozrejme je to menej citit na motore so 140kW, ako na motore so 64kW. Tiez po skusenosti s predoslou Fabiou viem, ze je tiez rozdiel, ci sa kompresor pripaja k motoru magnetickou spojkou a ide v regulacii vykonu 0/100% (moja Kalina), alebo je pripnuty trvalo a vykon je plynulo regulovany skratovym ventilom chladiva (Fabia).
Celkovo je tato nasa regulacia automatickej klimy taka.... jednoduchsia...., ked napriklad chyba aj snimac teploty privadzaneho vzduchu do kabiny a preto klapka miesania chladneho a zohriateho vzduchu funguje tusim iba na jednoduchom matematickom rozdiely ziadanej a dosiahnutej teploty v kabine a nevyuziva sofistikovanejsie metody riadenia napriklad PID regulatorom, ktory by bral do uvahy nie iba rozdiel teplot, ale aj rychlost ich vyrovnavania, cim by bolo dosiahnute ovela prijemnejsie a plynulejsie dosiahnutie nastavenej teploty.
No, ja klimu v Priore mam a nemenil by som. Aj ked by som si vedel predstavit plynulejsie prechody. Vykon to berie a spotreba mi vyskoci hore aj o liter, zalezi od toho ako tu klimu pouzivam. Rozhodne je dobre ju v aute mat. Mozes ju mat cely cas vypnutu.
Rozhodne s klímou a pri obehovacích manévroch zapnuť forsáž (to znamená pred obiehacím manévrom vypnúť klímu) budeš sa cítiť ako pilot Migu
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Cory dokáže odškrtiť, to sa neboj, neznalý budú poznať len zadnú časť Lady
Existujú aj iné vylepšenia.. o tom inde.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná