Ahojte zaujímala by ma časť motora vyznačená na obrázku. Prečo má Niva také veľké nasávanie alebo čo to vlastne je a akú funkciu to plní (vyznačené v obdĺžniku).
Druhá moja otázka je načo je "skrutka" na začiatku vstrekovacej rampy (vyznačená šípkou). Ďakujem Vám za informácie.
Časti motora
Moderátor: Moderátoři
Re: Časti motora
Skrutka na palivovej rampe je ventil na meranie tlaku paliva, pripadne sa da tadial odvzdsnit system.
Ten velky slimak je sanie, ak mam byt presnejsi, tak sanie so zasobnikom. Je to bezna vec, na roznych autach to ma roznu formu. V strede, v podstate za klapkou je zasobnik vzduchu, ktory zvysuke efektivnost v prechodovych rezimoch, a z toho zasobnika idu kanaly do hlavy. Vdaka tomu zatoceniu do slimaka su kanaly dostatocne dlhe na to, aby mal motor v nizkych otackach vyssi krutiaci moment. Len dodam, ze aby mali kanaly rovnaku dlzku, tak za klapkou je osadeny este plastovy natrubok, ktory siaha do polovice zasobnika.
Ten velky slimak je sanie, ak mam byt presnejsi, tak sanie so zasobnikom. Je to bezna vec, na roznych autach to ma roznu formu. V strede, v podstate za klapkou je zasobnik vzduchu, ktory zvysuke efektivnost v prechodovych rezimoch, a z toho zasobnika idu kanaly do hlavy. Vdaka tomu zatoceniu do slimaka su kanaly dostatocne dlhe na to, aby mal motor v nizkych otackach vyssi krutiaci moment. Len dodam, ze aby mali kanaly rovnaku dlzku, tak za klapkou je osadeny este plastovy natrubok, ktory siaha do polovice zasobnika.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)