Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10574
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Než začala tato "vládní groteska", tak jsem byl s veteránem hotovej (mimo emisí) za cca 10 minut, z toho 8 bylo stráveno pochvalou vozidla.¨
Nyní je nařízení, že auto musí stravit v lince 20 minut ... Pokud je auto hotový rychleji - není něco v pořádku. L.
Nyní je nařízení, že auto musí stravit v lince 20 minut ... Pokud je auto hotový rychleji - není něco v pořádku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
Momentálne si robím skúšky na technika emisnej kontroly. Možno budem robiť aj technika STK, čo ešte je vo hviezdach...
Ono sa jedná o to, že na všetko existuje tzv. metodika, kde je presne popísané, čo, kde a ako treba kontrolovať a posudzovať. Páni z ministerstva si to odsledovali zhruba koľko ktorý úkon trvá, keď sa robí dôkladne a podľa toho stanovili predpísaný čas. Nutno podotknúť, že to bola reakcia na to, že niektoré stanice STK a EK dokázali za deň vykonať tak obrovské množstvo kontrol, že to z praktického hľadiska bolo v časovom rozsahu na 1 kontrolu nezvládnuteľné v plnom rozsahu podľa metodiky.
Vy ako technik si STK rozpracujete v programe TESTEK a EK v programe AIS EK. Vytvoríte si protokol, priradíte predpis s hodnotami ( u EK) a vytlačíte čiarové kódy. Od zosnímania kódu čítačkou vstupnej kamery a tým odfoteniu vozidla a odoslanie fotografií do programov začne program rátať čas. Vy tú linku môžte preletieť aj hneď, len je dôležité do programov preniesť namerané hodnoty emisií pri EK a bŕzd pri STK. Lenže časový rozostup medzi vstupnou a výstupnou fotografiou musí byť podľa predpisu. A takisto tú kontrolu nedokážete uzavrieť pred uplynutím časového termínu. Resp. ono to ide, lenže tam hneď po odkliknutí hodí veľkým červeným písmom, že nebola dodržaná metodika. Samozrejme všetko je to v systéme, ktorý štátne orgány dôsledne kontrolujú a za každé porušenie metodiky je to 165 euro nie prevádzke, ale príslušnému technikoví, ktorý pochybil. A pri opakovaných pochybeniach to už zaváňa stratou oprávnenia, resp. stratou licencie celej prevádzky ak by došlo k hromadnému porušovaniu...
Ono sa jedná o to, že na všetko existuje tzv. metodika, kde je presne popísané, čo, kde a ako treba kontrolovať a posudzovať. Páni z ministerstva si to odsledovali zhruba koľko ktorý úkon trvá, keď sa robí dôkladne a podľa toho stanovili predpísaný čas. Nutno podotknúť, že to bola reakcia na to, že niektoré stanice STK a EK dokázali za deň vykonať tak obrovské množstvo kontrol, že to z praktického hľadiska bolo v časovom rozsahu na 1 kontrolu nezvládnuteľné v plnom rozsahu podľa metodiky.
Vy ako technik si STK rozpracujete v programe TESTEK a EK v programe AIS EK. Vytvoríte si protokol, priradíte predpis s hodnotami ( u EK) a vytlačíte čiarové kódy. Od zosnímania kódu čítačkou vstupnej kamery a tým odfoteniu vozidla a odoslanie fotografií do programov začne program rátať čas. Vy tú linku môžte preletieť aj hneď, len je dôležité do programov preniesť namerané hodnoty emisií pri EK a bŕzd pri STK. Lenže časový rozostup medzi vstupnou a výstupnou fotografiou musí byť podľa predpisu. A takisto tú kontrolu nedokážete uzavrieť pred uplynutím časového termínu. Resp. ono to ide, lenže tam hneď po odkliknutí hodí veľkým červeným písmom, že nebola dodržaná metodika. Samozrejme všetko je to v systéme, ktorý štátne orgány dôsledne kontrolujú a za každé porušenie metodiky je to 165 euro nie prevádzke, ale príslušnému technikoví, ktorý pochybil. A pri opakovaných pochybeniach to už zaváňa stratou oprávnenia, resp. stratou licencie celej prevádzky ak by došlo k hromadnému porušovaniu...
Re: Jdeme do nového
Po nějakém čase se opět hlásím:
Od začátku roku 2018 jsem záměrně nenuloval údaje palubního počítače. Včera jsem na to koukal. Výsledky jsou takové:
Ujetá vzdálenost 7512 km. Spotřebované palivo 380,1 litru. Průměrná spotřeba paliva 5,06 l / 100 km. To při průměrné rychlosti vozu 64,3 km/h.
Co chtít víc? Já jsem nadmíru spokojen!
Jinak pro rejpaly (ale i ty jen obyčejně zvědavé) - všechny tři Renaulty jezdí bez jediného problému. Jen lijeme palivo a točíme volantem.
Já mám od pořízení najeto 46 tisíc km (za 20 měsíců), žena na Scénicu 30 tisíc (za rok a půl) a dcera na Cliu 7500 km (za 9 měsíců).
Jo, a ještě jedna zpráva: Druhá dcera plánuje pořídit si na podzim vlastní auto (protože Matiz se definitivně rozpadá) - hádejte, copak by si ráda pořídila?
Od začátku roku 2018 jsem záměrně nenuloval údaje palubního počítače. Včera jsem na to koukal. Výsledky jsou takové:
Ujetá vzdálenost 7512 km. Spotřebované palivo 380,1 litru. Průměrná spotřeba paliva 5,06 l / 100 km. To při průměrné rychlosti vozu 64,3 km/h.
Co chtít víc? Já jsem nadmíru spokojen!
Jinak pro rejpaly (ale i ty jen obyčejně zvědavé) - všechny tři Renaulty jezdí bez jediného problému. Jen lijeme palivo a točíme volantem.
Já mám od pořízení najeto 46 tisíc km (za 20 měsíců), žena na Scénicu 30 tisíc (za rok a půl) a dcera na Cliu 7500 km (za 9 měsíců).
Jo, a ještě jedna zpráva: Druhá dcera plánuje pořídit si na podzim vlastní auto (protože Matiz se definitivně rozpadá) - hádejte, copak by si ráda pořídila?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Hádam, že auto s <> ve znaku
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Jdeme do nového
Myslíš s diamantem? Ano, uhodl jsi.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Takže Mitsubishi.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Jdeme do nového
takže si na správnom fóre? peace
jj na Renault motor a obývačkové vozenie nič v zlom.. s Megane jednotkou som bol spokojný a poctivo si to odmakal..
jj na Renault motor a obývačkové vozenie nič v zlom.. s Megane jednotkou som bol spokojný a poctivo si to odmakal..
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Jdeme do nového
Mitsubishi je Renault, jen tak na okraj. Ovšem to domu nechci ani omylem.radek mb píše:Takže Mitsubishi.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
No původně jsem opravdu chtěl nakreslit <|>, ale trochu jsem se bál reakce
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Jdeme do nového
Na tom znaku je znázorněna trochu víc "vylágrovaná"Laďuša píše:No původně jsem opravdu chtěl nakreslit <|>, ale trochu jsem se bál reakce
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10574
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Hoši - dával bych pozor a trochu opatrněji volil slova.
Vono otcové bývají dost hákliví . L.
Vono otcové bývají dost hákliví . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
S Méganem jsem dnes byl na STK a (jak jinak) prošel jsem beze ztráty kytičky, včetně legitimně natočených emisí, které byly tvrdě pod limity (limit je 1,50 a já dle protokolu mám 1,04).
NOVINKA: Mladší dcera si dnes koupila auto, nástupce vysloužilého Matizu.
Nakonec to není Renault Clio, byť bylo hlavním favoritem. Koupila si (na moje doporučení) Opel Corsa.
Je to vyrobeno na podzim 2013 (registrace 11/2013), takže modelově rok 2014, jako poslední modelový rok modelu Corsa D. Motor 1,2i/16V o výkonu 63kW (tento motor je používán také v modelech značky Chevrolet), najeté 103 tisíce kilometrů. Až na dvě malé "ranky" kauflandové kosmetiky je to prakticky jak nové auto. Krom výměny oleje to nepotřebuje absolutně nic. Je to v dost vysokém stupni výbavy, a to například včetně tempomatu, klimatizace, ABS, čtyř pytlů, vystřelovacího klíče, denního svícení atd.
Je to z Brna a není to přes bazar, ale jako komisní prodej. V ceně byla i druhá kompletní sada kol se zimními Polaris 3 s velmi slušným vzorkem.
Pokud by někoho zajímala cena, stálo to (včetně té druhé sady kol) 125.000 Kč.
V neděli to prohlédnu a osahám, nicméně mám za to, že tomu skutečně nic neschází (maximálně nějaké přední destičky - možná).
NOVINKA: Mladší dcera si dnes koupila auto, nástupce vysloužilého Matizu.
Nakonec to není Renault Clio, byť bylo hlavním favoritem. Koupila si (na moje doporučení) Opel Corsa.
Je to vyrobeno na podzim 2013 (registrace 11/2013), takže modelově rok 2014, jako poslední modelový rok modelu Corsa D. Motor 1,2i/16V o výkonu 63kW (tento motor je používán také v modelech značky Chevrolet), najeté 103 tisíce kilometrů. Až na dvě malé "ranky" kauflandové kosmetiky je to prakticky jak nové auto. Krom výměny oleje to nepotřebuje absolutně nic. Je to v dost vysokém stupni výbavy, a to například včetně tempomatu, klimatizace, ABS, čtyř pytlů, vystřelovacího klíče, denního svícení atd.
Je to z Brna a není to přes bazar, ale jako komisní prodej. V ceně byla i druhá kompletní sada kol se zimními Polaris 3 s velmi slušným vzorkem.
Pokud by někoho zajímala cena, stálo to (včetně té druhé sady kol) 125.000 Kč.
V neděli to prohlédnu a osahám, nicméně mám za to, že tomu skutečně nic neschází (maximálně nějaké přední destičky - možná).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Tak Corsa je bez investic. Olej, filtry a svíčky (v součtu 1200 Kč), jinak tomu absolutně nic není.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Možná pro někoho zajímavost:
Pořád mi vrtalo hlavou, jak je možné, že při tankování natankuji trochu více nafty, než mi vykazuje palubní počítač. Podotýkám, že tankuji výhradně u jednoho stojanu jedné konkrétní čerpací stanice (u mého známého v areálu jeho autodopravy) a pokaždé až do okamžiku, kdy palivo je na samou hranu hrdla. Takže logicky - co natankuju, to musím spálit. Ovšem ono tomu tak nebylo. Pokaždé jsem natankoval o cca 5-6% víc, než mi vykazoval palubní počítač. Skoro jsem začal známého podezírat z toho, že má schválně ustřelenou pistoli na stojanu, aby vydělal. Tímto se mu omlouvám, že jsem jen pomyslel.......
Shodou náhod jsem si před nedávnem pořídil originál diagnostiku pro Renaulty a tam jsem si listoval, abych se s tím seznámil. Krom jiného jsem tam objevil i možnost kalibrace palivoměru. Byl u toho i návod. Tak jsem palivoměr zkalibroval dle toho návodu.
A ejhle - najednou mi to sedí! Dokonce naprosto. Od té doby mi množství natankované nafty naprosto přesně (na deci) souhlasí s údajem o spotřebovaném množství nafty na palubním počítači. Takže problém vyřešen, jeden by řekl.
Má to však jeden ne zcela příjemný důsledek - od té doby mám pravděpodobně o cca 5-6% vyšší průměrnou spotřebu . Ovšem konečně skutečnou, nikoli ovlivněnou chybou měření.
Schválně si to za týden vyzkouším. Pojedu s rodinou opět do Chorvatska. Opět ve stejném obsazení, opět na naprosto stejné místo a stejnou trasou. Předloni i loni jsem tuto dovolenou jel v průměru shodném 4,9 l / 100 km. Tak uvidíme letos. Pokud budu přes 5,2, je to jasný .
Pořád mi vrtalo hlavou, jak je možné, že při tankování natankuji trochu více nafty, než mi vykazuje palubní počítač. Podotýkám, že tankuji výhradně u jednoho stojanu jedné konkrétní čerpací stanice (u mého známého v areálu jeho autodopravy) a pokaždé až do okamžiku, kdy palivo je na samou hranu hrdla. Takže logicky - co natankuju, to musím spálit. Ovšem ono tomu tak nebylo. Pokaždé jsem natankoval o cca 5-6% víc, než mi vykazoval palubní počítač. Skoro jsem začal známého podezírat z toho, že má schválně ustřelenou pistoli na stojanu, aby vydělal. Tímto se mu omlouvám, že jsem jen pomyslel.......
Shodou náhod jsem si před nedávnem pořídil originál diagnostiku pro Renaulty a tam jsem si listoval, abych se s tím seznámil. Krom jiného jsem tam objevil i možnost kalibrace palivoměru. Byl u toho i návod. Tak jsem palivoměr zkalibroval dle toho návodu.
A ejhle - najednou mi to sedí! Dokonce naprosto. Od té doby mi množství natankované nafty naprosto přesně (na deci) souhlasí s údajem o spotřebovaném množství nafty na palubním počítači. Takže problém vyřešen, jeden by řekl.
Má to však jeden ne zcela příjemný důsledek - od té doby mám pravděpodobně o cca 5-6% vyšší průměrnou spotřebu . Ovšem konečně skutečnou, nikoli ovlivněnou chybou měření.
Schválně si to za týden vyzkouším. Pojedu s rodinou opět do Chorvatska. Opět ve stejném obsazení, opět na naprosto stejné místo a stejnou trasou. Předloni i loni jsem tuto dovolenou jel v průměru shodném 4,9 l / 100 km. Tak uvidíme letos. Pokud budu přes 5,2, je to jasný .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10574
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Čoveče, někde jsem četl, že palivoměr, ale Bohovi si nevzpomenu u čeho ... možná moje Felicie , má také možnost kalibrace, nějakou kombinací zapnutí klíče a postupným doléváním paliva po 3 litrech. Ale jak říkám, nevzpomenu si, co to bylo za auto. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´