Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Moderátor: Moderátoři
Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Dobrý deň páni, chcel by som sa spýtať či mi niekto nevie z Vás povedať, akým momentom má byť dotiahnutá ,,klietka" vačky - tých 9 matíc sa mi zdá. Nikde to nemôžem nájsť. Menil som hydroštely a nastal problem kedže neviem akou silou maju byť utiahnuté. Taktiež vačkové kolo potrebujem dotiahnuť správnym momentom. Ďakujem.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Tyy jo - čekal jsem víc .
Koukám do Tůmy: matice domku vačky 19 - 23 , šroub rozvodového kola 41 - 50 .
A pozor - rozvodové kolo má zajišťovací podložku .
L.
Koukám do Tůmy: matice domku vačky 19 - 23 , šroub rozvodového kola 41 - 50 .
A pozor - rozvodové kolo má zajišťovací podložku .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Luděk - veľká vďaka, veľmi si mi pomohol je ešte niečo načo si dať pozor po výmene hydroštelov ?
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Co se může stát když se utáhnou trochu víc než jemně? Já to při výměně nijak neřešil, ale silou jsem to neutahoval...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Cory - vymenil som ich za druhe hydroštely, také isté aké tam boli pred tým. Dneska to podoťahujem a skúsim štart. Dúfam že naskočí a pobeží dobre Keby nie, určite sa ozvem
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Cory jsi si jistý tou výměnou vačky, když přohazuješ hydroštely za klasická štelovátka? Vačka má určitou charakteristiku a když dám vačku z Nivy která má klasická zdvihátka (1.7 SPi), tak by se mohli jinak otevírat a zavírat ventily, ne? Navíc hydroštely jen vymezují vůli tlakem oleje, takže funkčně oproti klasickým štelovátkům se nijak neliší.Cory píše:Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.
Ještě by mě zajímalo, když sundaváte hlavu, tak zda měníte šrouby. Většinou je to doporučováno, ale říkám si, že u Lady to nemusí být takové drama...
Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty
Hydrostelova vacka je v najvyssom bode vacky vyssia o 0,2mm nizsia a ma iny nabeh. Preto pri ponechani hydrostelovej vacky na mechanickych sroboch bude vacka klepat o vahadla a navyse bude otvarat ventily menej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)