Ahoj,
sraz dopadl skoro podle očekávání. Jako pořadatelé jsme si přáli pokořit hranici deseti Oltcitů. Zpočátku to tak vypadalo, hromada lidí byla nadšená, že přijede, ale postupně to odpadalo. Jako jsem tu někde četl ohledně srazu Lada v Maďarsku - zpočátku jedou dva plné autobusy a nakonec půlka jednoho auta.
No ale sešlo se devět Oltcitů což jsme nakonec považovali za úspěch.
Počasí vyšlo, sice byla semtam nějaká přeháňka, ale aspoň se ochladil vzduch a nezdechali jsme vedrem. V pátek se sjely myslím 4 účastníci, bylo volno. V sobotu se jelo na spanilku, cca 60km do retroauto muzea ve Strnadicích (kde byly k vidění tři Oltcity)
Večer byla přednáška o historii celého podniku Oltcit a jak to vlastně všechno bylo. V podstatě je zázrak, že ty auta ještě jezdí a že je Rumuni vůbec dokázali vyrobit. Z přednášky vznikl záznam, možná to někam pověsím.
V neděli snídaně a cesta domů. V mém případě celkově přes 400Km bez problému.
Tak vám to vyšlo, na to, že Oltcita člověk téměř už nevidí, tak i ta účast úspěch Škálou barev se fabrika také moc nevytáhla.
A jak níže píše Mičun o přednášce, tak se také připojuji
Píšu ještě SZ
Naposledy upravil(a) valda1971 dne pát črc 14, 2017 10:34, celkem upraveno 1 x.
Tak aspoň že se sešly auta. Pěkný fotky. Schválně jsem se koukl do registru, a je v něm registrováno aktuálně 4453 Oltcitů. Převážně ve verzi R. Verze RL, tedy Lux je v množství 264 aut. No ale na silnicích je fakt člověk skoro nepotká, asi jsou někde po stodolách...
Fabrika vyráběla víc barev. Chybí tam modrá a bílá. Dělali i žluté, zelené a já nevím co ještě, ale ty se sem nevozily. Co vím, vozily se sem: béžová (jak vidno nejrozšířenější barva, i já mám béžového), červená, bílá, modrá a dvě metalízy - stříbrná a hnědofialová. Interiéry byly povětšinou šedé, dostalo se sem pár kusů s béžovým interiérem, nevozily se sem modré a zelené.
Ještě dodám že na srazu byl Citroen Visa (vzhledově podobné auto, vycházející s Oltcitem ze stejného konceptu), Citroen GS (ten Oltcitu poskytl motor, převodovku a nějaké drobnosti) a Citroen SM s motorem Maserati. Cenovka tohoto auta je celkem vysoko. No nejzajímavější je to, že SM a Oltcit (Axel) navrhoval jeden člověk - Opron.
Tomu číslu z registru moc nevěřím, to budou nějaký mrtvoly.
Přednášku časem někam upnu, teď na to nemám čas (upravovat a drbat se s tím)
Nezapomněl jsem na to, ale na youtube jsem to nedal, protože to není upravené a mě se nechce
Nahrál jsem to na uložto v surové verzi. Kdo chce odkaz na stáhnutí, nechť napíše sem, nebo do SZ Tobě, Mičune, posílám
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl