Ložisko v předním kole

Moderátor: Moderátoři

Motyka
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 18, 2008 19:42
Bydliště: Domažlicko

Ložisko v předním kole

Příspěvek od Motyka »

Mám obr problém. Vůle v ložisku v předním kole. Podle návodu na foru jsem sundal třmen brzdy a podle instrukce použil napřed sílu, potom hrubou sílu a nakonec velice hrubou sílu, ale nepodařilo se mi sundat unašeč s kotoučem. Tak jsem to sundal z čepů celé, s tím,že na ponku si s tím poradím, ale ani tady se nedařilo. V současné době mám jako výsledek rozbitý(rozlámaný) kotouč, omlácené ruce a to vysypané ložisko je tam pořád a vůbec se to nechce hnout. Máte někdo nejakou fintu?
Nemáš-li dost velkou páru, nechtěj řídit MULTIKÁRU
kk307ae
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 07, 2009 20:14
Bydliště: spisska bela

Příspěvek od kk307ae »

no ja som mal taky isty problem a nakoniec som prisiel nato ze som mal vcudu aj kotuc aj naboj
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Motyko: Zkus pouzdro náboje uchytit do ponku a za pomocí kulatiny vyrazit náboj zezadu. Pravděpodobně budeš mít stejný problém jako já a to roztemovanej konec hřídele a nechce se mu projít přes ložisko.
Naposledy upravil(a) Luděk Ondrůch dne stř říj 14, 2009 07:14, celkem upraveno 1 x.
VAZ 1117
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

DOPLNĚNÍ

Příspěvek od Majo »

utažení ložisek:

tusim 27Nm, lenze malokto ma taky maly momentak...

proste to zatoc rukou trochu silnejsie, pretoc kotucom aby si lozisko dosadlo a maticu povol a nasledne utiahni s citom. Kotucom musis otacat bez drhnutia, ale nesmie byt na lozisku vola...

vik2:
vik2 píše:jj jak pise Majo, s citem.........

ja to delam tak, ze utahuju dokud ma lozisku vykl, a pak, kdyz uz neni, tak este malinko, 10 stupnu.
Kdyz jsi daval nove, je dobre to nejprve utahnout nafest!!!! otocit parkrat, pak povolit a uz nastavit.

Jinak zasadne to utahuj s nandanym kolem, je tam vetsi paka a citis tu vuli.

Dalsi, pokud bys mel spatnej nekerej cep, tak budes vuli cejtit stale, tak bacha...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Greenhorn
Příspěvky: 14
Registrován: čtv srp 22, 2013 22:51
Bydliště: Sosnová okr. Opava

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Greenhorn »

Snad mi někdo poradí - dovezl jsem si jetou Nivu z D, 2009, 34 000Km. Asi po 500km jsem zjistil extrémní úbytek vzorku předních pneumatik. Maník na geometrii mi řekl že to nemá ani cenu dělat, že je tam vůle na ložiscích. Našel jsem si e-shop M-car Otrokovice a zavolal tam co je třeba na výměnu ložisek - bylo mi řečeno na jedno kolo 2xložisko,1xgufero,1xmatice. Teď jsem rozebral jedno kolo a zjistil, že tam jsou gufera dvě a navíc nějaké plechové s plechovou podložkou (kroužkem) mezi guferem a ložiskem.
1.Můžu tam dát ty plastové gufera (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22173.html) které jsem koupil? A co ten plechový kroužek, mám ho tam dát i s tím plastovým guferem?
2.Jak jsem teď zjistil tak to asi měním zbytečně protože ty ložiska stačí pouze utáhnout (není to moc starý vůz a má poměrně málo najeto) - přemýšlím tedy dodělat to jedno kolo a to druhé zkusit pouze dotáhnout - je to rozumné řešení?
Lada Niva 1,7i, r.v. 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Majo »

dotiahnut/prekontrolovat to mozes, po par tkm ak sa objavi vola znova, tak je jasne ze je lozisko na vymenu. Rozhodne ubytok vzorku bude geometriou, takze po dotiahnuti/odstraneni vole bude nevyhnutne nastavit minimalne zbiehavost, idealne komplet.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Rankl »

chystám se na výměnu ložisek předního kola, je možné použít již ježděná ložiska? Mám vymontované originální, nemají moc najeto. Ne že bych byl lakomý, jen mě láká kvalita originálního dílu. Něbo vznikne přendáním či prohozením stran a novým dotažením nějaký problem a je nutné vždy použít nová ložiska?
2107 a 21214
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od martas »

Pokud o nich víš, že jsou v pořádku tak proč ne... vyčistit, vazelína a jedem...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Rankl »

paráda, zkusím to,
jaké dáváte mazivo? Minule jsem dával myslím LA2, tak jestli neni něco lepšího?
2107 a 21214
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Majo »

To je v pohode. Ono to na Nive stejne neumrie na vyschnutie vazeliny. Najdolezitejsie je spravne dotiahnutie.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Rankl »

z toho co čtu na začátku tématu mi jímá hrůza. Kotouč mi taky nejde vyndat, zasekává se hned v tom krajním ložisku. Mam to již sundané z vozu, použil jsem sílu, bylo to málo. Vůle v ložisku byla značná, poznal jsem to ale až podle zvuku a uahřatého kola. Hrozí tedy, že pokud se mi to podaří vymlátit, tak bude vnitřek náboje vydřený nebo jinak poškozený? Kotouč mám, s náboje, je to horši. Pomůže nějaké zahřávání? Odvrtat to asi jentak nepujde, že? Ta ložiska vydržela 140 tisíc, je to málo?
2107 a 21214
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Majo »

Loziska co vydrzali 140tkm su zazracne :wink:
Ono je dost pravdepodobne, ze ked uz to ma tak znacnu volu tak sa pretocilo a znicilo stredove ulozenie a bude treba novy naboj.
Ale nie je to nic strasne, stoji to pomerne malo...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Rankl »

sem to popletl- náboj - to uvnitř mam. Odchází i ten otočný čep (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 23146.html)? To by bylo horší.
2107 a 21214
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Majo »

To sa oplati kupit pouzite, hlavne ak vies ze je to kupovane v dobrom stave. Alebo to ide upravit na loziska napr z BMW, ale to uz vyzaduje trosku lepsie vybavenie...

Ono sa v tomto pripade netreba bat pouzit silu, pretoze ak je to uz mrtve, tak je to jedno, ak neni, tak pri rozoberani je to dost problem pokazit, i ked... vsetko sa da :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Ložisko v předním kole

Příspěvek od Rankl »

V následujících dnech do toho uděřim, uvidíme. Nejvíc na tom nesnášim ten plechový štít, špatně se s ním manipuluje, upnout to pořádně nejde, no bídá. Ložiska už jsem rozdělával několikrát ale takovéhle potíže mám prvně...
2107 a 21214
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“