Pokud bude zájem, můžu něco přinést. Velké údržby se tu a tam dělají, takže díly se objevují.
Ovšem tentokrát to písty ustály. Tato nemalá suma za opravu paradoxně obnáší něco jiného.
Jim totiž jeden válec střelil proto, že měl vadnou cívku. Cívky jim odcházejí poměrně často, ač běžně to tak časté není, jenže oni používají extrémně staré svíčky. Běžná životnost svíček je cca 8-10 tisíc provozních hodin, přičemž oni mají některé staré i 37 tisíc hodin. Pak se není co divit, že svíčky zlobí, čímž odcházejí cívky.
No a když to střelilo, tlaková vlna v sacím potrubí se dostala do válce, který pálí v pořadí po tomto válci, a tam způsobila nadzdvihnutí hlavy a profouknutí toho obrovského tlaku zpod hlavy do těsnění vody, načež vyblila veškerá chladicí voda. A dále to v sacím potrubí roztrhalo intercooler, který se zbortil a znemožňoval průchod směsi z turba do sání.
Intercooler + pomocný materiál = cca
8000 Eur, sada 20 ks svíček (aby se nic podobného neopakovalo) = cca
8000 Eur, cívka a vn kabel =
250 Eur, přetěsnění hlavy = cca
180 Eur. K tomu moje cesta
14 hodin (x 12 Eur) a
1100 km (x 0,66 Eur), mých
15 hodin práce (x 38 Eur) a
ubytování (40 Eur). A jsme tam........
A k tomu třeba připočítat
dva a půl dne prostoje, neb stroj byl v poruše (opravě), což je
denně 4200 Eur zisku (= ztráty). To je
dalších cca 10000 Eur v pérdelce.
Čili vlastně je to nestojí dvacet, ale třicet tisíc Eur
.
To je tak, když někdo šetří tam, kde se moc šetřit nevyplácí.