Ahoj Ladisti
Máme tu jednu 2104 z 90. roku s motorem 1300 a s řemenem - pro mě premiéra ale chválím, jak si motor potichoučku přede.
Auto najeto podle tachometru cca 60tkm, původní majitel neví nic o výměně rozvodového řemene.
Tedy pokud je tam původní necelých 30let, tak obdivuji, že vydržel až dnešních dnů, ale myslím, že je nejvyšší čas vyměnit.
Tedy opět prosím zkušenější, jaký je optimální interval pro výměnu, co ještě měníte při výměně řemene? http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20098.html
Těžko říct, to ti asi řeknou povolanější v motoru 1300, každopádně ti ale můžu prozradit, že i když ti řemen rupne, tak se nic nestane. Písty mají vybrání a motor se tak nikdy nepotká.
Tak u remenace by vymena mela byt snadna, shodi se plastovy kryt rozvodu a klinak a muze se menit. Na vymenu muze byt jeste napinaci kladka. Na lada-dily jsem kladku v rychlosti nenasel. Na autokelly maji jak remeny tak kladku tak sadu. Kladka je celkem cecha, nevim proc sem cekal, ze by mohla stat tak 500 a ona ze pry min litr. Ale na mjauto maji neco asi pouzitelnejsiho http://autodily.mjauto.cz/lada/nova-kom ... 45002.html
Si tak vzpomínám na Příbram, kde při orienťáku zůstal stát Salwador se švestkou.
Prostě zčistajasna mrtvá ... projel louží, sjel z kopečka a konec. Když jsem k němu přijel, abych se na to podíval, shodili jsme víčko z rozdělovače, zatočil startérem a divili jsme se , že se palec netočí. Potom při pohledu dolů na řemenici jsem zjistili, kde je problém. Prostě se mu odtrhlo na cca 15-ti centimetrech řemenu všechny "zuby". Tak jsme ještě na letišti sehnali řemen, lehli pod auto a za cca 2 hodiny jsme měli hotovo. L.
Na MLparts.cz mají kladku INA za 630kč, Ruville za 690kč. Řemen pak za cca 120kč podle značky.
S rozvodovým řemenem by se správně měla měnit i kladka. On totiž řemen sám o sobě nepraskne, to by už na tom musel být opravdu hodně špatně. Za přetržení řemenu může ve většině případů právě přidřená kladka. U Lady s kladkou problémy nebývají, nicméně doporučuji ji řádně zkontrolovat a při pochybnostech o stavu ložiska raději rovnou vyměnit.
Kluci, děkuju za rady, po víkendu se na to vrhneme. A teda musím ocenit, jak Lada má motor vyřešený. Jinak včera jsem jí byl ještě projet, fakt se mi líbí, jak je motor tichounkej, nečekal jsem že to bude takový rozdíl.
Výměnný interval u rozvodového řemenu na motoru Lada 2105 je skutečně již zmíněných 60.000 km. Ovšem pokud se jezdí méně, doporučuji výměnu po ujetí max. 6 let, i v případě, že řemen kilometry nemá. Guma, jak známo, stárne, působí na ni velké změny teploty, počasí a chemické změny. Navíc řemen u tohoto motoru není krytý - v horní části u vačkového kola je vlastně zcela odkrytý a tudíž na něj působí třeba i mlha nebo silný déšť.
Nepodceňovat...
S tou kladkou bych to asi neviděl tak černě. Dnes jsou kladky, co vydrží i víc než 300.000 km - podle kvality výroby. Osobně stav kladky posuzuji individuálně. Prostě ji demontuji a vyzkouším v ruce. Suché ložisko asi pozná každý.
Výměna je strašně jednoduchá. Paradoxně nejnáročnější bývá povolit řemenici na klikovce. Jinak je to práce na chvíli (v klidu tak lehce přes hodinu).
Řemenici kliky nastavit na nula stupňů (píst 1. a 4. válce v horní úvrati), značka na vačkovém kole proti nálitku na ložiskovém tělese. Potud stejné jako u řetězových motorů. Já si navíc ještě fixkou značím polohu vloženého kola rozvodů, aby se po výměně řemenu nemusel ladit předstih. Vložený hřídel rozvodů totiž, jak známo, pohání krom jiného i rozdělovač. Takže pokud vložené kolo o nějaký ten zub uteče, motor nepojede a musí se ladit zapalování.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Uplne mi nepasuji dve veci. Jednak bych rekl, ze remen v horni casti je celkem normalne kryty plaste. Pristupny je jen ze zadni strany, tedy od motoru a jen nekde. Ale ok, jine motory to maji kryte vic.
Druha vec, proc povolovat remenici na klice? Shodim klinak a rozvodak pak normalne pres remenici prendam. Delal sem to asi jen dvakrat, ale na zadne hruzy typu sundavani remenice si nepamatuju. Myslim, ze bych to pri mych neschpnostech ani nezvladl. Presto sem renen vymenil.