Fiat 127
Moderátor: Moderátoři
Fiat 127
Chlapci.
Kamarád si pořídil na hraní (aby se doma nemusel vztekat s babou) pěkně zachovalý vůz Fiat 126p. Je z roku 1988 (zřejmě modelově již revolučních 1989), jako nový a velmi pěkný. Ne, že bych z toho stříkal orgasmické gejzíry, to jako fakt ne - tak nějak víme, co je ten šuplik za přibližovadlo, že? - ale cítím z toho takovou tu nostalgii a staré časy. Nějak mi to po létech začíná chybět.
Naočkoval mě. Asi si nějaké auto na hraní taky pořídím. Fakt o tom dost vážně uvažuju. A dost mě láká malinko větší bratříček - Fiat 127. Ovšem líbí se mi nejvíc jeho "prostřední" karosářská verze, tedy MkII (od roku 1977 do 1982).
Potřeboval bych vědět, zda někdo z vás nemá někde nějaké bližší informace o motorech kubatur 1049 (127.A.000) a 1301 ccm OHC, které se do Fiatu 127 MkII a MkIII (krom původní 903 ccm OHV - 100.GL.000) osazovaly. Jediné, co jsem z opravárenských příruček zjistil, jsou údaje o motoru 1049 ccm. Ovšem pouze údaje technické, nic víc. O motoru 1301 ccm vím ještě méně (neznám ani kód motoru) - vím jen to, že od motoru 1049 ccm je lišil zdvihem pístu 57,8 vs. 71,5 mm (tedy klikou). Ale to je pro mě skutečně pramálo informací.
Chtěl bych zjistit, jaké u těchto dvou motorů jsou konstrukční shody. Tedy například zda se do motoru 1049 dá použít klika z motoru 1301, případně klika z Lady 1500/1600 (hlavní uložení kliky je naprosto stejné!!!, jen nevím, co délka). Jak pak vyřešit rozdíl zdvihu? Obávám se totiž, že každý z motorů má nejspíš jinou výšku bloku - že by to řešili jinou délkou ojnic, mi přijde moc velký bonus pro mě).
Taky mě zajímá podobnost těchto motorů a záměnnost dílů s motory 1,1 (128.A.000) a 1,3 (128.AR.000) z modelu Fiat 128 a 128 Rally. Totiž mám takový plán:
Zajisté víte, že se u těchto vozů nikdy nespokojím se seriovým motorem (u Lady to bylo stejné). Takže chci ladit. No, a problém je v tom, že do Fiatu 127 MkII se motor 1301 ccm nedával (ten byl až v MkIII verzi Sport od roku 1983, jenže ten model se mi zdaleka tolik nelíbí). Takže mě zajímá přestavba motoru 1049 na motor 1301 - proto ten dotaz na kliku. Taky jsem zjistil, že motory 1049 / 1301 mají poměrně krátké časování ventilů, ačkoli výkonové parametry mají na tu dobu slušné. Nicméně mám možnost sehnat si vačku z motoru Fiat 128 Rally, kde časování rozvodu je podstatně delší (o nemalých 48° KH na obou ventilech). Proto jsem se ptal i na to, jaká je tam podobnost s motory modelů Fiat 128 a záměnnost dílů (vačky především, ovšem třeba nejen jí).
Moje vize je tato: Vůz Fiat 127 MkII s motorem 1049 ccm a pěti rychlostmi, ideálně ve výbavě CL. Dají se sehnat pěkné kousky za poměrně pěknou cenu (podstatně pěknější cenu, než LADA, bohužel). No, a tento motor bych rád přestavěl na kubaturu 1301 ccm (nebo větší), osadil jej vačkou z Fiatu 128 Rally, dvoustupňovým karburátorem a upravil kompresní poměr motoru (se samozřejmou úpravou regulace předstihu). Myslím, že o tom něco vím, že si to můžu dovolit.
Ovšem otázek je mnoho: Největší otázky jsou, zda motor 1049 ccm lze přestavět na motor 1301 ccm pouhou výměnou kliky (tedy zvýšením zdvihu). Obávám se, že to nepůjde, neb tam nutně musí být rozdíl ve výškách bloků (podobně jako Lada 1200 vs. 1500). Další dotaz - zda vačka z motoru vozu Fiat 128 Rally (128.AR.000) lze bez úprav použít do hlavy motoru vozu Fiat 127 1049 / 1301 ccm.
Samozřejmě je tu i varianta sehnat polomotor z motoru 127 Sport MkIII (kubatura 1301 ccm) a ladit tento. Na pohled i rozměrově jsou motory 1049 a 1301 ccm shodné (snad možná se jen nepatrně liší tou výškou bloku - možná...). Ovšem to lze kdykoli.
Někde jsem slyšel (ovšem není to podloženo fakty), že motory Fiat 128 a 128 Rally jsou s těmito motory na pohled identické. To by pak nahrávalo mojí myšlence záměnnosti dílů (vačka 272° a další).
Nemám problém motor do šroubku rozházet. Napadlo mě třeba i to, že motor by se dal krom změny zdvihu i převrtat - z původních 76 mm (jaká podobnost s Ladou) třeba na 79 mm a použít písty z Lady 2105, nebo na 80 mm s použitím pístů z motoru Fiat 128 ..............? Ale zdvih to chce, protože nemám rád extrémně podčtvercové motory. Změnou vrtání z 76 na 79 mm a změnou zdvihu z 57,8 na 71,5 mm by z kubatury 1049 ccm bylo rázem 1401 ccm (při vrtání 80 mm pak 1438 ccm). To na kompresním poměru dejme tomu 10,5:1 (původně 9,3:1) a časování ventilů 272°/272° (původně 224°/224°), dvoustupňovém karburátoru, zkrácení a změně grafu regulace předstihu, nepatrné úpravě sání a výfuku........................ Odhaduji 85-90 koní.
Auto má základní váhu cca 730 kilo. Hoši, to bych si namachrovaný tédéíčkaře, co si myslí, že mají vrchol evoluce, dával k snídani .
Vůz by nebyl určen pro běžné používání. Pouze pro hobby, srazy značky a veteránů. Vše ostatní by zůstalo naprosto původní, jen ten motor. Tak nějak cítím, že Fiat mi právě v motorech nabízí obrovské možnosti. Bohužel tu značku neznám do takové hloubky a nevím. Být to Lada, není problém.
Nenajdete někdo někde nějaký materiál, kde bych se tyto informace mohl dovědět? Mám tu příručku od pana Machaty (Fiat 126p, 127, 128, Familiare, Rally a Zastava 1100), ale tam jsem se dověděl pouze to, o čem jsem psal, čili nic moc. Předpokládám, že ty motory 1301 ccm se určitě krom Fiatu 127 Sport MkIII dávaly i do jiných modelů (Ritmo možná?). Ale nemůžu nic najít.
Díky za jakoukoli pomoc.........
Kamarád si pořídil na hraní (aby se doma nemusel vztekat s babou) pěkně zachovalý vůz Fiat 126p. Je z roku 1988 (zřejmě modelově již revolučních 1989), jako nový a velmi pěkný. Ne, že bych z toho stříkal orgasmické gejzíry, to jako fakt ne - tak nějak víme, co je ten šuplik za přibližovadlo, že? - ale cítím z toho takovou tu nostalgii a staré časy. Nějak mi to po létech začíná chybět.
Naočkoval mě. Asi si nějaké auto na hraní taky pořídím. Fakt o tom dost vážně uvažuju. A dost mě láká malinko větší bratříček - Fiat 127. Ovšem líbí se mi nejvíc jeho "prostřední" karosářská verze, tedy MkII (od roku 1977 do 1982).
Potřeboval bych vědět, zda někdo z vás nemá někde nějaké bližší informace o motorech kubatur 1049 (127.A.000) a 1301 ccm OHC, které se do Fiatu 127 MkII a MkIII (krom původní 903 ccm OHV - 100.GL.000) osazovaly. Jediné, co jsem z opravárenských příruček zjistil, jsou údaje o motoru 1049 ccm. Ovšem pouze údaje technické, nic víc. O motoru 1301 ccm vím ještě méně (neznám ani kód motoru) - vím jen to, že od motoru 1049 ccm je lišil zdvihem pístu 57,8 vs. 71,5 mm (tedy klikou). Ale to je pro mě skutečně pramálo informací.
Chtěl bych zjistit, jaké u těchto dvou motorů jsou konstrukční shody. Tedy například zda se do motoru 1049 dá použít klika z motoru 1301, případně klika z Lady 1500/1600 (hlavní uložení kliky je naprosto stejné!!!, jen nevím, co délka). Jak pak vyřešit rozdíl zdvihu? Obávám se totiž, že každý z motorů má nejspíš jinou výšku bloku - že by to řešili jinou délkou ojnic, mi přijde moc velký bonus pro mě).
Taky mě zajímá podobnost těchto motorů a záměnnost dílů s motory 1,1 (128.A.000) a 1,3 (128.AR.000) z modelu Fiat 128 a 128 Rally. Totiž mám takový plán:
Zajisté víte, že se u těchto vozů nikdy nespokojím se seriovým motorem (u Lady to bylo stejné). Takže chci ladit. No, a problém je v tom, že do Fiatu 127 MkII se motor 1301 ccm nedával (ten byl až v MkIII verzi Sport od roku 1983, jenže ten model se mi zdaleka tolik nelíbí). Takže mě zajímá přestavba motoru 1049 na motor 1301 - proto ten dotaz na kliku. Taky jsem zjistil, že motory 1049 / 1301 mají poměrně krátké časování ventilů, ačkoli výkonové parametry mají na tu dobu slušné. Nicméně mám možnost sehnat si vačku z motoru Fiat 128 Rally, kde časování rozvodu je podstatně delší (o nemalých 48° KH na obou ventilech). Proto jsem se ptal i na to, jaká je tam podobnost s motory modelů Fiat 128 a záměnnost dílů (vačky především, ovšem třeba nejen jí).
Moje vize je tato: Vůz Fiat 127 MkII s motorem 1049 ccm a pěti rychlostmi, ideálně ve výbavě CL. Dají se sehnat pěkné kousky za poměrně pěknou cenu (podstatně pěknější cenu, než LADA, bohužel). No, a tento motor bych rád přestavěl na kubaturu 1301 ccm (nebo větší), osadil jej vačkou z Fiatu 128 Rally, dvoustupňovým karburátorem a upravil kompresní poměr motoru (se samozřejmou úpravou regulace předstihu). Myslím, že o tom něco vím, že si to můžu dovolit.
Ovšem otázek je mnoho: Největší otázky jsou, zda motor 1049 ccm lze přestavět na motor 1301 ccm pouhou výměnou kliky (tedy zvýšením zdvihu). Obávám se, že to nepůjde, neb tam nutně musí být rozdíl ve výškách bloků (podobně jako Lada 1200 vs. 1500). Další dotaz - zda vačka z motoru vozu Fiat 128 Rally (128.AR.000) lze bez úprav použít do hlavy motoru vozu Fiat 127 1049 / 1301 ccm.
Samozřejmě je tu i varianta sehnat polomotor z motoru 127 Sport MkIII (kubatura 1301 ccm) a ladit tento. Na pohled i rozměrově jsou motory 1049 a 1301 ccm shodné (snad možná se jen nepatrně liší tou výškou bloku - možná...). Ovšem to lze kdykoli.
Někde jsem slyšel (ovšem není to podloženo fakty), že motory Fiat 128 a 128 Rally jsou s těmito motory na pohled identické. To by pak nahrávalo mojí myšlence záměnnosti dílů (vačka 272° a další).
Nemám problém motor do šroubku rozházet. Napadlo mě třeba i to, že motor by se dal krom změny zdvihu i převrtat - z původních 76 mm (jaká podobnost s Ladou) třeba na 79 mm a použít písty z Lady 2105, nebo na 80 mm s použitím pístů z motoru Fiat 128 ..............? Ale zdvih to chce, protože nemám rád extrémně podčtvercové motory. Změnou vrtání z 76 na 79 mm a změnou zdvihu z 57,8 na 71,5 mm by z kubatury 1049 ccm bylo rázem 1401 ccm (při vrtání 80 mm pak 1438 ccm). To na kompresním poměru dejme tomu 10,5:1 (původně 9,3:1) a časování ventilů 272°/272° (původně 224°/224°), dvoustupňovém karburátoru, zkrácení a změně grafu regulace předstihu, nepatrné úpravě sání a výfuku........................ Odhaduji 85-90 koní.
Auto má základní váhu cca 730 kilo. Hoši, to bych si namachrovaný tédéíčkaře, co si myslí, že mají vrchol evoluce, dával k snídani .
Vůz by nebyl určen pro běžné používání. Pouze pro hobby, srazy značky a veteránů. Vše ostatní by zůstalo naprosto původní, jen ten motor. Tak nějak cítím, že Fiat mi právě v motorech nabízí obrovské možnosti. Bohužel tu značku neznám do takové hloubky a nevím. Být to Lada, není problém.
Nenajdete někdo někde nějaký materiál, kde bych se tyto informace mohl dovědět? Mám tu příručku od pana Machaty (Fiat 126p, 127, 128, Familiare, Rally a Zastava 1100), ale tam jsem se dověděl pouze to, o čem jsem psal, čili nic moc. Předpokládám, že ty motory 1301 ccm se určitě krom Fiatu 127 Sport MkIII dávaly i do jiných modelů (Ritmo možná?). Ale nemůžu nic najít.
Díky za jakoukoli pomoc.........
Naposledy upravil(a) Marek dne pát pro 01, 2017 10:08, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat 127
Měl bych mít doma nějakou malou (ale tlustou) knížku o Fiatech, primárně 600 ... tedy pokud jsem ji už nevěnoval Vašátorovi (?), ten nějaký rok zpátky 600 dělal. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Fiat 127
Lezu po netu a zjistil jsem, že motorizace 1049 ccm se nabízela ve dvou výkonových verzích, což je pro mě překvapením.
Původní motor 127 A.000 měl výkon cca 36,8 kW / 5600 rpm (77,4 Nm / 3000 rpm) a jeho sportovnější verze s označením 127 A1.000 měla udávaný výkon 51 kW / 6500 rpm (83,4 Nm / 4500 rpm). Čím konkrétně se tyto dva motory liší, je stupeň komprese a časování rozvodu (plus pár dalších drobností).
Motorizace 1301 ccm má označení 127 A3.000 a udávaný výkon je 55 kW / 5750 rpm (105 Nm / 3500 rpm).
Stejná kubatura 1301 ccm se nabízela i v naftové atmosférické verzi (což je pro mě dost nezajímavé), označena byla 127 A5.000 o výkonu 33 kW / 5000 rpm (74,5 Nm / 3000 rpm).
Základní motorizace 903 ccm OHV byla rovněž o dvou výkonech (nejzásadnější rozdíl byl v časování vačkových hřídelů), a sice původní motor s označením 100 GL.000 měl výkon 34,6 kW / 6200 rpm (61,7 Nm / 3500 rpm), resp. nově s označením 100 GL.048 disponoval výkonem 33,1 kW / 5600 rpm (63,7 Nm / 3000 rpm). Nově byl motor sice méně výkonný, zato měl však příznivější průběh točivého momentu s maximem v nižších otáčkách. Jinými slovy - nemusel se tolik točit. I proto dostal převodovku s nepatrně těžším koncovým převodem rozvodovky.
Na netu jsem našel zajímavý dílenský manuál pro opravy (v italštině) a zjistil jsem, že motory 1049 / 1301 ccm mají vačkový hřídel uložen třikrát, zatímco motory vozů Fiat 128 pětkrát. Čili s největší pravděpodobností vačku ze stoosmadvacítky použít nelze.
Původní motor 127 A.000 měl výkon cca 36,8 kW / 5600 rpm (77,4 Nm / 3000 rpm) a jeho sportovnější verze s označením 127 A1.000 měla udávaný výkon 51 kW / 6500 rpm (83,4 Nm / 4500 rpm). Čím konkrétně se tyto dva motory liší, je stupeň komprese a časování rozvodu (plus pár dalších drobností).
Motorizace 1301 ccm má označení 127 A3.000 a udávaný výkon je 55 kW / 5750 rpm (105 Nm / 3500 rpm).
Stejná kubatura 1301 ccm se nabízela i v naftové atmosférické verzi (což je pro mě dost nezajímavé), označena byla 127 A5.000 o výkonu 33 kW / 5000 rpm (74,5 Nm / 3000 rpm).
Základní motorizace 903 ccm OHV byla rovněž o dvou výkonech (nejzásadnější rozdíl byl v časování vačkových hřídelů), a sice původní motor s označením 100 GL.000 měl výkon 34,6 kW / 6200 rpm (61,7 Nm / 3500 rpm), resp. nově s označením 100 GL.048 disponoval výkonem 33,1 kW / 5600 rpm (63,7 Nm / 3000 rpm). Nově byl motor sice méně výkonný, zato měl však příznivější průběh točivého momentu s maximem v nižších otáčkách. Jinými slovy - nemusel se tolik točit. I proto dostal převodovku s nepatrně těžším koncovým převodem rozvodovky.
Na netu jsem našel zajímavý dílenský manuál pro opravy (v italštině) a zjistil jsem, že motory 1049 / 1301 ccm mají vačkový hřídel uložen třikrát, zatímco motory vozů Fiat 128 pětkrát. Čili s největší pravděpodobností vačku ze stoosmadvacítky použít nelze.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Pročetl jsem si ty manuály, co jsem včera stáhl z netu, a našel pár užitečných informací. Tak například: Klika z Lady do bloku Fiatu 127 použít nepůjde. Přestože má nachlup shodné hlavní čepy a hlavní šály, bohužel to nepůjde z jiného důvodu. Blok Fiatu 127 s kubaturami 1049 / 1301 ccm má nestejnou rozteč válců, zatímco Lada stejnou. Prostě u Lady jsou osy válců stejně daleko od sebe, zatímco Fiat má osy 2. a 3. válce dál od sebe, než osy 1. a 2., resp. 3. a 4. válce. Ne, že bych za každou cenu musel mít Fiata 127 se zdvihem Lady 1500, jen mě to tak napadlo..... Stejně by tam byl možná neřešitelný problém se změnou zdvihu. Nevím, zda bych byl schopen sehnat o 4 - 4,5 mm kratší ojnice, které by pasovaly na ojniční čepy kliky z Lady a přitom měly průměr oka pro pístní čep 22 mm.
Spíš se snažím zjistit víc o motoru 1301 ccm / 55 kW. O něm, krom vrtání a zdvihu, nic nevím. Předpokládám, že tento motor vychází koncepčně z motoru 1049 ccm Sport o výkonu 51 kW. Čili tak nějak předpokládám, že má vyšší kompresní poměr 9,8:1 a malinko delší časování vačky 232°/234°. Kdyby totiž tento motor vycházel z původního motoru 1049 ccm 36,8 kW, který měl kompresní poměr 9,3:1 a časování vačky 224°/224°, těžko by pouhým zvýšením zdvihu, potažmo kubatury o 152 ccm, mohl získat na výkonu 50% - z 50 na 75 koní. Ovšem ze 70 na 75 koní to je velmi reálné.
Pokud by to bylo možné, chtěl bych tento motor (ať už bych jej sehnal z Fiatu 127, nebo z Ritma, či jiného modelu) převrtat na průměr 79,7 mm, což je 2. výbrus Lady 21011 / 2105, a použít písty z motoru 2105. Tím bych se dostal na 1428 ccm - k tomu kompresní poměr kolem 10:1. Výkon motoru by se mohl pohybovat někde na hranici 85 koní v otáčkách dejme tomu lehce přes 6000 rpm. Točivý moment odhaduji (podle délky sání, což moc neovlivním) kolem 110-115 Nm na otáčkách kolem čtyř tisíc. Na 730 kilo těžké auto to jsou myslím velmi milé parametry. A hlavně málokdo by to očekával .
K tomu bych chtěl seriovou silniční pětistupňovou převodovku, nikoli sportovní. Tam byl rozdíl ve stálém převodu, kdy silniční verze má převod 4,071:1, zatímco verze Sport o poznání pomalejší 4,462:1.
Malinko jsem se informoval, samozřejmě zatím pouze v teoretických rovinách, jak je to se sháněním motoru 1301 ccm. Bylo mi řečeno, že z Ritma je jich celkem dost, dokonce jsou osazované jednobodovým centrálním vstřikováním (což je mně ovšem k ničemu). Ale o nich nevím zhola nic. Ona je pravda, že motor jako celek může mít některé komponenty jiné. Třeba stupeň komprese, časování vačky a podobně. Takže sháním manuály na Ritmo MkI a MkII.
No, asi mi regulérně jeblo.....
Spíš se snažím zjistit víc o motoru 1301 ccm / 55 kW. O něm, krom vrtání a zdvihu, nic nevím. Předpokládám, že tento motor vychází koncepčně z motoru 1049 ccm Sport o výkonu 51 kW. Čili tak nějak předpokládám, že má vyšší kompresní poměr 9,8:1 a malinko delší časování vačky 232°/234°. Kdyby totiž tento motor vycházel z původního motoru 1049 ccm 36,8 kW, který měl kompresní poměr 9,3:1 a časování vačky 224°/224°, těžko by pouhým zvýšením zdvihu, potažmo kubatury o 152 ccm, mohl získat na výkonu 50% - z 50 na 75 koní. Ovšem ze 70 na 75 koní to je velmi reálné.
Pokud by to bylo možné, chtěl bych tento motor (ať už bych jej sehnal z Fiatu 127, nebo z Ritma, či jiného modelu) převrtat na průměr 79,7 mm, což je 2. výbrus Lady 21011 / 2105, a použít písty z motoru 2105. Tím bych se dostal na 1428 ccm - k tomu kompresní poměr kolem 10:1. Výkon motoru by se mohl pohybovat někde na hranici 85 koní v otáčkách dejme tomu lehce přes 6000 rpm. Točivý moment odhaduji (podle délky sání, což moc neovlivním) kolem 110-115 Nm na otáčkách kolem čtyř tisíc. Na 730 kilo těžké auto to jsou myslím velmi milé parametry. A hlavně málokdo by to očekával .
K tomu bych chtěl seriovou silniční pětistupňovou převodovku, nikoli sportovní. Tam byl rozdíl ve stálém převodu, kdy silniční verze má převod 4,071:1, zatímco verze Sport o poznání pomalejší 4,462:1.
Malinko jsem se informoval, samozřejmě zatím pouze v teoretických rovinách, jak je to se sháněním motoru 1301 ccm. Bylo mi řečeno, že z Ritma je jich celkem dost, dokonce jsou osazované jednobodovým centrálním vstřikováním (což je mně ovšem k ničemu). Ale o nich nevím zhola nic. Ona je pravda, že motor jako celek může mít některé komponenty jiné. Třeba stupeň komprese, časování vačky a podobně. Takže sháním manuály na Ritmo MkI a MkII.
No, asi mi regulérně jeblo.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Ojnice sa daju zohnat takmer akekolvek, len sada vyjde na celkom slusne peniaze. Fiaty maju hodne vela rozmerov ojnic, len ja mam doma 3 rozne dlzky. Najkratsie co mam su od Lady -7mm
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Fiat 127
Tak právě jsem na netu našel manuál na Ritmo MkI a MkII. Zjistil jsem, že motor 1301 ccm, který se vyskytuje v Ritmu, je koncepčně jiný. Vychází z motorů vozů Fiat 128. Má označení 138 A1.000. Tedy klika se zdvihem 55,5 mm, vrtání 86,4 mm - pětkrát uložená vačka, která má časování 244°/244° - stejné jako Fiat 128.
Jediný motor v Ritmu, který je koncepčně shodný s motory Fiatu 127, je motor 1049 ccm v MkI - s označením 127 A6.000. Ten má ovšem úplně jiný kompresní poměr (9,5:1), než mají oba typy motorů této kubatury ve Fiatu 127, a rovněž vačku s jiným časováním, jiné hodnoty výkonu i točivého momentu. Později byl nahrazen motorem 1116 ccm, který má stejné výkonové parametry, ovšem také již vychází z koncepce motorů Fiat 128..... Achjo........
Takže je jasné, že musím shánět motor 1301 ccm pouze z vozu Fiat 127 MkIII. Fajn, aspoň vím, na čem jsem.
Ty ojnice pro mě asi nadobro nepřipadají v úvahu. Klika z Lady do toho bloku nepůjde, takže to není na pořadu dne. Zdvih 71,5 mm je dostačující - spíš bych se soustředil na to převrtání na 79,7 mm, nebo alespoň na základní 79 mm (pokud mě tam pustí tloušťka stěny válců).
Jediný motor v Ritmu, který je koncepčně shodný s motory Fiatu 127, je motor 1049 ccm v MkI - s označením 127 A6.000. Ten má ovšem úplně jiný kompresní poměr (9,5:1), než mají oba typy motorů této kubatury ve Fiatu 127, a rovněž vačku s jiným časováním, jiné hodnoty výkonu i točivého momentu. Později byl nahrazen motorem 1116 ccm, který má stejné výkonové parametry, ovšem také již vychází z koncepce motorů Fiat 128..... Achjo........
Takže je jasné, že musím shánět motor 1301 ccm pouze z vozu Fiat 127 MkIII. Fajn, aspoň vím, na čem jsem.
Ty ojnice pro mě asi nadobro nepřipadají v úvahu. Klika z Lady do toho bloku nepůjde, takže to není na pořadu dne. Zdvih 71,5 mm je dostačující - spíš bych se soustředil na to převrtání na 79,7 mm, nebo alespoň na základní 79 mm (pokud mě tam pustí tloušťka stěny válců).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Zatím se rozhlížím. Překvapuje mě, že je poměrně dost pěkných aut na prodej, na rozdíl od jiných značek. Nicméně ještě jsem nenarazil na takový, co by mě opravdu oslovil tak, abych uvažoval o koupi. Většinou proto, že tam není ten motor, co bych si přál. Nebo je na tom moc "tuningových" úprav.
Uvidíme na jaře.....
Uvidíme na jaře.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Ahoj, zkusím nějak stručně popsat situaci.... případně se pak neboj zeptat, pokud budu vědět, rád poradím
Stodvacetsedma je fajn auto, jedno z mých nejoblíbenějších. Aktuálně jezdím kombinaci 127 MkI, motor 1300ccm a převodovka 4Q s kratším SP.
V první řadě, MkII je na popsané úpravy fajn, kromě prvních kusů jsou totiž skoro všechny připravený na montáž OHC motorů, u MkI je to trochu horší. Pokud budeš trvat na 5Q převodovce, je třeba sehnat pozdější kus s "vykouslým" podběhem, případně ho budeš muset vykousnout sám...
A teď ty motory. Jak jsi psal, existovala "obyč" slabší 1050 (v MkII a MkIII), potom 1050 SPORT 70HP (MkII), 1300 75HP byla jen v MkIII. Dvojková "sportka" v orig.stavu, včetně spoilerů, masky, sedaček, budíků s otáčkoměrem atdatd už je dneska docela ceněná, pokud seženeš pěknou za rozumno, tak neváhej a kupuj
Je pravda že italský motory jsou takový lego, který se dá všelijak kombinovat a plácat dohromady....ovšem kromě tohohle Tyhle motory totiž s řadou "128" nemají v podstatě vůbec nic společnýho. Byly vyvinutý kvůli tomu, že u 127 je narozdíl od 128 menší šířka mot.prostoru., všechny se vyráběly v brazílii. Dostupnost dílů je tragická a situace se časem ještě zhoršuje. Problém už jsou třeba i třeba písty, ojnice, oilčerpadla a další věci, který na motory 128 koupíš v klidu.
Ten motor 1,3 se pak ještě vyskytl v Lancii Y10 GTie, kde byl sice osazený čtyrbod.vstřikem, ale základ byl stejný a pro 127 je použitelný. Skutečná lahůdka pak je motor 1050 s turbem (taky Lancia Y10), těch je ale jak šafránu.
No a hlavně, spousty informací i lidí co poradí najdeš na www.fiat127.cz
Stodvacetsedma je fajn auto, jedno z mých nejoblíbenějších. Aktuálně jezdím kombinaci 127 MkI, motor 1300ccm a převodovka 4Q s kratším SP.
V první řadě, MkII je na popsané úpravy fajn, kromě prvních kusů jsou totiž skoro všechny připravený na montáž OHC motorů, u MkI je to trochu horší. Pokud budeš trvat na 5Q převodovce, je třeba sehnat pozdější kus s "vykouslým" podběhem, případně ho budeš muset vykousnout sám...
A teď ty motory. Jak jsi psal, existovala "obyč" slabší 1050 (v MkII a MkIII), potom 1050 SPORT 70HP (MkII), 1300 75HP byla jen v MkIII. Dvojková "sportka" v orig.stavu, včetně spoilerů, masky, sedaček, budíků s otáčkoměrem atdatd už je dneska docela ceněná, pokud seženeš pěknou za rozumno, tak neváhej a kupuj
Je pravda že italský motory jsou takový lego, který se dá všelijak kombinovat a plácat dohromady....ovšem kromě tohohle Tyhle motory totiž s řadou "128" nemají v podstatě vůbec nic společnýho. Byly vyvinutý kvůli tomu, že u 127 je narozdíl od 128 menší šířka mot.prostoru., všechny se vyráběly v brazílii. Dostupnost dílů je tragická a situace se časem ještě zhoršuje. Problém už jsou třeba i třeba písty, ojnice, oilčerpadla a další věci, který na motory 128 koupíš v klidu.
Ten motor 1,3 se pak ještě vyskytl v Lancii Y10 GTie, kde byl sice osazený čtyrbod.vstřikem, ale základ byl stejný a pro 127 je použitelný. Skutečná lahůdka pak je motor 1050 s turbem (taky Lancia Y10), těch je ale jak šafránu.
No a hlavně, spousty informací i lidí co poradí najdeš na www.fiat127.cz
Re: Fiat 127
Díky, konečně užitečné informace.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Rád využiji zkušeností jiných a dovolím se na něco zeptat. Měl bych tedy tři otázky (prozatím):
1. Jak je řešen rozdíl kompresního poměru 9,3:1 vs. 9,8:1 u motorů Fiat 127 1050 a 1050 Sport? Jsou tam jiné písty, jiné hlavy, nebo jiný "nedoběh" pístů v horní úvrati?
2. Jsou hlavy pro motory 1050 Sport a 1300 Sport stejné?
3. Jakou vačku má motor 1300 Sport? Stejnou jako motor 1050, jako motor 1050 Sport, nebo snad úplně jinou (zajímá mě časování)?
Díky.....
1. Jak je řešen rozdíl kompresního poměru 9,3:1 vs. 9,8:1 u motorů Fiat 127 1050 a 1050 Sport? Jsou tam jiné písty, jiné hlavy, nebo jiný "nedoběh" pístů v horní úvrati?
2. Jsou hlavy pro motory 1050 Sport a 1300 Sport stejné?
3. Jakou vačku má motor 1300 Sport? Stejnou jako motor 1050, jako motor 1050 Sport, nebo snad úplně jinou (zajímá mě časování)?
Díky.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 127
Takže je to jasné:
Žádné auto nebude. A asi už nikdy nebude. Prostě jsem zaváhal. Pročítám nabídky vozů, které by stály za úvahu. Zjišťuji, že ceny jsou natolik vysoké (až tedy, řekl bych, nemravné), že si to nemůžu dovolit. A po pravdě ani nejsem ochoten takové příšerné prachy za auto na hraní dát.
V poslední době jsem našel například: Fiat 127 MkII za 129.000 Kč, Fiat 128 Rally Coupé za 199.000 Kč, Lada 2103 za 249.000 Kč, Fiat 126p dokonce za 399.000 Kč (ne, opravdu tam není o nulu víc!).
Navíc jsem nad tím dost přemýšlel a došel jsem z závěru, že auto na hraní (=oldtimer) je v mém případě vlastně špatně. Mám málo času a když náhodou se trocha času najde, chci jej věnovat rodině. Kdybych si pořídil takové auto, času na rodinu bude ještě méně, ne-li vůbec. Po srazech by se mnou stejně nikdo nejezdil, navštěvoval bych je sám, bez rodiny. A to je vlastně to, co vůbec nechci.
Dceru (tu nejmladší) vedu tři roky k hudbě. Sám hraju třicet let. Chodíme spolu hrát, investuji do toho veškerý svůj volný čas. To je to, co chci dělat - nejen pro sebe, protože jsem třicet let aktivní muzikant, ale především pro malou. Moc se těším na to, až jednoho dne zjistím, že je lepší než já.
Pořídím si kytaru. K dvanáctistrunné, na níž hraju přes čtvrt století, mám v merku šestistrunnou. Hledal jsem dlouho, co vlastně chci. Zjistil jsem, že chci kytaru, co má duši. Takže rozhodně ne nějaký (byť kvalitní) tovární výrobek. To je pro mě kus prkna, anonymní a bez duše. Chci kytaru, kterou postaví výrobce svýma dvěma rukama. Na míru - do posledního detailu jen podle mého vkusu a potřeb. Jedinou na světě. A našel jsem.
Už je to domluvené, koncem měsíce února bude již zadáno do výroby, bude (snad) do konce roku. Protože na to nijak zvlášť nespěchám, mám na co hrát, klidně a rád si počkám. Výrobcem bude pan Ladislav Kučera z Kladna - kucera-guitars.cz (pro zasvěcené v této branži se jedná o Huberťáka, člena známé a populární folkové skupiny Hop Trop). To je přesně ten člověk, kterého jsem dlouho hledal. Má k výrobě jen své dvě zkušené ruce, žádné manufakturní manýry, žádné stroje, pomocníky, nic.
Takže tímto můžeme tohle téma klidně zamknout, asi nemá cenu se k úvaze o pořízení automobilu více vyjadřovat.
Žádné auto nebude. A asi už nikdy nebude. Prostě jsem zaváhal. Pročítám nabídky vozů, které by stály za úvahu. Zjišťuji, že ceny jsou natolik vysoké (až tedy, řekl bych, nemravné), že si to nemůžu dovolit. A po pravdě ani nejsem ochoten takové příšerné prachy za auto na hraní dát.
V poslední době jsem našel například: Fiat 127 MkII za 129.000 Kč, Fiat 128 Rally Coupé za 199.000 Kč, Lada 2103 za 249.000 Kč, Fiat 126p dokonce za 399.000 Kč (ne, opravdu tam není o nulu víc!).
Navíc jsem nad tím dost přemýšlel a došel jsem z závěru, že auto na hraní (=oldtimer) je v mém případě vlastně špatně. Mám málo času a když náhodou se trocha času najde, chci jej věnovat rodině. Kdybych si pořídil takové auto, času na rodinu bude ještě méně, ne-li vůbec. Po srazech by se mnou stejně nikdo nejezdil, navštěvoval bych je sám, bez rodiny. A to je vlastně to, co vůbec nechci.
Dceru (tu nejmladší) vedu tři roky k hudbě. Sám hraju třicet let. Chodíme spolu hrát, investuji do toho veškerý svůj volný čas. To je to, co chci dělat - nejen pro sebe, protože jsem třicet let aktivní muzikant, ale především pro malou. Moc se těším na to, až jednoho dne zjistím, že je lepší než já.
Pořídím si kytaru. K dvanáctistrunné, na níž hraju přes čtvrt století, mám v merku šestistrunnou. Hledal jsem dlouho, co vlastně chci. Zjistil jsem, že chci kytaru, co má duši. Takže rozhodně ne nějaký (byť kvalitní) tovární výrobek. To je pro mě kus prkna, anonymní a bez duše. Chci kytaru, kterou postaví výrobce svýma dvěma rukama. Na míru - do posledního detailu jen podle mého vkusu a potřeb. Jedinou na světě. A našel jsem.
Už je to domluvené, koncem měsíce února bude již zadáno do výroby, bude (snad) do konce roku. Protože na to nijak zvlášť nespěchám, mám na co hrát, klidně a rád si počkám. Výrobcem bude pan Ladislav Kučera z Kladna - kucera-guitars.cz (pro zasvěcené v této branži se jedná o Huberťáka, člena známé a populární folkové skupiny Hop Trop). To je přesně ten člověk, kterého jsem dlouho hledal. Má k výrobě jen své dvě zkušené ruce, žádné manufakturní manýry, žádné stroje, pomocníky, nic.
Takže tímto můžeme tohle téma klidně zamknout, asi nemá cenu se k úvaze o pořízení automobilu více vyjadřovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)