Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Moderátor: Moderátoři
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Našiem som nejaký takýto návod (Motronic by mala byť aj moja verzia):
Pro vozy s řídící jednotkou MOTRONIC je postup trochu odlišný.
1. Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
2. Dále provedeme 3x opakovanou proceduru, kdy motor nastartujeme a necháme 5 minut puštěný volnoběh, aniž sešlápneme plyn a motor vypneme. Při vypnutí motoru dáme klíček vždy do základní polohy a poté provedeme opětovné nastartování. Klíček ze zámku nevysouváme.
3. Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5-8 km. Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší. Zformátování je dále vhodné provést při výměně, vzduchového flitru, svíček, elektronických prvků (jako váha vzduchu, apod.), teplotních čidel motoru nebo při vyčištění škrtící klapky. Pro formátování řídící jednotky odpojujeme vždy mínus pól baterie.
Použitelné či nie?
Pro vozy s řídící jednotkou MOTRONIC je postup trochu odlišný.
1. Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
2. Dále provedeme 3x opakovanou proceduru, kdy motor nastartujeme a necháme 5 minut puštěný volnoběh, aniž sešlápneme plyn a motor vypneme. Při vypnutí motoru dáme klíček vždy do základní polohy a poté provedeme opětovné nastartování. Klíček ze zámku nevysouváme.
3. Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5-8 km. Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší. Zformátování je dále vhodné provést při výměně, vzduchového flitru, svíček, elektronických prvků (jako váha vzduchu, apod.), teplotních čidel motoru nebo při vyčištění škrtící klapky. Pro formátování řídící jednotky odpojujeme vždy mínus pól baterie.
Použitelné či nie?
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
O takomto postupe nic neviem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Tak nič. Dík za pomoc chlapi, skúsim niečo vymyslieť a dám vedieť potom ako to vyzerá.
Edit: Ešte jedná otázočka. Po výmene a vymazaní adaptácií treba urobiť ešte nejakú operáciu? Či stačí len sadnúť a normálne jazdiť?
Edit: Ešte jedná otázočka. Po výmene a vymazaní adaptácií treba urobiť ešte nejakú operáciu? Či stačí len sadnúť a normálne jazdiť?
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Sadnut a dufat ze ine zavady nepribudnu
Inak neviem ci si pisal odkial si, ale na vychode ma diagnostiku Cory a na strednom ja, tak ak bude treba vymazat adaptacie a budes pobliz, pis...
Inak neviem ci si pisal odkial si, ale na vychode ma diagnostiku Cory a na strednom ja, tak ak bude treba vymazat adaptacie a budes pobliz, pis...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Tak zasa auto mam, takze som mobilny..ale či sa to oplati? Ale ak by bol problem nevyriesitelny, tak som ochotny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
No som zo Starej Ľubovne, tak neviem koľko to sem máte
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Zo Sniny 155, z Kosic 100
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
no nič skúsim a dám vedieť
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Cakame, spätná väzba je dolezita
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
No zaujímavosť z dnešného dňa. Ráno pred jazdou som odpojil váhu vzduchu. Auto išlo celý deň ozaj pekne, otáčky nekolísali, motor nezdochýňal, akurát to ako keby trošku pobublávalo do výfuku keď som jej na mieste trošku prikuril ale nerobí to vždy a na dvojke sa trošku ťažšie rozbieha z nízkych otáčok (rozumej z ozaj nízkych takmer voľnobežných ). Inak ide ozaj pekne až som bol prekvapený. Váhu mi ešte neposlali takže snáď ju do piatka budem mať. Inak bavil som sa s tým chlapíkom, ktorý mi doniesol tú diagnostiku a vravel že nie je problém vymazať adaptačné hodnoty takže malo by to byť ok.
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Tak potom super
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Ozvem sa po výmene VV a po odskúšaní že ako to šlape, zatial veľká vďaka za pomoc, sám by som na to neprišiel
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
Nazdar. No včera sme vymenili váhu vzduchu, vymazali adaptačné hodnoty, pojazdil som s ňou celý deň a všetko šlape tak jak má Motor ide krásne aj od spodných otáčok, na voľnobehu sú otáčky stabilné, nekolíšu a už to nezdochýňa. Takže vyzerá že ozaj bola zrada v tej VV.
Čiže díky za pomoc
A už keď ste mi tu tak poradili a nechcem zakladať novú tému, viete mi prosím poradiť,
1. Kde by som našiel relé klaksóna? Lebo mi nejde šťava doňho (premerané). A v schémach čo mám som sa k nemu nedopátral.
2. Aký olej do prevodoviek a diferákov? Trošku hučia tak by som tam chcel dať to čo tam má byť. Stretol som sa s názorom, že najlepší by bol origo ruský, ževraj je to trošku iný olej ako "tuzemský", len neviem kde by som ho zohnal.
Čiže díky za pomoc
A už keď ste mi tu tak poradili a nechcem zakladať novú tému, viete mi prosím poradiť,
1. Kde by som našiel relé klaksóna? Lebo mi nejde šťava doňho (premerané). A v schémach čo mám som sa k nemu nedopátral.
2. Aký olej do prevodoviek a diferákov? Trošku hučia tak by som tam chcel dať to čo tam má byť. Stretol som sa s názorom, že najlepší by bol origo ruský, ževraj je to trošku iný olej ako "tuzemský", len neviem kde by som ho zohnal.
Re: Niva 1.7i 2005 problém motora a diagnostika
1.za poistkami na motorovej prepazke, je ich tam viac, ale osobne neverim, ze bude problem v rele. Skor poistky, alebo este skor kontakt vo volante
2.viewtopic.php?f=79&t=4439
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4