Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Moderátor: Moderátoři
Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Ahojte. Konečne som si našiel čas podeliť sa s Vami o radosť z našich nových áut, pričom som si dovolil pre ne založiť vlastné vlákno Pre poriadok zopakujem niektoré základné informácie, ktoré som tu na fóre už párkrát spomínal, ale aby som sa neodkazoval na iné vlákna, resp. nedával prenášať svoje príspevky z nich sem; pripomeniem čiastočne celú genézu.
Pred necelým rokom začala moja sestra - čo by členka kynologického záchranného klubu uvažovať nad kúpou jej prvého auta, pričom ma požiadala o pomoc pri výbere. Išlo o auto, ktoré by sem tam zvládlo i nejaký ten slabší terén - predsa len ľudia ktorých hľadajú sa zväčša nestrácajú v okolí diaľnic, ale skôr v lesoch, ku ktorým sa je dobré dostať autom. Odporúčal som Ladu 2121, no to sa zamietlo hlavne z dôvodu malého batožinového priestoru, kam sa dvojica bradáčov v prepravnom boxe nezmestí. Uprednostňovala skôr SUV od Suzuki (pravdaže jazdené, nakoľko ceny nových áut nie sú moc priaznivé) predovšetkým vzhľadom na dizajn a tiež preto, že chodievajú i mimo republiku na rôzne sústredenia, sútaže atp. Moc sa mi to však nepozdávalo a tak som nazbieral informácie, ktoré túto ideu nepodporovali, keďže ide o vozy po určitom km priebehu značne poruchové (+ mimoriadne drahé ND) a podliehajúce korózii nosných častí. Po kategorickom vyhlásení, že ja jej to dookola opravovať nebudem sa mi ju napokon podarilo od tohto výrobcu (a jemu podobných) odhovoriť, resp. odhovoriť ju od kúpy vyžitých jazdeniek v cene nových áut.
Keď som jej ukázal Kalinu Cross, ktorej cena sa pohybuje v rovnakej úrovni, ako ceny pôvodne zamýšľaných jazdeniek, tak ostala prekvapená. Do jej dizajnu sa zamilovala, no k rozhodnutiu bolo ešte ďaleko. Prekážkou nebola ani tak absencia "polnoprivodu", ako skôr obava ísť do tak málo rozšíreného auta. Sám som sa bol naň v SlovLADE KE pozrieť, kde sa mi vtedy veľmi ochotne venoval p. Kurray, auto mi ukázal a ono urobilo na mňa dobrý dojem. Na ďalšiu obhliadku som sestru vzal so sebou, pričom sa už skoro rozhodla. V tomto procese som už pravidelne chodieval "šmírovať" sem na fórum čím moje nadšenie rástlo exponenciálne Tak som svojej nerozhodnej sestre navrhol, že do toho pôjdem s ňou, uhradím 1/3 obstarávacích nákladov s tým, že počas štyroch zimných mesiacov budem mať auto k dispozícii v pracovných dňoch na dochádzanie do 30 km vzdialenej práce. To mi umožní uložiť moju 1203-ku na jej prvý zimný spánok, aby som ju ušetril pred účinkami posypových materiálov a seba pred odstraňovaním ich následkov. Sestra súhlasila a 29.5.17 podpísala záväznú objednávku v SlovLADE Košice na Kalinu Cross vo verzii Lux v oranžovej metalíze s cenovkou 10580 €. Predbežný termín dodania bol stanovený na september.
Spomínané šmírovanie tu na fóre postupne prerastalo do zapájania sa do diskusií, mnoho hodín som strávil lúštením ruských technických stránok a sledovaním videí s témou Lada. Takto priebežne mi značka s plachetnicou v znaku prirastala k srdcu
Popri odstraňovaní ďalších a ďalších závad na štrnásť rokov starej Toyote Yaris, na ktorej moja polovička od nova najazdila iba niečo cez 105 tisíc km mi napadol tip na darček k jej augustovým narodeninám. 27.7.17 som sa pod zámienkou informovania sa na sestrinu Crossku pobral do SlovLady KE, kde som podpísal záväznú objednávku na Ladu Kalinu Hatchback Lux vo farbe červená metalíza v cene 9280 €. Na moje veľké prekvapenie mi p. Volčanová (odd. predaja vozidiel) hneď telefonátom s centrálou v BA zistila, že presne takéto auto pošlú z Togliatti už v septembri mimo objednávok - na sklad. Veľmi som sa tešil, no doma som to tajil ešte skoro mesiac - do dňa narodenín mojej polovičky. Medzitým sme však už Yaris pripravovali na predaj - pokiaľ sa zaň ešte dalo pýtať slušnú čiastku (predali sme ho deň po uverejnení inzerátu za pekných 2900€, tak sme mohli byť spokojní).
Koncom prvého septembrového týždňa prišiel náš hatchback do Košíc, vyplatil som zostatok kúpnej ceny a 13.9. ho prevzal. V rámci zábehu som s ním prvé týždne chodil do práce a užíval si jeho vôňu. V práci preberám každoročne niekoľko nových áut (predovšetkým značiek Ford a Renault, v minulosti i Volvo a iné značky), no vôňa novej Lady je suverénne najkrajšia. Neviem, či je to dané použitými náterovými a konzervačnými hmotami, alebo od interiérových plastov, ale veľmi sa mi to ľúbi.
Crossku som bol v SlovLADE prevziať 11.10. Prišla síce niekedy na prelome mesiacov, no mal som požiadavku na dodatočný nástrek spodku karosérie, aby bola splnená požiadavka výrobcu o doplnkovej ochrane v prvom roku prevádzky vozidla s ohľadom na plnenie záručných podmienok. Zima je za dverami, tak si hovorím, že niet na čo čakať a bude s tým menej práce, keďže je to ešte čisté. No v SlovLade majú posledné mesiace práce vyše hlavy, tak som na nich nechcel vyvíjať žiadny nátlak.
Medzitým som na našom hatchbacku najazdil nejakých 1600 km, takže najchúlostivejšiu časť zábehu má za sebou.
Teraz ma podobná úloha čaká na sestrinej Crosske, keďže sme sa zhodli, že ako vodička bez praxe by tomu surovému agregátu veľmi neulahodila. Z objektívnych dôvodov sa mi však tie kilometre teraz zbierajú omnoho pomalšie. Momentálne má necelých 500 km
Dojmy z nových áut mám veľmi dobré. Za tie peniaze snáď viac ani nemožno očakávať. Čo mi asi najviac vadí je usporiadanie pedálovej skupiny (ja ho nazývam "ruské", bojoval som s ním ešte keď som dávnejšie mal niekoľkokrát príležitosť jazdiť na 2105-ke), po toľkých km som si naň stále moc nezvykol. Predovšetkým nedostatočná medzera medzi akcelerátorom a pedálom brzdy mi robí často starosti. Možno ak by mi neboli tak narástli plutvy (veľkosť 44), tak by to bolo fajn
Ďalej príjem rádio prijímača mi príde dosť slabý. Stano112 vravel, že po prešivke to bude OK, čo však výrobcu neospravedlňuje. Po žigulákoch prevzala i ďalšiu neresť a to, že po prejazde predných kolies hlbšou mlákou pri rýchlosti cca 50 km/h vyšpliechnu tieto vodu až na čelné sklo. Vadí mi tiež tvrdý materiál v mieste opierania sa lakťa ľavej ruky. Tento nedostatok majú však i niektoré nové Fordy, čiže ma to zas až tak nerozčuľuje. Pruženie by mohlo byť malinko mäkšie - som z 1203-ky rozmaznaný. No verím, že to časom trošku zmäkne. Alebo si zvyknem
Hlavné plusy:
- prekvapivo dobré dielenské spracovanie,
- tichý motor boľšoj moščnosti,
- dobrý prístup k hnaciemu agregátu,
- jednoduchá a robustná konštrukcia zavesenia kolies,
- pružný PVC nástrek spodku karosérie v hrubej vrstve, ktorá sa dnes len tak nevidí,
- výborný výhľad z auta i vďaka rozmerným spätným zrkadlám,
- príjemný materiál poťahu sedadiel a vôbec interiéru,
- tunel pred združeným prístrojom je vyhotovený už z matného antireflexného plastu, takže výrobca zrejme zohľadnil pripomienky niektorých z Vás
- veselo si pospevujúca prevodovka (profesionálna deformácia;o)
- skvelý posilňovač riadenia s vhodne zvoleným prevodom riadenia,
- už spomínaná vôňa a mnoho ďalších vecí, ktoré mi teraz neprídu na um...
Aby som Vás už ale toľkým písaním totálne neunudil, priložím i zopár obrázkov našej Kaliny 2192. Koho to nudilo, nech kľudne napíše, aby som sa nabudúce tak nerozpisoval
Kalina 2192 čakajúca na predpredajnú prípravu v SlovLade KE
Podvečer v deň prevzatia
Zoznamka - Kalinka hádže na trojku prasiatka
V tých združených svetlách nejaká vzdialená príbuznosť bude
Cestou na východ sme Kaline ukázali miesto, kde mnohí príslušníci jej národa položili svoje životy, aby sme my žili...
Minúta ticha
Koncovka nového EČV zdôrazňuje, že ide o Ladu
Prvých tisíc jesenných kilometrov
Pred necelým rokom začala moja sestra - čo by členka kynologického záchranného klubu uvažovať nad kúpou jej prvého auta, pričom ma požiadala o pomoc pri výbere. Išlo o auto, ktoré by sem tam zvládlo i nejaký ten slabší terén - predsa len ľudia ktorých hľadajú sa zväčša nestrácajú v okolí diaľnic, ale skôr v lesoch, ku ktorým sa je dobré dostať autom. Odporúčal som Ladu 2121, no to sa zamietlo hlavne z dôvodu malého batožinového priestoru, kam sa dvojica bradáčov v prepravnom boxe nezmestí. Uprednostňovala skôr SUV od Suzuki (pravdaže jazdené, nakoľko ceny nových áut nie sú moc priaznivé) predovšetkým vzhľadom na dizajn a tiež preto, že chodievajú i mimo republiku na rôzne sústredenia, sútaže atp. Moc sa mi to však nepozdávalo a tak som nazbieral informácie, ktoré túto ideu nepodporovali, keďže ide o vozy po určitom km priebehu značne poruchové (+ mimoriadne drahé ND) a podliehajúce korózii nosných častí. Po kategorickom vyhlásení, že ja jej to dookola opravovať nebudem sa mi ju napokon podarilo od tohto výrobcu (a jemu podobných) odhovoriť, resp. odhovoriť ju od kúpy vyžitých jazdeniek v cene nových áut.
Keď som jej ukázal Kalinu Cross, ktorej cena sa pohybuje v rovnakej úrovni, ako ceny pôvodne zamýšľaných jazdeniek, tak ostala prekvapená. Do jej dizajnu sa zamilovala, no k rozhodnutiu bolo ešte ďaleko. Prekážkou nebola ani tak absencia "polnoprivodu", ako skôr obava ísť do tak málo rozšíreného auta. Sám som sa bol naň v SlovLADE KE pozrieť, kde sa mi vtedy veľmi ochotne venoval p. Kurray, auto mi ukázal a ono urobilo na mňa dobrý dojem. Na ďalšiu obhliadku som sestru vzal so sebou, pričom sa už skoro rozhodla. V tomto procese som už pravidelne chodieval "šmírovať" sem na fórum čím moje nadšenie rástlo exponenciálne Tak som svojej nerozhodnej sestre navrhol, že do toho pôjdem s ňou, uhradím 1/3 obstarávacích nákladov s tým, že počas štyroch zimných mesiacov budem mať auto k dispozícii v pracovných dňoch na dochádzanie do 30 km vzdialenej práce. To mi umožní uložiť moju 1203-ku na jej prvý zimný spánok, aby som ju ušetril pred účinkami posypových materiálov a seba pred odstraňovaním ich následkov. Sestra súhlasila a 29.5.17 podpísala záväznú objednávku v SlovLADE Košice na Kalinu Cross vo verzii Lux v oranžovej metalíze s cenovkou 10580 €. Predbežný termín dodania bol stanovený na september.
Spomínané šmírovanie tu na fóre postupne prerastalo do zapájania sa do diskusií, mnoho hodín som strávil lúštením ruských technických stránok a sledovaním videí s témou Lada. Takto priebežne mi značka s plachetnicou v znaku prirastala k srdcu
Popri odstraňovaní ďalších a ďalších závad na štrnásť rokov starej Toyote Yaris, na ktorej moja polovička od nova najazdila iba niečo cez 105 tisíc km mi napadol tip na darček k jej augustovým narodeninám. 27.7.17 som sa pod zámienkou informovania sa na sestrinu Crossku pobral do SlovLady KE, kde som podpísal záväznú objednávku na Ladu Kalinu Hatchback Lux vo farbe červená metalíza v cene 9280 €. Na moje veľké prekvapenie mi p. Volčanová (odd. predaja vozidiel) hneď telefonátom s centrálou v BA zistila, že presne takéto auto pošlú z Togliatti už v septembri mimo objednávok - na sklad. Veľmi som sa tešil, no doma som to tajil ešte skoro mesiac - do dňa narodenín mojej polovičky. Medzitým sme však už Yaris pripravovali na predaj - pokiaľ sa zaň ešte dalo pýtať slušnú čiastku (predali sme ho deň po uverejnení inzerátu za pekných 2900€, tak sme mohli byť spokojní).
Koncom prvého septembrového týždňa prišiel náš hatchback do Košíc, vyplatil som zostatok kúpnej ceny a 13.9. ho prevzal. V rámci zábehu som s ním prvé týždne chodil do práce a užíval si jeho vôňu. V práci preberám každoročne niekoľko nových áut (predovšetkým značiek Ford a Renault, v minulosti i Volvo a iné značky), no vôňa novej Lady je suverénne najkrajšia. Neviem, či je to dané použitými náterovými a konzervačnými hmotami, alebo od interiérových plastov, ale veľmi sa mi to ľúbi.
Crossku som bol v SlovLADE prevziať 11.10. Prišla síce niekedy na prelome mesiacov, no mal som požiadavku na dodatočný nástrek spodku karosérie, aby bola splnená požiadavka výrobcu o doplnkovej ochrane v prvom roku prevádzky vozidla s ohľadom na plnenie záručných podmienok. Zima je za dverami, tak si hovorím, že niet na čo čakať a bude s tým menej práce, keďže je to ešte čisté. No v SlovLade majú posledné mesiace práce vyše hlavy, tak som na nich nechcel vyvíjať žiadny nátlak.
Medzitým som na našom hatchbacku najazdil nejakých 1600 km, takže najchúlostivejšiu časť zábehu má za sebou.
Teraz ma podobná úloha čaká na sestrinej Crosske, keďže sme sa zhodli, že ako vodička bez praxe by tomu surovému agregátu veľmi neulahodila. Z objektívnych dôvodov sa mi však tie kilometre teraz zbierajú omnoho pomalšie. Momentálne má necelých 500 km
Dojmy z nových áut mám veľmi dobré. Za tie peniaze snáď viac ani nemožno očakávať. Čo mi asi najviac vadí je usporiadanie pedálovej skupiny (ja ho nazývam "ruské", bojoval som s ním ešte keď som dávnejšie mal niekoľkokrát príležitosť jazdiť na 2105-ke), po toľkých km som si naň stále moc nezvykol. Predovšetkým nedostatočná medzera medzi akcelerátorom a pedálom brzdy mi robí často starosti. Možno ak by mi neboli tak narástli plutvy (veľkosť 44), tak by to bolo fajn
Ďalej príjem rádio prijímača mi príde dosť slabý. Stano112 vravel, že po prešivke to bude OK, čo však výrobcu neospravedlňuje. Po žigulákoch prevzala i ďalšiu neresť a to, že po prejazde predných kolies hlbšou mlákou pri rýchlosti cca 50 km/h vyšpliechnu tieto vodu až na čelné sklo. Vadí mi tiež tvrdý materiál v mieste opierania sa lakťa ľavej ruky. Tento nedostatok majú však i niektoré nové Fordy, čiže ma to zas až tak nerozčuľuje. Pruženie by mohlo byť malinko mäkšie - som z 1203-ky rozmaznaný. No verím, že to časom trošku zmäkne. Alebo si zvyknem
Hlavné plusy:
- prekvapivo dobré dielenské spracovanie,
- tichý motor boľšoj moščnosti,
- dobrý prístup k hnaciemu agregátu,
- jednoduchá a robustná konštrukcia zavesenia kolies,
- pružný PVC nástrek spodku karosérie v hrubej vrstve, ktorá sa dnes len tak nevidí,
- výborný výhľad z auta i vďaka rozmerným spätným zrkadlám,
- príjemný materiál poťahu sedadiel a vôbec interiéru,
- tunel pred združeným prístrojom je vyhotovený už z matného antireflexného plastu, takže výrobca zrejme zohľadnil pripomienky niektorých z Vás
- veselo si pospevujúca prevodovka (profesionálna deformácia;o)
- skvelý posilňovač riadenia s vhodne zvoleným prevodom riadenia,
- už spomínaná vôňa a mnoho ďalších vecí, ktoré mi teraz neprídu na um...
Aby som Vás už ale toľkým písaním totálne neunudil, priložím i zopár obrázkov našej Kaliny 2192. Koho to nudilo, nech kľudne napíše, aby som sa nabudúce tak nerozpisoval
Kalina 2192 čakajúca na predpredajnú prípravu v SlovLade KE
Podvečer v deň prevzatia
Zoznamka - Kalinka hádže na trojku prasiatka
V tých združených svetlách nejaká vzdialená príbuznosť bude
Cestou na východ sme Kaline ukázali miesto, kde mnohí príslušníci jej národa položili svoje životy, aby sme my žili...
Minúta ticha
Koncovka nového EČV zdôrazňuje, že ide o Ladu
Prvých tisíc jesenných kilometrov
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Pekne, prajem veľa príjemných kilometrov a zábavné jazdenie
Pár zvláštnych drobností sa dá samozrejme nájsť aj pri iných značkách ale to je špecifikum každého výrobcu, ono dokonalé autá sa už prestali vyrábať
Pár zvláštnych drobností sa dá samozrejme nájsť aj pri iných značkách ale to je špecifikum každého výrobcu, ono dokonalé autá sa už prestali vyrábať
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Pekné fotečky,ty si si určite kúpil aj nový mobil,beťár jeden .
Konečne si nám ich ukázal,už som myslel,že sú to tajné autá útvaru špeciálneho určenia .
Prajem celej rodinke veľa šťastných kilometrov .
Konečne si nám ich ukázal,už som myslel,že sú to tajné autá útvaru špeciálneho určenia .
Prajem celej rodinke veľa šťastných kilometrov .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Dakujem, posim, za velmi pekne citanie a navrat do chvil rozhodovania, kupy a prvych kilometrov.
Prajem vsetkym vodicom vela stastnych kilometrov a obom Kalinam dlhy a zdravy zivot.
Prajem vsetkym vodicom vela stastnych kilometrov a obom Kalinam dlhy a zdravy zivot.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
"posim" - Pridávam sa aj ja ku gratuláciám a zároveň ma teší odtajnenie „utajovanej“ akcie a prajem veľa šťastných a bezpečných kilometrov. Práve dnes som prekročil na našej Cross-ke 10 000 km a už sa neviem dočkať, kedy zasa budem za volantom.
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Plne ťa chápem o čom píšeš,ja som po roku a tri a pol mesiaci prekročil 36 000km pri priemernej spotrebe 6,6 litra.KRAES píše:"Práve dnes som prekročil na našej Cross-ke 10 000 km a už sa neviem dočkať, kedy zasa budem za volantom.
Je to neuveriteľné,ale človek by povedal,že po tejto dobe ma to už extra baviť nebude,ale stále hľadám zámienku ,ako sa crosskou vytratiť niekde von .S potešením musím konštatovať,že to autíčko sa teraz rozjazdilo k výbornej kondícii.Hlavne tie najazdené kilometre prospely radeniu prevodových stupňov.Ak by sa dalo radiť jedným prstom,tak by to nebol problém .Možno tomu prospela aj zmena oleja,ale teraz tam tie kvalty skáču samé a až s neuveriteľnou presnosťou,na čo sme u Lady neboli zvyknutý:) .Je tam síce pri radení dvojky cítiť pozostatok "neduhu" desiatkovej rady,ale teraz už fakt len minimálny.Minulú zimu ma sralo to zlé radenie hlavne tej dvojky,keď to bolo studené,teraz pri nulových teplotách to radí skoro perfektne .Ak by tá prevodovka nevydávala tie "pazvuky",tak by som bol nadmieru spokojný,ale už som si akosi pomaly zvykol .
Čo sa týka interiéru,tak ten sa drží zatiaľ podozrivo dobre.Občas sa pri určitých režimoch jazdy objavý nejaké "švitorenie" ,ale je to ďaleko,ďaleko v norme oproti 2112-ke.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Kurňa - nemůžu si pomoct, ale ten Kalinapřístrojovýštít se mi líbí o hromadu víc, než ten můj Grantapřístrojovýštít .
A přitom je tam "jen" rozdíl v malbě podkladu a jiném tvaru ukazatelů/rafiček. L.
A přitom je tam "jen" rozdíl v malbě podkladu a jiném tvaru ukazatelů/rafiček. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Chlapci, ďakujem Vám všetkým za milé priania. Samozrejme i ja Vám prajem len a len to naj - vo všetkých oblastiach Pozerám, že ste mi napísali všetci Slováci (dúfam, že som sa teraz nedotkol Kraesa;o)), tak by sme sa snáď mohli niekedy všetci stretnúť a podať si tlapky i osobne, hmm? Nemusíme predsa čakať do oficiálneho zrazu. Hlavne keď píšete, ako Vás trápi, keď práve nemáte žiaden pádny dôvod na to, aby ste si mohli na Vašich Ladách zajazdiť Nadväzujem v podstate na Lifback-ove myšlienky niekde z polovice septembra
Liftback: úplne s Tebou súhlasím. Dnes je kvalita všetkého poznačená konzumom a globalizáciou... Človek si moc nevyberie. Akurát, že ten pomer cena/úžitková hodnota sa pri vyšších triedach áut zhoršuje v neprospech zákazníka. Mám s tým svoje skúsenosti i keď našťastie nie na vlastnej koži...
stano112: ďakujem za pochvalu. Nie nie, mobil mám stále starý, ešte funguje. V podstate nie som autorom ani jednej z tých fotiek. A hádaj, kto bol tak milý a vyhotovil tú prvú fotku
Pekný kilometrový výkon za necelý rok a pol. Dúfam len, že až by sa tuto niekde východnejšie organizovalo zas nejaké ministretko, tak nebudeš najviac vykrikovať, že to máš ďaleko, hmm?
Inak je super správa, že sa Ti tie synchróny rozbehali. Pri Tvojom štýle jazdy v režime vyšších obrátok nemajú ten život moc jednoduchý. Čiže ak dobre rozumiem, myšlienku výmeny prevodovky si už dal bokom, tak?
zippo: som rád, ak čas strávený čítaním mojich riadkov si neoľutoval Nuž na Tvoje články sa veru nechytám - nasadil si latku privysoko:)
Inak keď som šiel po Kalinu a potom späť do SlovLady po 1203-ku autobusom nejakých cca 25km s prestupom, tak som spomínal na správu od Teba, ako si mi písal z vlaku cestou do RK po novú 2194 Pri Crosske som na transport už zneužil Cory-ho (presnejšie ani moc nebolo treba - on bol veľmi ochotný, za čo mu patrí moja vďaka;o) Ale fakt je ten, že ten autobus k tomu proste patrí a myslím si, že sa mi ten zážitok asi viac zafixuje v pamäti (Cory prepáč, nejde o nevďak;o)
Kraes: teda Ty si ma zaskočil najviac. A vieš prečo? V pondelok, keď si písal ten príspevok bolo počasie tak divoké, že by som teda neočakával, že Crossku vôbec vytiahneš z garáže. Nemyslím to ako výsmech, naopak. Ty robíš všetko preto, aby to auto mohlo byť po rokoch vystavené v múzeu a v pôvodnom stave. Lepšieho a starostlivejšieho majiteľa ako Teba si Tvoja Crosska ani nemohla priať
Luděk Musil: mrkni sa sem: viewtopic.php?f=72&t=23389
Tam si vieš vybrať štít aký len chceš. I s ručičkou teplomeru a palivomeru. Napíš Ježiškovi. Ale čo to trepem - Dedovi Mrázovi predsa
Liftback: úplne s Tebou súhlasím. Dnes je kvalita všetkého poznačená konzumom a globalizáciou... Človek si moc nevyberie. Akurát, že ten pomer cena/úžitková hodnota sa pri vyšších triedach áut zhoršuje v neprospech zákazníka. Mám s tým svoje skúsenosti i keď našťastie nie na vlastnej koži...
stano112: ďakujem za pochvalu. Nie nie, mobil mám stále starý, ešte funguje. V podstate nie som autorom ani jednej z tých fotiek. A hádaj, kto bol tak milý a vyhotovil tú prvú fotku
Pekný kilometrový výkon za necelý rok a pol. Dúfam len, že až by sa tuto niekde východnejšie organizovalo zas nejaké ministretko, tak nebudeš najviac vykrikovať, že to máš ďaleko, hmm?
Inak je super správa, že sa Ti tie synchróny rozbehali. Pri Tvojom štýle jazdy v režime vyšších obrátok nemajú ten život moc jednoduchý. Čiže ak dobre rozumiem, myšlienku výmeny prevodovky si už dal bokom, tak?
zippo: som rád, ak čas strávený čítaním mojich riadkov si neoľutoval Nuž na Tvoje články sa veru nechytám - nasadil si latku privysoko:)
Inak keď som šiel po Kalinu a potom späť do SlovLady po 1203-ku autobusom nejakých cca 25km s prestupom, tak som spomínal na správu od Teba, ako si mi písal z vlaku cestou do RK po novú 2194 Pri Crosske som na transport už zneužil Cory-ho (presnejšie ani moc nebolo treba - on bol veľmi ochotný, za čo mu patrí moja vďaka;o) Ale fakt je ten, že ten autobus k tomu proste patrí a myslím si, že sa mi ten zážitok asi viac zafixuje v pamäti (Cory prepáč, nejde o nevďak;o)
Kraes: teda Ty si ma zaskočil najviac. A vieš prečo? V pondelok, keď si písal ten príspevok bolo počasie tak divoké, že by som teda neočakával, že Crossku vôbec vytiahneš z garáže. Nemyslím to ako výsmech, naopak. Ty robíš všetko preto, aby to auto mohlo byť po rokoch vystavené v múzeu a v pôvodnom stave. Lepšieho a starostlivejšieho majiteľa ako Teba si Tvoja Crosska ani nemohla priať
Luděk Musil: mrkni sa sem: viewtopic.php?f=72&t=23389
Tam si vieš vybrať štít aký len chceš. I s ručičkou teplomeru a palivomeru. Napíš Ježiškovi. Ale čo to trepem - Dedovi Mrázovi predsa
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Jsem (starší a tím pádem) tuning nemilující člověk. Všechny přístroje jsou na mě příliš extravagantní. L.posim píše:... . Tam si vieš vybrať štít aký len chceš. ... .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Nezbyva, nez vystrcit z okna provazek a merit rychlost v uzlechLuděk Musil píše:Jsem (starší a tím pádem) tuning nemilující člověk. Všechny přístroje jsou na mě příliš extravagantní. L.posim píše:... . Tam si vieš vybrať štít aký len chceš. ... .
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
to není špatný nápad .JmJ píše:Nezbyva, nez vystrcit z okna provazek a merit rychlost v uzlech
Asi jsem se nevyjádřil zcela přesně . Měl jsem na mysli přístroje, které se nabízí na oné stránce. Jsem zastánce klasických tvarů, které zbytečně neodvádí řidičovu pozornost od dění vně vozidla . L.Luděk Musil píše:... . Všechny přístroje jsou na mě příliš extravagantní. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Luďku, ja teda tuning tiež moc nemusím. Niektoré z tých prístrojov sú vyslovene vhodné pre tuning. Ale v ponuke majú i modely, ktoré sú celkom decentné. Prakticky normálne budíky plus displej multifunkčného palubného PC v mieste, kde má displej i Kalina / Granta. Zas to, že je ten displej farebný neberiem ako nejaký extra tuning - MMS tiež nebeží na monochromatike
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Kedy som ja niečo vykrikoval .posim píše: stano112: ďakujem za pochvalu. Nie nie, mobil mám stále starý, ešte funguje. V podstate nie som autorom ani jednej z tých fotiek. A hádaj, kto bol tak milý a vyhotovil tú prvú fotku
Pekný kilometrový výkon za necelý rok a pol. Dúfam len, že až by sa tuto niekde východnejšie organizovalo zas nejaké ministretko, tak nebudeš najviac vykrikovať, že to máš ďaleko, hmm?
Inak je super správa, že sa Ti tie synchróny rozbehali. Pri Tvojom štýle jazdy v režime vyšších obrátok nemajú ten život moc jednoduchý. Čiže ak dobre rozumiem, myšlienku výmeny prevodovky si už dal bokom, tak?
Synchróny sa veru rozbehali a zase ja mám štýl jazdy aký mám,ale s prevodovkou nezvyknem narábať ako barbar...už sme to tu raz dávnejšie preberali,že ja poznám aj polohu neutrál ,na rozdiel od niektorých mojich kolegov,ktorý zo šaltpákou narábajú,akoby mútily maslo .Čiže pri preraďovaní aj v tých vyšších obrátkach dávam synchrónom šancu,aby sa zosúladily . A zase na druhej strane,tento odľahčený motor si tie obrátky priam pýta,jazda tým autom je pre mňa aj po tom roku pôžitok .Dokonca čoraz väčší,lebo to auto sa teraz akosi "rozjazdilo" k lepším výkonom .
Ono to bolo všetko o tom oleji.Originál som vymenil za hustý kvôli hlučnosti,ale tá prevodovka neradila...keď som tam v lete dal tú nemeckú syntetiku,tak to bol už iný level,ktorý sa neustále vylepšuje a už teraz je zrejmé,že to bude radiť aj v zime lepšie,ako na olej od výroby .Teraz je to proste parádička,nie je to samozrejme dokonalé,ale v aute tejto triedy myslím nadštardantné...
No a výmena prevodovky...mám veľkú obavu,že to my čo sa týka hlučnosti nepomôže...už som si pár Kalín vyskúšal aj som sa bavil s pomerne dosť majiteľmy a stále je to o tom istom-hlučná prevodovka...takže načo meniť niečo hlučné za tak isto hlučné.Proste buď si zvykneme,alebo skôr ísť cestou dodatočnej "šumoizolácie" nad ktorou intenzívne premýšľam.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Ešte si nevykrikoval - to som písal preventívne No ako vidíš, asi nebudeš mať k tomu ani príležitosť, lebo tú myšlienku uvažujúcu nad stretkom prešli všetci mlčaním
Inak prevodový olej má obrovský vplyv na synchróny - na ich "zdravie". Pri nevhodnom sa môžu ľahko spáliť, dobrý olej zabezpečí rýchly priebeh synchronizácie bez nebezpečenstva skrátenia ich životnosti. Nikdy sa však nezmení práca synchrónov po výmene oleja okamžite, oni sa pri práci v tom - ktorom oleji "formujú" a samozrejme záleží i na obsluhe. To len aby niekto nebol prekvapený, že to zlepšenie /zhoršenie po výmene oleja nebude okamžité - to platí hlavne pre synchronizačné krúžky s kovovou trecou plochou, teda bez trecej pásky. Je to v podstate ako živý organizmus.
Čo sa prenosu hluku od prevodovky do karosérie týka, mám dojem, že tu zohráva najväčšiu úlohu spodná vzpera agregátu, ktorej pružné lôžko je upevnené k podlahe auta.
Inak prevodový olej má obrovský vplyv na synchróny - na ich "zdravie". Pri nevhodnom sa môžu ľahko spáliť, dobrý olej zabezpečí rýchly priebeh synchronizácie bez nebezpečenstva skrátenia ich životnosti. Nikdy sa však nezmení práca synchrónov po výmene oleja okamžite, oni sa pri práci v tom - ktorom oleji "formujú" a samozrejme záleží i na obsluhe. To len aby niekto nebol prekvapený, že to zlepšenie /zhoršenie po výmene oleja nebude okamžité - to platí hlavne pre synchronizačné krúžky s kovovou trecou plochou, teda bez trecej pásky. Je to v podstate ako živý organizmus.
Čo sa prenosu hluku od prevodovky do karosérie týka, mám dojem, že tu zohráva najväčšiu úlohu spodná vzpera agregátu, ktorej pružné lôžko je upevnené k podlahe auta.
Re: Naše Kaliny 21925 a 21945 Cross
Inak, ohladom toho ulozenia motora by som este rad podebatil a aj realne skusil nejake ine upevnenie na Priore. Myslim, ze na Kalinach je to o dost lepsie ako na Priore a ani agregat sa tak nepremava po motorovom priestore hore dole. Zeby som to nejak okopiroval/vylepsil?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)