Výměna ložisek předních kol - Niva
Moderátor: Moderátoři
přesně tak jsem provedl.Ale pro jistotu nahodím novou matku (nehodlám ji někde vytratit i s nábojem)
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
No kazdopadne je grafitka lepsia. Normalnu tam davaju len ti, co nemaju grafitovu, napriklad sem-tam aj jaKoko Loko píše:Dobře, já jen, že jsem se kdysi dávno ptal na to co se dává do ložisek a myslím od tebe dostal odpověď, že tam grafitku netreba, takže grafitku netreba, ale môže, hej?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ložiska př.kol
A já dal orig.LITOL 24 heč (loni jsem si ji dovez z dovči v RU)
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna ložisek předních kol - Niva
->janci:
Castrol LMX? s tou mám zatím nejlepší zkušenosti do ložisek.
->Majo:
Někdo říká, že grafitka je super do ložisek, někdo, že vydírá... nevím, já jí dávám do brzd pod prachovky, zůstane tam alespoň ten grafit a je to líp chráněné.
Jinak jak tu někdo psal, po dotažení 3/4 otáčky zpět, to by muselo mít obrovskou vůli, já dávám 1/4 otáčky zpět nebo trošičku míň, prostě abych cítil minimální hrk, který se ohřátím ještě trochu vymezí.
Castrol LMX? s tou mám zatím nejlepší zkušenosti do ložisek.
->Majo:
Někdo říká, že grafitka je super do ložisek, někdo, že vydírá... nevím, já jí dávám do brzd pod prachovky, zůstane tam alespoň ten grafit a je to líp chráněné.
Jinak jak tu někdo psal, po dotažení 3/4 otáčky zpět, to by muselo mít obrovskou vůli, já dávám 1/4 otáčky zpět nebo trošičku míň, prostě abych cítil minimální hrk, který se ohřátím ještě trochu vymezí.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Výměna ložisek předních kol - Niva
Grafitka nepatří do kuličkových ani válečkových ložisek ! Grafitka není ložisková vazelína , ale na drážkový a posuvný spojení a na klouby. Grafitka obsahuje částice, který plochu a kuličky dokonale a jemně omelou jak přes ně přejíždí kuličky, nebo válečky. Částicema se zároveň zmenšuje vůle v ložisku, ložisko se víc zahřívá a i samotným posuvem maziva v kleci ložiska.
V automobilech se plní celé ložisko a ještě se přidává trochu okolo. Ale o grafitce se o použití do kuličkových ložisek teda fakt nepíše. To, že před ní není varování, neznamená, že by se mohla, nebo měla použít. Znám někoho, kdo pokurvil motor 2101 přídavkem Molyky do motorového oleje v domnění, že motoru přilepší. V motoru jsou suvné mechanismy a vysoké teploty pro které je určena Molyka. Přesto do motoru nepatří. Po prvotním ztišení začal postupně nabírat na spotřebě oleje a hlučnosti. Nezničil ho hned. Motor taky NEpočítá s vůlema pro přidání grafitu.
(Jen tak na okraj: do klasického vysokootáčkového kuličkového ložiska se dává 1/3 obvodu ložiska mazivo, aby nezpůsobovalo odpor a přehřívání ložiska. Pro představu, pokud se naplní klec kuličkového ložiska ložiskovou vazelínou co se do něj vejde (vnější průměr ložiska asi 25mm) tak při otáčkách kolem 15000/min se přehřívá už po cca 5 minutách. Později začne vazelína vytékat, přehřeje se ložisko a část vazelíny co zůstane postupně po několika hodinách provozu až zuhelnatí, ložisko zmodrá a konečná. Když se totéž ložisko naplní tak jak má být z 1/3, je schopno pracovat při 35000 ot/min trvale, tak jak je určeno několik set až několik tisíc hodin).
V automobilech se plní celé ložisko a ještě se přidává trochu okolo. Ale o grafitce se o použití do kuličkových ložisek teda fakt nepíše. To, že před ní není varování, neznamená, že by se mohla, nebo měla použít. Znám někoho, kdo pokurvil motor 2101 přídavkem Molyky do motorového oleje v domnění, že motoru přilepší. V motoru jsou suvné mechanismy a vysoké teploty pro které je určena Molyka. Přesto do motoru nepatří. Po prvotním ztišení začal postupně nabírat na spotřebě oleje a hlučnosti. Nezničil ho hned. Motor taky NEpočítá s vůlema pro přidání grafitu.
(Jen tak na okraj: do klasického vysokootáčkového kuličkového ložiska se dává 1/3 obvodu ložiska mazivo, aby nezpůsobovalo odpor a přehřívání ložiska. Pro představu, pokud se naplní klec kuličkového ložiska ložiskovou vazelínou co se do něj vejde (vnější průměr ložiska asi 25mm) tak při otáčkách kolem 15000/min se přehřívá už po cca 5 minutách. Později začne vazelína vytékat, přehřeje se ložisko a část vazelíny co zůstane postupně po několika hodinách provozu až zuhelnatí, ložisko zmodrá a konečná. Když se totéž ložisko naplní tak jak má být z 1/3, je schopno pracovat při 35000 ot/min trvale, tak jak je určeno několik set až několik tisíc hodin).
Re: Výměna ložisek předních kol - Niva
suhlas s tomassem + z praxe = v prednych loziskach sposobuje grafitka(dokonca aj ta s molybdenom - Molyka G) extremne rychle znicenie semeringov(do 10tkm viac ako 5mm z britu chybalo) a tym vyhadzovanie vazeliny naokolo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Výměna ložisek předních kol - Niva
Samozrejme patri tam Litol vazelina do lozisk prednych kolies aj to na nej je uvedene, zvycajne zelenej farby. Grafitovu rozhodne do lozis nie. Molybdenova siva patri do kardanovych krizov a drazkovnia.
Re: Výměna ložisek předních kol - Niva
ahoj. ložiska jsem dělal asi před 3 lety, teď najeto tak 20 - 30 tis, a zdá se mi, že jedno lehce při zatáčení píská. no nevím jestli je už vadné, ale návody píšou, že i vazalína by se měla doplnit.... mám se na to vrhnout nebo to dodělat a pak nové ložiska? pokud už bych dělal nová ložiska chtěl bych do prostoru mezi ložiska navrtak mazničky, někde jsem to už viděl, máte to někdo? poradíte? díky