Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
130 tisíc. Ovšem nikdo neví, jak. O minulosti toho vozu nikdo nic neví. Servisní historie je zcela neznámá, samozřejmě chybí servisní knížka i jakýkoli přehled o údržbě. Víme jen to, že do značkového servisu to jelo pouze jednou - na první servis po roce provozu. Způsob užívání lze jen odhadovat, a to velmi nejistě.
Najet 130 tisíc km za 4,5 roku je na malý benzinový motor poměrně dost. Čili vůz byl relativně hodně jetý, ač na to rozhodně nevypadá. Někdy to může být výhoda. Já se ovšem obávám, že bývalý majitel v tom nechával olej celých 30.000 km, jak dovoluje výrobce, protože tolik ročně skoro musel ujet. A to (nejen) tyhle motory zabíjí. Proto jsem odpůrcem LongLife intervalů pro oleje, a to odjakživa.
Úplně nejhorší varianta by mohla nastat v okamžiku, kdy by bývalý majitel jezdil 30.000 km na olej, ovšem na takový olej, který k tomu není určen. Tedy na olej jiné specifikace, než určuje výrobce motoru. A to se klidně mohlo stát - vzhledem k tomu, že auto značkový servis prakticky neznalo.
Vzhledem k tomu, že na to tyhle motory netrpí, předpokládám, že tomu muselo něco "pomoct". Nejpravděpodobněji právě servis vozu, myslím si.
Naštěstí sada ojničních šál stojí 740 Kč, což nikoho nepoloží, výměna je otázkou cca 4 hodin ležení pod vozem. No a protože já se tím vlastně náramně bavím, nemám s tím absolutně žádný problém.
No jo, ale to mě bude muset ten KOPR opustit.....................
Celý svět mě loni strašil, že se mi švihnou ojniční šály na dCi v Méganu. Tak dlouho do mě všichni vandrovali, až jsem je z preventivních důvodů udělal. Zbytečně..... A teď mi to lehne v motoru, který na to vůbec netrpí. Jak u blbejch, tohleto.
Najet 130 tisíc km za 4,5 roku je na malý benzinový motor poměrně dost. Čili vůz byl relativně hodně jetý, ač na to rozhodně nevypadá. Někdy to může být výhoda. Já se ovšem obávám, že bývalý majitel v tom nechával olej celých 30.000 km, jak dovoluje výrobce, protože tolik ročně skoro musel ujet. A to (nejen) tyhle motory zabíjí. Proto jsem odpůrcem LongLife intervalů pro oleje, a to odjakživa.
Úplně nejhorší varianta by mohla nastat v okamžiku, kdy by bývalý majitel jezdil 30.000 km na olej, ovšem na takový olej, který k tomu není určen. Tedy na olej jiné specifikace, než určuje výrobce motoru. A to se klidně mohlo stát - vzhledem k tomu, že auto značkový servis prakticky neznalo.
Vzhledem k tomu, že na to tyhle motory netrpí, předpokládám, že tomu muselo něco "pomoct". Nejpravděpodobněji právě servis vozu, myslím si.
Naštěstí sada ojničních šál stojí 740 Kč, což nikoho nepoloží, výměna je otázkou cca 4 hodin ležení pod vozem. No a protože já se tím vlastně náramně bavím, nemám s tím absolutně žádný problém.
No jo, ale to mě bude muset ten KOPR opustit.....................
Celý svět mě loni strašil, že se mi švihnou ojniční šály na dCi v Méganu. Tak dlouho do mě všichni vandrovali, až jsem je z preventivních důvodů udělal. Zbytečně..... A teď mi to lehne v motoru, který na to vůbec netrpí. Jak u blbejch, tohleto.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10574
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Tady se neřeší otázka oleje, to jen tak pro pořádek.
Myslím si, že by se zúčastnění (tedy vč. mě) měli zmírnit, začínáme být dost mimo tému. L.
Edit:za chvíli posledních pár příspěvků přesunu. L.
Edit 2:Plevel oddělen od zrna, zde dále prosím jen k témě. L.
Myslím si, že by se zúčastnění (tedy vč. mě) měli zmírnit, začínáme být dost mimo tému. L.
Edit:za chvíli posledních pár příspěvků přesunu. L.
Edit 2:Plevel oddělen od zrna, zde dále prosím jen k témě. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
Ojniční uložení jsem v neděli vyměnil a motor přestal klepat. Tak snad to opravdu pomohlo.
Cena za díly 742 Kč + malinko tmelu na vanu, k tomu tři hodiny práce.
Cena za díly 742 Kč + malinko tmelu na vanu, k tomu tři hodiny práce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10574
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Jestli jsi nezaklepal na dřevo - tak jsem to právě udělal za Tebe . L.Marek píše:Ojniční uložení jsem v neděli vyměnil a motor přestal klepat. Tak snad to opravdu pomohlo.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
Zapomněl jsem, takže díky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Dobrá zpráva! Jak uložení vypadalo?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jdeme do nového
Paradoxně, nic "zvláštního" na něm nebylo. Pouhým okem bych řekl, že normálně opotřebené. Pouhým okem.......
Ačkoli když jsem loni dělal ojniční uložení na Meganu, bylo v lepším stavu.
Ačkoli když jsem loni dělal ojniční uložení na Meganu, bylo v lepším stavu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Na Grand Scénicu vyměněny přední tlumiče. Dal jsem MEYLE v plynokapalině.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Při přezouvání Grand Scénica na zimní (minulý víkend) jsem zjistil, že obě zadní pružiny jsou o půl závitu prasklé. Ale přesně o půl závitu, jako kdyby se snad domluvily.
Takže dneska proběhla výměna. Nic dramatického, necelá hodinka a bylo hotovo. Cena 1350 Kč za obě (Kayaba).
Takže dneska proběhla výměna. Nic dramatického, necelá hodinka a bylo hotovo. Cena 1350 Kč za obě (Kayaba).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Nepraskají ty pružiny náhodou typicky v tom místě, kam kdosi kdysi přiložil stahovák za účelem třeba výměny tlumičů.....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Jdeme do nového
Tady jsou pružiny mimo tlumiče. Myslím si, že dole v těch miskách jednoduše uhnijou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Aha.
Já jenom, že jsem si již u více aut všimnul, že v určitém místě, typicky tam, kde se dává stahovák, bývá poškozena antikorozní ochrana pružiny. Pak stačí málo, a pružina v tom místě praskne. Ale já těch aut tolik neviděl, proto mě zajímal Tvůj názor.
Já jenom, že jsem si již u více aut všimnul, že v určitém místě, typicky tam, kde se dává stahovák, bývá poškozena antikorozní ochrana pružiny. Pak stačí málo, a pružina v tom místě praskne. Ale já těch aut tolik neviděl, proto mě zajímal Tvůj názor.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Jdeme do nového
Tady obvykle uletí spodní (půl-)závit. Tedy ten, co sedí v nápravě. Zřejmě, aby se zastavilo stoupání šroubovice posledního závitu, tento ohřejí a ohnou. A v místě toho ohřátí to pak praskne. Myslím si..... Totiž zatím vždycky, když jsem měnil pružiny na jakémkoli vozu, to bylo přesně tak.
Bylo zajímavé, že na obou pružinách uletěl kousek na milimetr stejně dlouhý. V podstatě byly ty pružiny zkrácené o naprosto stejný kus. Teoreticky by se s tím klidně dalo jezdit, jen s rizikem, že plně naložený vůz bude sedět na dorazech, tedy že náprava bude měkčí. Jenže vzhledem k tomu, že se jedná o sedmimístné MPV, jsem toto nechtěl riskovat.
Bylo zajímavé, že na obou pružinách uletěl kousek na milimetr stejně dlouhý. V podstatě byly ty pružiny zkrácené o naprosto stejný kus. Teoreticky by se s tím klidně dalo jezdit, jen s rizikem, že plně naložený vůz bude sedět na dorazech, tedy že náprava bude měkčí. Jenže vzhledem k tomu, že se jedná o sedmimístné MPV, jsem toto nechtěl riskovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Na mojí Corse rupla zadní pružina tak ve 3/4 závitu a ani to nebylo za jízdy (stál jsem na benzínce, ozvala se kovová rána a bylo). Stahovák ani nic podobného to nevidělo. Spíš to bude tak jak píše Marek. Nicméně už jsem měnil i pružiny, co byly ruplý v půlce a třeba i na dvakrát
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Na Sharane mi praskla predna tak isto, auto zaparkovane pred chatou, rana, ze sa spustil alarm, myslel som, ze padol na strechu sneh, ale pri odchode, ked som tocil volantom bolo vsetko jasne. Na Dacii mi v davnoveku praskli tiez obidve zadne pruziny presne rovnako, ale tam bola na poslednom zavite natiahnuta PVC hadica a v mieste kde koncila sa drzala voda a priemer dratu bol odhrdzaveny z nejakych 12mm na cca 8mm.
Roman