Imobilizér a řídící jednotka
Moderátor: Moderátoři
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Keby si vymenil aj imobilizér aj RJ, tak to funguje, ovsem ak si mal len pouzitu bez im o, tak by si musel minimálne prepajkovat chip imobilizera zo starej, tento uz je naprogramovany na iný imo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Zdravím panstvo. Dnes sa mi podarilo zrušiť svoj imobilizér, tak sa chcem podeliť s postupom. Po prehľadávaní ruských fór sa mi podarilo zistiť, že stačí vymazať alebo prepájkovať novú pamäť do RJ. V mojej (MP 7.0) to je 24C02, v novšej je 24C04 a čo je super bežne stojí pár centov. Výmenu ale neodporúčam robiť trafopájkou, pretože môže poškodiť niektoré z čipov, po ďalšie s takými mini nožičkami ako na pamäti si to ani neviem predstaviť. RJ samozrejme treba vybrať s auta, otvoriť a vymeniť čip vyznačený na fotke, tak aby orientácia sedela aj na novom, neskúseným odporúčam zveriť kamarátovi, čo sa hraje s elektronikou. Neviem ako to je s odpájaním škatuľky immo, ja som ju nechal, nech mi svetlá ostanú svietiť chvíľku po zatvorení dverí...
http://pato74.rajce.idnes.cz/RJ_MP7.0_v ... 5233_u.jpg (pardon za kvalitu, zistil som to až pri písaní príspevku a nechce sa mi znova vyberať RJ z auta)
http://pato74.rajce.idnes.cz/RJ_MP7.0_v ... 5233_u.jpg (pardon za kvalitu, zistil som to až pri písaní príspevku a nechce sa mi znova vyberať RJ z auta)
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Ja som to robil tiež, mal som RJ iba s jednym kľúčom a nemal som červený. Akurát som vtedy netušil, či netreba fungl nový čip programovať, tak som použil čip z vytopenej RJ, ku ktorej som mal všetky kľúče. Funguje to aj tak
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Diky za fotku a popsani soucastky. Mel bych asi blby dotaz. Slysel jsem, ze Niva ma ridici jednotku a i jednotku imobilizeru. 1) Asi to neni vse zakomponovane v ridici jednotce...?pato74 píše:Zdravím panstvo. Dnes sa mi podarilo zrušiť svoj imobilizér, tak sa chcem podeliť s postupom. Po prehľadávaní ruských fór sa mi podarilo zistiť, že stačí vymazať alebo prepájkovať novú pamäť do RJ. V mojej (MP 7.0) to je 24C02, v novšej je 24C04 a čo je super bežne stojí pár centov.
2) Pokud ne, tak kde najdu jednotku imobilizeru?
3) Opravdu se prepajenim IO obejde imobilizer?
Re: Imobilizér a řídící jednotka
1. IO je v RJ, "imobilizer" je extra
2. RJ imobilizera je za poistkami
3. Napajkovanim cisteho IO "obides" imobilizer, pretoze kym ho nenaprogramujes(nesparujes s klucami) tak funguje akoby tam nebol
2. RJ imobilizera je za poistkami
3. Napajkovanim cisteho IO "obides" imobilizer, pretoze kym ho nenaprogramujes(nesparujes s klucami) tak funguje akoby tam nebol
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Dekuji! Nezklamal jsi a jako vzy super a presna odpoved! DikyMajo píše:1. IO je v RJ, "imobilizer" je extra
2. RJ imobilizera je za poistkami
3. Napajkovanim cisteho IO "obides" imobilizer, pretoze kym ho nenaprogramujes(nesparujes s klucami) tak funguje akoby tam nebol
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Zdravím - opět... Mam doma Nivu a nejde natocit... Muj dotaz zni, jestli je moznost nekde neco zmerit na RJ, abych si overil, ze je mrtva? Nesviti check engine. Mel jsem podezdreni na mrtvy imobilizer, ale to by se aspon rozsvitila kontrolka check engine, ne? Je to 1.7 MPi 60kw, RJ typ 1020.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Poistky pri RJ sú v poriadku?
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Tak pojistky jsou dobre. Nakonec jsem nasel chybejici zarovku... Ale...mirozv píše:Poistky pri RJ sú v poriadku?
Stejne nejde nastartovat. Dnes jsem dostal do ruky druhou RJ. U te druhe jsem se nezabyval nastaveni imobilizeru a ani prepajenim cipu. Prikladam dve videa, na jednom je RJ puvodni a na druhem je RJ zapujcena. Zarazi me ruznorodost blikani "check engine". U te me puvidni pri startovani zhasne, u te zapujcene sviti stale.
https://youtu.be/Y3RHJvOFJek
https://youtu.be/oRzd5undyio
Upraveno: jeste podotykam, ze k nive mam jen jeden privesek a to cerny... Takze uz mam doma pripravene IO a jen resim, kterou jednotku zkusit predelat.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Mne to príde, že na tom druhom videu to nenačítalo čip. Nebolo to v režine čítania kľúča. Vtedy červená led rýchlo bliká a po načítaní má zhasnúť. Tebe tá led blikala pomaly. Na tom prvom videu zasa pri štartovaní stále svietila. Inak pri zapnutom zapaľovaní a nenaštartovanim motore by mala kontrolka CHE svietiť stále
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Tak jsem vzal tu druhou jednotku, ta co v aute nebyla, preletoval jsem cip IMO a pri startovani po otoceni motoru na starteru stejne zhasne kontrolka check engine a to i pres to, ze motor nenastartuje. Pred preletovanim to svitilo celou dobu. Nenastartoval jsem.
Kdyz je zablokovane IMO, tak co blokuje? Jiskru, palivo...? Svicka byla mokra...
Kdyz je zablokovane IMO, tak co blokuje? Jiskru, palivo...? Svicka byla mokra...
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Jeste doplnim... Pri startovani jsem slysel pod palubkou cvakani rele, nevim jakeho... Sahal jsem ma IMO, ale to nebylo (ani nevim, zda v IMO je rele). A kontrolka checke engine zhasinala a rozsvecela se zvukem toho rele. Tak si rikam, ze to mohlo sepnout treba zapalovaci modul, ale jelikoz kleslo napeti (nemeril jsem) tak rele mohlo odpojit jednotku...?
Pro me je nyni dulezite zjistit co IMO blokuje pri neopravnenem startu a pak budu hledat moznou zavadu v podobe poklesu napeti. Nic jineho me nenapada...
Pro me je nyni dulezite zjistit co IMO blokuje pri neopravnenem startu a pak budu hledat moznou zavadu v podobe poklesu napeti. Nic jineho me nenapada...
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Jeste doplnim jednu vec, vymontoval jsem jednu zapalovaci svicku a byla mokra.
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Abych zde napsal info k řídící jednotce, tak já jsem v jednotce přeletoval čip a jde to nastartovat (nemožnost nastartovat byla v palivovém čerpadle). Jinak pro diagnostiku je potřeba zapojit imobilizer, nebo jsem někde četl že se drátkem propojí nějaké piny, ale to už neporadím. Při startování mi zhasíná check engine a nevadí to.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon úno 04, 2019 11:40
Re: Imobilizér a řídící jednotka
Dobrý den, mohu poprosit o kontakt na toho pána z Jihlavy, jsem ze Znojma a měl bych to kousek.
Děkuji Petr Kuldán.
Děkuji Petr Kuldán.