![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No, každopádně, po dlouhém bádání, špekulování, opruzování atd jsme nakonec koupili TU červenou Vestu Lux, co byla v testu auto.cz (http://www.auto.cz/test-lada-vesta-umi- ... uto-108735), Světu motorů a na Náplavce v Praze (mimochodem, na náplavce se o ni Remoraidi v čele s AdamemT naprosto vzorně starali).
Nakonec se akce neobešla bez jistých komplikací, které se ale nakonec podařilo - snad k všeobecné spokojenosti - vyřešit. Naše desítka svoje vlákno nemá, takže s ohledem na to, že je to celkem druhá Vesta v ČR a první ve výbavě Lux (a první červená) a co jsem pochopil tak ještě nějakou dobu bude unikátem, tak to tady máte.
Možná se ještě vrátím k původnímu výběrovému řízení, což by mohlo podobně se rozhodujícím pomoci. Máme od roku 2005 2111ku s 16V motorem (stále k mání !! - viz patička) a tak jsme chtěli nové auto, do 400 000, z kterého je vidět ven, které má srovnatelný nebo lepší motor (kW/kg a N/m/kg) a stejný nebo lepší kufr (450 l+) a do kterého se s 187cm vejdu dozadu. Nakonec jsme připustili různé kompromisy, takže do finále postoupili:
Fiat Tipo Kombi - vyřazeno, emocionálně laděnému pohlaví se prostě nelíbila. Navíc strašně vysoko hrana otevřeného kufru (menší dáma musela k povyražení osazenstva salónu poskočit, aby byla schopna kufr zavřít).
Fiat 500L - původně vůbec nebyl v úvaze, na místě prolezen a konstatováno, že je to nejošklivější auto, co jsme viděli
Mitsubishi ASX s 1400 motorem - kompromisní kufr, navíc do něj nepočítají rezervu, relativně blbě je z něj vidět ven, každoroční (povinné) prohlídky za cca 8000 Kč.
Renault Mégane grandtour - špatný výhled z místa řidiče pro drobnější postavu, nízká světlá výška. Ostatní Renaulty buď malý kufr nebo velká cena
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dacia Lodgy Stepway - bombastický kufr, místa na tancování, ale jinak vevnitř pocit "chudinského auta", dodání za půl roku nejdřív.
Hyundai - i30ka nic moc (sorry JmJ), ale velmi překvapila ix20ka - spousta místa, slušný kufr, slušný motor (ale s tou 1.6kou nebyli schopni nabídnout předváděcí jízdu), celkem hezká cena. Ale, o něco tvrdší naladění podvozku, zkušenosti s vysokou spotřebou (velká čelní plocha). Ale výhoda v hojnosti servisů. Opravdu horký kandidát.
Sedany jsme neřešili, protože cílem byl původně kombík (takže bez prohlédnutí vyřazena 301/C-Elysée a Toyota Corolla, které by splnily cenu i kufr).
Kalina Cross (díky Stano112, AdamT a 3enit !) - vevnitř celkem dost místa (subjektivně opravdu srovnatelné s desítkou), kufr při zaplnění do stropu s desítkou srovnatelný, ale jaksi se musí plnit svisle a ne horizontálně, což je poněkud méně praktické. Motor stejný s Priorou (výhoda), dílenské zpracování takové "tradiční", subjektivně srovnatelné s Priorou. Výhodou vysoká světlá výška a malá hmotnost, tudíž možnost létat po nezpevněné silnici rychlostí blesku. Designově nic výstředního, ale úplně neurazí - v podstatě zastaralejší design (který ale zase na druhou stranu přináší krásné výhledy z oken). Prostě klasická Lada se všemi plusy i mínusy. Kandidát č. 2.
Lada Vesta - domluvili jsme se s AdamemT, že se Vesta do Prahy nechystá a vyrazili do Vyškova, prohlédli, svezli se a zamilovali. Odpustili jsme Vestě relativně ne až tak silný motor (absolutně samozřejmě silnější než Kaliní, ale zase auto je podstatně těžší) a horší přístup do kufru (je mi jasné, že si budu jednou nadávat ...) . Nevýhodou v Praze je větší délka, která je ale vevnitř fakt vidět. Zatímco v Kalče je místa dost, ve Vestě OPRAVDU DOST. Luxka přináší relativně málo vychytávek za hodně peněz, ale třeba z desítky je člověk zhýčkaný okny v elektrice atd.
Takže jsme bádali a bádali a do toho přišla informace, že AdamaT oslovili, že by Vesta mohla být na náplavce. Tak jsem se ještě za Adamem a Vestou stavil na náplavce, hodinu pokecali, porovnali s Renaultem Talisman
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Už na začátku jsem přiznal, jak to dopadlo. Ještě když byl Adam na Náplavce, tak jsme se domluvili a na slavné výročí 11.9.2017 (v den, kdy spustili linku pro Vestu SW/cross) jsme za hustého deště Vestu na brněnských převozkách přesunuli do Práglu. Naštěstí jsme ji mohli dát do garáže, protože pochopitelně máme jinak báječné modré zóny, ale parkovací kartu bez RZ jaksi nevydají. Informace pro Pražáky, co provedou stejné bláznoství jako my - jsou tři místa, kde se dají přihlásit nové Lady z Vyškova - Praha 9, Praha 6 Radimova, Praha 10 Bohdalec - je to tamtéž, co se přihlašují veteráni, nesmíte se nechat zmást šipkami s velkými nápisy "registrace vozidel", je to dříve, vpravo od budovy STKáčka. Odevzdají se papíry, zaplatí 800 Kč a za necelý týden si můžete přijít pro značky (převozka platí 10 dní, takže pohoda). Dopoledne bez fronty, jenom bojovka to najít, chlapík v pohodě "jo to je nový ... Lada Vesta ? Jak to vypadá ?".
Jak jsem psal jinde, ještě jsem kvůli pojištění skel navštívil Koněvku a nenápadně zjistil, že vyhřívané sklo s dešťovým senzorem stojí cca 9500 Kč. Kupodivu se docela tvářili, že mi ND na Vestu budou rádi prodávat, takže fajn. Ještě radostnou novinu neví pan N.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co se týče úprav, do Vyškova jsem jel s CF kartou 32 GB s aktualizacemi map, dal jsem vymazat mapy Ruska a nahrál Evropu. Příjemné překvapení bylo, že nevadilo zařazení zpátečky a přepnutí na kameru zadního vida - aktualizace pokračovala i po té, nespadla a rádio hrálo furt (a dala se ovládat hlasitost) - to jsem ani nečekal. No a na úrovni Veverské Bitýšky byly mapy z aktualizované a na navigaci se objevily všechny vísky v okolí dálnice. Super.
Vyškov-Praha jsme jeli na jeden zátah, za hustého deště, ale i tak fajn. Nějak jsem si palubní poč. odečetl a zapsal, ale chtělo by to tu prašivku na automatické ukládání (kde to roste ?). Včera večer jsem dočetl "chytrou knížku", některé magické operace budu asi muset stejně dělat s ní.
Takže tímto dlouhým postem se na vědomí dává, že je v české části Ladaklubu první Vesta.
Soutěžní otázka: kdo je autorem a jak se jmenuje obraz, co mám v avataru ?