NIVA MPI - Hydrostavy
Moderátor: Moderátoři
Re: Lada Niva 1.7i zasekuje sa hydraulika -vahadla
Ak to ostalo zaseknute,tak ti pravdepodobne narazili ventily do piestov, preto to ide na 3 valce a prdi a nema kompresiu..takze hlavu opat dole, vymenit ventily, hydrauliku zahodit a nainstalovat klasicke nastavovacie sroby.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Lada Niva 1.7i zasekuje sa hydraulika -vahadla
zaseknuta hydraulika? skor myslim, zle nastaveny rozvod pri vymene tesnenia, nasledne ohnutie ventilov a ked sa s tym pohybe tak to nejak pruzina pretlaci. Rozhodne hlava dolu, kontrola tesnosti ventilov ak to nebude zjavne na prvy pohlad a predpokladam sacie aspon na dvoch valcoch budu KO. Dalsiemu zhodeniu hlavy sa nevyhnes.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
hydraulické zdvihátka
Pravdepodobne ma čaká výmena zdvihatiek na nive 1.7 mpi 2003. Keďže nemám chuť kupovať všetky nové potrebujem zistit ktoré sú vadné.
Motor má zastudena dve fázi klepania prvá pár sekundová, a druhá až do zohriatia na prevádzkovu teplotu, potom ok a dokonca aj ťahá.
Dá sa dostať po zhodení ventildekla hneď ku zdvihátkam tak že na ne možem zatlačiť a tým zistiť ich funkčnosť ? teda ak sa funkčnosť dá zistiť ?
Potom ich samotná výmena, jednoducho vyskrutkovať a naskrutkovať nové alebo ich treba aj nejak zapolohovať ?
Motor má zastudena dve fázi klepania prvá pár sekundová, a druhá až do zohriatia na prevádzkovu teplotu, potom ok a dokonca aj ťahá.
Dá sa dostať po zhodení ventildekla hneď ku zdvihátkam tak že na ne možem zatlačiť a tým zistiť ich funkčnosť ? teda ak sa funkčnosť dá zistiť ?
Potom ich samotná výmena, jednoducho vyskrutkovať a naskrutkovať nové alebo ich treba aj nejak zapolohovať ?
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: hydraulické zdvihátka
Zdravím, nedávno tu někdo radil jakým momentem je uháhnout, já jsem je měnil a utáhl s citem rukou...
Vyměnil jsem všechny i když se jejich funkčnost lišila, některé se vůbec nevracely, některé ano, ale pak když jsem si máčkl na nový( sice použitý) tak jsem pochopil rozdíl... Myslím že je lepší dát všechny... Chápu to podobně jako třeba brzdy, vždy dochází k opotřebení... Chápu že nejsou nejlevnější, ale jejich životnost je omezená... Já sehnal použité solidní asi za 800kč všechny. Ale někdo tomu tady bude zozumět víc, já jen že jsem to taky řešil. Jelo mi to na 3 válce, měl jsem prasklé i ty svody na olej... Zvukově se to moc neprojevovalo, auto jelo stále hůř a hůř, výkon klesal a je možný že v motoru není stále vše ok, předchozí majitel tam lil moc oleje, tím se to zničilo...
Přeji úspěch...
Vyměnil jsem všechny i když se jejich funkčnost lišila, některé se vůbec nevracely, některé ano, ale pak když jsem si máčkl na nový( sice použitý) tak jsem pochopil rozdíl... Myslím že je lepší dát všechny... Chápu to podobně jako třeba brzdy, vždy dochází k opotřebení... Chápu že nejsou nejlevnější, ale jejich životnost je omezená... Já sehnal použité solidní asi za 800kč všechny. Ale někdo tomu tady bude zozumět víc, já jen že jsem to taky řešil. Jelo mi to na 3 válce, měl jsem prasklé i ty svody na olej... Zvukově se to moc neprojevovalo, auto jelo stále hůř a hůř, výkon klesal a je možný že v motoru není stále vše ok, předchozí majitel tam lil moc oleje, tím se to zničilo...
Přeji úspěch...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: 1.7i problémy s motorem
Prosím, kolik stál materiál na výměnu? Je někde popsaná přestavba? DěkujiMajo píše:a ten hydrostel byva problem... ja som to vyhodil. stejne tak napinanie retaze olejom.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
No mne sa to oplatilo, pretože mám tých starých doma za furik. Zháňať to v obchode by som fakt nechcel.
Inak riešením pri klepajucich hydrosteloch, niekedy krátkodobom, inokedy na viac desiatok tisíc km, je aj ich postláčanie a vymytie v riedkom oleji(napr hydraulickom). A sú veľmi citlivé na pokles tlaku oleja(napr. z dôvodu poklesu hladiny)
Inak riešením pri klepajucich hydrosteloch, niekedy krátkodobom, inokedy na viac desiatok tisíc km, je aj ich postláčanie a vymytie v riedkom oleji(napr hydraulickom). A sú veľmi citlivé na pokles tlaku oleja(napr. z dôvodu poklesu hladiny)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Len bacha na to, aky je to rok. Novsie Nivy maju tie malinke hydrostely, teda klasicke nastavovacie sroby tam nepasuju.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Novejsi je cca od jakeho roku? Vetsi posledni zmenu registruji 2000/2001 kdy se slo z SPi na MPi...Cory píše:Len bacha na to, aky je to rok. Novsie Nivy maju tie malinke hydrostely, teda klasicke nastavovacie sroby tam nepasuju.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
A z jakeho auta/motoru se to da vykuchat, aby to pasovalo? DekujiMajo píše:No mne sa to oplatilo, pretože mám tých starých doma za furik. Zháňať to v obchode by som fakt nechcel.
Inak riešením pri klepajucich hydrosteloch, niekedy krátkodobom, inokedy na viac desiatok tisíc km, je aj ich postláčanie a vymytie v riedkom oleji(napr hydraulickom). A sú veľmi citlivé na pokles tlaku oleja(napr. z dôvodu poklesu hladiny)
Edit- do motoru 1.7 MPi r.v. 2001
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
2001ka bude mat tie stare velke, takze z normalneho klasickeho zigulaka, resp Nivy SPi, ale pozor! Treba vymenit aj vačku, pretoze je ina. Vačka musi byt z Nivy 1,7 SPi, z karburatorovych modelov sice pasuje, ale ma inu charakteristiku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Děkuji, to jsem potreboval vedet.Cory píše:2001ka bude mat tie stare velke, takze z normalneho klasickeho zigulaka, resp Nivy SPi, ale pozor! Treba vymenit aj vačku, pretoze je ina. Vačka musi byt z Nivy 1,7 SPi, z karburatorovych modelov sice pasuje, ale ma inu charakteristiku.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Ahoj, chystam se na vymenu hydrostelu za komponenty z SPi, takze klasicka zdvihatka, ale... Cetl jsem, ze pokud se u 1.7 MPi vyhodi hydrostely a da se tam zbytek z SPi, tak detonacni cidlo to vyhodnoti blbe a pak se (ted nevim presne) zkrati doba vstriku, nebo neco podobneho. Kdo to mate uz prehozene, tak Vam to dela dobrotu?
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Ak budes mat nastavene ventily tak ako mas mat, nic sa nestane. A ak to bude klepat, tak sa bude znizovat predstih. Ale to by uz muselo byt poriadne klepanie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Souvisí s https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=79&t=24622
Jak už výše popsal Veliz, ten rachot někdy nejde přeslechnout
Dělá to jen za studena a pouze když se motor zatíží (rozjezd, jízda s plynem) a mizí to se zahřátím motoru (2-3km). Nevím odkud to přesně jde, protože za jízdy neurčím víc než "z motoru". Najeto je 62 200km. Je tam LPG, tak úsady žádné. Výměny oleje časově trochu protahuji, teď je tam Mobil 10W-40, je na něm asi 7tkm a více než dva roky. Mám od podzimu nachystaný Shell Helix 5, 15W-40, ze zvědavosti, jestli to bude mít nějakou změnu. 5W-40 mi na 50 let starou konstrukci motoru přijde málo. Olejový filtr zatím byl vždycky z CSAutoLADA (Frad). Dotaz zní.
Když to dělá jen tu chvíli za studena, mám vůbec řešit napínák a pak eventuelně hydroštely???
Jak už výše popsal Veliz, ten rachot někdy nejde přeslechnout
Dělá to jen za studena a pouze když se motor zatíží (rozjezd, jízda s plynem) a mizí to se zahřátím motoru (2-3km). Nevím odkud to přesně jde, protože za jízdy neurčím víc než "z motoru". Najeto je 62 200km. Je tam LPG, tak úsady žádné. Výměny oleje časově trochu protahuji, teď je tam Mobil 10W-40, je na něm asi 7tkm a více než dva roky. Mám od podzimu nachystaný Shell Helix 5, 15W-40, ze zvědavosti, jestli to bude mít nějakou změnu. 5W-40 mi na 50 let starou konstrukci motoru přijde málo. Olejový filtr zatím byl vždycky z CSAutoLADA (Frad). Dotaz zní.
Když to dělá jen tu chvíli za studena, mám vůbec řešit napínák a pak eventuelně hydroštely???
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: NIVA MPI - Hydrostavy
Daj tam no4malny filter man alebo bosch, alebo preved dychovu skusku na filtri.