Zippova Kalina SW Luxe
Moderátor: Moderátoři
Re: Zippova Kalina SW Luxe
ach jo taky mohli udělat tu řj míň hysterickou
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
...no je to fešanda, to je bez debaty. Dúfam, že Vám to obom vydrží - Tebe vytrvalosť v pucovaní a jej kvalita povrchovej úpravy
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Fešanda to je a proč by nevydržela Já Prioru také extra neleštím, a je pořád vzhedově (i jinak) OK
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Vidim, ze sme s mojou polovickou vybrali dobru farbu - auto je dost zaprasene a spodna polka dveri je od dazdoveho sajrajtu.
Takze, lesteniu zdar
Takze, lesteniu zdar
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Dnes som mal trochu casu a tak som sa napriek umornej horucave vrtal v aute. Podarilo sa mi riesit a vyriesit niekolko veci:
1., umiestnil som do kufra hasiaci pristroj. Vybral som si lavy priestor za blatnikom. Zvazoval som aj Stanovu alternativu s vyuzitim priestorov za otvormi so suchym zipsom, ale ked som tam strcil ruku, tak som zistil, ze su poriadne vystriekane a zakonzervovane a nechcel som narusovat konzervaciu, ani spinit vkladane veci.
Vymeral som si podla drziaka hasaku dve dierky, ktore som cez tapacir predieroval srobovakom a drziak som prichytil stahovacou paskou.
Na fotke vidno aj lekarnicku, ktoru som mal v baliku povinnej vybavy a suchym zipsom som ju pricapol k vstavanemu osvetleniu, ktore aj tak funguje v dost nepouzitelnom rezime a jej funkciu som nahradil inym osvetlenim, z predchadzajuceho prispevku. 2., Pri spoznavani zakuti auticka som objavil kufri, pod jeho spodnou nakladacou hranou priestor, do ktoreho sa mi uplne v pohode zmestil trojuholnik a tazne lano. 3., nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou. Zdal sa mi dost smyklavy. V Tescu som zbadal takyto "kozeny" potah za cca 5e, tak som si povedal, ze to skusim. Zatial som s nim spokojny ja, aj moja polovicka. Uvidime kolko vydrzi. 4., Poslednu vec, ktoru som riesil, je zahada, ked napriklad pri vonkajsej teplote 20st. a stiahnuti ovladaca teploty na minimum mi z vyduchov ide vzduch zhruba o 4st, teplejsi. Aj po ochladeni prieduchov klimou, kedy ide z vyduchov aj 7st, po jej vypnuti sa teplota vrati na tu o 4st vyssiu, ako je vonku.
Preto som patral, ci klapka prepinania teply-studeny dosahuje koncove polohy, ci nie je nejaka chyba v serve alebo mechanizme. Aby som sa k nemu dostal, musel som vytiahnut dekel zo spodnej a lavej casti pod volantom. Je tam nacvaknuty na pruznych zasuvacich cudlikoch a ide vytiahnut celkom v pohode. Pre uplne odlozenie krytu som este musel odpojit konektor z tlacitka otvarania kufra. Naskytol sa mi zaroven pohlad na poistkovu skrinku. Jej sucastou je vpravo hore aj sikovna pomocka na vyberanie poistiek. Konecne som mal pristup k servu ovladajucemu vzduchovu klapku. Zistil som vsak, ze servo funguje bezchybne a hybe klapkou az do krajnych poloh.
Tu by som rad doplnil jednu skusenost, ktoru som uz davnejsie "nakupil" od kamosa a teraz sa mi potvrdila v praxi: pri vysokom vykone ventilatora (3-4 otacky) sa klapka z jednej z krajnych poloh dost tazko dala pohnut. Podobne na tom mozu byt a asi aj su klapky rozdelovania vzduchu do roznych smerov. Pri automatickom nastaveni klimy sa to asi az tak ovplyvnit neda a klapky sa presuvaju za plneho chodu ventilatora, ale pri manualnych rezimoch odporucam pred zmenou smerovania vzduchy, pripadne vyraznou zmenou ziadanej teploty znizit otacky na 1 a potom podla potreby zase pridat.
Na doplnenie uvediem, ze vo firemnej Astre aj v automate pri zmene smerovania vzduchu automaticky znizi fukanie, prestavi klapky a potom znovu prida na ventilatore.
5., podarilo sa mi spravit este zopar rozoberaco-zistovacich fotiek. Na prvej vidno pomerne velky priestor za displejom MMC, ktory zostal ako pozostatok ulozneho priestoru verzii Standard a Ice.
Jeho vyuzitie vidim na umiestnenie prijimaca GPS/GLONAS, WiFi modemu, pripadne 3G modemu. Odfotil som z priestoru spolujazdcovych noh ventilatorovu cast. Ako vidno, znacky Bosch. Vidno tam aj tiahlo klapky vnutornej cirkulacie vzduchu a zhruba v strede fotky je prevdepodobne konektor "odpornika", odporoveho clanku ktory sluzi na regulaciu otacok ventilatora a ktory sa znacne zahrieva a preto zvykne byt umiestneny tesne za ventilatorom.
Pristupnost ventilatora ma potesila, lebo ked mi zacal piskat a hucat ventilator na Fabii a uvazoval som nad jeho vymenou, tak sa mi nechcelo vyberat skoro celu palubovku a radsej som si daval hlasnejsie radio Pokracovanie z dovodu prekrocenia max. poctu priloh nasleduje v dalsom prispevku:
1., umiestnil som do kufra hasiaci pristroj. Vybral som si lavy priestor za blatnikom. Zvazoval som aj Stanovu alternativu s vyuzitim priestorov za otvormi so suchym zipsom, ale ked som tam strcil ruku, tak som zistil, ze su poriadne vystriekane a zakonzervovane a nechcel som narusovat konzervaciu, ani spinit vkladane veci.
Vymeral som si podla drziaka hasaku dve dierky, ktore som cez tapacir predieroval srobovakom a drziak som prichytil stahovacou paskou.
Na fotke vidno aj lekarnicku, ktoru som mal v baliku povinnej vybavy a suchym zipsom som ju pricapol k vstavanemu osvetleniu, ktore aj tak funguje v dost nepouzitelnom rezime a jej funkciu som nahradil inym osvetlenim, z predchadzajuceho prispevku. 2., Pri spoznavani zakuti auticka som objavil kufri, pod jeho spodnou nakladacou hranou priestor, do ktoreho sa mi uplne v pohode zmestil trojuholnik a tazne lano. 3., nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou. Zdal sa mi dost smyklavy. V Tescu som zbadal takyto "kozeny" potah za cca 5e, tak som si povedal, ze to skusim. Zatial som s nim spokojny ja, aj moja polovicka. Uvidime kolko vydrzi. 4., Poslednu vec, ktoru som riesil, je zahada, ked napriklad pri vonkajsej teplote 20st. a stiahnuti ovladaca teploty na minimum mi z vyduchov ide vzduch zhruba o 4st, teplejsi. Aj po ochladeni prieduchov klimou, kedy ide z vyduchov aj 7st, po jej vypnuti sa teplota vrati na tu o 4st vyssiu, ako je vonku.
Preto som patral, ci klapka prepinania teply-studeny dosahuje koncove polohy, ci nie je nejaka chyba v serve alebo mechanizme. Aby som sa k nemu dostal, musel som vytiahnut dekel zo spodnej a lavej casti pod volantom. Je tam nacvaknuty na pruznych zasuvacich cudlikoch a ide vytiahnut celkom v pohode. Pre uplne odlozenie krytu som este musel odpojit konektor z tlacitka otvarania kufra. Naskytol sa mi zaroven pohlad na poistkovu skrinku. Jej sucastou je vpravo hore aj sikovna pomocka na vyberanie poistiek. Konecne som mal pristup k servu ovladajucemu vzduchovu klapku. Zistil som vsak, ze servo funguje bezchybne a hybe klapkou az do krajnych poloh.
Tu by som rad doplnil jednu skusenost, ktoru som uz davnejsie "nakupil" od kamosa a teraz sa mi potvrdila v praxi: pri vysokom vykone ventilatora (3-4 otacky) sa klapka z jednej z krajnych poloh dost tazko dala pohnut. Podobne na tom mozu byt a asi aj su klapky rozdelovania vzduchu do roznych smerov. Pri automatickom nastaveni klimy sa to asi az tak ovplyvnit neda a klapky sa presuvaju za plneho chodu ventilatora, ale pri manualnych rezimoch odporucam pred zmenou smerovania vzduchy, pripadne vyraznou zmenou ziadanej teploty znizit otacky na 1 a potom podla potreby zase pridat.
Na doplnenie uvediem, ze vo firemnej Astre aj v automate pri zmene smerovania vzduchu automaticky znizi fukanie, prestavi klapky a potom znovu prida na ventilatore.
5., podarilo sa mi spravit este zopar rozoberaco-zistovacich fotiek. Na prvej vidno pomerne velky priestor za displejom MMC, ktory zostal ako pozostatok ulozneho priestoru verzii Standard a Ice.
Jeho vyuzitie vidim na umiestnenie prijimaca GPS/GLONAS, WiFi modemu, pripadne 3G modemu. Odfotil som z priestoru spolujazdcovych noh ventilatorovu cast. Ako vidno, znacky Bosch. Vidno tam aj tiahlo klapky vnutornej cirkulacie vzduchu a zhruba v strede fotky je prevdepodobne konektor "odpornika", odporoveho clanku ktory sluzi na regulaciu otacok ventilatora a ktory sa znacne zahrieva a preto zvykne byt umiestneny tesne za ventilatorom.
Pristupnost ventilatora ma potesila, lebo ked mi zacal piskat a hucat ventilator na Fabii a uvazoval som nad jeho vymenou, tak sa mi nechcelo vyberat skoro celu palubovku a radsej som si daval hlasnejsie radio Pokracovanie z dovodu prekrocenia max. poctu priloh nasleduje v dalsom prispevku:
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Mam este nafotenu zadnu stranu panelu klimatizacie a na druhej fotke detail malickeho odstrediveho ventilatora, ktory cez mriezku pod volicom otacok ventilatora nasava vzduch z kabiny na teplotne cidlo, podla ktoreho sa meria teplota v kabine.
Dobru noc priatelia.
Pri rozoberani stredneho panelu mozno niekomu pomozu fotky, kde vidno umiestnenie zacvakavacich cudlikov:
Na zaver este detail riesenia ovladania stredovych vyustiek:
Howg. Dakujem za pozornost a dufam, ze som to tu prilis nezahltil nejakymi zbytocnostami a niektore veci sa mozno niekomu aj zidu.Dobru noc priatelia.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Sice som si prispevky pred odoslanim kontroloval, ale asi neskora nocna hodina sposobila, ze na konci prveho sa mi omylom zopakovali dve rovnake fotky. Druha fotka ohladom ventilatora mala byt tato:
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
@zippo: ja osobne obdivujem všetkých, čo takto dokážu porozoberať niečo v aute a potom to späť poskladať. Na takéto niečo som ja dosť ľavý a ani by som nemal odvahu Klobúk dole aj pred stano112, čo všetko ten dokáže vylepšiť a prerobiť.
objednal som ho tu. dalo to trocha práce ale výsledný efekt je naozaj dobrý
Tak s týmto som nebol nejak spokojný ani ja na našej novej Dácii a zvollil som koženný poťah, ktorý je potrebné obšiť,nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou
objednal som ho tu. dalo to trocha práce ale výsledný efekt je naozaj dobrý
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Mozno sa aj ja casom dopracujem k takemuto skoro profesionalnemu rieseniu, zatial ale skusam tuto super EKO BIO kozu, co smrdi ako CHZJD (Chemicke zavody Juraja Dimitrova - Dimitrovka) a stala asi 5x menej. Tak uvidim ...KAMIL píše:... zvollil som koženný poťah, ktorý je potrebné obšiť, .... dalo to trocha práce ale výsledný efekt je naozaj dobrý
Co sa tyka rozoberania, uplne sam od seba by som sa do mnohych veci nepustal, keby som nemal inspiraciu od ludi z tohto fora. Rozoberam opatrne, velmi premyslene a s rozvahou. Zatial sa snazim robit iba nedestruktivne zasahy: nieco odsrobovat a nasrobovat, odpuknut a zapuknut. Preto som aj svetlo do kufra lepil obojstrannou paskou a hasiaci pristroj zavesil na pevne kobercove oblozenie kufra cez dve male dierky bez zasahu do kovovych casti karoserie.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Som zvedavy, kto ma prvy tromfne v tom, ze da dolu celu palubovku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Este 2-3 sroby a bude dolu aj palubovkaCory píše:Som zvedavy, kto ma prvy tromfne v tom, ze da dolu celu palubovku
A ty si ju preco skladal? Spadla ti za nu 500 eurovka?
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Skor som za nu nejake prachy natlacil vytlmoval som.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Ako som uz s niektorymi ludmi rozpraval na zraze na Bukovej, cestou tam som mal pocit, ze slabne ucinnost klimatizacie. Vo stvrtok som viezol syna do tabora. Cca 100km. Pocas cesty isla klima v pohode. Ked sme syna vysadili, spravili sme si este 30km zachadzku do Skalice. A vtedy to uz zacinalo blbnut:
ventilator som mal asi na 3 alebo 4 stupni, vzduch som smeroval na okno, ako vzdy ked chladim. Postupne zacal slabnut prud vzduchu z vyduchov a ventilator hlucnejsie fucal. Po prichode do Skalice som zastal na parkovisku, vypol klimu, nechal zapnuty ventilator a isiel som sa pozriet k motoru. Tam som zistil, ze ta hlinikova kocka, cez ktoru je napojeny vyparnik, bola namrazena asi pol centimetrom ladu. Az po chvili zacala z gumenej hadicky na odvod kondenzu z priestoru pod vyparnikom kvapkat voda. Vtedy ma napadlo, ze asi bol teda zamrznuty cely vyparnik. Preto tak zoslablo fukanie vzduchu.
Ako sa postupne lad na vyparniku rozmrazoval, z hadicky vytekali kvanta vody. V urcitych momentoch tiekla voda prudom. Trvalo to dost dlho a vytieklo odhadom asi liter vody. V priestore noh spolujazdca som hmatom skontroloval spodok komory vyparnika. Bol cely oroseny a zopar kvapiek uz bolo aj na gumenom koberci.
To uz ale pomaly voda dotekala a prud vzduchu z vyduchov sa vratil k plnej sile.
Po opatovnom zapnuti klimy zacala pekne chladit. Cestou domov som sa este hral s nastaveniami, ale vyparnik uz nenamrazol.
Este ma napadlo, ze pri tom namrzani uplne absentovalo take to klasicke cvakanie relatka zapinania a vypinania magnetickej spojky kompresora a suvisiace uberanie a pridavanie vykona motoru.
Stretli ste sa uz niekto s podobnym problemom, ci uz v Ladach, alebo inych autach, respektive vas napada, cim moze byt popisany problem namrzania sposobeny a ako ho odstranit, pripadne sa mu aspon vyhybat?
ventilator som mal asi na 3 alebo 4 stupni, vzduch som smeroval na okno, ako vzdy ked chladim. Postupne zacal slabnut prud vzduchu z vyduchov a ventilator hlucnejsie fucal. Po prichode do Skalice som zastal na parkovisku, vypol klimu, nechal zapnuty ventilator a isiel som sa pozriet k motoru. Tam som zistil, ze ta hlinikova kocka, cez ktoru je napojeny vyparnik, bola namrazena asi pol centimetrom ladu. Az po chvili zacala z gumenej hadicky na odvod kondenzu z priestoru pod vyparnikom kvapkat voda. Vtedy ma napadlo, ze asi bol teda zamrznuty cely vyparnik. Preto tak zoslablo fukanie vzduchu.
Ako sa postupne lad na vyparniku rozmrazoval, z hadicky vytekali kvanta vody. V urcitych momentoch tiekla voda prudom. Trvalo to dost dlho a vytieklo odhadom asi liter vody. V priestore noh spolujazdca som hmatom skontroloval spodok komory vyparnika. Bol cely oroseny a zopar kvapiek uz bolo aj na gumenom koberci.
To uz ale pomaly voda dotekala a prud vzduchu z vyduchov sa vratil k plnej sile.
Po opatovnom zapnuti klimy zacala pekne chladit. Cestou domov som sa este hral s nastaveniami, ale vyparnik uz nenamrazol.
Este ma napadlo, ze pri tom namrzani uplne absentovalo take to klasicke cvakanie relatka zapinania a vypinania magnetickej spojky kompresora a suvisiace uberanie a pridavanie vykona motoru.
Stretli ste sa uz niekto s podobnym problemom, ci uz v Ladach, alebo inych autach, respektive vas napada, cim moze byt popisany problem namrzania sposobeny a ako ho odstranit, pripadne sa mu aspon vyhybat?
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Zippova Kalina SW Luxe
Dosť pravdepodobne používa Lada komponenty od sesterského Renault/Dacia gangu, ktorý ma podobný problém pri niektorých svojich modeloch, kukol by som tu: http://www.daciaclub.cz/forum-tema/klim ... nuti-20186
Niekedy je to spôsobené nedostatkom náplne v klíme, softwarom alebo.. no popravde ja málokedy používam 3.jku na vetráku
Niekedy je to spôsobené nedostatkom náplne v klíme, softwarom alebo.. no popravde ja málokedy používam 3.jku na vetráku
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná