Problém s připojením na emise (diagnostika)

Moderátor: Moderátoři

Milan_cze
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 25, 2017 14:48
Bydliště: Tábor

Problém s připojením na emise (diagnostika)

Příspěvek od Milan_cze »

Dobrý den. Stojím před rozhodnutím koupit Ladu Nivu 1.7i r.v. 1999 jednobodové vstřikování. Ale někdo mě upozornil, že můžu narazit na emisích. Začal jsem pátrat a v Táboře mi ani na jedné emisní stanici (byl jsem na čtyřech) nebyli schopni říct, zda dokážou Ladu Nivu změřit. Problém je prý v připojení na diagnostiku. Přikládám foto zástrčky na diaknostiku ve vozidle, které chci koupit.

Otázka zní, jak Vám prochází Lada Niva na emisích? Prosím o reakce hlavně ty, co maj jednobod. Více bod od Bosche vím, ze se řešit dá.

Děkuji všem za reakce.

Obrázek konektoru je zde: http://i44.servimg.com/u/f44/11/84/05/38/sam_0010.jpg

Zkoušel si někdo vyrobit toto? http://www.techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm

Našel jsem toto vlákno, ale ve finále se tam nic nedořešilo...
Lada Niva 1.7 MPi r.v. 2002 s LPG
Lada Niva 1.7 SPi s LPG (rozebraná)
http://tiga.cz/niva.html
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Měl jsem ji a emisemi procházela bez problémů.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Příspěvek od Luděk Musil »

Milan_cze píše:... Ladu Nivu 1.7i r.v. 1999 jednobodové vstřikování. ...
u tohoto modelu ještě nebudou prudit se snahou připojit elektroniku motoru k diagnostice. Stejně by z toho neměli co vyčíst. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Milan_cze
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 25, 2017 14:48
Bydliště: Tábor

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Příspěvek od Milan_cze »

Děkuji za reakce a názory. Šlo mi především o to, jak Lada Niva projde v novém systému Emisí a STK. Problém je, že v Táboře mi nikdo neřekl, že by to šlo i bez napíchnití ŘJ. Když se zaváděla norma ohledně Emisí, tak jsem to sledoval a o jaké si toleranci pro auta do roku 2000 jsem slyšel, ale nevěděl jsem, jak to funguje v praxi.
Lada Niva 1.7 MPi r.v. 2002 s LPG
Lada Niva 1.7 SPi s LPG (rozebraná)
http://tiga.cz/niva.html
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Problém s připojením na emise (diagnostika)

Příspěvek od FOMA »

Před měsícem jsem byl s 2111 na emisích (samozdřejmě i STK) je to R.V 2001 a s napichováním na diagnostiku nikdo nic neříkal, jen je zajímalo jestli mají licenci na vícebodové vstřikování Lada a měli, takže problém nebyl :)
Ono to ani není o tom, že by to ta "mašinka" neuměla změřit jde spíš o to aby na ten či onen typ měla stanice ME zakoupenou licenci. S Nivami většinou problém nebývá, těch je dost, takže se to stanicím většinou vyplatí zakoupit.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Vašátor »

To už se tu psalo několikrát. Vozidla dovezené přes AMC plní emisní normu pro EU. A i kdyby tam zůstala ruská Euro 5, tak o nic nejde. Hodnoty CO a HC jsou pro statické měření emisí na emisní stanici u Euro 5 a Euro 6d temp naprosto stejné. Jiná je pouze metodika měření při homologaci vozidla do provozu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od tajga »

Vašátor píše:To už se tu psalo několikrát. Vozidla dovezené přes AMC plní emisní normu pro EU. A i kdyby tam zůstala ruská Euro 5, tak o nic nejde. Hodnoty CO a HC jsou pro statické měření emisí na emisní stanici u Euro 5 a Euro 6d temp naprosto stejné. Jiná je pouze metodika měření při homologaci vozidla do provozu.
ja som bol s nivou nedavno na emisnej a sranda koncila.... meraju to cez riadiacu jednotku, nie cez bateriu ako niekedy. ani im to nechcelo komunikovat, presiel som LTT (len tak tak) :D Akoze chlapi ja vam drzim palce ale hodina pravdy bude ked niekto kto tam nema znamych s tym pride na STK kde nebudu vediet o tom ze AMC ,,, normalne vam daju protokol nevyhovel. 3 mesiace sa s tym da jazdit akoze ....veziem to do servisu.... a potom odovzdat znacky. Asi preto som uz videl inzeraty v bazosi ....predam nivu za 2000E STK do roku 2021 EK nepresla.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4043
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Georgius »

jako správný český hacker bych si dovedl představit minimálně dvě cesty, jak ... ale nebudu dávat návod k trestnému činu ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Vašátor »

Co má řídící jednotka společného s měřením emisí? Řidici jednotka se připojuje kvůli vycteni chybovych kódu, tzv.readiness kódů. Zároveň se z ní odečítaji otáčky motoru. Pokud se tedy nelze přes OBD kabel připojit k RJ, ano je to problém. Ale není to problém spojený s emisní normou. Aktuální složení výfukových plynů se měří standardně, na stojícím vozidle, se sondou ve výfuku. A to je pro Euro 5 a 6 naprosto stejné. Takže i kdyby náhodou se do EU dostalo vozidlo na Ruské E5, bez úprav prolezlo homologacemi, na standardním měření emisí nemá šanci nikdo na nic přijít.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2337
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Liftback »

Majú vôbec právo - povolenie sa Vám len tak niekde napájať? Všetko myslím záleží od technika aký má prístup k ľuďom. Totiž dá sa podať aj podnet-sťažnosť na konkrétnu osobu - technika vyššie. Pár takých sťažností od známich a je na úrade práce.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Tommel »

Tak ještě jednou a na posled, asi težko naše firmá může mít kamarády na zahraničních emisních stanicích, takže opravdu si nemůžeme dovolit něco někde falšovat, vývoj a úpravy + následné měření emisích nás zrovna malé peníze nestálo a všechny auta které nabízíme prostě plní emisní normu platnou v EU. Dál se k tomu nemá smysl vyjadřovat, že neprošla málem nějaká Niva protože se nepřipojil přes OBD nemá s emisema co jdou z výfuku NIC společného...ach jo...
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Mara »

To nepripojeni resil i tata s nivou. Nedavno jsem v praci mel ukol zajet na stk/emise se skoro novym nakladnim volvem = nove auto a zvucna znacka, kde by clovek potize hned necekal. No a na emisich se nedokazali spojit s autem, nepomuzeme, musite jinam.. ony ty nektere nove auta nam s tim nekomunikuji. A musel jsem jinam, kde maji pristroj jineho druhu. Takze tak. To ze nivu nepripoji, neznamena ze je na nive neco spatne. Problem zrejme bude nekde jinde. Proc by melo byt neco jednoduche, kdyz to muze byt uzasně slozite.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od tajga »

podla novej EU smernice sa robia emisie cez riadiacu jednotku kedy si meracie zariadenie samo nastavuje priebeh merania. konkretne modul KTS-515 sa nevedel spojit s niva OBD. modul sa aj sice spojil nacital VIN ale dalej vymrzol. za EK som zaplatil 44 euro dali mi papier ze nevyhovel a poslali ma do servisu si "opravit" riadiacu jednotku ze to moze byt "vyhoreta poistka". pripada mi to ze oni vedia presne ktore auta nenacita a robia to ako tichu likvidaciu.
Naposledy upravil(a) tajga dne čtv pro 19, 2019 13:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4043
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Georgius »

tak tudy vede cesta k té uhlíkové neutralitě :idea: Co nemá CAN bus tak sešrotujeme :!: I když by to asi spíš patřilo do proroctví slepého mládence, vzpomeňte na má slova za pár let ... :cry:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda

Příspěvek od Vašátor »

Ach jo ... Tak naposled ... složení výfukových plynů se měří na konci výfuku, příslušnou sondou. Nikoli z řídící jednotky :!: Měřící modul na emisní stanici pouze vyčítá údaje a chyby RJ a ano, u moderních vozidel se s ním mohou ovládat i otáčky motoru, místo toho aby stál technik na plynovem pedálu. Řídící modul EK rozhodně nemůže sahat do řízení motoru.

Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“