Zníženiu hlučnosti pomôže jedine zvýšená viskozita, čím sa ale zhorší radenie, predovšetkým smerom nadol, nakoľko ide o protichodné požiadavky. Čiže buď chcem ľahko radiť a budem tolerovať hlučnosť - vyberiem si olej nižšej viskozity (z odporúčaní výrobcu SAE 75W-80/GL4). Alebo chcem tichšiu prevodovku i za cenu, že sem - tam za studena v mrazoch bude lepšie použiť pri podradení medziplyn (80W-85/GL4). Tretia možnosť je kúpiť 75W-90/GL4, ktorý síce výrobca neodporúča, no môže trošilinku stíšiť prevodovku a zároveň by problémy s radením za studena mali byť minimálne. Dobrý olej s týmito parametrami je i Mogul Syntrans, ale je to len moja osobná skúsenosť sním vo viacerých aplikáciách, no nechcem robiť reklamu tejto značke, lebo zas s niektorými inými jej olejmi mám skúsenosti katastrofálne;o)
Podľa mojich informácií AvtoVAZ pre tieto prevodovky odporúča len olej špecifikácie API GL 4.
KRAES: gratulujem k okrúhlemu stavu na odometri a prajem veľa ďalších spokojných km. Často spomínam, ako tu – v úvode tohto vlákna bolo cítiť Tvoju netrpezlivosť pred dodaním Crossky. Presne tak sa teraz cítim, aj keď som to zo začiatku zvládal dobre. No teraz mi ten čas akosi pomaly plynie... Už aby tu bola...
Vašátor: existujú prípady, kedy i olej GL4/GL5 skráti životnosť synchrónov z farebných kovov. Viac som rozobral už vyššie. Skrátka môže a nemusí uškodiť, niektorý môže zreagovať, niektorý nie, no nevidím racionálny význam takýchto experimentov, tak sa mi zdalo vhodné na to upozorniť. Nechcem presviedčať, ani strašiť. Názor na vec a výsledné rozhodnutie už nech si urobí každý sám
