Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
Cesta zpátky neuvěřitelně pohodová. Čekání na hranici se Slovinskem necelých pět minut, jinak to jelo úplně v pohodě. Čistý čas 7,5 hodiny, spotřeba 4,92.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Jen si dovolím vložit odkaz ze zdejšího fóra a přispět jím k debatě o pomoci na cestách v Rakousku zahraničí, kterou jste zde na minulé stránce vedli.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=15
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=15
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Jdeme do nového
Když už jsme u toho Rakouska - dovolím si zmínit se o tom, na co jsem narazil. Možná i pro někoho dalšího to bude nová informace, jako byla pro mě.
Možná to někomu bude připadat normální, pokud Rakousko navštěvuje často, ale pro mne to bylo něco nového a byl jsem z toho malinko mimo.
Na dálnici jsem se v několika případech setkal s omezením rychlosti na 100 km/h s dodatkovým sdělením IG-L. Jenže jsem absolutně netušil, co to sdělení IG-L znamená. Nicméně všichni jeli stovkou, jel jsem tedy taky stovkou. Podotýkám, že takto rychlostně omezené úseky byly často dost dlouhé, i přes 20 kilometrů.
Až doma jsem se na Googlu dověděl, že IG-L znamená (volně přeloženo), že v daném úseku dálnice jsou překročené imisní limity znečištění ovzduší a z toho důvodu je dočasně (ovšem není deklarováno, na jak dlouho) omezena rychlost.
Takže řečeno česky a velmi volně - 100 IG-L znamená omezení rychlosti kvůli nadměrným smradům v luftu.
Možná to někomu bude připadat normální, pokud Rakousko navštěvuje často, ale pro mne to bylo něco nového a byl jsem z toho malinko mimo.
Na dálnici jsem se v několika případech setkal s omezením rychlosti na 100 km/h s dodatkovým sdělením IG-L. Jenže jsem absolutně netušil, co to sdělení IG-L znamená. Nicméně všichni jeli stovkou, jel jsem tedy taky stovkou. Podotýkám, že takto rychlostně omezené úseky byly často dost dlouhé, i přes 20 kilometrů.
Až doma jsem se na Googlu dověděl, že IG-L znamená (volně přeloženo), že v daném úseku dálnice jsou překročené imisní limity znečištění ovzduší a z toho důvodu je dočasně (ovšem není deklarováno, na jak dlouho) omezena rychlost.
Takže řečeno česky a velmi volně - 100 IG-L znamená omezení rychlosti kvůli nadměrným smradům v luftu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Takže místo toho, aby auto rxchle projelo a zmizelo tam bude čudit o něco déle
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Z Rakouska, co se týká ekologie, nic dobrého nepřichází.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Jdeme do nového
Mně to taky přišlo malinko absurdní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Ja Rakusaky nechci nijak hajit, ale je mozna uvazovat treba takto:Marek píše:Mně to taky přišlo malinko absurdní.
sice tam smrdite kratsi dobu, ale smradu za hodinu vypustite vic. Tedy dost mozna plati ze 1 * smrad_100 < 0.77 * smrad_130 . Coz s prihlednutim k tomu, ze odpor vzduchu roste exponencinalne k rychlosti, coz znamena ze i potrebna energie roste asi exponencialne k rychlosti, je celkem realna uvaha.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
To sice ano, ale nikdo nikdy neprokázal, že vyšší rychlost vozu musí vždy a za všech okolností nutně znamenat vyšší spotřebu paliva. To neplatí zdaleka vždy - spíš jen výjimečně. Nejvyššího znečištění emisemi paradoxně dosáhneme na konci toho omezení rychlosti, kdy ze stokilometrové rychlosti všechna vozidla velmi razantně akcelerují na rychlost podstatně vyšší. Takže tam to bude smrdět fakt hustě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Jestli dokazes udelat to, ze pojedes konstatni rychosti 130 km/h s nizsi spotrebou nez 100 km/h s pouzitim vyrobcem predepsaneho razeni, tak si buh a vyresil si problem energeticke krize .Marek píše:To sice ano, ale nikdo nikdy neprokázal, že vyšší rychlost vozu musí vždy a za všech okolností nutně znamenat vyšší spotřebu paliva. To neplatí zdaleka vždy - spíš jen výjimečně. Nejvyššího znečištění emisemi paradoxně dosáhneme na konci toho omezení rychlosti, kdy ze stokilometrové rychlosti všechna vozidla velmi razantně akcelerují na rychlost podstatně vyšší. Takže tam to bude smrdět fakt hustě.
Ano, na konci toho omezeni to smrdet bude, ale to uz je mimo zonu, ve ktere chces mit nizsi emise . Coz muze byt samozrejme zase na hlavu, ale muzes mit misto, kde jsou fakt spatne rozptylove podminky a kazdy usetreny smrad je dobry a pak mas misto, kde si muzes smrdet jak chces a nicemu to nevadi.
konec konecu jakou mas spotrebu pri 100 a jakou pri 130 ? Jak te znam, urcite to vis na desetinu
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
To nevím. Ale co vím zcela jistě - když jsem měl Ladu, měl jsem při stovce na pětku vyšší spotřebu, než při stotřicítce. Je to divný, ale skutečně to tak bylo.
Ono totiž záleží, a to dost podstatně, na průběhu točivého momentu motoru. Pokud mám motor s maximem točivého momentu ve vysokých otáčkách, pak úplně klidně může mít v nižších otáčkách vysokou spotřebu, a naopak.
Ona totiž žádná silnice není jen rovně. A to je ten problém. Pokud bych totiž jezdil jen rovně a neexistovaly by kopce, pak jsem ochoten připustit, že spotřeba bude závislá na rychlosti vozu. Ale jinak to vůbec platit nemusí.
Motor s maximem krouťáku vysoko nebude v nižších otáčkách mít dost síly ani výkonu pro hladké zdolání kopce a je třeba nakrmit.
Navíc, a na to mnoho lidí zapomíná, motor využívá i svou vlastní setrvačnost. A ta je přímo úměrná otáčkám. Takže čím vyšší otáčky, tím větší setrvačnost motoru, která mu pomáhá v pohybu a šetří tak část paliva.
Ono totiž záleží, a to dost podstatně, na průběhu točivého momentu motoru. Pokud mám motor s maximem točivého momentu ve vysokých otáčkách, pak úplně klidně může mít v nižších otáčkách vysokou spotřebu, a naopak.
Ona totiž žádná silnice není jen rovně. A to je ten problém. Pokud bych totiž jezdil jen rovně a neexistovaly by kopce, pak jsem ochoten připustit, že spotřeba bude závislá na rychlosti vozu. Ale jinak to vůbec platit nemusí.
Motor s maximem krouťáku vysoko nebude v nižších otáčkách mít dost síly ani výkonu pro hladké zdolání kopce a je třeba nakrmit.
Navíc, a na to mnoho lidí zapomíná, motor využívá i svou vlastní setrvačnost. A ta je přímo úměrná otáčkám. Takže čím vyšší otáčky, tím větší setrvačnost motoru, která mu pomáhá v pohybu a šetří tak část paliva.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Ono jde také o to, že při snížení rychlosti v daném úseku pojedou všechny auta stejně - 100km/h, nebudou se předjíždět, zrychlovat, brzdit. Zatímco při dovolené rychlosti 130km/h pojede jeden 135km/h a druhý 110km/h, načež tomu každý při předjíždění slabšího jedince šlápne za krk.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jdeme do nového
bmw 328i v automate... preukazatelne nizsia spotreba pri rychlosti 150km/h nez pri 100km/h. Chorvatsko som spravil za 7litrov a stale som siel nad limit. Zvycajne jazdim za priemernych 12(mesto za 16-18, dialnice predpisovo za 8l)
ale vsetky moje ostatne auta su na tom samozrejme opacne. u bmw mam taky dlhy diferak, ze ked dam pri 210 kickdown, podradi do 4ky
ale vsetky moje ostatne auta su na tom samozrejme opacne. u bmw mam taky dlhy diferak, ze ked dam pri 210 kickdown, podradi do 4ky
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Jdeme do nového
Zigulak sa nepocita, ten zere v zavislosti od casu - cim rychlejsie prejdes usek, tym menej stihne zozrat
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Jdeme do nového
To je dost zajímavá teorie, člověče!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Tak po nějakém čase si dovolím něco málo referencí:
Stále platí, že všechny tři vozy jsou bez problému. Prostě jezdíme a hotovo.
Žena teď s GrandScénicem absolvovala dlouhou cestu. Ve čtvrtek jela z Třebíče do Hatí (Freeport u hranic s Rakouskem, okr. Znojmo), poté odpoledne z Hatí do Ústí nad Labem, v sobotu z Ústí do Sokolova, v neděli ze Sokolova do Třebíče. Trasa o celkové délce cca 850 km. S 50% užitné hmotnosti, prakticky trvale zapnutou klimatizací a v převažujícím dálničním provozu (asi 60 ku 40%) měla průměrnou spotřebu 6,8 l / 100 km. Prostě si nemůžu pomoct, ale to auto nežere. Vlastně žádný z těch tří Renaultů nežere.
Já jsem na Méganu naposledy nuloval palubní PC před dovolenou v Chorvatsku. Nyní mám od té doby ujeto skoro 3500 km a na PC mi stále svítí číslo 4,9 l / 100 km.
Stále platí, že všechny tři vozy jsou bez problému. Prostě jezdíme a hotovo.
Žena teď s GrandScénicem absolvovala dlouhou cestu. Ve čtvrtek jela z Třebíče do Hatí (Freeport u hranic s Rakouskem, okr. Znojmo), poté odpoledne z Hatí do Ústí nad Labem, v sobotu z Ústí do Sokolova, v neděli ze Sokolova do Třebíče. Trasa o celkové délce cca 850 km. S 50% užitné hmotnosti, prakticky trvale zapnutou klimatizací a v převažujícím dálničním provozu (asi 60 ku 40%) měla průměrnou spotřebu 6,8 l / 100 km. Prostě si nemůžu pomoct, ale to auto nežere. Vlastně žádný z těch tří Renaultů nežere.
Já jsem na Méganu naposledy nuloval palubní PC před dovolenou v Chorvatsku. Nyní mám od té doby ujeto skoro 3500 km a na PC mi stále svítí číslo 4,9 l / 100 km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)