"ostrá" vačkovka
Moderátor: Moderátoři
"ostrá" vačkovka
Co hvorite na vylepsenie pomocou ostrej vackovky ?
Mate to niekto ?
Mate to niekto ?
Ostré časování vaček bez současného upravení kompresního poměru, sání a výfuku nepřidá nic moc. Dokonce to může uškodit, zejména nepravidelností chodu, obrovskou spotřebou paliva a opotřebením motoru. Pozor na to!!!
Pokud ovšem máte motor s kompresním poměrem dejme tomu 10,5 - 11: 1, otevřený výfuk (Abarth nebo něco na ten způsob), úpravu sání (otevřený filterbox, kónický nasávač nebo aspoň GREEN), pak je delší časování obrovským přínosem. Každý motor ale chce individuální změnu. Navíc nezáleží pouze na okamžiku otevření a zavření toho či onoho ventilu, záleží i na tom, jakou geometrii budou jednotlivé vačky mít, v jakém místě zdvihu bude vrchol vaček, broušení náběhové a úběhové strany, atd., atd.
Je toho mnoho a pouhé osazení "nějaké ostré vačky" může přinést více škody než užitku!!!
Pokud ovšem máte motor s kompresním poměrem dejme tomu 10,5 - 11: 1, otevřený výfuk (Abarth nebo něco na ten způsob), úpravu sání (otevřený filterbox, kónický nasávač nebo aspoň GREEN), pak je delší časování obrovským přínosem. Každý motor ale chce individuální změnu. Navíc nezáleží pouze na okamžiku otevření a zavření toho či onoho ventilu, záleží i na tom, jakou geometrii budou jednotlivé vačky mít, v jakém místě zdvihu bude vrchol vaček, broušení náběhové a úběhové strany, atd., atd.
Je toho mnoho a pouhé osazení "nějaké ostré vačky" může přinést více škody než užitku!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
čmeláku mám tu asi 7 kusov ,,,
jeden ti poslem postou
Neeee len tak som chcel vediet ze co na to odbornici...
len tak som ako laik uvzoval ze aky prinos to moze mat...
no vidis napadlo ma len ze jej sak bude dlhsie otvoreny ventil, pekne sa to vycisti a no sak vykon by mal narast, dobry napad !
Len take veci ako tu Marek uviedol ,,, no vidis som len laik takze tak...
Som pocul ze to je dost problem zhanat ako bystrý čmelák postrehol...
len uvazujem ze ako aspon mierne zvysit vykon motora a tak furt vymyslam co take by sa dalo ,,,
zatial tam mam madara, este asi otvorim filterbox a dalej uz neviem aku taku jednoduchsiu upravu urobit ... sice vacka je s tych ne najjednoduchsich
dikess kluci !
jeden ti poslem postou
Neeee len tak som chcel vediet ze co na to odbornici...
len tak som ako laik uvzoval ze aky prinos to moze mat...
no vidis napadlo ma len ze jej sak bude dlhsie otvoreny ventil, pekne sa to vycisti a no sak vykon by mal narast, dobry napad !
Len take veci ako tu Marek uviedol ,,, no vidis som len laik takze tak...
Som pocul ze to je dost problem zhanat ako bystrý čmelák postrehol...
len uvazujem ze ako aspon mierne zvysit vykon motora a tak furt vymyslam co take by sa dalo ,,,
zatial tam mam madara, este asi otvorim filterbox a dalej uz neviem aku taku jednoduchsiu upravu urobit ... sice vacka je s tych ne najjednoduchsich
dikess kluci !
Nazdar,
ak chces zvysit vykon, alebo skor by som povedal v prvom rade krutak a z toho prameni aj narast vykonu, uprav hlavu. Zmeni sa ti sice trosku charakteristika priebehu krutiaceho momentu, ale v urcitej oblasti otacok to bude naozaj citelny narast. Idealna hodnota znizenia je 1mm, viac nedavaj. Skus niekoho, kto sa tym zaobera, ide hlavne o presnost dosadacich ploch, lebo narast teploty pri zvyseni kompresie je velky. Po tejto uprave nie je odveci dat ine ako seriove tesnenie pod hlavu, lebo klasicke sa ti s najvacsou pravdepodobnostou bude prepalovat. Nemal by byt problem ho kupit v cechach. Treba aj davat bacha na sviecky, chcelo by to tzv. studene, aby ti to nahodou neopalovalo ventily. Ale to ti vsetko uz vysvetli niekto, kto, ako som hovoril, tieto upravy robi, lebo ajtak to doma v garazi asi tazko sam zvladnes.
Davat ostru vacku bez ostatnych uprav motora je podla mna hlupost a vlastne to ani nejde. Teda ide, ale otazne je, ci by to tvoj motor prezil pri prvom "vytoceni". Ak by si ju tam totiz nahodil iba tak, napr. bez odlahcenia ventilov (zbrusenie zaoblenia hrany+uprava voditok), prip. aj vymeny za tvrdsie struny (co by bolo ale asi vyrazne drahsie), najskor by si mohol pocitat s pripalenim ventilu o piest, lebo tazky seriovy ventil by sa nestihal zatvarat (s ostrou vackou sa ti totiz posunie hranica otacok min. o 2000 hore, podla toho s akou) a piest by od neho dostal boztek. Cize nejde o to len vymenit vacku, treba popri tom este dalsich X uprav, uz len kvoli prezitiu motora. A to nehovorim o nepravidelnom chode na volnobeh a "zraniu" oleja, lebo takyto motor by mal mat aj vacsiu volu na piestnych kruzkoch aby nemal nahodou tendenciu sa zadret. Ak by si zas zvoli primoc ostru (okolo 300) a petocil by si ho, nemuseli by to vydrzat seriove piesty (ojnice, kluka, ...), preto sa pri extremoch davaju kovane piesty, atd. Nemusim ti dufam hovorit co tieto dalsie veci stoja.
Ja mam tiez iba znizenu hlavu a ide to dobre. A myslim ze viacero ludi to riesilo presne takto, nemam pravdu?
ak chces zvysit vykon, alebo skor by som povedal v prvom rade krutak a z toho prameni aj narast vykonu, uprav hlavu. Zmeni sa ti sice trosku charakteristika priebehu krutiaceho momentu, ale v urcitej oblasti otacok to bude naozaj citelny narast. Idealna hodnota znizenia je 1mm, viac nedavaj. Skus niekoho, kto sa tym zaobera, ide hlavne o presnost dosadacich ploch, lebo narast teploty pri zvyseni kompresie je velky. Po tejto uprave nie je odveci dat ine ako seriove tesnenie pod hlavu, lebo klasicke sa ti s najvacsou pravdepodobnostou bude prepalovat. Nemal by byt problem ho kupit v cechach. Treba aj davat bacha na sviecky, chcelo by to tzv. studene, aby ti to nahodou neopalovalo ventily. Ale to ti vsetko uz vysvetli niekto, kto, ako som hovoril, tieto upravy robi, lebo ajtak to doma v garazi asi tazko sam zvladnes.
Davat ostru vacku bez ostatnych uprav motora je podla mna hlupost a vlastne to ani nejde. Teda ide, ale otazne je, ci by to tvoj motor prezil pri prvom "vytoceni". Ak by si ju tam totiz nahodil iba tak, napr. bez odlahcenia ventilov (zbrusenie zaoblenia hrany+uprava voditok), prip. aj vymeny za tvrdsie struny (co by bolo ale asi vyrazne drahsie), najskor by si mohol pocitat s pripalenim ventilu o piest, lebo tazky seriovy ventil by sa nestihal zatvarat (s ostrou vackou sa ti totiz posunie hranica otacok min. o 2000 hore, podla toho s akou) a piest by od neho dostal boztek. Cize nejde o to len vymenit vacku, treba popri tom este dalsich X uprav, uz len kvoli prezitiu motora. A to nehovorim o nepravidelnom chode na volnobeh a "zraniu" oleja, lebo takyto motor by mal mat aj vacsiu volu na piestnych kruzkoch aby nemal nahodou tendenciu sa zadret. Ak by si zas zvoli primoc ostru (okolo 300) a petocil by si ho, nemuseli by to vydrzat seriove piesty (ojnice, kluka, ...), preto sa pri extremoch davaju kovane piesty, atd. Nemusim ti dufam hovorit co tieto dalsie veci stoja.
Ja mam tiez iba znizenu hlavu a ide to dobre. A myslim ze viacero ludi to riesilo presne takto, nemam pravdu?
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak tak, moja 1300vka tu znizenu hlavu zobrala za vlastnu a bola s nou velmi spokojna.so standardnou prevodovkou a diferakom si uzijes vela zabavy.odporucam.a nemusis ani menit sviecky, nic, len jemna uprava prutiniek v rozdelovaci a pojde ako blesk! a nemusis sa bat o ventile, 2105 ma predsa plnohodnotne vybrania!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Jozef Matuška
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
- Bydliště: Šurany, Slovensko
"ostrá" vačkovka
to tesnenie pod znízenu hlavu tak od akeho výrobcu, alebo ma to nieake oznacenie, ze je pevnejsie?
Opalene ventily som myslel hlavne pri tej ostrej vacke...ale moze ti ich ozihnut aj so zlymi svieckami, aj ked inym sposobom, nie boztekom , skor nespravnym zhorenim zmesy (preto tie "studene" sviecky)...ide o to, aby iskra bola "v spravny cas na spravnom mieste", co je pri Xnasobnom zvyseni teploty pri zvysenom kompresnom niekedy problem, z coho potom prameni "zasajrajtovanie" ventilov.Myso píše:tak tak, moja 1300vka tu znizenu hlavu zobrala za vlastnu a bola s nou velmi spokojna.so standardnou prevodovkou a diferakom si uzijes vela zabavy.odporucam.a nemusis ani menit sviecky, nic, len jemna uprava prutiniek v rozdelovaci a pojde ako blesk! a nemusis sa bat o ventile, 2105 ma predsa plnohodnotne vybrania!
pri znizeni o 1mm sa moze s cistym svedomim pouzit seriove tesnenie pod hlavu od kvalitneho vyrobcu ... som som tak zlozil snad aj 10motorv a kazdi chodi do dnes. A tvrdsie pruzinky pod ventily najskor tak od 300 .. abo moc nabehovych hranach ... ventily? Skor abnormalne .. nemame Turbinove motory, aby sme pouzivali nejake speci materialy a ultra odlahcene.
zaklad je dobra kluka
Tckove piesty su "jeba", ale ta zivotnost .. ale aj ojnicam by sa lahsie dvihalo tu zotrvacnu hmotu v otackach, ale to neee ... zivotnost do 20t .. je bullshit.
Tod moje skusenosti
...
Odlahcit zotrvak a remenicu kluky vie narobit divy a stoji to par supiek.
zaklad je dobra kluka
Tckove piesty su "jeba", ale ta zivotnost .. ale aj ojnicam by sa lahsie dvihalo tu zotrvacnu hmotu v otackach, ale to neee ... zivotnost do 20t .. je bullshit.
Tod moje skusenosti
...
Odlahcit zotrvak a remenicu kluky vie narobit divy a stoji to par supiek.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
Ked obrusis ojnice, napr. tie vyztuhy po stranach a "kopu" zeleza okolo srobov, len tomu motoru pomozes, pojde lahsie do tociek. Klukovka musi byt v prvom rade 101% vyvazena a dost dobre je, ak je aj vylestena, aby sa zabranilo moznosti tvorenia unavovych lomov (takych tych nepekne vyzerajucich a do buducna pre motor velmi nebezpecnych nazvyme to "ziliek").
Co sa tyka tych ventilov, ved to som pisal kvoli tej ostrej vacke...tak tato debata zacala, nie? Bolo to skor myslene, ze "rozoberme co vsetko popri tom treba este urobit, aby sa z motora dostalo maximum".
Ked uz sme pri takychto extremoch, to kvantum zmesy (aj vzduchu tym padom) tam treba nejako dostat, ze?, a plyny potom zas dostat von, nie?, a sme pri dalsich upravach (karb+sanie+vyfuk), takze na jeden vazny zasah do motora nadvazuje XY dalsich a dalsich a dalsich. A z toho potom prameni vymienanie dalsich a dalsich a dalsich veci za NIEseriove. Inak hrozi, ze nieco v tom motore neprezije a zoberie potom so sebou aj "kamaratov". Otazne je, ci po takychto upravach budete moct ist v mestskej zapche a ci toto uz potom bude motor LADA? Je to na dlhu debatu.
Co sa tesnenia tyka, potvrdzujem, staci kvalitne nase (teda skor ceske), nemyslel som firmu, ktora to do ciech dovaza "odneviemkial", je to ceska firma, ktora vyrobi tesnenie ake len chces. Vypadol mi z hlavy ale ten nazov, pozriem vo vizitkari, doplnim.
Co sa tyka tych ventilov, ved to som pisal kvoli tej ostrej vacke...tak tato debata zacala, nie? Bolo to skor myslene, ze "rozoberme co vsetko popri tom treba este urobit, aby sa z motora dostalo maximum".
Ked uz sme pri takychto extremoch, to kvantum zmesy (aj vzduchu tym padom) tam treba nejako dostat, ze?, a plyny potom zas dostat von, nie?, a sme pri dalsich upravach (karb+sanie+vyfuk), takze na jeden vazny zasah do motora nadvazuje XY dalsich a dalsich a dalsich. A z toho potom prameni vymienanie dalsich a dalsich a dalsich veci za NIEseriove. Inak hrozi, ze nieco v tom motore neprezije a zoberie potom so sebou aj "kamaratov". Otazne je, ci po takychto upravach budete moct ist v mestskej zapche a ci toto uz potom bude motor LADA? Je to na dlhu debatu.
Co sa tesnenia tyka, potvrdzujem, staci kvalitne nase (teda skor ceske), nemyslel som firmu, ktora to do ciech dovaza "odneviemkial", je to ceska firma, ktora vyrobi tesnenie ake len chces. Vypadol mi z hlavy ale ten nazov, pozriem vo vizitkari, doplnim.