Čekání na kombík (universal) a cross
Moderátor: Moderátoři
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Přeci jen byť laicky jaksi předpokládám, že konstruktéři v AvtoVazu nedělají první motor a jsou to vesměs vzdělaní, zkušení a problému znalí lidé. A před tím než něco vypustí do sériové výroby, tak určitě to i pořádně vyzkouší, otestují apd. Prostoru i času na to měli vždycky dost. Stejně tak předpokládám, že se motor "nerozletí" po 100tis.km a jeho životnost při běžném používání by mohla být i tak někde okolo 300 -400tis.km. Což by pro daný segment aut mělo stačit. Vždyť kdo najede se svým osobním autem více než 20 000km za rok. A pokud ano tak sotva tento majitel s tímto autem bude jezdit 20roků. Vždyť ani ti co vlastní auta vyšší střední třídy jej jen ztěží mají 10roků natožtak 20 a víc.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Foma: taky doufám, že je to jenom FUD západní propagandy (nebo jak se to píše o sputniknews a aeronetu ...)
Posim: takovým rozborem jsi mne dostal do kolen, stálo mne to půl hodiny prolejzání netu abych se v tom vyznal. Každopádně, přehled Ladích motorů není na wiki ale tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=14729 a ta nová 1800 tam není. Na https://info.drom.ru/misc/42624/ detailně popisují parametry motora, pro krátkost je důležité, že vzniká evolucí staré známé Priorácké 1,6ky 16V (VAZ21126) jejíž modernizovaná verze by měla být 21129- srovnávací tabulka pro Euro-5 verze je https://лада.онлайн/car-description/rev ... -xray.html.
Proti 1.6 má maximum krouťáku níž - 170@3750 (proti 148@4200), stejně tak při nižších otáčkách maximální výkon 90 kW/122k při 6000 oproti 75 kW/106k při 5500. Při stejném vrtání (82 mm) má vyšší zdvih a tak na rozdíl od 1,6 podčtvercového motoru (zdvih 75,6 mm) je se zdvihem 84 mm lehounce nadčtvercový.
Při pohledu na grafy průběhů hlavně krouťáku (výkon se začíná podstatně lišit až někde kolem 4000 RPM) mi přijde, jako by 1,8ka měla dva "vrcholy" - hlavní na těch 3750, ale druhý na 2000 ot., což by bylo s výhodou na takové to "plandání se" po městě a tak.
Co se týče životnosti, "Resurs" u obou motorů píšou 200 000 Km ...
Tak uvidíme.
Pro srovnání jsem našel http://carfrance.ru/motory-vaz-2112-sra ... apannikov/ tady porovnání desítkových motorů stran krouťáku, ale úplně se mi to nezdá, imho ta 2112 není EURO-3 ...
Posim: takovým rozborem jsi mne dostal do kolen, stálo mne to půl hodiny prolejzání netu abych se v tom vyznal. Každopádně, přehled Ladích motorů není na wiki ale tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=14729 a ta nová 1800 tam není. Na https://info.drom.ru/misc/42624/ detailně popisují parametry motora, pro krátkost je důležité, že vzniká evolucí staré známé Priorácké 1,6ky 16V (VAZ21126) jejíž modernizovaná verze by měla být 21129- srovnávací tabulka pro Euro-5 verze je https://лада.онлайн/car-description/rev ... -xray.html.
Proti 1.6 má maximum krouťáku níž - 170@3750 (proti 148@4200), stejně tak při nižších otáčkách maximální výkon 90 kW/122k při 6000 oproti 75 kW/106k při 5500. Při stejném vrtání (82 mm) má vyšší zdvih a tak na rozdíl od 1,6 podčtvercového motoru (zdvih 75,6 mm) je se zdvihem 84 mm lehounce nadčtvercový.
Při pohledu na grafy průběhů hlavně krouťáku (výkon se začíná podstatně lišit až někde kolem 4000 RPM) mi přijde, jako by 1,8ka měla dva "vrcholy" - hlavní na těch 3750, ale druhý na 2000 ot., což by bylo s výhodou na takové to "plandání se" po městě a tak.
Co se týče životnosti, "Resurs" u obou motorů píšou 200 000 Km ...
Tak uvidíme.
Pro srovnání jsem našel http://carfrance.ru/motory-vaz-2112-sra ... apannikov/ tady porovnání desítkových motorů stran krouťáku, ale úplně se mi to nezdá, imho ta 2112 není EURO-3 ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Ako so vsetkym suhlasim, ale vsimni si, v ktorej polohe sa nachadza ojnica, ked je otvoreny privodny kanal k ojnicnym loziskam. Neviem ci si mal moznost, ale skus si pozriet motor so sikmym vrtanim kluky a mazanim ojnice v 180°. Oproti kladickemu vrtaniu a mazanim v 360° su tie loziska viditelne vydrate. Este zalezi od toho, v ktorej polohe sa otvara mazaci kanal k ojnici. Ak v polohe, ked tlaky tlacia piest nadol,je to dost zle. A to si nechcem prefstavit, ak to maze len 120°. Navyse odlahcene ojnice maju o dost uzsie loziska ako klasicke neodlahcene.
Pozrite si ine motory, tym sa mazacie kanaly otvaraju na viac ako 180°
Pozrite si ine motory, tym sa mazacie kanaly otvaraju na viac ako 180°
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Myslím, že sú to prehnané obavy. Máš na svojej Felícii problém s mazaním ojničných ložísk? Aj ona to má presne tak - šikmý kanál a 180° drážka v panve. Všetky motory klasických Škodoviek, Favoritov, Felícií, ba i Fabia majú šikmo vŕtané kanály s jedným vstupným i výstupným otvorom a nepočul som, že by by to bolo príčinou ich záhuby. Pritom keďže ide o 3x uložené hriadele, ojnice 2. a 3. valca sú mazané z jedného čapu, ktorý má však prívodný kanálik rovnaký, ako ostatné dva. Na ložiskách ojníc však nie je zjavný rozdiel v opotrebení.
Čo sa týka "otvárania mazacieho kanála" - tam toho moc nenarobíš. Vždy to bude plus mínus v dolnej polovici úvrate, resp. spodnej polobrátke ojničného čapu. Pri priebežných kanáloch (šikmom vŕtaní) sa to inak urobiť ani nedá. Trošku sa to dá a zvykne posúvať "dopredu" - v zmysle otáčania sa kľukovky (teda otvorený je trocha skôr cca na 80° a zavretý je tiež skôr - cca 260°. Ale to je celé - viac s tým nenarobíš. No funguje to
Čo mňa fakt veľmi zaskočilo je to, že (už časoch Samary? - neviem isto) sa upustilo od plávajúceho uloženia piestneho čapu - teda so zalisovaním v ojnici. Pritom je to skvelé riešenie, hoc montážne náročnejšie, ale uzol piestneho čapu sa tak stáva bezproblémovým. No a ďalšie motory to samozrejme zdedili, vrátane tohto. Tak uvidíme, či to nezačne po 150 tisíc km klepkať. Ako to funguje vo Vašich motoroch, nerobí to zlo?
Čo sa týka "otvárania mazacieho kanála" - tam toho moc nenarobíš. Vždy to bude plus mínus v dolnej polovici úvrate, resp. spodnej polobrátke ojničného čapu. Pri priebežných kanáloch (šikmom vŕtaní) sa to inak urobiť ani nedá. Trošku sa to dá a zvykne posúvať "dopredu" - v zmysle otáčania sa kľukovky (teda otvorený je trocha skôr cca na 80° a zavretý je tiež skôr - cca 260°. Ale to je celé - viac s tým nenarobíš. No funguje to
Čo mňa fakt veľmi zaskočilo je to, že (už časoch Samary? - neviem isto) sa upustilo od plávajúceho uloženia piestneho čapu - teda so zalisovaním v ojnici. Pritom je to skvelé riešenie, hoc montážne náročnejšie, ale uzol piestneho čapu sa tak stáva bezproblémovým. No a ďalšie motory to samozrejme zdedili, vrátane tohto. Tak uvidíme, či to nezačne po 150 tisíc km klepkať. Ako to funguje vo Vašich motoroch, nerobí to zlo?
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Georgie: ak si musel stráviť pol hodinu hľadaním na nete, tak som to asi napísal zle - cieľom bolo napísať to čo najzrozumiteľnejšie:o/
Niektoré z informácií z tých odkazov čo si sem dal som už videl predtým, ale zas na iných stránkach (no až nápadne podobných). Vrátane tej tabuľky, lenže ten výkon u 21179 (1,8) je posunutý vyššie, v porovnaní s 21129 (Vestia 1,6) nie nižšie - vidno to i na grafoch. Ale to je detail. Kto vie, či sa to sem vôbec dostane. Uvažoval by si potom na ním?
Niektoré z informácií z tých odkazov čo si sem dal som už videl predtým, ale zas na iných stránkach (no až nápadne podobných). Vrátane tej tabuľky, lenže ten výkon u 21179 (1,8) je posunutý vyššie, v porovnaní s 21129 (Vestia 1,6) nie nižšie - vidno to i na grafoch. Ale to je detail. Kto vie, či sa to sem vôbec dostane. Uvažoval by si potom na ním?
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
No já jsem celý život žil v tom že Žigul (2101, 2105, 2107, 2111, 2171 ... ) je tvor podčtvercový, tak jsi mne s tou nadčtvercovostí 1,8 zaskočil Ale je to prostě tak.posim píše:Georgie: ak si musel stráviť pol hodinu hľadaním na nete, tak som to asi napísal zle - cieľom bolo napísať to čo najzrozumiteľnejšie:o/
Kurňa, napsal jsem to obráceně, než jsem to myslel. Právě to se mi líbí, že se rozšiřuje oblast "na předjíždění", t.j. mezi max krouťákem a max výkonem.posim píše:Niektoré z informácií z tých odkazov čo si sem dal som už videl predtým, ale zas na iných stránkach (no až nápadne podobných). Vrátane tej tabuľky, lenže ten výkon u 21179 (1,8) je posunutý vyššie, v porovnaní s 21129 (Vestia 1,6) nie nižšie - vidno to i na grafoch.
Záviselo by to asi hodně na ceně a rozhodně by u toho nesměl být přibalený robot Emil. Pokud by se kombál Lux s 1,8 vešel do 400 000 Kč (cca 15000 €), tak by to byl závažný argument - jako přímého konkurenta Vestího kombajnu totiž beru Fiat Tipo kombajn s motorem 1,4 turbojet (t.j. 88kW/120 k@5000 RPM, a 215 N/m@2500 RPM) - pořád na oturbenou 1,4 krouťák nemá, ale zase je to poctivá atmosféra. Ještě bude velký argument pohotovostní hmotnost (až ji zveřejní) - Tipo váží 1305 kilo (když jsem byl očuchávat Tipo tak jsem konsternoval prodavače, když jsem mu řekl, že 2111 váží 1030 kg ), rozdíl mezi motory je necelých dvacet kilo, Vesta v sedanu váží 1230 - toho plechu navíc by na kombálu tolik být nemuselo (u desítky byl rozdíl u EURA3 10 kg). Takže hrubý odhad dynamiky:posim píše: Kto vie, či sa to sem vôbec dostane. Uvažoval by si potom na ním?
21113: m=1030, P=128 N.m-1 -> P/m= 124 N.m-1.T-1
Tipo: m=1305, P=215 N.m-1 -> P/m= 165 N.m-1.T-1
Vesta 1,6: m=1230 P=148 -> P/m= 120 N.m-1.T-1
SW 1,6 (odhad): m=1240, P=148 -> P/m= 119 N.m-1.T-1
SW 1,8 (odhad) m=1257 P=170 (tabulkově motor těžší o 17 kg) -> P/m= 135 N.m-1.T-1
Takže v krouťáku na tunu pohotovostní hmotnosti (t.j. prázdné auto bez řidiče) vítězí Tipo s turbem, na druhém místě 1,8ka a 1,6 se zařazuje až za současnou 2111 ... takže sunar sunárum, jestli to sem někdo za normální peníz bude ochoten s manuálem přivést, já bych do toho asi šel ... Navíc předpokládám, že atmosféra bude mít při krouťáku 170 úplně jinou spotřebu než turbo ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Po návrate domov som sa pre istotu mrkol do múdrej knižky a dobre som urobil - už by som bol zavádzal. Škodovky s motormi 135/136 majú ako jediné navyše pridaný priečny vývrt v hlavnom čape. Čiže do toho zoznamu vyššie uvedeného nespadajú. Ospravedlňujem sa za chybu. Nejako mi to vyšumelo. Musím si to sem - tam prelistovať, lebo opravovať to už asi nebudem. ND sú plné vrakáče
Prečo nie? A prečo Emil? Mal by si to v tom pražskom dopravnom blázinci pohodlnejšie. Bojíš sa, že by si potom na desiatke zo zvyku radil bez spojky? )Georgius píše:...Záviselo by to asi hodně na ceně a rozhodně by u toho nesměl být přibalený robot Emil...
Teda ešte som nevidel, aby si niekto dal takú prácu (alebo ako to lepšie napísať...) s výberom auta, resp. aby sústredil toľko parametrov Tomu sa hovorí čiste racionálny výber vozidla Koľko percent pri konečnom rozhodnutí bude vážiť fakt, že ide o Ladu? Nemyslím tým teraz to, že budeš mať niečo extra (to je zase zvlášť kolónka;o)) Ale to, že je to LADA. Hmm? Priznaj saGeorgius píše:...Takže hrubý odhad dynamiky:
21113: m=1030, P=128 N.m-1 -> P/m= 124 N.m-1.T-1
Tipo: m=1305, P=215 N.m-1 -> P/m= 165 N.m-1.T-1
Vesta 1,6: m=1230 P=148 -> P/m= 120 N.m-1.T-1
SW 1,6 (odhad): m=1240, P=148 -> P/m= 119 N.m-1.T-1
SW 1,8 (odhad) m=1257 P=170 (tabulkově motor těžší o 17 kg) -> P/m= 135 N.m-1.T-1
Takže v krouťáku na tunu pohotovostní hmotnosti (t.j. prázdné auto bez řidiče) vítězí Tipo s turbem, na druhém místě 1,8ka a 1,6 se zařazuje až za současnou 2111 ... takže sunar sunárum, jestli to sem někdo za normální peníz bude ochoten s manuálem přivést, já bych do toho asi šel ... Navíc předpokládám, že atmosféra bude mít při krouťáku 170 úplně jinou spotřebu než turbo ...
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
[/quote]posim píše:Prečo nie? A prečo Emil? Mal by si to v tom pražskom dopravnom blázinci pohodlnejšie. Bojíš sa, že by si potom na desiatke zo zvyku radil bez spojky? )Georgius píše:...Záviselo by to asi hodně na ceně a rozhodně by u toho nesměl být přibalený robot Emil...
Takže nejdřív kulturní reference: robot Emil: https://www.csfd.cz/film/228525-robot-emil/prehled/
Robot je nejkritizovanější v recenzích, automat by mne zaprvé nebavil (rád kvrdlám s tím klackem) a za druhé jde do kopru odpich. S desítkou po Praze si užívám ty překvapené pohledy, kdy za dobu, než se renomovaný vůz rozhodne provést Start/Stop->rozjezd manévr je Lada už na další křižovatce
No, upřímně řečeno, když jsme kupovali jedenáctku, bylo výběrové řízení zcela otevřené, "necinknuté" . A v podstatě jako dneska, navíc tam bylo že na zadní sedadlo se za sebe musím vejít (187 cm), což už teďka padlo. A do finále se dostala Lada 2111 za 250 000, Opel Astra kombi za 350 000 a Citroen Xsara kombi někde 370-380. No a pak jsme bádali, jestli je Opel o 100 000 Kč lepší než Lada ... podobný motor, podobná výbava. Takže Lada, i když nám ji moc na Koněvce ani prodat nechtěli ...posim píše:Teda ešte som nevidel, aby si niekto dal takú prácu (alebo ako to lepšie napísať...) s výberom auta, resp. aby sústredil toľko parametrov Tomu sa hovorí čiste racionálny výber vozidla Koľko percent pri konečnom rozhodnutí bude vážiť fakt, že ide o Ladu? Nemyslím tým teraz to, že budeš mať niečo extra (to je zase zvlášť kolónka;o)) Ale to, že je to LADA. Hmm? Priznaj sa
Tentokrát je souboj o dost vyrovnanější. V Ladě se vozím téměř od početí , a zkušenosti s opravami jedenáctky (neboli servis v čechách = Mělník / Sadská / Most ), absence ND na vrakáčích, koroze - trochu mluví pro variantu "koupit si normální auto", které bude dražší jen řádově o desítky tisíc. Navíc co znám v okolí Seicento, o dva roky starší než 11ka - ani stopa rzi, majitelka do toho leje benzín a obrok to dá do servisu před technickou ... no dobře, v zimě to nestartuje, ale k tomu je garáž, ne ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Ak planujes garazovat inomarku, tak to mozes garazovat aj Ladu - a problem s hrdzou odpada
PS: mne desiatku zacala vaznejsie zrat hniloba v 14. tom roku zivota. Povedzme si uprimne - nie je to dost? Dnes sa ani podstatne drahsie, zapadne moderne masiny nerobia na dlhsiu zivotnost..
PS: mne desiatku zacala vaznejsie zrat hniloba v 14. tom roku zivota. Povedzme si uprimne - nie je to dost? Dnes sa ani podstatne drahsie, zapadne moderne masiny nerobia na dlhsiu zivotnost..
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
No tak teda o tomto seriály som vôbec netušil. A to seriály z minulej éry skutočne milujem a mám ich na rôznych nosičoch celkom dosť. Vďaka za tip, hoc neúmyselný.Georgius píše:Takže nejdřív kulturní reference: robot Emil: https://www.csfd.cz/film/228525-robot-emil/prehled/
Robot je nejkritizovanější v recenzích, automat by mne zaprvé nebavil (rád kvrdlám s tím klackem) a za druhé jde do kopru odpich. S desítkou po Praze si užívám ty překvapené pohledy, kdy za dobu, než se renomovaný vůz rozhodne provést Start/Stop->rozjezd manévr je Lada už na další křižovatce
Čo sa týka tých robotizovaných prevodoviek (teda automatizovaných jednospojkových), sú i nejaké kladné recenzie k výrobkom iných výrobcov? Myslím také tie úprimné - neplatené:D Je to prevodovka s ktorou sa treba zžiť tak, ako so žiadnym iným druhom prevodovky, inak človeka môže dostať do nepríjemných situácií (napr. pri obiehaní vozidiel). Ale ak si zvykneš správne ju obsluhovať, tak je to pohodlie navyše. Ešte niekedy v zime som pozeral na Youtube nejaké videá o problémoch so spojkami v týchto robotov, ale tak neverím, že išlo o normálnym spôsobom jazdené autá. Navyše takéto problémy sú pri nových výrobkoch často, ale až to príde sem, tak ja verím, že mnohé neduhy už budú potlačené.
Ja inak tiež rád "kvrdlám" s fofrklackem na mojich 1203, lenže tam je to občas dobrodružstvo, no na "normálnych" autách je to často nuda - ani medziplyn to nikdy nechce, vždy to tam spoľahlivo zapadne až na doraz a vždy tam kam má...
Ale k tým odpichom mi nedá si nezarýpať Tie prekvapené pohľady - nemyslíš náhodou nas*até?? To ja len v tak v súvislosti s blížnymi a tou rybičkou, čo máš vzadu nalepenú...
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
Jako že čekají 90-letého faráře, co bude pět minut hledat jedničku ? (mmch, koukám, že tihle se ještě nerozpadli : http://nacestebrno.cz/2016/04/02/navste ... oto-klubu/) ...posim píše:Ale k tým odpichom mi nedá si nezarýpať Tie prekvapené pohľady - nemyslíš náhodou nas*até?? To ja len v tak v súvislosti s blížnymi a tou rybičkou, čo máš vzadu nalepenú...
Jinak jsem si zase po čase dal jednu cestu s desítkou na spotřebu a na referenční trase z Jizerských hor do Prahy jsem si opět vyzkoušel, že se dá jet za 5,775 l/100 km (mám dlouhodobě ověřeno, že palubní počítač o 5% podnáší, tvrdil 5,5 a tohle je už po korekci) při průměrné rychlosti 72 km/h ... ale připouštím, že to bylo zkopce dolů (rekord byl 5,355 ale to už fakt není k životu). No tak uvidím, jestli na cestě zpátky zkusím atakovat taky těch 5,775 (což je dlouhodobý rekord) nebo naopak spotřeba vyleze nad 8 (doufám, že to tady nečtou švestky , no ale kdyby, co můžu za to, že se mi při předpisové jízdě občas zvyšuje spotřeba, žejo ).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
No nie, skôr to bolo myslené sprostejšie a to tak, že od takto označeného vozidla by som skôr očakával, že jeho vodič sa bude na ceste správať nie len podľa svetských regulí, ale hlavne podľa tých cirkevných - na čele s láskou k blížnemu svojmu No skutočnosť je - by som povedal - často opačná, čo mi príde dosť farizejské. Ale netvrdím, že je to Tvoj prípad, preto to prosím Georgie neber v zlom. Nič proti Tebe nemám - naopak. Šlo len o také zarýpanie, nič viac. No nevyšlo... Inak ten motoklub je fakt zaujímavý, ba priam až exotickýGeorgius píše:Jako že čekají 90-letého faráře, co bude pět minut hledat jedničku ?
Čo sa týka tej spotreby, tak som veľmi milo prekvapený. Celkom by ma zaujímalo, kedy nastal ten zlom v poklese spotreby u VAZidiel. Ešte s príchodom karburátora Ozon na 2105, či až pri Samarách? Lebo o starých žigulákoch sa tradovalo tých 10 l/100 km (čo som síce bral s rezervou, lebo o 1203 tiež existujú podobné bludné mýty a nie je to pravda), ale tak predsa asi s 2103-kou 5,8 litra nespravíš... Dá sa to nejak zhruba povedať, kedy nastal ten zlom? Či ide o postupnú evolúciu?
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
No, Chelčický říkal, že se světské zákony mají poslouchat, jen když nejsou v rozporu s Evangeliem . No dobře, tak já se nad tou průměrnou rychlostí ještě zamyslím
Co se týká spotřeby, měli jsme předtím 2107 karbec, s tou byl můj rekord někde kolem 7,4 reálné spotřeby (podle tankování), po městě v zimě klidně přes deset, jedenáct (to ale po městě sežere i 1,1l 8V Seicento). Podle mne to byl příchod 8V/16V techniky, který přinesl průlom ve spotřebě spolu se zlepšeným Cx (ale Samaristi mne možná opraví) a došlo k paradoxu, že většina uživatelů desítky nadává na kdeco, ale oficiální spotřeby 7,7 l/100 je dost obtížné reálně dosáhnout - naše jedenáctka má za posledních 50 000 Km (cca 6 let) průměrou spotřebu (podle tankování) 6,74 l/100 a co jsem si onehdá kreslil graf po pěti tisících, tak přes zimu atakujeme 7,5 l/100 a přes léto 5,5 l/100 (dáno taky dovolenkovým/městským provozem) ... no na druhou stranu, pokud člověk nebere předpisy úplně dogmaticky, dá se jet i za 7,8 (dolů) nebo až 8,5 litru (do kopce). Ale přiznám se, že graf rychlost/spotřeba mne stejně k trvale úsporné jízdě nedonutil, prostě si užívám živé auto, než půjde z domu .
Co se týká spotřeby, měli jsme předtím 2107 karbec, s tou byl můj rekord někde kolem 7,4 reálné spotřeby (podle tankování), po městě v zimě klidně přes deset, jedenáct (to ale po městě sežere i 1,1l 8V Seicento). Podle mne to byl příchod 8V/16V techniky, který přinesl průlom ve spotřebě spolu se zlepšeným Cx (ale Samaristi mne možná opraví) a došlo k paradoxu, že většina uživatelů desítky nadává na kdeco, ale oficiální spotřeby 7,7 l/100 je dost obtížné reálně dosáhnout - naše jedenáctka má za posledních 50 000 Km (cca 6 let) průměrou spotřebu (podle tankování) 6,74 l/100 a co jsem si onehdá kreslil graf po pěti tisících, tak přes zimu atakujeme 7,5 l/100 a přes léto 5,5 l/100 (dáno taky dovolenkovým/městským provozem) ... no na druhou stranu, pokud člověk nebere předpisy úplně dogmaticky, dá se jet i za 7,8 (dolů) nebo až 8,5 litru (do kopce). Ale přiznám se, že graf rychlost/spotřeba mne stejně k trvale úsporné jízdě nedonutil, prostě si užívám živé auto, než půjde z domu .
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
To rýpanie bolo myslené skôr s ohľadom na obiehanie sa medzi križovatkami, ale ok, aj v súvislosti s tou rýchlou jazdou sa môžeš troška kajať
Čiže postupne cez Ozon, Samaru s vhodnejšou karosériou a predným náhonom, desiatku so 16V a vstrekovaním to šlo dole, hej... To je pekný vývoj.
5,5 l v lete? To už je fakt skvelá spotreba. Litrová Toyota Yaris to urobí len s problémami. A to tiež len v lete.
Ako, ja si údaje k zisteniu spotreby tiež zapisujem a ak sa k tomu dostanem, tak to sem tam i vyhodnocujem. Kto sa to dozvie, tak krúti hlavou, že to už preháňam. A vidím, že to nie je so mnou až tak zlé, lebo grafické znázornenie som ešte nevyhotovoval Ale je to dobrá inšpirácia
Čiže postupne cez Ozon, Samaru s vhodnejšou karosériou a predným náhonom, desiatku so 16V a vstrekovaním to šlo dole, hej... To je pekný vývoj.
5,5 l v lete? To už je fakt skvelá spotreba. Litrová Toyota Yaris to urobí len s problémami. A to tiež len v lete.
Ako, ja si údaje k zisteniu spotreby tiež zapisujem a ak sa k tomu dostanem, tak to sem tam i vyhodnocujem. Kto sa to dozvie, tak krúti hlavou, že to už preháňam. A vidím, že to nie je so mnou až tak zlé, lebo grafické znázornenie som ešte nevyhotovoval Ale je to dobrá inšpirácia
Re: Čekání na kombík (universal) a cross
K rejpu - v Praze je předjíždění se mezi křižovatkami normální, s desítkou mívám takový odstup, že ani zdaleka předjížděného neomezím
U nás v rodině byl "notýsek" odjakživa, ale palubní počítač v desítce mne donutil to trochu rozšířit. Pak se jednou záhadně sešit ztratil, myslel jsem že mi asi vypadl z kapsy ve dveřích řidiče. Chvíli jsem to patlal jak se dalo a pak přišel počítačo-mobil N900. Jako starý Linuxák jsem si to pochopitelně musel pořídit a protože jsem byl zvyklý na palmtop HP 200 LX, tak jsem hledal nějakou databázovou aplikaci. No a portabase je nejen "multiplatformní" a je v normálních Debianních repozitářích, ale hlavně se dala přiohnout přesně podle mých představ. Takže mám nejen zaznamenané tankování, ale různé cesty. No a od tud byl jen krůček k zapisování "standardních" cest.
Dneska jsem se hecnul a zkusil jsem jet na spotřebu i opačným směrem, v některých místech to bylo fakt utrpení, hlavně na dálnici. Praha-Boleslav za počítačových 5,3 (=5,6) - ale na tom kopci za boleslaví to bylo hrozné, na 5ku nechat spadnout rychlost k 90 km a nechat se předjíždět, když jsem v těch místech zvyklý zahánět do pravého pruhu všechno kromě Volva ... do Turnova to vylezno na 5,3 (=5,67 real) a na konci trasy jsem měl krásných 5,5 (=5,775). Ekologický pocit, ušetřené palivo, no ale požitek z jízdy A navíc jsem dělal ostudu značce
No a abychom se vrátili k tématu, palubní počítač Vesty, alias MMC, dělá "opisování" údajů palubního počítače automaticky - bylo to v základním Vestím vlákně, tuším že to bylo pomocí prašivky. Zapisuje to většinu podstatných údajů vždy při vypnutí zapalování - jenom oproti stávajícímu stavu tam nebude poznámka (píšu si třeba, že byly cestou zácpy nebo tak něco).
No a jako bonus pro ty, kdo to dočetli až sem: papírový notýsek jsem nakonec zázračně našel díky odešlému zapalovacímu modulu Tenkrát jsem pod vedením pana N. kontroloval kabely k ŘJ a musel jsem vlézt do středové konzole, zjistil jsem že kabel je OK a na ŘJ našel ležet ten sešit, který vypadl z kaslíku spolujezdce a několik let tam ležel ...
U nás v rodině byl "notýsek" odjakživa, ale palubní počítač v desítce mne donutil to trochu rozšířit. Pak se jednou záhadně sešit ztratil, myslel jsem že mi asi vypadl z kapsy ve dveřích řidiče. Chvíli jsem to patlal jak se dalo a pak přišel počítačo-mobil N900. Jako starý Linuxák jsem si to pochopitelně musel pořídit a protože jsem byl zvyklý na palmtop HP 200 LX, tak jsem hledal nějakou databázovou aplikaci. No a portabase je nejen "multiplatformní" a je v normálních Debianních repozitářích, ale hlavně se dala přiohnout přesně podle mých představ. Takže mám nejen zaznamenané tankování, ale různé cesty. No a od tud byl jen krůček k zapisování "standardních" cest.
Dneska jsem se hecnul a zkusil jsem jet na spotřebu i opačným směrem, v některých místech to bylo fakt utrpení, hlavně na dálnici. Praha-Boleslav za počítačových 5,3 (=5,6) - ale na tom kopci za boleslaví to bylo hrozné, na 5ku nechat spadnout rychlost k 90 km a nechat se předjíždět, když jsem v těch místech zvyklý zahánět do pravého pruhu všechno kromě Volva ... do Turnova to vylezno na 5,3 (=5,67 real) a na konci trasy jsem měl krásných 5,5 (=5,775). Ekologický pocit, ušetřené palivo, no ale požitek z jízdy A navíc jsem dělal ostudu značce
No a abychom se vrátili k tématu, palubní počítač Vesty, alias MMC, dělá "opisování" údajů palubního počítače automaticky - bylo to v základním Vestím vlákně, tuším že to bylo pomocí prašivky. Zapisuje to většinu podstatných údajů vždy při vypnutí zapalování - jenom oproti stávajícímu stavu tam nebude poznámka (píšu si třeba, že byly cestou zácpy nebo tak něco).
No a jako bonus pro ty, kdo to dočetli až sem: papírový notýsek jsem nakonec zázračně našel díky odešlému zapalovacímu modulu Tenkrát jsem pod vedením pana N. kontroloval kabely k ŘJ a musel jsem vlézt do středové konzole, zjistil jsem že kabel je OK a na ŘJ našel ležet ten sešit, který vypadl z kaslíku spolujezdce a několik let tam ležel ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )