Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
Takze aj moje?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Jdeme do nového
Clio se technicky jeví velmi slušně. Po pečlivějším ohledání jsem zjistil pouze následující:
Destičky předních brzd - sjeté prakticky na železo.
Olej + filtry, to je samozřejmost.
Protože motor má malinko přes 120 tisíc km, udělám i svíčky, které mají interval 60 tisíc a podle ohledání si troufám tvrdit, že v poslední době měněné nebyly.
Rozvody - výměnný interval 120 tisíc / 6 let - osobně chápu předchozího majitele, který předpokádaje, že vůz prodá, rozvody již měnit nenechal.
Takže pokud to shrnu - cena za náhradní díly na jmenované opravy činí cca 3500 Kč, což je podstatně méně, než se původně předpokládalo.
V sobotu si to vezmu do parády, docela se na to těším.
Chystám se krom již zmíněného také na kontrolu vůlí ventilů. Docela mě překvapilo, že ač se jedná o 16V rozvod, má to jen jedno vačkové rozvodové kolo. Nakonec jsem zjistil, že motor má pouze jednu vačku, jedná se tedy o rozvod SOHC, což je v dnešní době již méně obvyklé řešení. Je to však konstrukčně starší motor vyvinutý z původní 8V verze v 90. letech, takže možná proto. Vačkový hřídel má pouze 8 vaček, tedy hlava má pouze 8 vahadel - každé vahadlo je rozvidlené a ovládá dva ventily současně. Seřizování se provádí tím nejprimitivnějším, avšak nejlepším možným způsobem - červík s kontramaticí.
Takže vlastní seřizování není nic náročného. Bohužel náročné bude se k těm ventilům vůbec dostat, protože přes hlavu se klene dlouhé sací potrubí. To bude nutné kompletně demontovat, neb jinak není možné sundat víko ventilů.
Destičky předních brzd - sjeté prakticky na železo.
Olej + filtry, to je samozřejmost.
Protože motor má malinko přes 120 tisíc km, udělám i svíčky, které mají interval 60 tisíc a podle ohledání si troufám tvrdit, že v poslední době měněné nebyly.
Rozvody - výměnný interval 120 tisíc / 6 let - osobně chápu předchozího majitele, který předpokádaje, že vůz prodá, rozvody již měnit nenechal.
Takže pokud to shrnu - cena za náhradní díly na jmenované opravy činí cca 3500 Kč, což je podstatně méně, než se původně předpokládalo.
V sobotu si to vezmu do parády, docela se na to těším.
Chystám se krom již zmíněného také na kontrolu vůlí ventilů. Docela mě překvapilo, že ač se jedná o 16V rozvod, má to jen jedno vačkové rozvodové kolo. Nakonec jsem zjistil, že motor má pouze jednu vačku, jedná se tedy o rozvod SOHC, což je v dnešní době již méně obvyklé řešení. Je to však konstrukčně starší motor vyvinutý z původní 8V verze v 90. letech, takže možná proto. Vačkový hřídel má pouze 8 vaček, tedy hlava má pouze 8 vahadel - každé vahadlo je rozvidlené a ovládá dva ventily současně. Seřizování se provádí tím nejprimitivnějším, avšak nejlepším možným způsobem - červík s kontramaticí.
Takže vlastní seřizování není nic náročného. Bohužel náročné bude se k těm ventilům vůbec dostat, protože přes hlavu se klene dlouhé sací potrubí. To bude nutné kompletně demontovat, neb jinak není možné sundat víko ventilů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1250
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Přeji ti abys nedopadl takto:https://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Jdeme do nového
Nene, toho se nebojím. Demontáž sacího potrubí spočívá v několika šroubech a konektorech. Navíc pod víkem ventilů i pod sáním jsou O-kroužky, takže žádný problém s těsněními.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Dílo se zdařilo! Clio jede, jak se od něj čeká.
Ventily měly, víceméně všechny, vůli o 10-15 setin větší. Sice je tam velkorysá tolerance provozních vůlí, ale i kdybych to zohlednil, pořád byly volné. Inu, jsem přesvědčen, že to nikdy nikdo neseřizoval (takové věci už se dneska v podstatě neřeší), navíc se domnívám, že ani ve fabrice se s tím asi moc nemazlej. Takže teď je to tak, jak to má být. Motor prokazatelně ztichnul, žádné poťukávání zatepla, nic. Prostě šepot květin.
Řemen rozvodů měl nejvyšší čas k výměně, na vnějším obvodu byl již poměrně výrazně rozpraskaný. Spolu s ním šla i napínací kladka (ač se domnívám, že stav té původní byl srovnatelný s novou). Rovněž drážkový řemen jsem vyměnil, je to doporučeno.
Veškerá demontáž a montáž dílů, potřebných k odhalení a výměně rozvodů, probíhala až překvapivě jednoduše a intuitivně. Na rozdíl od koncernu, kde to pokaždé taková sranda není, nebo Korejců, kde se s tím vztekám vždycky, mi tohle připadalo, jako stavebnice pro děti. Snadné, přístupné, prostě fajn práce.
Trochu mě zprvu vyděsily svíčky. Mají totiž menší šestihran, než je běžné, a sice 14 mm, navíc jsou utopené poměrně hluboko v hlavě v takových jakoby trubkách, takže klíč musí být velmi tenký. Shodou okolností jsem takový měl půjčený od bráchy, neboť asi před měsícem jsem měnil svíčky na PEU308, který to má řešené úplně stejně (navíc oproti Renaultu má však svíčky s dvanáctihranem).
Ostatní činnosti, jako výměny filtrů a oleje, byly přirozeně rutinní.
Na závěr jsem vyměnil destičky předních brzd, přičemž jsem odhalil volný čep na spodním rameni levého kola. Tak až bude chvilka, ho vyměním, je to 250 Kč a hodinka práce. Z toho se nestřílí.....
____________
V sobotu jedeme Chorvatsko (s Méganem), takže v pátek mě čeká výměna oleje a kontrola před cestou. Kdo by řekl, že za rok mám najeto 27 tisíc km.....? To se ani nezdá. Kupoval jsem to při stavu 110 tisíc a nyní mám 137 tisíc. Ačkoli dá se říct, že takový nájezd kilometrů jsem víceméně očekával.
Moje ženská má nyní na Scénicu (za 10 měsíců provozu) najeto 16 tisíc km. Předpokládal jsem ročně kolem 20 tisíc, takže ani v tomhle případě jsem se moc nespletl.
Ventily měly, víceméně všechny, vůli o 10-15 setin větší. Sice je tam velkorysá tolerance provozních vůlí, ale i kdybych to zohlednil, pořád byly volné. Inu, jsem přesvědčen, že to nikdy nikdo neseřizoval (takové věci už se dneska v podstatě neřeší), navíc se domnívám, že ani ve fabrice se s tím asi moc nemazlej. Takže teď je to tak, jak to má být. Motor prokazatelně ztichnul, žádné poťukávání zatepla, nic. Prostě šepot květin.
Řemen rozvodů měl nejvyšší čas k výměně, na vnějším obvodu byl již poměrně výrazně rozpraskaný. Spolu s ním šla i napínací kladka (ač se domnívám, že stav té původní byl srovnatelný s novou). Rovněž drážkový řemen jsem vyměnil, je to doporučeno.
Veškerá demontáž a montáž dílů, potřebných k odhalení a výměně rozvodů, probíhala až překvapivě jednoduše a intuitivně. Na rozdíl od koncernu, kde to pokaždé taková sranda není, nebo Korejců, kde se s tím vztekám vždycky, mi tohle připadalo, jako stavebnice pro děti. Snadné, přístupné, prostě fajn práce.
Trochu mě zprvu vyděsily svíčky. Mají totiž menší šestihran, než je běžné, a sice 14 mm, navíc jsou utopené poměrně hluboko v hlavě v takových jakoby trubkách, takže klíč musí být velmi tenký. Shodou okolností jsem takový měl půjčený od bráchy, neboť asi před měsícem jsem měnil svíčky na PEU308, který to má řešené úplně stejně (navíc oproti Renaultu má však svíčky s dvanáctihranem).
Ostatní činnosti, jako výměny filtrů a oleje, byly přirozeně rutinní.
Na závěr jsem vyměnil destičky předních brzd, přičemž jsem odhalil volný čep na spodním rameni levého kola. Tak až bude chvilka, ho vyměním, je to 250 Kč a hodinka práce. Z toho se nestřílí.....
____________
V sobotu jedeme Chorvatsko (s Méganem), takže v pátek mě čeká výměna oleje a kontrola před cestou. Kdo by řekl, že za rok mám najeto 27 tisíc km.....? To se ani nezdá. Kupoval jsem to při stavu 110 tisíc a nyní mám 137 tisíc. Ačkoli dá se říct, že takový nájezd kilometrů jsem víceméně očekával.
Moje ženská má nyní na Scénicu (za 10 měsíců provozu) najeto 16 tisíc km. Předpokládal jsem ročně kolem 20 tisíc, takže ani v tomhle případě jsem se moc nespletl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
" svíčky s dvanáctihranem" nie nahodou tieto potvory nazyvane Bi-Hex, tie ma prekvapili na Peugeote 3008
- Přílohy
-
- showimage_shop.jpg (5.64 KiB) Zobrazeno 1054 x
Roman
Re: Jdeme do nového
Ano, Peugeot je nyní dává zcela běžně.
Prostě inovace bez legrace.....
Prostě inovace bez legrace.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
K..a . To je nějakej extra long . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
Delší jsou jen o kousek. Ono to zkresluje, protože jsou velmi úzké.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Kam až to šetření materiálem dojde?
Jako v případě dámských plavek je to šetření pěkný . L
Jako v případě dámských plavek je to šetření pěkný . L
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jdeme do nového
Až na to, že ty "inovované" svíčky jsou v průměru 3-8x dražší než klasika. A divím se, že se dnes v době moderních zapalovacích soustav ještě dělají jednoelektrodové svíčky.(Upálení této jediné elektrody znamená vždy konec zapalovací cívky /transformátoru/).Marek píše:Ano, Peugeot je nyní dává zcela běžně.
Prostě inovace bez legrace.....
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Jdeme do nového
Já jsem tuhle svíčku kupoval za necelých osmdesát korun. Vzhledem k tomu, že její výměnný interval je 60.000 km, vyjde vlastně levněji, než s svíčka na Ladu s karburátorem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Díval jsem se na ty bi-hex, o kterých psal Roman, ale jsou tam i ceny přes 700 Kč .
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Jdeme do nového
Nesmíš nakupovat u zlodějů
Jak jsem psal - na Clio stála jedna svíčka necelých 80 Kč, na Peugeot 308 jsem je minulý měsíc kupoval za 136 Kč za kus. V obou případech se jednalo o Champion, dle výrobců originální díl.
Jak jsem psal - na Clio stála jedna svíčka necelých 80 Kč, na Peugeot 308 jsem je minulý měsíc kupoval za 136 Kč za kus. V obou případech se jednalo o Champion, dle výrobců originální díl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Ja som tam dal Bosch iridium za 146 kus a to kupujem ako bezny zakaznik, treba trosku hladat....
Roman