STARTÉR u 211X
Moderátor: Moderátoři
Re: STARTÉR u 211X
A bylo by fakt divné, kdyby to dělal i ten minulý startér? Jak bych to mohl vylepši?
Kdo se v tom má vyznat o_O
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: STARTÉR u 211X
Očisti pořádně hřídel po které se vysouvá pastorek, a vysouvací mechanismus. Vše musí jít lehce.
VAZ 1117
Re: STARTÉR u 211X
Série závad a oprav na voze pokračuje po poslední peripetii se stahovačkou zadního okna mně zcela bez varování zaskočila závada starteru. Zkolaboval naprosto bez výzvy a varování Naštěstí se tak stalo před garáží, takže jsem nikde nemusel potupně postávat či tlačit a odtahovat Ladu na věřejnosti Startér jsem druhý den vymontoval rozdělal abych odhalil závadu. Ta byla zcela jasná na první pohled. Z pod víčka spouštěče se vyvalila hromádka uhlíkového prachu. Jeden uhlík už vůbec neexistoval a zbývající tři byli jakésy 1-2mm cosi co zbylo viset na lankách uhlíků ....prostě katastrofa - vymalováno. Při rozdělání spínače spouštěče byly už i dost opáleny kontakty včetně můstku. Lamely rotoru byly už taky značně jeté. Kupodivu pouzdra/kluzná ložiska byly téměř bez vůle. Problém byl sehnat ND. Číslo spouštěče je natištěno na nalepeném štítku jež se při umývání benzínem omylo Sehnat uhlíkový můstek či jen samotné uhlíky a víčko spínače, byl docela problém. Naštěstí v sousedních Otrokovicích sídlí fa. http://www.autoelektrika-janota.cz/ kde mají opravdu vše Na dotaz z čeho to je, že mu to připadá jakoby ruské pan Janota ihned věděl. Ačkoliv jsem mu tvrdil a podsouval, že to bude nejspíš kopie nějakého Bosche, tak měl hned jasno Lada jasné vždyť to je Magnet Marelli ...a opravdu byl. Takže rotor jsem nechal přesoustružit, drážky lamel jsem prohloubil/prořezal a odjehlil/přelapoval lapovacím papírkem. Vše jsem pečlive promazal a sestavil, takže na dalších 180tis.km pokoj. Na celé opravě bylo nejsložitější asi napájení uhlíků k můstku(měnil jsem jen uhlíky) protože můstek by byl na objednání a mě tlačil čas. No a taky sestavit uhlíkový můstek spolu s rotorem horním víkem to vše vložit do statoru, tak aby stator nevcucnul magnetami rotor aniž by z něj sjel můstek s uhlíky. To jsem dělal snad 5x než se mi to povedlo Takže pokud někoho potkají podobné trable se spouštěčem či alternátorem, tak Janota Otrokovice bude jednoznačně dobrá volba
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: STARTÉR u 211X
Len tak na okraj k tomu necakanemu odchodu - vyrobca uvadza v servisnych ukonoch kontrolu uhlikov startera tusim kazdych 60tis km... Takze tych 180tis je fajn : mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: STARTÉR u 211X
No ano tu životnost považuji za velmi dobrou, zejména k velikosti samotných uhlíků, které jsou snad třetinové oproti klasickému Vazu 01-07. Navíc je třeba dodat, že spouštěč na řadě 110 je s reduktorem(převodkou), přestože se tváří na první pohled jako klasika(pastorek na hřídeli rotoru)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: STARTÉR u 211X
To můžu povrdit, že se startérem sem nikdy nic nedělal, teď to má nejto 207 tisíc. A to značnou část provozu bylo město a trasy okolo 30 km.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.